Luleå HF

SHL · 117728 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix: Underbart! Det känns faktiskt lite som nu eller aldrig.

Kämpa älsklingar! Sätt den för fan!

Vivix: Hur länge är det kvar?

3-1, gonatt.

Satans jävlar! 3-1 med 11 sekunder kvar.

Jahapp, 3-1 i tom kasse. Man hade ju inte räknat med några poäng, men lite trist i alla fall :-(

Nå, nya tag nästa match.

Och HV torskar hemma mot MIF. Skäms, HV!

Kickan: Fan, vi borde ha vunnit det här. Det segar något hemskt nu.

Kickan: Kommentatorerna verkar älska Magnus Nilsson, man har ju knappt hört att någon annan spelare i nått av lagen överhuvudtaget har haft pucken.

Vivix: Det är klart att de gör. Hur kan man låta bli att älska någon som ger 110% i varje byte och aldrig ger upp? Synd bara att varken han eller någon annan av älsklingarna lyckades peta in kvitteringen. Det hade faktiskt känts mer rättvist än det här.

Kickan: Ja men att motståndarna älskar honom är väl inte så vanligt. Men till och med dom tyckte att Luleå var bättre sett över hela matchen.

Vivix: Våran bibliotekarie höll på att skrämma ihjäl mig nyss när hon dök upp som någon slags gubben i lådan precis när jag gick ut från mitt kontor. Jag kunde aldrig föreställa mig att hon skulle vara kvar på jobbet vid den här tiden.

Vivix: Trist då att vi ska behöva förlora. En pinne kunde de väl i alla fall ha gett oss. Är det för mycket begärt, Warulfvsuslingar?

Kickan: Hon har säkert lyssnat på hockeyn hon med, även om hon nekar. Vad finns det annars för anledning att vara kvar på jobbet?

Kickan: Snåla är dom,men det är bara att minnas. Inte en poäng till ska vi bjuda dem på. Aldrig mer!

Men man får trösta sig med att spelet verkar vara rätt bra, så det kan nog ändå bli några fina poäng under resten av bortaveckan.

Vivix: Vet inte. Hon kanske försöker få ordning på alla böcker som alla jurister lyckats få oordning på?

Annars tror jag att hon är totalt ohockeyintresserad. Hon gillar mer teater och sån däringa så kallad finkultur som jag inte förstår mig på.

Vivix: De två kommande matcherna lär vi ju kunna greja åtminstone.

Nej, dags att gå hem, eller till vad man nu skall kalla min lägenhet i Umäää när det egentligen bara är lägenheten i Lule som är hemma. Jag får trösta mig med att det är min sista vända till Umäää och att jag inte behöver lämna Norrbotten fullt så ofta framöver.

Hm, Gusten i mål ikväll enligt swehockey som iofs inte brukar vara alltför tillförlitligt. Skrbek lirar, Åkerström är med i laguppställningen. Dock inte Bulan.

Albert Hall: Det är först när texten blir röd på målvakten som man vet vem det är som ska stå. Där har man blivit lurad någon gång.

Albert Hall: Intressant domartrio förresten.
Referee: Favorin, Timo
Linesmen: Lajunen, Antti
Seppälä, Sami

3 Finnar tja vad ska man säga om det. Förhoppningsvis är det bra domare iallafall. Vad ska man tro om kvällens match, det blir nog en jämn match men jag tror att vårt kära Luleå tar med sig 3 poäng från Stångebro hallen, 4-3 till oss.

Vet någon varför dom har flyttat upp matchstarten 1 timma beror det på att det går på ppv?

Frisco: Det var väl den trion som dömde Gårdarmatchen igår? Vet ingenting om dem, men förhoppningsvis håller de bättre kvalitet än Jyri Rönn. Rönn är en jävla katastrof. Sämre än samtliga ES-domare, och det vill inte säga lite.

Det ÄR Gusten som står. Även Expressen säger det och att Hento är lite småkrasslig.

Albert Hall: Är inte alls orolig fastän Gusten står, han behöver lite att stå lite matcher + att han var mycket duktig mot MoooDoo.

Kickan: Det ska bli kul att se dig käka upp ditt "pissa på linköping". Bäst du lägger upp ett ursäktande bortförklarande tal redan nu.

Vem står egentligen? På webbradion pratar dom då om Hento.

Vivix: Nu sa dom att det var Gusten...

lizzard: Bra, lite ordning i kaoset då:)

Underdog: Vinner vi inte så är det så klart domarens fel.

Andra perioden är igång. Just andra perioden förväntar jag mig mycket av - den här säsongen är det i just andraperioderna de flesta av LHF:s mål har gjorts. I fjol var det precis tvärtom. Då spelade LHF totalt värdelöst i andra perioden. Vad beror den förändringen på?

Inte bra. Vi får inleda med BP : (

Kickan: Jaa andra perioden är igång och målen kommer:)

Kickan: Härligt 1-1 nu kommer vi igång

Så långvarig blev den glädjen :(

2-1!

lizzard: Man får aldrig vara glad så länge:(

lizzard: Tjoho! Jonas N är en älskling, absolut! Underbart. Nu sätter vi tvåan snart.

Äsch. Nu blev det ju alldeles fel. Pajas-Cluben skulle ju inte göra fler mål ikväll

Kickan: Tjohoo nu e det 2-2 Linus Fagemo

Jag menar, det måste vara alldeles jättefel ju. Bara 12 sekunder mellan målen.

Kickan: vad händer nu då, mål igen av Fagemo!

Vivix: Möjligen glömde båda lagen att de ska ha målisar också.

Vivix: Linus ville nog inte låta Nordan dra ifrån i skytteligan, så han var helt enkelt tvungen att göra mål.

Kickan: Ja det är sant. Om målen fortsätter att trilla in i den här hastigheten är nog ditt enorma optimist tips inte så långt borta.

Kickan: Då får gärna Nordan göra 2-3 mål till om det funkar så, då blir det storvinst.

lizzard: Och Huskowski (har gett upp att försöka lära mig stava till det namnet) skulle behöva göra en 7-8 mål för att komma ikapp.

Vivix: Dom har stora problem med sändningen. eller är det bara problem för mig?

lizzard: Nej, det har strulat lite hela tiden. Dom har bytt hörlurar och tjafsat.

Vivix: Husse är nog inte riktigt med i tävlingen. Nordan och Linus låg ju delad etta i interna målligan inför dagens match.

Kickan: Nej, men han kan ju bli! Jag tycker att alla ska gå med i den tävlingen och försöka kommi ikapp Nordan och Linus

Äntligen PP. Mannen som åker skridskor lika långsamt som Kristina Lugn pratar sitter utvisad.

Vivix: Mange borde iofs kunna ta upp kampen, och Brabenec.

« · 332532 · »