Luleå HF

115849 inlägg · 887 ämnen

matchrapport

« · 123502 Till forumet


matchrapport
Efter att ha varit på plats i Luleå kan jag konstatera följande:

Luleå verkar inte vara så dåliga som de ser ut på pappret.

Magnus Nilsson spelade som han gjorde i Mif men lyckades faktiskt göra mål ändå. Skulle ändå tror att han i slutändan kommer kosta mer än han smakar även för Luleå. Han är som Hannula fast utan något som helst spelsinne.

Hade Suursoo haft klubban i isen framför mål hade han noterats för säsongens första mål och hade Öhman tagit det lite lugnare hade han med största sannolikhet blivit tvåmålsskytt.

Hadelöv var, ja, omänskligt bra!

Nielsen och Valdix spelade lite i tredje, med Wahlberg om jag inte såg fel, och var heta men lite orutinerade.

Malmös passningsspel var, ja, omänskligt dåligt. Att Luleå vann skotten med 41-20 kan även tillskrivas Miffarnas heta önskan att passa en miljard gånger och göra vackra mål. Åtminstone 10 givna skottlägen passades bort till inget alls.

Liimatainen är så omänskligt överlägsen alla övriga backar som var på isen under kvällen. Han är i en egen division och det skottet, det skottet ska han använda ofta och lika hårt som igår. Petri är, lugn, stabil, jävulusiskt snabb på rören och åkte ifrån och runt alla han ville. Fler sådana backar i Malmö tack!

Peter Andersson slog en Luleåspelare i kappåkning om pucken(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Om det beror på att Luleåspelaren varit på isen i en halvtimme eller om Luleå faktiskt har en spelare i laget som i verkligheten åker långsammare än Andersson låter jag vara osagt. I övrigt är Anderssom en extremt stabil back men långsam, även i tanken ibland tyvärr. Men han drog bort några Luleå spelare så det sjöng om det vid något tillfälle och då kunde man ana den där filuren från 92 igen.

MIF:s spelsysten är extremt smart med tanke på materialet och kommer mest troligt fungera mycket bra med tiden. Men en sak måste Bäckman & Johansson berätta för spelarna; att skjuta är ALDRIG fel men att passa blir OFTA fel.

Luleå vann rättvist, men hade Mif gjort 2-0 (vilket det fanns några riktigt heta bud på) i första hade Mif utan tvekan vunnit matchen. Luleå var klart störda av att ligga under och Hannulas utvisning och pp målet väckte dem till liv igen.

Jag har ärligt aldrig varit i en hall med så mycket folk och så lite tryck. Stod långa stunder och njöt av fläktarnas sus under matchen. Skandalöst dåligt av Luleåfansen att inte ens försöka stötta sitt lag mer än när de gjorde mål. Men, det är ju norrbotten...varför låta något om man kan vara tyst! ;)
Kommentera

« · 123502