Luleå HF

SHL · 117920 inlägg · 891 ämnen

MODO-LHF

Sv: MODO-LHF
NallePhu: Skulle bli besviken om inte Luleå vinner med 14-1, nu när de har chansen.

Faaaan! Förlust i Stockholmsderbyt. Ser lite halvmörkt ut nu.
Derbyförbanneslen kvarstår. :-(

NuMountain: Eh skulle Luleå vinna me så mycket skulle jag inte tro på siffrorna serru för MoDo kan bara inte vara så på dekis som dom är nu ne det blir ett tufft och tätt Norrlandsderby somvanligt

NallePhu: Ledsen. Jag trodde att ni pratade om matchen mot DIF. Värst vad fel det blev.

NuMountain: Gnugga dina sömninga ögon så ser du att jag har 2st svar i samma mezz!!

Portello: 6-2 till Lule? Glöm det. Diffarna kommer naturligtvis att samla ihop sig nu när det är lite kris och fullkomligt köra över de våra. Mitt 2-6 är inget pessimisttips.

Kul föressten att det går hyggligt för Osmo i Ryssland. Oerhört mycket bättre än vad många förståsigpåare var övertygade om. Enligt dessa skulle Osmo ha varit hemma i ett par veckor nu.

Albert Hall: Jaså, Osmo spelar fortfarande kvar i Ryssland. Hur har det gått för honom hittills då?

Paddan: Inte så lätt att få detaljerade matchrapporter precis. Men han verkar spela alla matcher och gjorde sin första poäng i matchen mot Lokomotiv Jaroslavl i helgen. Han assisterade Semak på 3-7 målet.
Mtachen slutade med förlust för Osmos Dynamo Moskva med 3-9.

Allt enligt //J på våran officiella sida som verkar vara en baddare att surfa på ryska! :-)

Albert Hall: OK, torde vara ganska många och långa resdagar för lagen i Ryssland antar jag.
Nej, nu har det blivit dags att gå och lägga sig.
God natt Albert!

Albert Hall: Jag tror bestämt att du försöker mörka ditt egentliga tips i förhoppning om att andra ska dras med i dina låtsastips och tippa alldeles åt helvete i tipstävlingen ; ) Du ligger ju ovanligt långt ner i tabellen för att vara du hittills. Fast mig lurar du inte. 5-2 till LHF mot Styvben, 6-1 till LHF mot MooDooisterna. Sådeså.

Paddan: Han har gjort ett mål i rätt bur(!) i en match när hans lag gjorde 9 mål. I övrigt tror jag han är poänglös.

Albert Hall: Var det inte tvärtom? Alltså att Osmos lag vann?

Nej, du hade helt rätt såg jag nu när jag kollade in forum. Något mål var det inte heller utan alldeles riktigt en assist. Attans att man har så mycket annat att göra att man inte hinner surfa hela dagarna på jobbet : )

Lulekickan: Ja, jag skäms verkligen. Så här uselt har jag aldrig legat till förut.
Egentligen är det inte mitt fel, utan det är ni superoptimister här på HS som lurat mig att tippa mot min övertygelse.
Men det är slut med det nu. Nu har jag börjat tippa som den expert jag egentligen är! ;-)
Imorron räknar jag med femton poäng. 2-6 !

Nå går jag och knyter mig ett par timmar. Gonatt!

Lulekickan: Vavarejagsa...... det är jag som är experten! Två jävla sex i häcken imorron också. :-(

Albert Hall: Jag brukar väl ändå anses som superoptimisten i det här gänget och jag ligger 2:a av oss på HS i tipstävlingen, bara ett poäng efter ettan Dysso. Näru, jag tror bestämt att det är du som har tippat för pessimistiskt. Själv har jag min vana trogen alltid tippat LHF-seger.

Nej, nu vägrar ortsbefolkningen att trampa runt modemet längre när de fick höra att vi förlorade ikväll, nåväl det är väl bara att bryta ihop och komma igen på torsdag. Kan nog bli en "intressant" match.
God natt med er Kicks, Albert och Portello!

Paddan: Nattinatti Paddelände. Snart befinner ni er i samma trista läge som gårdarna nu gör, om nu inte Pölsa envisas med att hålla fast vid den positionen förstås. Fast för min skull gör det inget om ni betämmer er för att dela på de två platserna alla tre ; )

Lulekickan: vi höll det vi sa, eller hur? fan va gött! :-)

Jäklar vilken aktivitet det var här då. Hade sett fram emot att läsa igenom tjogtals med inlägg och vad ser man: ingenting. Har ni helt tappat stinget, eller? Det är ju faktiskt match imorgon...

Paddan: Jo här har det varit noll aktivitet idag, själv har man jobbat.
Angående matchen imorrn så hoppas jag på en ytterligare plattmatch av Modo :)

Portello: Ja, hoppas på du. Själv så är jag optimist, men inser samtidigt att vi ju också har hoppjerkan Hirsch i målet och han vet man aldrig vad han ska ta sig till. Vore skönt om han kunde spika igen, men det kommer väl aldrig någonsin att hända.

