Paddan: Förstår inte varifrån du skulle ha fått idéen att det finns fler än av mig (det är bara Kickan som expanderar hejdlöst), eller vad jag har med Johnstown att göra, men för all del. Lägg ett bud så ska jag ta ställning till det...
Oj vilken härlig match av Luleå. Så ska det se ut varje match tycker jag :). Total dominans och man behövde inte ens vara nervös en enda gång. Modo kan vara väldigt glada att det bara blev 3-1. Väldigt snygga mål av Luleå också där jag nog tycker att Rönnqvists 1-0 mål var snyggast för det var så otroligt kyligt. Men Mäntyläs 2-0 på pass från just Rönnqvist var inte dåligt heller. Synd att inte Hento fick hålla nollan bara. Nu har Luleå tagit fem raka trepoängare på hemmaplan och det är ju viktigt när vi är så dåliga borta. Men på lördag mot Djurgården tror jag på stor chans till tre poäng för där brukar vi ju göra bra matcher.
Albert Hall: Hmm, något positivt, det blir svårt...tja, Kimmo Vesa gjorde väl sitt jobb som båsdörrsöppnare hyfsat bra. Nej, det är nog dags att lägga ett bud på en av burväktarna i Johnstown Chiefs...
Albert Hall: Uj, vilken match. Jag är nästan rörd till tårar. Så jävla bra! Så de kämpade och slet. Vilken energi, vilken vilja.
Hela Rönnqvists femma var så jäkla bra att jag vill grina. De skulle ha förtjänat att göra ett par mål till, minst. Jag noterade att Fabbe också börjat inta Mangeposition. Bra! Från sarghörnen görs inga mål och fler borde våga åta sig uppgiften att våga ställa sig framför mål (och ta stryk eftersom positionen innebär en hel del av den varan).
Fast även om alla var bra, och Rönnqvists hela femma var otroligt bra, så finns det ändå en spelare som utmärkte sig särskilt mycket och var bäst. Rönnqvist. Han är omgångens älskling utan konkurrens. Vilket spelsinne han har och så underbart klokt han spelar. Ikväll var han nästan Gud. Kul dessutom att han fick göra mål, även om jag har börjat se honom som den assistkung som tar över efter Skuggan.
MooDoo var så totalt utspelade att det var skrämmande, fast kul när man är luling förstås. 29-6 i skott till oss efter 2 perioder - då var jag nästan i himlen. Så bra, så jäkla bra, och LHF gjorde MooDoo verkligt genomusla. Ja, precis så usla som de alltid är i mina ögon.
Kul dock att några MooDooister vågade visa upp sig i Sportbaren och restaurangen och beblanda sig med lulingar. Kanske går det att göra folk av några MooDooister trots allt?
Paddan: Försök att hitta något positivt. Till exempel att Juuso stod alla tre perioderna. Han gjorde några bra räddningar men jag tycker inte att han utstrålar nån säkerhet precis. Ett par enkla returer idag tex.
Albert Hall: Jäklar, det är ju typiskt mig att inte kunna hålla tyst. Varför skulle jag börja yra om ångest och sånt. Nu har jag verkligen fått ångest, fy sjutton, och som grädde på moset så var jag också tvungen att se eländet på Storbildsteve.
Idag hade vi inte en siffra rätt och jag tror inte heller att det står särskilt bra till med ordningen på alfabetet. Riksman är väl den som lyckas klara oss undan ett ännu större nederlag. LHF spelade verkligen bra idag och JR var i särklass.
Usch, nää, den där filten som jag nog bör ligga och kura under känns allt mer lockande...
Mycket bleka var väl dagens understatement. Hade dom ett enda vettigt anfall under hela matchen? Det var allsvensk klass på Modo idag, om ens det. Det blir inget slutspel i Ö-vik om dom inte höjer sitt spel många nivåer jämfört med hur det såg ut idag.
Portello: Rönnken var äntligen så bra som han kan vara. Andra som var Mycket Bra var Skrbek och Fransson. Skrbek har verkligen höjt sig ett par klasser sen han blivit av med sitt fotonda. Fransson gjorde väl en av sina bästa matcher. Hittills.
Men Modo var mycket bleka. Vi har nu tagit elva poäng av dom den här säsongen. Vi kommer att ha poängövervikt mot dom hur det än går i den sista matchen lagen emellan. Känns som om det var rätt länge sen det hände senast...
LL: Underbart med seger. Stabilt spel av Luleå, men Modo var helt otroligt dåliga, dom var aldrig med i matchen.Synd att inte Hento höll nollan men man kan ju inte få allt. Matchens gigant: Jonas Rönnqvist! Oj vad bra han var. Sandström gör även han en väldigt bra match. Mange sliter hela matchen.
Trevligt med tre poäng för er, får väl passa på att slänga in ett grattis innan jag går och gräver ner mig själv för en stund och försöker komma över vår match...
nappen: sådärja, det blev ju tre ytterst välförtjänta poäng! Grymt stabilt spel i tredje av Luleå. Fast nog ska det sägas att Modo var ruggigt bleka.
