LL: Värsta bortaturnén dårå. Det vetefan om jag får tillfälle att se någon bortamatch innan Frölunda den 6 januari, men det är ju alltid något. Dessutom har man ju hemmamatcherna.
Kickan: jo, han besöker familjen i samma veva. Han ska till Linköping på söndag också. Det ska förresten jag och min sambo också, så då får man se LHF live igen.
Kickan: pratade just med Klas i telefon och han rapporterar att efter 2-0 tog Luleå över ganska rejält. Men FBK känns hela tiden farliga när de väl får till anfallen. Ett par bra lägen till 2-2 har funnits, så det här är inte över ännu!
Vivix: Isf bestämmer vi att alla lulingar får göra minst ett mål var i tredje.
Hittills går det ju som det brukar göra mot FBK. Det vill säga det är målsnålt och uddamålsledning - tyvärr som det också brukar vara för FBK och inte för oss. Men snart så...
Så mycket kaffe som jag har druckit ikväll är det ett under om jag överhuvudtaget lyckas somna i natt. Jag som inte ens brukar dricka kaffe på eftermiddagen.
LL: Det är ju lite kul också att killen faktiskt blev ratad av Leksand. Den här säsongen ser ju ut att bli hans verkliga genombrott.
På något sätt så känns han äldre än han är. När jag tänker på "de yngsta" i laget så är det sällan jag tänker på honom som en av de yngsta. Jag vet inte varför. Kanske för att han inte är fostrad i våran juniorverksamhet.
Kickan: nja, Lundqvist åkte i full fart mot det egna båset och man såg att han skrek som en besatt mot Evensson och det var ganska tydligt att han ville ha en time out. Evensson skällde i sin tur ganska friskt på sina spelare.
Dysso: du har nog rätt där om VF. Oj, nu tog Henrik Lundqvist time out och skällde ut Conny Evensson. Ska det inte vara tränaren som skäller ut spelarna? :-D
LL: Taskig tajming då att just vi måste möta Warulfven dårå. Frölundaspelarna åker förmodligen omkring och tänker på hur våldtagna de kommer att bli av Warulfven i nästa match, och tanken på det gör dem helt paralyserade av skräck.
VF kan inte spela på bortaplan den här säsongen. Att dom lirar bra mot HV borta beror på att dom av någon anledning alltid spelar bra mot HV. Dom tänder av någon outgrundlig anledning till mot oss .. Så att dom lyckas lite bättre i Kinnarps säger inte så mycket om deras bortaspel i allmänhet.
Synd att det inte är VF vi möter i dag. De är helt värdelösa. SSK får valsa runt lite som de vill utan att egentligen vara speciellt bra. VF står nog för "Vilket Försvarsspel?" i dag.
LL: Jag är helt säker på att vi får poäng retroaktivt för samtliga matcher vi har förlorat mot dem genom tiderna. Bergis blir de av med sina guld också, för de tillhör ju oss, igenkligen.
Dysso: det är möjligt. Vi ska skicka in en video till disciplinnämnden så får de ta ställning till vilket straff FBK ska få. Troligtvis kommer de att bestraffas med dryga böter och poängavdrag!
Dysso: precis, det ingår i taktiken att låta FBK tro att det ska gå lätt genom att vi ger dem ett tidigt mål. Sedan sätter vi in vår andraperiodsstöt och vänder på steken och kopplar ett segergrepp!
Dysso: Jepp, vi gör minst 4 mål i andra. Allt inom loppet av ett par minuter. De verkar inte ha lyssnat på mig när jag krävde att vi skulle få spela tre andraperioder : )
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Kämpa älsklingar! Sätt den för fan!