Luleå HF

SHL · 117747 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
"Skaka på läpparna..." har ni hört nåt sånt förr ? ;o)

Fan skuggan brände och miffona nätar,ujuj.

Vivix: Valet av straffskyttar kändes inte helt logiskt.

Linus satte sin iaf

Ujuj, 1 - 1 i straffar, hur många mål ska det göras egentligen?

Kickan: Varför inte Fabbe!!!

Kickan: ...fast inte den andra. Fabbe sen? Snälla.

Jaha, det var det. Bara en poäng. Bättre än noll men mycket sämre än de tre jag ett tag trodde att vi hade.

Borta spöket finns fortfarande kvar med hedersamma förluster :-(

Kickan: Blä nu känner jag mig väldigt sur å tvär.... USCH USCH så tungt!!

SMguld??? det lär ni inte komma i närheten av

FAN! Så jävla dåligt att slänga inte Fagemo på TVÅ(!) straffar! Coaching.com

Kickan: Åhh vad sur jag är! Finns inte ord:(

En liten tröst är ju att Kringlorna och Linkping fick rejält med pisk.

lizzard: Dock värt att notera att två spelare som har varit borta större delen av säsongen har gjort samtliga mål!!!

Tänk om vi hade haft Skrbek å Grisgrodan hela säsongen :)

nappen: Nejdå, inte alls. Han satte ju sin första och förtjänade därför sin andra chans också. Däremot kan man ju ha funderingar kring valet av första straffskytt.

Hm kanske dags att börja inse att det behövs lite nyförvärv i Luleå, En bättre backup till Hento, en sylvass målskytt, en bra back ett måste!
Nu kan jag säga följande matcher kommer att få lite ödesmatchkaraktär för Luleå, Nu måste det till förändringar!

Kickan: Vem tror att han skulle sätta den två gånger?! Ta Fabbe istället!

NallePhu: Tycker inte Gusten har gjort bort sig på något sätt alls de två matcherna han har stått, å vem vet kanske matchen skulle ha slutat annorlunda om han fått stå.

Lövva: Är du fortfarande grinig på Fabbe? Det är väl onödigt.

NallePhu: Ganska onödigt att "slösa" pengar på en målvakt med tanke på att Gusten har skött sig ypperligt de två matcherna han har stått. Ser han som en mycket bra andra målvakt så nog finns det bättre saker att lägga pengarna på

Kickan: Inte är jag, jag sa ju att det var synd att han inte var med hela säsongen :)

lizzard: Om inte om funnits kanske .....?

Lövva: I Nalles värld finns det obegränsat med pengar, så det är bara att handla på. Överallt sitter det folk som vill slänga miljoner över LHF, det är bara det att LHF aldrig ringer dem. Tror Nalle.

NallePhu: Klart vi behöver en bättre backup. Det var ju Gustens fel att vi inte vann. Eller hur?

Gusten är en värdig ersättare så någon ny målvakt behöver vi inte men varför inte byta in honom redan efter 1-3 målet ???

Kickan: Bra! Då kan vi slänga blickarna mot andra sidan Atlanten å slänga värva de mest tongivande spelarna i Världens Bästa Hockey Förstörande Liga! Typ Floppa, Kariya med flera

Visst har vi sex pinnar nu på borta plan? Det hade väl varit ganska okej om det stod en etta före sexan

Lövva: Vi har förstås börjat sondera terrängen redan. Eftersom det börjar närma sig jul tänkte vi slå en signal till Jult Omten och Tom Temor.

Kickan: Annars har jag hört talats om en blond sak som håller till någonstanns i Italien med ljus i håret. Brukar skapa ganska stora rubriker där kring 13:e dec. Framtida skyttekung kanske?

...och dessutom tänkte vi ställa Julb Ock i mål. Det blir väl bra?

Portello: Ljungberg nätate just! Tredje matchen i rad!

Lövva: Måste det vara en blond sak från Italien? Om Luleå duger kan jag tänka mig att spela gratis med ljus i håret och allt.

Kickan: Allt är ju värt att testa! Bara rösten din håller!
"Natten går tunga fjäll..."

Eller var det inte "Lule gör tunga mål, runt om i landet, I COOP vi vinner guld, fansen dom djublar. Då i vårt mörka land, vinner vi Guldet. Älskar ju Luleå. Älska ju Lule!"