Hemto var grymt nära att nå tre timmar utan insläppt på hemmaplan. Hade man hållit undan i 2.48 ytterligare hade han nått tre timmar sedan det senast insläppta - vilket faktiskt också var ett Modo-mål (det var i den matchen som vi vände 0-2 och 1-3 till seger med 6-4). Totalt blev det 2 timmar, 47 minuter och 12 sekunder. Jag TROR dock att det ändå är rekord för Luleå. Jag kan inte påminna mig att Myllys någonsin nådde upp i så lång svit utan insläppt på hemmaplan.
Frisco: Devalvering eller nåt, kanske. Jag tror mer på eller nåt. Antalet Kickor verkar variera. Rekordet var nog 12, eller i vart fall är det det mesta någon har räknat till och berättat för mig. Jag vet inte varför jag är klonad, det bara blev så efter nystarten av SpS nu senast och det verkar inte försvinna.
zigge: Väldans vad du verkar sakna mig ; ) Jag har bara inte haft så mycket tid att hänga vid datorn vare sig på jobbet eller hemma, därav alla oinlägg från mig.
Obsut kommer, var så säkra.
Fan vad det känns värdelöst att vi förlorade mot den satans Pölsan igår. Nu jävlar är det dags för ett nu jävlar, fast på annat sätt än Kringlornas nu jävlar. Vårat nu jävlar kommer att vara mycket bättre. Appselut!
Imorgon spöar vi skiten ur er, MooDoo-Zigge. Sådeså. Älsklingarna kommer att vara MooDoo så överlägsna att ni fattar inte. 1986458-0 till oss. Alla lulingar gör mål, massor av mål. SM-guld! Hajaru?
Snälla:Står Kickan fortfarande på Kallax Cargo Airport? Utan tillgång till nätet, vet hon ju inte att OBSUt åker i helt andra plan. Kan ingen meddela henne?
Dysso: visst har det säkert en del med saken att göra, fast betydligt mindre än den mentala biten. Resandet kanske är typ fyra procent av förklaringen eller något sådant.
Portello: Står stackars Kickan därute på Kallax cargo Airport fortfarande?? Ingen som kan hämta hem tjejjen? Hon verkar vägra inse fakta om Obs-ut. Nää, ta å sväng ut nån o hämta hem henne, det är väl minusgrader däruppe va? Ograttis om Pölse-matchen.
Tror du inte att en delförklaring i Lule's borta/hemmfacit är att de flesta lag har väldigt långt att åka upp till Lule, och vice versa? Det borde ge er en större hemmafördel än andra lag, liksom en större "bortanackdel".
LL: Verkar ocksåp som målskyttet har gått i baklås de senaste matcherna. Hoppas att vi får göra lite mål mot Modo på Torsdag, det kan killarna behöva för självförtroendet.
Portello: det är förmodligen för många spelare i laget som "vet" att vi är värdelösa borta. Kolla på HV - när de blev av med spelare som Stillman, Örnskog och ett par till, spelare som visste att HV var usla borta, så blev de plötsligt ett alldeles normalt lag borta. Jag menar inte att man måste göra sig av med spelare i Luleå för det, men de måste ändra attityd. Det är inte lätt, men det MÅSTE ske för annars går det här åt helvete.
Helt seriöst - in med Strömwall i laget fortare än kvickt. Vi behöver en pådrivare av hans kaliber även på isen.
Lövva: jo, iofs har han förbättrat sina siffror, men det känns som att det säger mer om hans fjolårssäsong än årets.
Vi tar ut målvakten med 2.11 kvar - vi har i alla fall två tränare som vågar saker. Tänk om spelarna kunde våga släppa loss lite också och inte vara så förbannat rädda hela tiden? Ni har så mycket mer i er än ni har visat, grabbar, ta fram det nu också!
JOY: ja nog är det väldigt lite hopp i så fall... Fast vi gick i alla fall inte mållösa från rinken. Alltid något. Suck.
Tyvärr är det för många som inte presterar det de borde i LHF den här vintern. Tellströms fem mål och Nordans sju är klart godkänt, men i övrigt kan jag inte komma på någon forward som kan få godkänt för sin målproduktion. Jo, förresten, Bulan har hållit normal nivå.
Har sagt det förr å jag säger det igen, Tellström måste vara en av de allra bästa värvningar som Luleå har gjort på ett bra tag, set till vad han kostar alltså. Med andra ord, valuta för pengarna....
Fast jag håller med. Det tyder på att Luleå bör ha haft en hel del av spelet. Fast man vet ju förstås inte hur farliga de där skotten har varit eller varifrån de har avlossats. Det kan ju rent teoretiskt vara 11 rensningar från egen zon.
Kickan: Ja han e sig lik...Alltför lik Skrbek,tydligen! Vad blev det egentligen av den förväxlingen, inga repressalier på huggandet från båset? Glömt å förlåtet,elr?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?