Noll poäng i tvävlingen. Men det tar jag. Kan tänka mig att Kickan håvar in en del poäng. Om nu inte segern var några mål för liten förståss? :-) Dessutom vet jag en LHF:are som är registrerad här som drog in 15. Skickligt.
Helt underbart. Vet ej riktigt vad som känns bäst, segern eller att Fagemo äntligen börjar få sätta sina lägen. Men det kan kvitta idag känns sllt bra, inte ens jag hade väntat mig att vi skulle vinna den här matchen.
Portello: Hm ja okej då, vi säger segern. Det är nästan så att man blir lite religös. Böner hjälper tydligen, i allafall så länge de kommer från någon annan än mig.
Albert Hall: Det ska man ju bara titta på när man är lite deppig väl, själv sitter jag och väntar på att höjdpunkterna från matchen ska dyka upp på hockelive sidan. Ibland går det rätt snabbt. Jag kan inte gå och lägga mig utan att få se målen från ikväll.
Albert Hall: Det är väl inte så att det är frågan om ett mindre eller större missbruk av det filmklippet?
Även jag borde gå och sova eftersom jag alltid ska upp i ottan, en anledning till att jag aldrig häckar här om nätterna. Nåja, inatt kan man antagligen sova gott iallafall.
Albert Hall: Näää då vill jag helst kolla på matchen. Torsdags matchen missar jag dock så det blir C+ . Hoppas vi kan vinna första matchen på ordinarie tid mot timrå.
Albert Hall: Har aldrig hört talas om en sådan förening, men det är väl bara att starta en. Man får väl EU bidrag för sånt? Man kan säkert även söka något stipendium. Genom att det dessutom är ett hockeyrelaterat missbruk så kan du säkert få klubben att sponsra, även om det kan tyckas vara ett rätt sunt missbruk. Men föreningen borde nog kanske även ha en avdelning för hs missbruk. Tänker mig nått i stil med Anonyma hs/guldklippsmissbrukare. Förkortas rimligen AHGM.
Varför lyckas jag alltid svammla iväg nått alldeles förskräckligt. Måste gå och sova snart. Det måste vara lyckoruset.
Albert Hall: Saxat från Hvfantastens forum: Jo, pojkar mot män, allmänhetens åkning mot speed, lättviktare mot tungviktare, liknöjdhet mot intensitet, lojhet mot vilja....Kort sagt, det var en aaaning pinsamt. En rejäl överkörning från Luleås sida. Etta på snart sagt varenda puck var en lulespelare, tvåa var en lulespelare. Trea var, ibland, en HV-spelare.
Vad ska man säga om det?? Bara hoppas att luleå fortsätter spela som idag, då kan denna säsongen bli riktigt, riktigt rolig.
Portello: LHF har ju revansch att kräva av dom men det är klart att det blir tufft. De har ju tagit poäng 11 matcher i rad och det är imponerande. Jag tror i alla fall på LHF- seger om de fortsätter som i kväll.
Fortsätta spela som ni gjorde mot HV låter onekligen bra, problemet är att ni inte spelar mot HV varje match. HV är, tråkigt nog, ett av dom sämsta lagen i ES just nu. Sad but true. Gör man en tabell över de 20 sista omgångarna eller så blir jag mycket förvånad om HV inte ligger näst sist eller så.
Albert Hall: Den LHF:aren ska nog tacka mig litegrann, vilket han också har gjort, för de 15 p - han ändrade nämligen tipset till 1-4 efter att jag sagt att det skulle bli 1-4. Själv hade jag 1-4 först, men funderade lite och kom på att jag inte hade tippat något mål för Linus, så jag var tvungen att plussa på lite till.
Verkar vara väldigt mycket heta känslor. Före utvisningar för sista slagsmålet ligger man på 81 utvisningsminuter i andra perioden. Imponerande det också. :)
LHF's vändning från 0 - 3 till 4 - 3 mot ett av ES's två bästa lag, vad ska man säga? Bara hoppas att man håller i det i sista perioden...
Dysso: Ja det är en av dom bästa perioderna jag sett av Luleå på mycket mycket länge, Den innehöll EXAKT allt en match ska innehålla!! Det är jäkligt griningt där ute på isen nu får Luleå börja i PP i 3:e perioden hoppas 5.an kommer där då!!
Verkar ramla in ett antal 20 minutersutvisningar till i slutet på andra. Swehockeys onlinerapportering velar fram och tillbaka, men det lär ju bli minst 50 minuter till, 130 minuter totalt i andra då. Nu försvann iofs alla utvisningar i slutet från swehockey, men det dyker säkert upp en bunt snart igen.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?