Dags att plocka fram guldtråden igen eftersom ingen annan har gjort det.

Kvällens match är något av en måstematch. Förlust och vi riskerar att bli obehagligt indragna i alla möjliga streckstrider. *ryyysa*

Fast jag är säker på att killarna grejar det och att de till och med grejar det ganska klart. Den Magn(us)ifika Fab(be)ulösa favvokedjan lär stå för en hel del av målandet.

Kickan: Nog för att ni lever i press men du får sluta dricka fulspriten från Mjölkudden nu! ;-)

Brynäs vinner med 5-3!

Mange! 1-0!

Livligt på SpS ikväll.. Fortf 1-0 till oss.

Woooooohooooo! Ta inte illa upp nu, nu som håller på Brynäs, men... FAN SÅ JÄVLA SKÖNT ATT FÅ GE IGEN FÖR 1-0 I GAVLERINKEN TIDIGARE I HÖST ;-)

LL: Måste ju passa på att sticka in huvudet här mitt i min egen glädjeyra och gratta lulingarna till tre fina poäng också!

Grattis! =)

Chief: Ja, jag kan väl också gratulera lulingarna till tre poäng, men du får då rakt inte någon gratulation ;)

Chief: tackar! Jag kan väl returnera gratulationerna, även om jag helst hade velat att både TIK och Modo skulle ha förlorat, fast man kan väl inte få allt här i livet ;-)

LL: Hm, uppenbarligen inte. Vet inte riktigt hur ett sånt scenario där du fått som du velat skulle ha sett ut... :)

Paddan: Jag är så glad just nu att min glädje förmodligen täcker upp för eventuell utebliven glädje från ditt håll. :)

Chief: Jag kan förstå det. Som tur är, eller om det är otur, så är jag inte riktigt samma känslomänniska som bland annat du och Kickan och går faktiskt att prata med efter en förlust för mitt älsklingslag.
Fast nu ska jag inte förorena den här guldtråden mer än vad jag redan gjort ikväll.

Chief: nja, båda lagen hade kunnat lämna walk over... eeh, nåja :-)

Skönt att ligga på slutspelsplats igen. Nu väntar tre bortamatcher på raken, mot Leksand, TIK och Modo i tur och ordning. Varje liten poäng i de matcherna kan komma att visa sig guld värd. Ja, eller i alla fall några extra SEK i klubbkassan framåt våren.

Man kan kanske säga att ni fått tillbaka lite grand för bra spel sista tiden. Synd att det gick ut över oss denna gång... :(
Vi hade tydligen en puck inne där Lärking blåste för tidigt, eller...?
Verkar för övrigt ha varit en spegelbild av 1-0matchen i Gavlerinken.
Bra kommentatorer på webben, bäst hittills.....

Oj, vad nervöst det var på slutet! Men Lule vann rättvist. Vi hade åtminstone 3-4 jättechanser som antingen smet centimetrar utanför mål eller som Korhonen mirakelräddade. Brynäs hade egentligen inte sååå många riktigt farliga chanser.

Hento tog säsongens första nolla, utan att för den skull imponera faktiskt. Jag tycker inte han känns lika säker som innan landslagsuppehållet. Men han gjorde några bra räddingar i sista och det kanske gör att han lyfter igen. Annars var det en helgjuten kämpainsats där inte många varken höjde sig eller sänkte sig från mängden i Lule. Om man ska nämna någon så är det nog i såfall Rönnken som hade bra fart under skridskorna idag och en underbar assist till målet.

Största skillnaden på Brynäs ifjol och nu är nämnde Korhonen. Han sprider en helt annan trygghet än petflaskan som stod ifjol. Bäst på plan idag tycker jag.

En annan Brynäsare som man inte kan annat än imponeras av är Sjödin. Han var otroligt bra på slutet. Spelade nästan non-stop dessutom.

Huge: nä, det var Luleå som gjorde det målet.

LL: Mystiskt. På webben jublade publiken när Lärking gjorde washout efter videokoll.
Inte var det väl 4000 Brynäsare i Cooparena?
Eller det kanske det var, när jag tänker efter..... :-)

Huge: Lulingarna är minsann gästfria de, de inte bara gör sina egna mål, de gör motståndarnas också...;)

Huge: jag tyckte också att det var mysko. Men kommentatorerna sade i alla fall att det var Luleå som gjorde målet bakom Korhonen.

« · 337878 · »