Luleå HF

SHL · 120935 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Lövva: Du kan sluta hitta syndabockar i Luleå och inse hur bra Frölunda är istället! Inse okså att vi inte har backar målvakter och tillräcklig bredd i laget för att kunna matcha Frölunda! om Holma är inne på hundra baklänges mål skiter jag högar i!

Linkan: Helt rätt. För det viktiga är ju itne att vinna utan att delta. HURRA HURRA HURAR

"om Holma är inne på hundra baklänges mål skiter jag högar i!" Helt rätt! Han är ju från NHL å han jobbar stenhårt. Då behöver man inte kräva nått mer!

Linkan: du har rätt, han sliter i alla fall.

Räkna mål i alla 4 matcher och budget mot varann så stämmer det ganska bra, en liten tröst.

Lövva: Vad jämnför du Holmström med? Alfredsson? Rönnken? Jagr? du kan ju inte skylla denna kvartsfinalförlust på att Holma och "sopan" #7 inte gjort det du kräver av dom, om Holmström gjort 6 pinnar hade du varit nöjd med Luleås insats då?

Lövva: om övriga spelare visade samma kämpaglöd som holmström så hade vi inte spelat mot frölunda i första omgången i slutspelet.

om inte om fanns...

Linkan: Å när har jag jämfört honom med Alfredsson, Rönken, Jagr? Aldrig!
Har aldrig skyllt kvartsfinalförlusten på Holma.

Lövva: Ditt inlägg angående Holma Sandtröm och Johan Strömvall säger väl lite om vad du tycker i den frågan?

Linkan: Att Holmström har vairt dålig, ja! Att Sandström har varit en sopa å att Strömwall kan gåtta sig åt sin jävla skylt. Vad fick du ut mer av det inlägget då?

Sen ska väl tillägas att Holmström är en rollspelare mer än en målskytt eller assistkung!

Lövva: Att du är jävligt bitter på Holma men verkar inte kunna hitta brister i övriga lagdelar...

Tråkigt att ni åkte ur. Jag trodde ni skulle kunna ta en eller två matcher. Men men, vi ses nästa säsong iallafall. Modos säsong är ju snart över oxå så!

Linkan: Dags å landa nu kanske? "inte kunna hitta brister i övriga lagdelar". Men skärp dig nu.

Det hela började med att jag sa att det var stjärnorna som sviktade, Justin, Brancko, Holmström. Å på Holmström avbröt du mig å började jäbba om "han jobbar ju hårt, han tar ju spurtor etc etc.

Lövva: Hittar inget där du skrivit om andra än Holma och Janne!? Men det är bara inse hur olika krav och hur olika vi ser ¨på hockey..Du verkar ha fått för dig att Holmström ska hänga 3 per match!!Holmström är en spelare som lever på hårt jobb och slit.....Sen hänger han givetvis dit baljor emellanåt..Jag är impad över att han fortsätter och sliter och jobba hårt när man vet att karln knappt tar sig upp ur sängen på morgonen han betalar ett högt pris för det han gör, då ska ingen komma och gnäbba att han är en sopa och producerar noll pinnar!!!

La ni märke till att utvisningarna försvann med Rådbjer? konstigt, kan väl inte bara bero på 2-0 i matcher

kalle_75: Tror nog mycket beror på att Luleå insåg efter två matcher att i utvisningsbåset vinner vi inga matcher! Sen så drar ju inte Frölunda på sig många utvisningar pga deras dominans! Men jag tycker Lahti skötte sig bättre än Rådbjer!

Linkan: Märkligt vad mycket du kan få ut av några rader.... fast du är uppenbarligen bra på att dra egna slutsatser. Har aldrig sagt att jag tycker att Holmström ska hänga tre baljor per match. Däremot har jag aldrig sagt att jag skiter högar i om han är inne på hundra baklängesmål, som vissa andra har. Det bevisar ju bara att du totalt struntar i vad dem/han presterar, så länge som de kämpar hårt.

För övrigt, Matte Basic: 0+0+0+0=0
Holmströms slutspelsskörd! Vilken hjälte!

kalle_75: Om inte om fanns, precis.

kalle_75: de=inte så dåliga som de ser ut,backarna hänger inte med ett gäng som"frölunda".lika stor klasskilln som när"sovjet"skåpade ut"3:-"1981 under hemma-vm i"gbg".du ser på"mif",de har"nurminen"i mål,de=förlorare hela tiden iaf

Lövva: Det är bara att beklaga förlusten och att det är slut.
Det fanns 3 Norrlandslag med och ni drog det svåraste strået.
Men om det fortsätter som det verkar är det snart inga Norrlandslag kvar.
Då skall det ske ett mirakel för oss eller MoDo.
Men som sagt Beklagar, hade vare kul med 3 Norrlandslag i Semi

Helg Ernest: Jo, det ser verkligen nattsvart ut för norrlandslagen.För oss är det ju redan över, men ni och Modo kan ju trots allt vinna fortfarande, men det kunde ju se bättre ut.Trodde inför matchserierna att ni skulle vinna relativt lätt mot DIF, men där hade jag ordentligt fel.
Vad är det egentligen som har gått snett mot Djurgården?

