Luleå HF

SHL · 117827 inlägg · 891 ämnen

Luleå -Leksand

Sv: Luleå -Leksand
Lulekickan: Se nu hur en tråd som ska handla om Luleå-Leksand kan "spåra2 ut och börja handla om Tobe och andra väsentligheter :)

Da Beezer: Ändå bra resultat av er i cupen tycker jag. Jag läste i timrå gb:n att några där tyckte att ni hade bättre lag än på många år, så kanske blir det nya derbyn i kvalserien?
Vore säkert kul för er, ungefär som om Boden skulle få nöjet att möta oss i den skräckfyllda serien.

Portello: börjar nästan likna det vanliga forumet ett tag pratar man om rubriken sedan spårar det ur totalt (vet att det är lätt hänt)

Portello: Matchen är ju slut och vi vann såväl den som turneringen, då är det ju bara naturligt att tråden spårar ur. Dessutom är väl lulingarna här på HS kanske inte direkt kända för att alltid hålla sig till ämnet på den officiella sidan heller : )

Lulekickan: Hur ska man klara sig ända till den 17:e innan man får se Luleå igen? Kan inte bli lätt när man har sett 3 matcher på 4 dagar.

Albert Hall: Jodå, det här är bästa laget på väldigt många år. Själv så tror jag på Superallsvenskan och sen får vi se. Skall bli intressant att se om man även kan stå upp bra mot Södertälje i morgon.

Lulekickan: Så sant så , vi kanske ska börja skriva i skitsnacktråden igen och göra den till HS största :)

Albert Hall: Modoiterna tyckte också att Sundsvall var ett himskans bra lag, fast det beror nog främst på att de vill hitta någon annan förklaring till sin förlust än att Modo är ett soplag i år.

En av de skojsigaste sakerna med att bo i Sundsvall var upptäckten av att det även på andra håll i landet än här fanns supportrar som hatade ett geografiskt sett närliggande lag intensivt, även om de inte spelade i samma serie. Jag lärde känna Sundsvallare som skulle ha fått gröningarna att rodna.

Lulekickan: Nej jag tror inte är nån från the Savage family som är 3-2.

Jo nog har Pekka uthållighet alltid. Men så springer han ju också Midnattsloppet. :)

Portello: Ja, visst gör det lite ont att behöva vänta i 10 dagar på nästa match, fast å andra sidan behöver jag få lite annat gjort den närmaste tiden så uppehållet kommer trots allt lägligt. Sedan är det ju inte så länge kvar tills ES kör igång på riktigt, och då har man ju ännu mindre tid att göra det där andra som man skulle behöva göra.

Lulekickan:Kul att få se Luleå på hemmaplan,rätt skönt att inte behöva köra bil + att komma hem bara minuter efter matchen slut.
Mao så får man prova på hur du har det efter hemmamatcherna.

Lulekickan: Jo jag har förstått att det ligger till så i S-vall.
Vilken färg får en gröning som rodnar? :)

Albert Hall: Om han nu verkligen springer Midnattsloppet. Jag vet en foruming som har forskat lite kring det av någon anledning.

Pekka brukar jag i regel ignorera och låter honom gå bra långt innan jag besvarar hans inlägg. Annars kan han fortsätta hur länge som helst, och vissa kan inte låta bli att besvara varenda ett av hans inlägg trots att det bästa är att låtsas som att han inte existerar.

1

Lulekickan: Var fasiken kom 1:an ifrån? Skumt.

Albert Hall: Vilken färg får en smurf i ansiktet om man försöker att kväva dom?

Albert Hall: Sketamörkgrön? Neongrön?

Lulekickan: Jag har sett att du ignorerar honom, vilket ju är det bästa.
Men jag kan faktiskt inte låta bli att tycka att han är kul ibland, jag blir förvånad över att folk ids ta honom på allvar och bry sig.
Han försökte provocera mig några ggr i början men jag struntade i honom, då ids han inte längre.

Lulekickan: Nej, neonfärgade blir dom när dom är avundsjuka, vilket dom ju är för jämnan......

