Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

Luleå-Linköping

Sv: Luleå-Linköping
Albert Hall: Jag tror nog att Bäärnhjelm kommer att få spela. Emil har ju fått spela nu när Husse har varit skadad och enligt min mening imponerade Bäärnhjelm klart mer under försäsongen än Emil gjorde.

Frallan genomgår väl fortfarande någon slags behandling och tränar på egen hand. Vet inte om det har blivit bättre, men det är ju sagt att det skulle dröja rätt länge - ett par månader -innan han kan köra för fullt igen.

Lulekickan: Frallan är det, förlåt. Synd att våra junisar har en förmåga att bli skadade just när dom är på väg att ta klivet in i A-truppen. Boston ifjol och nu Frallan. Hoppas nu Emil håller och orkar hålla en någorlunda jämn nivå vilket brukar kunna vara svårt i den där åldern.
Det nya spelsystemet kräver nog fyra femmor höll vi på våran muppläktare på att spekulera om i torsdags. Det kräver håååååårt arbete, åtminstone för dom två högst upp.

Albert Hall: Ja så kan det nog vara.....
Men vilken leder Luleås Interna poängliga just nu??

Rasmus89: Borde vara Burström, 3+1 tror jag.

Albert Hall: Okej hur många P har Fagemo gjort då??

Rasmus89: Rönnqvist har också 4 p. 1+3.
Linus har 2+1 liksom Petter Nilsson.

Albert Hall: Boston tror jag i och för sig hade haft svårt att ta en plats i A-laget även om han hade fått vara hel från start. Hans främsta egenskap är väl att han är stor och kan tacklas, typ, och något tekniskt underverk är han ju inte. Sedan har han ju lite svårt att hålla koll på var han har armar och ben ibland, därav alla skador. Kanske skulle han till och med ha lättare att ta en plats i Boston där han kan få koncentrera sig på en roll som monsterproppare än att ta en plats i ett ES-lag.

Coopiöst arbete menar du väl? : ) Vi har ju 3 bra femmor, den fjärde får nog främst koncentrera sig på att spela 0-0 och avlasta de andra. De som tidigare kallas backar måste skärpa till sig sett till hur de har agerat i de två bortamatcher som hittills har spelats (tror det är tredje året i rad jag säger det, jag som brukar tjata om att det borde värvas fler backar).

Albert Hall: ...och Bulan har hittills skrapat ihop 0+3. Värsta playmakern ju. Åh, så jag hoppas att vi får se en sån däringa ilsken Bulan imorgon, han är så rolig då. Dessutom skall han vara lite grinig för att spela på topp.

Lulekickan: En snäll Bula är ingen bra Bula. :-)
På tal om fjärdefemman så tycker jag att Miche J inte riktigt passar i den roll han har. Han är inte den typen.

Rasmus89: Fagemo har precis kommit över en hammare och några plankbitar, men han har ännu inte fått fatt i någon spik, så han har ännu inte hunnit gjort ett enda P ;)

Albert Hall: Miche J borde ha en roll där han får ha mer puck, alltså något som mer motsvarar en centerroll, lite som Rönnqvist har. Visst, han kanske inte bör behöva ta lika stort defensivt ansvar som Rönnqvist skall ta i sin kedja men eftersom Brabenec är stark i defensiven och spelar i samma kedja som honom borde det inte ställa till några problem. Det var lite samma sak med Kauppila, han försvann lite när han fick spela på högerkanten. Du ska se att Tavve kommer på samma sak som jag om ungefär 30 omgångar, det brukar ju vara så : )

Lulekickan: Äsch, det är inte lönt du kollar min historia för vem vet, det kan ju ha varit en historieförfalskare i farten. I själva verket är jag oerhört hårt arbetande under dagarna, det bara ser ut som att jag gör en hel del inlägg!

Paddan: Så du har vaknat till liv igen nu när jag och Albert för en gångs skull försöker föra en seriös diskussion om hockey ; ) Jag började tro att du hade fått din Interneträkning eller nåt och blivit hämtad av plingplongtaxi pga den allvarliga chocken.