Portello: Dom kör med Lasse Falk taktik.
Ut med puckarna så fort dom får in dom i zon.
Sedan forcheckar dom ändå uppe vid förlängda mållinjen.
Så de våra hinner inte bygga upp nått spel.
Sedan står dom som en vägg mitt på plan.
Hela Timrås spelidé är som borta.
Hur dom än sliter så blir det tvärnit, på mitten.
DIFs spelstil är typexempel på Grishockey.
Fulheter till max, idag slachade Nisse Ekman Magnus Nilsson i första så han fick formeligen bäras av plan. Vad fick nisse ? Jo, 2 minuter
Magnus spelade inge mer.
Sådan spelförstörande är det enda dom gör.

"manny"----------forever,whereever you may play next season !

ernst udet: Why dnt you wrt shrt in englsh-----?

ernst udet: du jämför Luleå med allsvenska Malmö nä kom igen och vakna nu.

Lövva: Men det roliga är hur du tror att Holmström är en fixstjärna som ska leverera poäng i värsta Alfie manner...jag skiter i hur många mål spelare är inne på så länge vi inte har ett dyft att sätta emot ..och som du såg så lekte Frölunda stundtals med oss "kattens lek med råttan" kalla det vad du vill men nått i den stilen och då snackar vi fyra matcher i rad!!! Nog såg jag hur lite Janne hängde med, men kan man klandra kille, när han möter fyra världsfemmor som skulle kunna ta plats i Tre Kronor vilken natt som helst! Kan man klandra Holmström som verkligen gör sitt yttersta för att laget ska vinna, Sen vet du lika bra som jag att Holsmtröm tar mest stryck av alla i LHF! finns ju andra man kanske skulle kunna gnälla på när det gäller poängskörden!

Linkan: stryk ska det vara ffs!

Linkan: Det hela började ju inte med att jag gnällde på Holmström. Utan att jag sa att våra stjärnor sviktade i slutspelet. Där nämnde jag Branko, Justin, Holmström, Pelle, Obsut till viss del även om han bara spelat två matcher. Men framförallt Manny som inte kom upp till några höga nivåer.

Är man inne i ett slutspel, vem ska kliva fram? "Medelmåtterna" eller stjärnorna i laget. Och nej! Holmström är inte någon poäng maskin men det tar inte bort det faktum att han kammade noll.

Bulan gjorde lika många mål under slutspelet som under grundserien. Han vet vad det handlar - bäst när det gäller.

Om inte du bryr dig om att Luleå släpper in mål, fattar jag ärligt talat inte varför du går på hockey. Hockey går ut på att göra fler mål än motståndarna. Släpper man in åtta, ja då ska man göra nio. Nio mål bakom Henke Lundqvist. Hmm, tror nog aldrig det har hänt, för något lag whats so ever

Det här kanske var en fingervisning på hur det går med en kille som Strömwall bakom rodret. Som jag förstår det så tänkte Nobbe värva en världsstjärna, forward, Satan stuket. Men då kom fröken Strömwall å la sig i och drog hit Nannyn istället. En Nanny som har sämre räddningsprocent än både Gusten och Antilla.

Lövva: Det hjälper inte men faktum kvarstår utan "Nannyn" hade nog Luleå fått kvala! Så jag tycker att värvningen var helt korrekt! Sen att han inte höll måttet i Kvarten är en annan femma!!

Lövva: Ok men jag har bara läst ditt gnäll ang Holmström..så det är svårt för mig att kommentera det övriga när du inte framfört det..!? Visst är det många som varit anonyma men dom har enkelt förklarat mött ett sju helvetes bra lag där VF malt ner Luleås små anstormningar..

Linkan: Du missar en väsentlig poäng. Han höll INTE klassen i grundserien heller. Varje match släppte han in billiga mål och det håller inte. Men då gick snacket: "Ähh, Luleå grejar slutspel å när vi är där kommer han att höja sig femtioelva nivåer". Men det såg man ju det gick. Som sagt, sämsta första målvakten vi har haft, i klubbens historia. Utan tvekan.

Linkan: Om du har lite å göra kan du få ta å leta reda på Kickans "tacktal" till Strömwall. Det borde komma väl till pass, dagar som denna

Lövva: Manny är en bättre målvakt än Antilla! Utan Manny hade vi med stor säkerhet spelat kval nu vem tycker du jag ska lyssna på dig eller dom som spelar med han?? Han gav ett lugn därbak som Antilla och Gusten inte gjorde, sen att han inte höll måttet i det stora hela håller jag med om!

Linkan: Ett lugn är det ju det sita han ingav. Nä tvi för honom. Hopaps verkligen inte han blir kvar nästa säsong, om lockouten kvarstår

Lövva: Men om spelarna anser att han gjorde det så må det väl vara så eller var du med och spelade 7 fiol? Men jag hoppas ju givetvis att han aldrig mer spelar för Luleå!