Portello: Är Pad..f´låt, MoDo ska det vara..är MoDo beredd att göra en plattmatch för eran skull i morgon så hoppas jag att ni bjuder till på Lördag. :-)

Paddan: Så Hirsch får nytt förtroende trots 1-6 mot VF?

Hälge: Jädrar vad ni har avancerat i graderna förresten, redan NHL-klubb ;)

Hälge: Ni får nog er andra förlust på Lördag, för inte förlorar ni väl mot LHC imorgon?

Portello: Jo, såvitt jag vet, Brithén har hittills matchat de två matcher, vilat två så det torde väl inte bli något annorlunda imorgon heller.

Paddan: Jo du, det går fort när dom äntligen får upp ögonen.

Nu varade det ju inte så länge, men...:-)

Paddan: Hoppas att nu inte Tommy Pettersson hittar rätt imorgon, han har ju en hemsk förmåga att göra mål mot oss.

Hälge: En hel del både MODO och Timrå i sporten idag förresten. Speciellt kul var det att se matchbilder från -79 och de där fina Northland-pottorna.

Portello: Han har ju haft en liten lätt ovana att göra stormatcher mot er, men så seg som han sett ut under säsongens matcher så skulle jag inte oroa mig alltför mycket. Men. vem vet, Lulematchen är kanske det som behövs för att han ska få upp tempot och börja göra lite poäng igen.

Portello: Vi vinner med 4-1 i morgon. Ödmjukt, men sant !

Lördagen blir tuff. Återkommer efter morgondagens match med uppgifter om hur tuff den kommer att bli. :-)

Hälge: Gör du så. Kan bara lova en sak, Fagemo gör minst 1 mål på Lördag.
Tyvärr så blir matchen mot TIK den första man missar i COOP Arena.

Portello: Skulle gärna ha varit där och kollat för jag har aldrig varit där, oavsett namn på "isladan".

Sparar det besöket till senare.

Hälge: Har faktiskt aldrig sett någon match i Timrå , skulle vara kul att åka ner å kolla iår.

Hälge: Näru, det enda rätta är väl att ni låter oss vinna på lördag, ni har ju poäng så ni gott kan dela med er nu. Fast jag är säker på att vi krossar er i alla fall, alltså även om ni verkligen går in för att plocka poäng mot oss ; )

Portello: Så inte alls synd att du missar lördagsmatchen, då har ju LHF 3 kassaskåpssäkra pinnar mot Tikarna ; ) Ingen idé att de ens pallrar sig hit ju. LHF förlorar ju aldrig en match som du missar. Hihi.

Portello: Säsongen 00/01 såg jag rätt många matcher i Timrå, såväl alla LHF:s matcher där som endel andra matcher. Det sämsta jag någonsin har sett - alla kategorier - var nog en match mellan TIK och Leksand. Huga.

Lulekickan: Det där borde ju alltså betyda att det bästa ur er synvinkel vore ifall Portello inte skulle gå på någon av hemmamatcherna för då skulle ni i sådana fall vara obesegrade på hemmaplan.

Paddan: Ja, såklart skulle det vara det bästa. Jag funderar allvarligt på att se till att han blir portad i arenan : ) Vändningen för LHF efter en lång tung period i fjol kom just när Portellos jobbschema började krocka med varenda match.

Lulekickan: Det är klart, allting som är positivt för ens egen klubb måste ju tas under övervägande. Men det kommer ju att bli synd om Port(ad)ello. Ingen hockey alls på hemmais, kommer samma regel att gälla även på bortais?

Paddan: Såklart han är portad i bortaarenorna också. Har som för mig att LHF har för vana att förlora mot Modo när Portello har tagit sig till Dövik för att kolla.

Portadello : ) Det namnet var faktiskt ruskigt bra.

Lulekickan: Jaha, men se till att skicka ner honom då till morgondagens match. Vem vet, han kanske är den "turgubbe" som vi så väl behöver ifall Tommy P skulle svikta.

Paddan: Näru, i samband med bortamatcherna tänkte jag binda fast honom någonstans där jag har honom under uppsikt, eller så häktar jag honom så jag kan vara säker på att han inte kan se matcherna.

Lulekickan: Isåfall kan du väl döpa om honom till Häktadello då? :-)

En sak är då säker ikväll, Port(ad)ello, och det är att det lag som gör flest mål kommer att vinna och att vi kommer att hamna i minst ett 3-5 underläge i matchen. Varför ändra på något som funkat hittills denna såsong. :)
Torde bli en intressant match med varma känslor och ett lite lagom tufft spel, att dessutom anrättningen kryddas med Tomas Andersson som pipblåsare är inte helt fel. Hoppas bara att han tagit på sig MODO-glasögonen ikväll.

Paddan: Man kan ju alltid hoppas att ni får minst ett 3-5 läge i varje period, Luleå behöver sannerligen träna på sitt PP-spel.
Har varit otroligt dåligt i dom två senaste matcherna.

Portello: Med tanke på att vi ligger, om jag inte minns fel, tvåa i "Unfairplay"-ligan så blir det nog inga problem. Ni torde få många möjligheter att träna ikväll.

Paddan: Låter bra det.
Vem är den störste "syndaren" i Modo då?? Wernblom?

« · 130959 · »