Portello: En kvävd smurf? Hmmmm..... inte vet jag vilken färg dom har, men dom heter ofta Jari. :)

Albert Hall: Jag tycker också att han kan vara kul ibland, t ex i somras när han berättade om sin husvagnssemester - då skrattade jag högt framför datorn. Fast hans bråk med Savage är bara tröttsamt. Jag fattar inte hur någon av dem orkar tjafsa så länge, det måste ju ta otroligt mycket tid som kunde ägnas åt vettigare saker. Tror dock att han mer eller mindre har gett upp att försöka provocera mig, i vart fall verkar det så just nu, men han gör säkert nya försök när han känner sig uttråkad och försökt få igång en diskussion med Pessimisten, //J, Simply Red eller någon annan han tycker verkar vara en skojsig sparringpartner utan att nå dit han vill.

Albert Hall: Så sant att han var en kvävd smurf, i alla fall efter jul. Stackars.

Hoppas han lyckas bra nu när han är tillbaka i sin moderklubb Pelicans och har fått bli lagkapten och allt. Jag har ju till och med slagit vad med Pinto om att Jari kommer att snitta minst 0,7p/match.

Lulekickan: Ja det är tröttsamt. Det är ju synd för det skrivs ju allt mindre vettiga inlägg av dom.
Speciellt Savage brukar ju kunna var hur kul som helst, en av nätets bästa och roligaste skribenter överhuvudtaget. Nu ägnar han all tid åt att gnabbas med Pekka. Dessutom är det inte ens kul längre tycker jag.

Albert Hall: Kanske blir dom svarta? Ja negrer (lulingar) alltså : ) I så fall hoppas jag att gröningarna tänker rodna ofta så de blir lite mer lätthanterliga.

Lulekickan: Du förlorar vadet mot Pinto. Tyvärr.

Albert Hall: Ibland har jag faktiskt funderat på att be Jesper eller LL be dem lägga ner. Inte stänga av dem eller så utan bara påpeka att deras s.k. diskussioner - som har stått och stampat på ett och samma ställe jagvetintehurlänge - knappast gynnar forum och att de kan fortsätta den via mail om de skall fortsätta överhuvudtaget. Ingen av dem har ju egentligen gjort något mot den andre - ja undantaget det eviga tjafset, fast det är ju inte "på riktigt" - så det finns ingen anledning att posta en massa dynga.

Albert Hall: Nix, jag ser det som säkra pengar, och skulle jag förlora så har jag ju åtmisntone förlorat dem för en god sak. Kan han bara låta bli att hamna i onåd hos tränaren - vilket han gjort i de två senaste klubbarna - och bli bänkad pga det så grejar han 0,7 p/match hur lätt som helst.

Lulekickan: Det vore säkert inte lika kul att fortsätta över mail. Lite av kicken för dom är väl att veta att många läser. Men jag tror nog att läsarskaran minskar sakta men säkert.

Lulekickan: Om han kan lira på topp så snittar han säkert 0,7, men han är för ojämn. Höga toppar och djupa dalar.
Men hans dragning när han kommer ensam mot en back på vänsterkanten är helt underbar. Jag har fortfarande inte fattat exakt vad som händer. Det har nog inte backarna heller iofs....

Albert Hall: Själv orkar jag inte läsa alla deras inlägg mer. Kollar jag en tråd och ser att de 20 senaste inläggen postats av dem känns det ganska meningslöst att öppna dem - det som står i inläggen är ändå säkerligen sådant som man läst hundratals gånger tidigare.

Lulekickan: Blir ju liakdant i alla dessa renbergstrådar också, ingen kommer nånstans. Men likförbannat kan jag inte låta bli att engagera mig, åtminstone inte i början av renbergstrådarna.
Då tycker jag det här känns kuligare.

Har ni läst Jantes matchrapport? Ovanligt mycket stavfel i den, inte ofta man hittar sånt.

eller rättare sagt verkar han ha snubblat på tangenterna :)

Albert Hall: Dalarna har kommit under de perioder då LHF har gått runt på 4 kedjor. Precis som t ex Hasse behöver han rätt mycket istid för att helt komma till sin rätt, och när LHF gick runt på 4 kedjor fick han inte tillräckligt med istid (och inte Hasse heller) för att pretera på topp. Sedan kom ju det som gjorde att han bänkades ett tag, och efter det ledsnade han och ville helst härifrån. Just därför tror jag att det är bra fär honom att få komma till sin moderklubb och dessutom få förtroendet att bli lagkapten. Plus då att han slipper språkförbistringarna som kom sig av att han varken pratade svenska eller engelska, även om han faktiskt började läsa svenska när han var här.

