Luleå HF

SHL · 117728 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Jaha, det verkar bli ett mellanting till vad vi tippade Kickan... Spännande fight. Märkligt spel det här... LHC vinner första när Lule är bättre, o så tvärt om i andra... Var finns logiken?

Underdog: Det finns ingen logik. Det är väl en logisk slutsats?

Kickan: Nu säger de på webbradion att skuggan varit hetast i Luleå idag, det låter inte heller riktigt logiskt:)

Vivix: Möjligen har de blandat ihop herrarna Nilsson. Det vore logiskt.

Vivix: Det kan inte vara möjligt ! det skulle väl vara för att han tekat bra ikväll...

Vivix: ...å andra sidan skulle jag inte grina om de har rätt. Det är många som undrar var Skuggan står den här säsongen.

Kickan: Ja, mange var ju tydligen helt vild förra matchen. Nåja gör ju inget om skuggan också börjar få upp lite tempo.

3-2

Vivix: Nu tycker jag att Tarvainen är tarlig. 3-2 : ( Fy skäms Jussi!

tarvlig

Underdog: Det var ett snabbt mål på en tekning igen! fast radio sporten berömmer luleås tekare ikväll ?

Kickan: Ja han är taskig. Här har vi gett dem två mål och sen gör han sådär. Otacksamt!

Alfnisse: Tja, vi är väl seriens sämsta tekare, så det är väldigt ologiskt att vi gör mål, men logiskt att radion berömmer Luleå.

Alfnisse: Det är klart de gör om Pajas-C gör mål direkt på tekning.

Hur långt är det kvar av matchen nu?

4½ KVAR,.... svettigt...

Dysso: Knappt 5 min

Vivix: Jag är kraftigt less alla dessa hedersamma förluster på bortaplan.

Vivix: Kämpa in ett mål nu.

Vivix: Nu jelar måste älsklingarna göra mål jäkligt snart om det skall bli några poäng ikväll.

KÄMPA!

Albert Hall: Ja det är tungt att vinna alla matcher utan att få poäng:( Men det är ju inte slut än och Luleå spelar bra nu låter det som.

Vivix: Nu tycker jag dom ska ta en time out och dra Gusten vid nästa avblåsning.

TACK FÖR KAFFET, en god fajt och alla 3 goa poäng!

Niiiiiiiiice

lizzard: Jaha bortamatcherna går lika bra som vanligt.

Ännu en bortaförlust tyvärr, att det ska va så svårt att vinna på borta plan :/

Underdog: Jag tycker och har alltid tyckt att du är en nolla.

Vivix: Vetefan vad det beror på, det verkar ju som om vi spelar bra men det vill sig bara inte.

Vivix: Jävlar. Jag hade verkligen hoppats att vi skulle få med oss åtminstone någon poäng från Linkping. Jag är så innerligt leds på uddamålsförluster på bortais.

Trist också att alla fegtippare som alltid tippar 3-2 till hemmalaget drar in 15 poäng i Tvävlingen idag.

Vivix: Snart måst väl luleåhockey göra som plannjabasket!
skaffa minst en rutinerad spelare som kan lyfta laget på bortaplan,
eller plocka in fler unga hungriga spelare.

Albert Hall: : )

Fast du har rätt. Underdog har mycket att visa innan jag känner någon som helst respekt för honom.

Kickan: Ärligt talat så har jag ingen aning om vad jag tippat idag. Jag har ett förtippat reslutat, man kan ju hoppas att det är 3-2 så får man lite tröst i bedrövelsen.

Albert Hall: Jag blir bara så less, förstår inte heller varför han väntar med att ta ut Gusten tills det är 30 sek kvar, det är inte mycket man hinner åstakomma

Albert Hall: Dito broder.
Härligt med bittra supporters. Ta en valiom, bryt ihop och gå ut och slå på en tall. Så blir du säkert människa igen.

Vivix: Jag tror inte dom hade kontroll på pucken. Då är det svårt att ta ut målvakten.

Vivix: Ibland kanske det inte finns så många lämpliga tillfällen att plocka målisen heller. Man ska ju helst hålla till i anfallszon när så sker.

Ni som har följt hela matchen i webradion, lirade Åkerström nånting?

Kickan: Jag trivs rätt bra även utan din respekt, så jobba inte för hårt på den.

Hur som helst önskar jag luleå lycka till i fortsättningen.

Albert Hall: Det lätt som de hade kontroll på pucken största delen av de sista 5 minuterna. Nu menar jag väl inte att man skulle tagit ut gusten med 5 min kvar, men det känns alltid som det är lite fegt.

Vivix: Kanske. Men jag tycker att om man ska ta ut målvakten med mer än en minut kvar så ska man ha nedsläpp eller pucken under kontroll motståndarzonen. Annars slutar det oftast med ytterligare en pyts i baken. En minut är trots allt lång tid i hockey.

Tråkigt med knapp förlust igen på bortaplan. Nu är det bara att komma igen till den mycket viktiga matchen mot MIF på tisdag. Då bör det bli seger om vi inte ska bli indragna i bottenstriden.

Albert Hall: Absolut ska man ha kontroll på pucken. Men det är sällan Luleå lyckas sätta någon vidare press i slutminuterna. Det verkar på nått sätt oplanerat, det slutar alltid med ett tafatt försök med några få sekunder kvar.

Kickan: Ograttis dårå, till Ovinsten...men den kommer nog, förr elr senare...om inte annat Hemma.

JOY: Hoppas ni vinner mot MIF på tisdag. Dom ska ligga där nere dom ligger.

Ett ograttis till lulingarna efter dagens förlust. Förutom förlusten så var det inte mycket till underhållning man bjöds på under matchen, kändes som en rätt avslagen match.

Chief:

..ungefär som när Timrå spelar med andra ord;)

Danne_L: Man kan väl säga att lagen höll nästan samma låga standard som Frölunda brukar göra på bortaplan. :P

Timrå däremot spelar alltid hockey som den ska spelas. En fröjd att skåda. :)

Nu är det dock bäst vi byter tråd så vi inte missbrukar guldtråden.

Chief: det var då fasen vad du var kräsen. Jag tyckte att det var en ganska bra match.

LL: Jag håller med Chief, det var inte mycket till hockeyunderhållning. Spännande, javisst, men knappast bra hockey.

Matchrapport från min sida, se länk.

bobbe: En bra rapport. Tack för den!

Kickan: Håller med. Roligt med så snygga bilder var det också.

Kickan, Albert Hall: Kul att det uppskattades även av lulefolk... :) Jag försöker att vara någorlunda objektiv, även om jag nu så klart är LHC:are.

Gällande mer individuell spelarkritik kan jag iaf nämna följande som utmärkte sig:
* Törnqvist: Gjorde vad han skulle, utan att briljera. Styrning på egen spelare vid första, dåligt försvarsspel vid andra och ett kanonskott vid tredje målet.
* Fagemo: Riktigt vass, borde nog ha satt åtminstone en puck i tredje. Bra över hela matchen, men lite tråkiga gruff-tendenser ibland.
* Sandström: Positiv överraskning för mig, verkade stabil i sitt spel.
* Fransson: Lyckades inte komma upp i den nivå jag trott om honom, fast det gällde iofs hela laget Luleå.
* Stefan Nilsson: En skugga av sitt forna jag (hur många gånger har ni hört den nu?), inte alls så pigg som vanligt, även om han var okej.

Det märktes att det var spelare som saknades. Åkerström, Nilsson och Berglund är tunga avbräck. Kommer dessa tillbaka och Lule börjar spela vettigare på bortaplan blir det slutspel igen. Tror jag.

« · 335954 · »