Jaha, det verkar bli ett mellanting till vad vi tippade Kickan... Spännande fight. Märkligt spel det här... LHC vinner första när Lule är bättre, o så tvärt om i andra... Var finns logiken?
Vivix: Jävlar. Jag hade verkligen hoppats att vi skulle få med oss åtminstone någon poäng från Linkping. Jag är så innerligt leds på uddamålsförluster på bortais.
Trist också att alla fegtippare som alltid tippar 3-2 till hemmalaget drar in 15 poäng i Tvävlingen idag.
Vivix: Snart måst väl luleåhockey göra som plannjabasket! skaffa minst en rutinerad spelare som kan lyfta laget på bortaplan, eller plocka in fler unga hungriga spelare.
Kickan: Ärligt talat så har jag ingen aning om vad jag tippat idag. Jag har ett förtippat reslutat, man kan ju hoppas att det är 3-2 så får man lite tröst i bedrövelsen.
Albert Hall: Jag blir bara så less, förstår inte heller varför han väntar med att ta ut Gusten tills det är 30 sek kvar, det är inte mycket man hinner åstakomma
Albert Hall: Det lätt som de hade kontroll på pucken största delen av de sista 5 minuterna. Nu menar jag väl inte att man skulle tagit ut gusten med 5 min kvar, men det känns alltid som det är lite fegt.
Vivix: Kanske. Men jag tycker att om man ska ta ut målvakten med mer än en minut kvar så ska man ha nedsläpp eller pucken under kontroll motståndarzonen. Annars slutar det oftast med ytterligare en pyts i baken. En minut är trots allt lång tid i hockey.
Tråkigt med knapp förlust igen på bortaplan. Nu är det bara att komma igen till den mycket viktiga matchen mot MIF på tisdag. Då bör det bli seger om vi inte ska bli indragna i bottenstriden.
Albert Hall: Absolut ska man ha kontroll på pucken. Men det är sällan Luleå lyckas sätta någon vidare press i slutminuterna. Det verkar på nått sätt oplanerat, det slutar alltid med ett tafatt försök med några få sekunder kvar.
Ett ograttis till lulingarna efter dagens förlust. Förutom förlusten så var det inte mycket till underhållning man bjöds på under matchen, kändes som en rätt avslagen match.
Kickan, Albert Hall: Kul att det uppskattades även av lulefolk... :) Jag försöker att vara någorlunda objektiv, även om jag nu så klart är LHC:are.
Gällande mer individuell spelarkritik kan jag iaf nämna följande som utmärkte sig: * Törnqvist: Gjorde vad han skulle, utan att briljera. Styrning på egen spelare vid första, dåligt försvarsspel vid andra och ett kanonskott vid tredje målet. * Fagemo: Riktigt vass, borde nog ha satt åtminstone en puck i tredje. Bra över hela matchen, men lite tråkiga gruff-tendenser ibland. * Sandström: Positiv överraskning för mig, verkade stabil i sitt spel. * Fransson: Lyckades inte komma upp i den nivå jag trott om honom, fast det gällde iofs hela laget Luleå. * Stefan Nilsson: En skugga av sitt forna jag (hur många gånger har ni hört den nu?), inte alls så pigg som vanligt, även om han var okej.
Det märktes att det var spelare som saknades. Åkerström, Nilsson och Berglund är tunga avbräck. Kommer dessa tillbaka och Lule börjar spela vettigare på bortaplan blir det slutspel igen. Tror jag.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?