Fast man måste ju hålla med det kommentatorerna säger. Det har en tendens att väldigt ofta bli utvisningar retroaktivt bara för att spelaren blir skadad.
Lövva: Inte för att vara petig men det heter "domarna", bara så du vet. Promillehalten är väl oftast högre på ståplats och felbedömningarna ökar i takt med promillen.
Damnit, Linus ut för boarding men vi lyckas anfalla trots numerärt underläge, och nu är vi fulltaliga.
Just nu har vi spelat 13 perioder. Fast endast åstakommit 7 mål. Det är naturligtvis inte godkänt. Man bör väl ligga åtminstone på lika många mål som spelade perioder. Så vi har en bit upp.
Lövva: Jag tror snarare ni på ståplats påverkade varandra och fick fel uppfattning ; )
Sandström spelar enkelt och använder mer konventionella metoder för att stoppa motståndarna. Spektakulära spelare märks mer, även om de inte är bättre.
Kickan: Förra omgången tycker jag Åkerström vann rättvist. Han var ju överallt på isen. Visst, Fagemo gjorde en mycket bra match men han bräckte ju inte riktigt Åkerström.
Dock så bör det anmärkas att han inte såg lika bra ut på TV. Såg matchen på video när jag kom hem. Då märktes han inte alls lika mycket. Konstigt, nästan så att man kunde tro att de tinte var samma match som dom visade.
En annat lite klurigt konstaterande var ju att Janne Sandström märktes knappt på hela matchen, oavsett om man såg matchen på TV eller live. Betyder det att han gjorde en jättebra match, eller en dålig eller bara helt enkelt en normal match?
Lövva: Bara hoppas att det blir bättre fart under rören i andra och tredje perioden. Verkar som att första perioden varit i klass med första perioden mot DIF.
Lövva: Vi har en av ES:s absolut bästa backbesättningar så det är inte konstigt att det är många backar bland de som väljs till Omgångens Älskling. Fast förra omgången borde det enligt mitt tycke ha blivit Fagemo, och i matchen dessförinnan tabbade vi ju oss med tanke på att man efteråt fick höra att Mange varit bäst och borde ha blivit Omgångens Älskling.
Kickan: Luleås har ingen paus underhållning heller när dom sänder. Vet ej men jag tror inte så många arenor har musik i pauserna.... heheh åsså kom det just musik
Kickan: Vore som skojj med ett trendbrott. Hittils har det ju bara blivit försvars spelare som har blivit Omgångens älskling. Men något som är ganska postivt dock är ju att det är fyra olika försvars spelare som har blivit det! Å då har ju ej Petter å Skrbek blivit ännu! Vi har nog ganska bred trupp ändå!
Styvbensklacken brukar ju i regel vara ganska patetiskt så man kan ju nästan begära att vi skall ha större klack än dom :)
Kickan: Brukar inte vara ovanligt. Tycker vi brukar höras ganska bra på bortaplan för att sedan bjuda upp till begravningsstämmning på hemmaplan. Tyvärr
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?