Linkan: Givetvis säger spelarna så till media. Som du själv sa. En sak vad spelarna säger utåt, å en annan sak vad de själva egenltigen tycker. Ganska logiskt. Men jag håller med dig. Man får verkligen hoppas att han har gjort sin sista match i Lule tröjan

Lövva: Men om du tänker efter så inser du nog att Manny trots allt tillfört nått etfresom vi började vinna när han kom in i laget!

Linkan: Men var det därför eller var det för att spelarna började skärpa til sig? Eller var det rent av så att spelarna läste kalenderna å såg: "Oj, nu är det nyår, då brukar vi ju börja vinna. Hmmm kanske dags å hålla traditionen vid liv" :)

Lövva: Ja det är mycket möjligt:-) det är ju samma visa varje jävla år,nä nu är jag less på lågbudget varianterna och man hör ju på många spelare att dom börjar se sig om efter nya jobb och klubbar, vem fan vill spela i ett lag som varenda år är totlat sämst före jul och med kniven på strupen tar sig vidare, men därefter respass,Att Mäntylä drar kan jag förstå och även om Nordan gör det..alla vill vinna därför spelar dom!

Linkan: Jag förstår om Nordan och Mäntylä drar men givetvis hoppas jag att dom stannar. Nordqvist tror jag fakitkst blir kvar. Däremot Mäntylä känns ju tveksamare. Om han sticker måste jag ju köpa en ny tröja :/

Däremot har jag gjort en kovändning ang. Fagemo. Tycker vi ska försöka behålla honom (inte till vilket pris som helst dock). Eftersom vi kommer att tappa en stor del av stommen i laget till nästa säsong så känns det nödvändigt att vi på något sätt, försöker hålla uppe den lilla stommen som finns kvar. Däribland Fagemo. Dessutom gör det hela inte sämre av att han gjrode ett postivt slutspel och varför inte matcha honom i en tredje, fjärde femma nästa säsong?

Koch får man verkligen hoppas blir kvar. Och på något sätt hoppas jag även dom skriver ett ett års kontrakt med Bulan, även om det känns föga troligt. Det lär ju inte vara omöjligt att Luleås tränar par nästa säsong heter Andersson och Berglund.

Folk i almänhet snackar mycket om att de vill se Osten tillbkas i båset. Jag är lite mer tveksam till detta, även om jag inte skulle direkt gråta om han återvände. Men det ironiska i det hela är ju att samma personer som vill se honom nu i båset. Samma personer var det som skrek efter hans avgång säsongen 97/98 när vi hade ett riktigt lågbudget lag. Å ändå lyckades vi ta oss till slutspel! Mycket strongt. Men att tränare återvänder till klubbar brukar sällan ha någon lyckad effekt, även om det finns undantag. Men jag håller med Portello. Vem det än blir, så får man hoppas att det bli klart så snart som möjligt. Gärna redan nu i mars.

Lövva: Mäntylä spelar inte i Lhf nästa säsong både han och nobbe säger det i dagens Kuriren..Ang Fagemo så håller jag med, dessutom tycke rjag Tellan ska förlängas med! Pelle spelar till 99,99 procent med LHF nästa säsong..iaf om man ska tro Örebroexpressen:-) om du fattar vem jag menar:-)

Lövva: För övrigt sägs Osten vara mycket nära ett kontrakt med LHF hans ass blir Skuggan och Bulan!

Zedno Chara tycker inte om systrarna Sedin! se länk..:-)

Linkan: har du och Lövvan haft fest här, eller? (alltid lika kul o läsa när ni två surnar till på varandra:-)

Karoliina: hehe jo vi har väldigt olika åsikter vad gäller hockey och sånt:-)
Men dock är vi bara sura när vi skriver på nätet i verkligeheten slåss vi alltid framför ett x-box:-) och då vinner jag jämt!!!! hehe

Rautio får den hopplösa uppgiften att försöka spika igen ikväll. Mattias Modig back-up.

Albert Hall: Märkligt, jag som precis skulle fråga om Leinonen var skadefri. Men det har du ju redan svarat på märker jag ju :)

Paddan: äntlingen så för sk nya hento vissa vad han går för !!

han släpper max in två mål det blir seger med 5-2 .
nu ladda järnet me nerverna utan på tröjan

Både Machulda och Renberg har minus fyra i plus/minus statistiken. Nordqvist har minus tre. Det är inte bra och det speglar väl deras spel ganska mycket också.

Lövva: å andra sidan har samma tre spelare trots allt producerat tre mål och ett par assist framåt, fast eftersom de kom i numerära överlägen allihopa så räknas ju inte de in i plus/minus. Luleå har för övrigt bara gjort två mål av hittills totalt åtta i spel fem mot fem (2-0 i lördags var i spel fyra mot fyra).

« · 519349 · »