Med 27 sekunder kvar av andra perioden vaknar Rögle och en viss herr starck lyckas peta in 7-5, vilket var starkt. Jobbat. Antagligen precis det som gnögle behövde för att hämta sig. Nu slutar det nog 14-5.
Och efter den sprakande kavalkaden i första och andra perioderna i ängelholm, verkar det bli ingenting alls av tredje. Nu har de lirat nästan hela 3e, utan att några mål gjorts. Ajkarna får lira 5 mot 4 sista 1,5 minuten, dock.
På hovet rullar det undan. 4 mål på halva perioden, 2 för vardera lagen. Nu 3-6.
Lulekickan: Asch, hade ju tänkt att smyga in de där räkningarna lite nu och då så de inte skulle märkas så mycket. Nåväl, jag får väl följa Dyssos exempel då och ge mig på pensionärerna.
Tror du jag i varje fall kan få sitta och hålla koll på de där fina poängvisningstavlorna på musikquizen? Eller förresten, ni behöver ju någon som ni kan sitta och skratta åt i smyg.
I´m alive in the city In a country of the world And i want to go on living I want to see my life unfold You know it´s hard to go on looking At the stories of our day And the dangers we´re all facing Growing worse in every way And you would think with all of the genius And the brilliance of these times We might find a higher purpose And a better use of mind
Say it isn´t true That there always has been and always will be war Say it isn´t true And apart from all the fine things that man has struggled for Say it isn´t true There always has been and always will be war Say it isn´t true
Sven Savage: På tal om ingenting så kommer nästa person som skapar en ny tråd på forum att riva med sig 8 trådar, 9 om den nya tråden skapas om ett par timmar. Det blir inte mycket kvar efter det.
Portello: Det har du rätt i. Många som tidigare skrev där frekvent är sällan in där nuförtiden och en massa nya har reggat sig. Det är inte längre det braiga ställe det en gång var. Själv läser jag där alltmer sällan.
Portello: Så försvann 8 trådar i ett nafs genom Legendens nya Frölundatråd. Antar att han var fullt medveten om det eftersom tråden i sig var rätt meningslös.
Portello: Hjälp. Paddan försöker ge mig mardrömmar genom snuskiga Lennartgåtor, och inte blev han nöjd med svaren Jean-Pierre Barda, Wernblom, Floppa, fröken Britta och kärringen Hedin heller.
Detroit förlorade i sudden mot Chicago och därmed missade man segern i Western Conference. Tomas Holmström hade en puck i insidan av stolpen i slutet av ordinarie matchtid.
Paddan: Förresten hörde jag någon som pratade som Gena tidigare i veckan. Jag minns bara inte i vilket sammanhang det var, förmodligen under någon förhandling.
Lulekickan: Hmm...intressant, tja det var väl inte förvånande i den där "världen". Sagor och fablernas värld antar jag torde vara ganska vanligt förekommande också.
Portello: Jaså, du har såna erfarenheter av Bjästabor. Ajdå, det trodde jag verkligen inte om dig...
Portello: Jepp, efter nattens "tunga" upplevelse med musikfrågorna kände jag att det vara dags för något lite småtrevligt inlägg igen så att jag slipper skämmas alltför länge...
Zoogin: Varför inte? Schtaan brukr ju emellanåt krossa motståndet rejält. Jag hoppas innerligt att det blir en sån dag imorgon. Tänk så överjävligt överljuvligt om de spelade bort pajascluben ur ES.
Zoogin: Ja, i så fall gör vi det på en gång. Alla som vill ha bort Linkping räcker upp en hand. *räkna, räkna* Klart! Bara 2 vilsna själar ville inte ha väck dem. Tjoho! Schtaan upp i ES.
Så var det då dags för kvällens sista bidrag i Melodikrysset. Orden vi söker efter skall in på Lodrätt 4 och består av två ord på tillsammans nio bokstäver som bildar ett annat begrepp för fridstörare.
Titta, kom och titta, kom sätt er häromkring. Det dröjer säkert ännu en stund innan sömnen kommer med xxxx xxxxx. Han vill visa oss någonting.
Sedan, genast sedan när sagan tagit slut så lovar vi att sova så sött efter dagen är man ganska trött. Men först tar xxxx xxxxx med oss ut.
Läggdags, det är läggdags för klockan slagit sju. Vi träffas säkert åter en dag då roar vi oss åter ett slag. Sov så gott! God natt med er nu.
Dysso: Okej då, eftersom jag fick en halv poäng för Evert Taube så är det väl inte mer än rätt! Förresten, du kan till och med få en tvåtredjedels poäng. Så himla generös är jag idag!
Dysso: Ajdå och jag som tänkte råchansa tidigare och helgardera med Covenant, vet inte varför men det kändes rätt på något sätt. Tänk vilken massa poäng jag missade där :(
Ja, det är skrämmande att se. Här hade du chansen att stabilisera ditt synthar-rykte på en något högre nivå .. Fast detsåklart, hade du gissat fel så hade det kanske inte hjälpt dig så mycket. :)
Ikväll ny omgång. Jag hade gärna befunnit mig i Schleffte och bevittnat hemmalaget mot Mif. Det känns som en mycket viktig match redan nu faktiskt. Om Mif losar så är man 5 pinnar efter Schleffte redan nu. Kan bli jobbigt att hämta in.
Övriga matcher:
Brynäs - Nyköping, allt annat än en säker etta är ju fiasko. Leksand - Oskarshamn, allt annat än en säker etta är ju fiasko.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Och plötsligt inser jag att jag talar strunt, en insikt, som jag säkert delar med många.
Onödiga AIK?
Jag menar naturligtvis "Onödvändiga AIK".
Onödig måste ju vara motsatsen till nödig. Och i det läget är det särdeles omöjligt att kalla AIK för onödigt.
Nödiga AIK kanske är bättre uttryckt. Fast man kanske inte behöver vara en sådan mezzerschmidt. Det kanske är onödigt.