Vivix: Det är klart att de gör. Hur kan man låta bli att älska någon som ger 110% i varje byte och aldrig ger upp? Synd bara att varken han eller någon annan av älsklingarna lyckades peta in kvitteringen. Det hade faktiskt känts mer rättvist än det här.
Vivix: Våran bibliotekarie höll på att skrämma ihjäl mig nyss när hon dök upp som någon slags gubben i lådan precis när jag gick ut från mitt kontor. Jag kunde aldrig föreställa mig att hon skulle vara kvar på jobbet vid den här tiden.
Vivix: De två kommande matcherna lär vi ju kunna greja åtminstone.
Nej, dags att gå hem, eller till vad man nu skall kalla min lägenhet i Umäää när det egentligen bara är lägenheten i Lule som är hemma. Jag får trösta mig med att det är min sista vända till Umäää och att jag inte behöver lämna Norrbotten fullt så ofta framöver.
Hm, Gusten i mål ikväll enligt swehockey som iofs inte brukar vara alltför tillförlitligt. Skrbek lirar, Åkerström är med i laguppställningen. Dock inte Bulan.
3 Finnar tja vad ska man säga om det. Förhoppningsvis är det bra domare iallafall. Vad ska man tro om kvällens match, det blir nog en jämn match men jag tror att vårt kära Luleå tar med sig 3 poäng från Stångebro hallen, 4-3 till oss.
Frisco: Det var väl den trion som dömde Gårdarmatchen igår? Vet ingenting om dem, men förhoppningsvis håller de bättre kvalitet än Jyri Rönn. Rönn är en jävla katastrof. Sämre än samtliga ES-domare, och det vill inte säga lite.
Andra perioden är igång. Just andra perioden förväntar jag mig mycket av - den här säsongen är det i just andraperioderna de flesta av LHF:s mål har gjorts. I fjol var det precis tvärtom. Då spelade LHF totalt värdelöst i andra perioden. Vad beror den förändringen på?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Kämpa älsklingar! Sätt den för fan!