Lulekickan: Jo, du frågade ju ifall jag hade någon ansvarskänsla och då såg jag det som mitt ansvar att se till att det inte blir alltför seriösa diskussioner. Nej, interneträkningen fick jag för ett par veckor sedan och min plånbok har fortfarande inte hämtat sig från den chocken.

Lulekickan: Inte nog med att du ska vara moderator och kommunalråd och allt var det var. Nu ska du vara coach också. :-)
Föressten så är det Micke A som sköter topparna och Tavve resten, så det kan bli intressekonflikt där, kanske.......

Paddan: Har du testat med konstgjord andning? Ja, att fylla den med rabattkuponger och annat du tjänar pengar på alltså. Lite snabbmakaroner ska du väl kunna hitta på extrapris så du klarar dig fram till nästa lön och interneträkning : )

Albert Hall: Jag kan tänka mig att avstå det tilltänkta kommunalrådandet åt dig om jag får bli coach istället. Snäääälla : )

Vi får byta ut Ulf-Mikael mot mig då, jag bråkar sällan med mig själv förutom de gånger jag gör något jag vill istället för att göra det jag borde, fast det är mer inre konflikter.

Lulekickan: Nja, ärligt talat så tror jag nog du får ta kommunalrådandet. Jag vet hur det skulle se ut om du fick ta över efter Ulf-Mikael.
Ett helt lag fyllt med små, lata, tekniska smurfar. *ryyyyyser*

Albert Hall: Det var ju minst sagt annorlunda coachning, Micke tar hand om formtopparna och Tavve tar hand om formsvackorna. Eller jag har väl fått allt om bakfoten igen.

Albert Hall: Några lata spelare tänkte jag inte ha, men skridskoskickliga, tekniska små smurfar skulle jag ha MAAAAASSOR av, plus en Bulan som alltid är arg, Finnen och Skrbek samt ett par kloner av dem, Janne Sandström och en Sandströmklon, Fagemo och ett par Fagemokloner, Skuggan och ett par Skuggankloner, Rönnqvist, Petter... Ja nästan allihop faktiskt, gånger tre, plus några yngre Myllyskloner förstås.

Paddan: Du har helt rätt som vanligt. Vilken tur vi har dig här som klargör allting för vanliga dödliga olulingar också. :-)

Lulekickan:

Skulle inte bli mycket istid per spelare i det laget.... :)

Lulekickan: Ok, det lät ju bättre. Trodde inte du skulle ta med några grabbar med mycket muskler och lite hjärna. Men det ser jag ju att du gjort. :-)
Jag gillar ju lirare med mycket mycket muskler och lite hjärna. Kanske för att jag känner igen mig själv i dom?

Dysso: Du leder interna HS-kampen i tvävlingen fortfarande. Jag gjorde en sammanställning i morse.

Dysso: Äh, med alla skador och skit så ska du se att vi inte får ihop mer än just lite mer än full trupp till varje match i alla fall. Dessutom så tänkte jag inte klona alla. Vissa ska det ju inte ens finnas en av i min trupp.

Albert Hall:

Där ser man.. Kul sålänge det varar.

Har tillochmed kommit ihåg att tippa nästa match, är ni inte imponerade? ;)

Lulekickan:

Enkelt att slippa skador, lira färre matcher mot leksand, eller ställ B-laget på isen mot dem..

Länktipset är föresten lite bilder på NBS's hittills bästa försök på TIFO, står själv där på A-stå, spanar ni noga kanske ni kan se mig. ;)

Dysso: Eh, givetvis är det inte "lite bilder" utan en film, föregående talare är lite seg efter 4-5 timmars sömn + full arbetsdag *ursäkter ursäkter* =)

Dysso: Du kan gärna glömma ett par omgångar så jag går förbi dig. Eller, nej det behöver du inte. Jag går förbi dig i alla fall förr eller senare. :-)

Albert Hall: Alla jag hade valt ut har väl mer än bara lite hjärna? Jag har ju ingen sån däringa sadist med i truppen. Förresten har vi ju inga sadister alls i den riktiga truppen längre.