Jag har faktiskt funderat på att åka och kolla någon Pelicansmatch enbart för att få se de läckra dragningarna igen. Det känns lite hemskt att mista dem helt barasådär

Portello: Jag hittar ingen rapport fråm leksandsmatchen?

Albert Hall: Den jag tänker på är den på jantes hemsida.

Portello: Aha, jag var tvungen att uppdatera sidan för att rapporten skulle komma fram.

Jag tycker det var en helt ok rapport. Synd bara att man inte kunde se vem som fick en stjärna, jag har inte tillräckligt stor skärm.

Albert Hall: Jag orkar inte vara så aktiv i Renbergtrådrna heller någemer. Visst blir jag förbannad och har lust att skriva ett svar när jag ser vissas åsikter utan insikt, fast jag försöker behärska mig. Dessutom brukar ändå DMB, som i regel är den mest drivande meningsmotståndaren, alltid halka in på stickspår när det jag skriver känns för obehagligt att besvara, så diskussionen blir tämligen meningslös.

Den här gb:n är än så länge "oförstörd" och förmodligen oupptäckt av många. Hoppas den förblir oförstörd även om jag skulle tycka att det var kul om fler hittade hit, och jag tror faktiskt att fler kommer att ansluta med tanke på vilken aktivitet det har blivit här den senaste tiden. De flesta som skriver här är ju relativt nya skribenter på HS, om än vana skribenter på annat håll, och förmodligen har väl de flesta precis som jag följt HS ett tag utan att skaffa någon signatur eftersom LHF:s gb ändå var död.

Albert Hall: En stjärna fick Husse med motiveringen :Bra jobb rakt igenom.

Lulekickan: Jo jag vill ju att fler ska skriva här också. Synd att man inte kan välja vilka som kommer och inte.
Tänk dig Savage och Pekka sitta här en hel dag och håna varandra......
*ryyyyyser*

Albert Hall: Det var Hasse som fick en stjärna.

Jag gillar faktiskt Jantes matchrapporter. Dessutom gillar han såna däringa spelare som jag gillar så stjärnorna delas i regel ut till dem som verkligen förtjänar det : )

Albert Hall: Då skulle det bli många och långa inlägg, ivarjefall från Sven.

Lulekickan: Lulekickan: Men vi har jobbat hårt dom senaste veckorna på att få igång boken. Kollade just att detta var den hetaste tråden! Och Luleå HF ligger 3:a i antalet inlägg. Bara TIK och Brynäs före, som ju inte har något forum eller liknande.

Albert Hall: Fel av mig, TIK och Modo är före. Vi ligger före Brynäs.
Skulle tro att Kickan leder inläggsligan dom senaste veckorna alla kategorier.
Fan, nu är jag trött.

Albert Hall: Wow! Åsså påstår folk att norrbottningar är tystlåtna och fåordiga. Fast vi har ju förstås haft god hjälp av någon som påstår sig vara modoit : )

Näääää nu ska jag allt ta och försöka komma i säng.
Gonatt på er.

Albert Hall: Sett till antalet ord är jag nog överlägsen, sett till anatalet inlägg lär nog åtminstone Paddan slå mig med råge.

Lulekickan: Tror nog du har chans på inläggsligan oxå.
Nä nu går jag och lägger .........zzzzzzzzzzz

1027 inlägg totalt i gb:n, varav 586 har skrivits i september, och september är ju bara en vecka gammal. Imponerande.

Lulekickan:

Ni spammar på bra ja.. Har gått från total tystnad till livechat..
Nån som länkade HS:LHF från en IRC server eller nåt? ;)

Eftersom denna tråden ändå har lämnat ämnet, och jag såg att någon tippade premiären i denna tråden (tror jag, hoppas det var här *harkel*) så kan inte jag vara sämre... Någon måste ju tippa HV som vinnare *le*

Mitt tips är iaf 4 - 2, efter en jämn förstaperiod, men i andra drar HV ifrån, och i tredje försöker LHF kvittera men når inte ända fram.

« · 109979 · »