nappen: He he, du läste det? Och du förstod också att den "rob" som tvivlade på att lulekommentatorena var bra, är. . .just Pinto?
Fast när jag tänker på saken undrar jag om jag inte gnällde som tusan på dessa två förut? Den match pingen vann, vilket kanske har med saken att göra, frozare som jag är.
Men de har redan påpekat att pingen satt två fula tacklingar som de borde åkt ut på.
Och nu åker första pingen. PP-lule med rönkem får chansen. 1-0?
nappen: Snurrigast är det när det gäller Partyillern, mannen som en gång i tiden var känd som Bulan-fan. han verkar ha bytt handstil med nick, och illern skulle man aldrig höra uttrycka "sabla sugar-Fyran suger Big Time!"
Portello: Det har småböljat. Jag tror att Lule varit minst lika bra som Pingen, enligt kommentatorena. Bra spel från båda sidor, och flera chanser. Rönkenkedjan gått lika bra som väntat.
Lite smånervigt, dock, med pingenchanser på sistone. Känns som det sitter något mål när som helst, men åt vilket håll som helst.
Brynäs gjorde just 1-0. Vet inte om man ska tycka att det är bra eller dåligt. Det är bra på så sätt att det tar oss allt närmare säker mark, men vi vill ju förstås inte att Brynäs ska knipa poäng för då blir det svårare att nå slutspel. Hmm... Kan inte båda lagen förlora? :-)
Liam Devlin: 0-0 efter första tycker att Luleå har gjort en bra första period. Nu är det bara att fortsätta att trampa på i 2:a perioden så sitter nog pucken snart.
lizzard: nä, där ohåller man definitivt på Moodoo. Där får TIK gärna ta tre poäng. Dock verkar väl Moodoo vara lite av ett bogey-team för Gläfsers, så det tror jag inte att de gör.
nappen: Mm, förstod det sedan jag skrivit. Och nu kopllades de bort, så man får inte höra lokalnyheter över pingen, typ asta larsson har vunnit en luffare på matchprogrammet, d v s en slang, utan bröd, men med såväl ketschup som senap!
lizzard: Teglet är grymma! Kommer att plocka slutspelsplatsen av antingen MooDoo eller Pölsan.
Men visst låter det som Lule kör bra? Svårt att tro att det är det lag som tagit mest pinnar i elitserien senaste månaderna, som spelar hemma mot det lag som tagit ungefär minst, och definitivt omycket på bortais.
Shit. En ny luleutvisning, för SEX MAN FÖR HELLLVETTE!
Egentligen är det lite tragikomiskt att behöva säga så här, men det var väldigt länge sedan vi gjorde en så bra bortamatch att vi håller nollan i (så här långt) nästan halva matchen...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?