Dysso: Så något har du ju med andra ord lärt dig av att umgås med oss. Ja förutom det faktum att LHF är bäst dårå, men det visste du ju redan ; )

Dysso: Seg efter en arbetsdag? Snacka med Paddan, han vet hur man vilar upp sig på arbetstid. :-)

Albert Hall:

Jag är just nu en riktig arbetare vettu, inga datorer att slösurfa på då... Annars är jag nog rätt bra på att lata mig när tillfälle ges. =)

Dysso: Jag såg att du skrivit nått inlägg före f-n på morron. Börjar du såååå tidigt?

Albert Hall:

Skrev det inlägget precis innan jag gick hemmifrån tror jag..
Börjar rätt tidigt plus att resan till jobbet tar över en timme.

Albert Hall: Japp, den senaste månaden har varit nästan en enda lång semester. Kan väl inte rå för att min chef inte hade några arbtsuppgifter klara när hon begärde att jag skulle återinträda i det EU-projekt jag lämnat innan semestern började. Torde dock bli en hel del rapportskrivande framöver då jag befarar att det ligger på min lott att skriva slutrapporten till EU.

Paddan: Oops, jädrar vad gnällig jag lät där då.

Paddan:

Verkar onödigt att klaga på att du kan slappa på jobbet...
Ta den tid som bjuds, och fyll HS med meningsfulla(?) inlägg.

Dysso: Inlägg fulla med meningar, ok, jag ska försöka.

Paddan:

Jag är inte så kräsen så det får väl duga då.. :)

Paddan: Jag skulle också kunna tänka mig att delta i ett sånt däringa EU-projekt tror jag, eller till och med flera stycken. Fast jag skulle ju vilja behålla min nuvarande lön förstås, annars får det nog vara.

Jag har förresten en kompis som är juristlingvist inom EU. De tjänar nästan för bra om man ser till hur äckliga traktamenten de har.

Lulekickan: En juristlingvist, är det en sån som försöker att klargöra vad ni egentligen menar, eller?
Jo, de verkar ju helt klart ha otroliga traktamenten där borta. Minns någon film de visade på gymnasiet och det är ju hur länge sen som helst och redan på mitten av 80-talet kunde de enbart på sina traktamenten tjäna ihop till att kontantbetala en nybyggd villa.

Paddan: Det kanske man kan säga, och de gör det på flera olika språk, fast det visste du väl egentligen? Alla EG-rättsakter måste ju finnas på en väldans massa språk så de har nog en del att göra med tanke på hur mycket pappersskräp EU-byråkratin spyr ur sig.

Lulekickan: Låter ungefär som byråkratins motsvarighet till skillnaden mellan Elitserien och NHL. Chanserna till rejält lönepåökt är stora, nackdelen är att det innebär mer arbete, arbetstryggheten ungefär lika tveksam och en del av de som återvänder till Sverige gör det med ganska skapliga tillgångar.

Jag har fastnat i telefonen. Nej inte bokstavligen. Ni kan vara lugna.

Nej, nu får ni återgå till era seriösa diskussioner för nu har jag tänkt att dra ur nylonsnöret från tomburkarna för den här kvällen.
God natt på er!

Paddan:

Låter som en bra ide, jag ska nog också dra mig tillbaka till sängen. Snart ska man upp igen... *brrr*

Paddan: Nattinatti, åsså får jag ju inte glömma att önska er olycka till imorgon ; )

Dysso: Jasså, uppgång samma tid imorgon bitti också. Vilken tur då att jag får sova 1,5 timme längre.

Dysso: Nattinatti får jag väl säga till dig också dårå, fast HåååVääää-supportrar kan jag ju till och med önska lycka till. Jag har ju tippat er som SM-finalister medan det känns angeläget att Modo får kvala precis som jag har sagt att de ska få göra : )

« · 125718 · »