Zigge: Jomenvisst, hörde du inte ljudet från ballongdäcken? Fick de av en clown som tröttnat på att göra ballongdjur, speciellt som jag alltid önskade att han skulle göra paddor... Äsch, SveSav sitter väl och firar vinsten över Blixtlåset med en trevlig film och något drickbart.
Dagens resultat i kvalserien: AIK-LHC 3-6 SAIK- HIF 4-3 efter straffar RBK- BIF 1-4
För SAIK:s del var det ju inte bra att tappa 3-0 ledning men man vann ju straffarna i alla fall. Inte bra att LHC vann. Däremot var det bra att BIF vann. Tabellen ser nu ut så här när halva kvalserien är spelad:
Hmm...att man ska behöva sitta här och känna såna kval inför varje ny elitseriesäsong. Några trevliga nya rykten som att MooDoo äntligen beslutat sig för att spela i Tummenupp-matchtröjorna vore välkommet, då skulle man till och med kunna ta att Foppa begär lönesänkning och flyttar hem för att bli greenkeeper. Vad säger du Zigge, några nya rykten? Mariå Lemiö siktad på OK i Älandsbro eller Börje Salming köpandes stångkorv i Blattnicksele?
Det ryktas om att han en gång i tiden var nedsläppt på den här planeten för att skriva på hockeyforum och -böcker, vi kan väl iaf få till ett prestationsbaserat kontrakt...som en sista utväg?
Jag ställer mig tveksam till att han någonsin skrivit på ngt KB-forum. Dessutom är han ifrån inte så långt ifrån Sidensjö, så egentligen borde nog pengarna tillfalla mig.
Paddan: Nu blir jag besviken, trodde att du och jag hade ett avtal. Och så går du litar blint på Dysso istället. Du skulle givetvis ha kollat med mig först. Småniñorna är på väg...
Chief: Jäklar, det glömde jag ju bort. Får väl se till så att Dysso river kontraktet då. Småninjorna är välkomna, jag har nog saft och bullar så det räcker...
Paddan: Ge dem saft och bullar du. Dysso tar jag hand om. Kontraktet är så gott som rivet redan. Men jag tycker nog du ska tänka på det här i fortsättningen. Glömde bort...
Paddan är en ny bekantskap för mig och jag frånsäger mig allt ansvar för honom i den situationen att han skulle vara en produkt av plantskolan modohockey.se-forumet. Jag tror att knas en gång i tiden självsvåldigt försökte anta rollen som juniscoach där med en hel del skräckinjagande resultat.
Hon kan dock säkert komma med en godtagbar bortförklaring.
Jag tar inte på mig ansvaret för något jag släppt. För övrigt har jag inte läst ngt inlägg av 22:an på sistone. Det går att klura ut på rubriken vad de handlar om... ;)
Björn VII: Visserligen reggad på modohockey.se sedan några år tillbaka, men mer än något enstaka inlägg har det inte blivit, ja förutom då HS gick ner...
Har du förresten lagt märke till att vår gb på HS har börjat påminna lite om modohockey.se på sista tiden? Folk startar nya trådar, med gamla ämnen, och sådär...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?