Liam Devlin: Det står 1-0 i samtliga övriga ES matcher. Det är våran förbannade plikt att bryta mönstret och se till att det snart står 0-1 i Pingarenan.
Robert Nordmark gör mål igen! Helt allvarligt - nu är det dags för Strömwall att hoppa in i LHF. Då kan Tella spela back och Strömwall tar hans plats som anfallare.
Ajajaj, Janne Sandström ut för hakning... dessa jämras utvisningar som vi alltid ska ägna oss åt...
LL: Robban - måltjuven! Vilken lirare, om någon månad slår han börje salming och blir äldst någonsin i serien. Hans succé kanske får fler gamlingar att hoppa med i leken. . .tjalle, eldebrink, kapten köhler!
2-1 i till de Gävliga Pölsorna. Lite halvsil av Mike Bales på ett inte helt märkvärdigt skott av Tommi Mietti... ojdå, där blev det 3-1 bara tio (!) sekunder senare.
Kickan: det låter bra att han inte är helt avvisande. Men allvarligt talat, om det inte är så att han själv känner att han inte orkar med den satsning det innebär så ser jag inte varför han inte skulle kunna gå in i laget och innebära ett lyft. Fan, kan Nordmark så måste Strömwall kunna!
Kickan: Shit! Nu har det varit alldeles för många utvisningar på Älsklingar. Och varje gång sätter &%#?%?%#?-pingarna in en finsk landslagsfemma, ungefär.
Go, Luleå, ni har lirat halva matchen och har 0-0 och så bra som ni är skall ni få utdelning för allt fint bortaspel ni ändå presterat. Utdelning radioaktivt!
Ja, j-r, de klarade BP igen! Seriens sämsta BP-lag, men det var dåde.
LL: I samband med Nordmarks första inhopp för DIF så sa jag åt Johan att "kan han så kan du". Då frågade han sina kids om de tyckte att pappa skulle börja spela igen. Kidsen svarade med ett rungande "jaaaa!". Och jag var inte den enda som påpekade för Johan att han skulle platsa i truppen den dagen.
Vet inte om han tycker det skulle bli för jobbigt i kombination med klubbdirektörsjobbet. Det finns ju en hel del att göra där. Fast han kunde ju göra så att han främst spelar hemmamatcher om han tycker det blir mycket annars. Han var ju sugen redan i somras när vi satt och kollade isträningar så det är väl inget att fundera över. Tycker jag iaf.
Vi leder fortfarande skotten, ser jag. Det hör inte till vanligheterna på bortaplan. Fast det vore ju förstås roligare om det var i antalet mål vi ledde :-)
JOY: Och nu har pölsan 3-1 på korven. Att korven inte ens klarar av sina favvomotståndare pölsan och styvben tyder inte på klass. Jag tror att korven och soppan rätt snart är riktigt duktigt avsågade.
Kul, apropos kommande kvalserie, att fjollträsk fick så nesliga smörjningar igår. Lokalradion är ganska tyst om det inträffade. Men apan fick en riktig kölhalning som förlorade sista sekunden. Och ändå var bamsingarnas förlust av två pinnar mycket, mycket grymmare. Mooora fick smaka på västerbotten och det gick inte alls, naturligtvis.
Nå, det där gäller de andra. Vi är så j-a bra att vi skall ta mej tusan inte slåss i andra strecksituationer än möjligen för åttondeplats eller bättre. Jag fortsätter tro på sjätte.
Men pinnar idag vore mycket bra. Tänk, så fina dagar man skulle få framför sig då! Efter förlusterna mot Tiken och Pölsan förut var det riktigt schvarrrt, men nu kan det vända. En epriod kvar och 0-0. Kom ut som överluleå nu och sätt 0-2 på tre minuter!
Liam Devlin: "Kom ut som överluleå nu och sätt 0-2 på tre minuter!" Stopp-å-belägg nu hädar du ju som skriver så, INTE svära på detta sätt i denna fina tråd ! ;)
björn power: Sorry, jag tänkte våga mig på att vara ekivok. Jag menade naturligtvis över-luleå men tänkte att ihopbindningen skulle locka tankar, och så blev det också. Nu börjar det strax. . .Luleimperiet slår tillbaka!
Portello: F-n vad finnar de har, pingarna, som oftast presenteras genom utrop av kommentatorena för det pingarna skjuter, obehagligt. Men Hento är Hento, försök inte tro annat, pingar.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?