Hälge: Näru, det enda rätta är väl att ni låter oss vinna på lördag, ni har ju poäng så ni gott kan dela med er nu. Fast jag är säker på att vi krossar er i alla fall, alltså även om ni verkligen går in för att plocka poäng mot oss ; )
Portello: Så inte alls synd att du missar lördagsmatchen, då har ju LHF 3 kassaskåpssäkra pinnar mot Tikarna ; ) Ingen idé att de ens pallrar sig hit ju. LHF förlorar ju aldrig en match som du missar. Hihi.
Portello: Säsongen 00/01 såg jag rätt många matcher i Timrå, såväl alla LHF:s matcher där som endel andra matcher. Det sämsta jag någonsin har sett - alla kategorier - var nog en match mellan TIK och Leksand. Huga.
Lulekickan: Det där borde ju alltså betyda att det bästa ur er synvinkel vore ifall Portello inte skulle gå på någon av hemmamatcherna för då skulle ni i sådana fall vara obesegrade på hemmaplan.
Paddan: Ja, såklart skulle det vara det bästa. Jag funderar allvarligt på att se till att han blir portad i arenan : ) Vändningen för LHF efter en lång tung period i fjol kom just när Portellos jobbschema började krocka med varenda match.
Lulekickan: Det är klart, allting som är positivt för ens egen klubb måste ju tas under övervägande. Men det kommer ju att bli synd om Port(ad)ello. Ingen hockey alls på hemmais, kommer samma regel att gälla även på bortais?
Paddan: Såklart han är portad i bortaarenorna också. Har som för mig att LHF har för vana att förlora mot Modo när Portello har tagit sig till Dövik för att kolla.
Portadello : ) Det namnet var faktiskt ruskigt bra.
Lulekickan: Jaha, men se till att skicka ner honom då till morgondagens match. Vem vet, han kanske är den "turgubbe" som vi så väl behöver ifall Tommy P skulle svikta.
Paddan: Näru, i samband med bortamatcherna tänkte jag binda fast honom någonstans där jag har honom under uppsikt, eller så häktar jag honom så jag kan vara säker på att han inte kan se matcherna.
En sak är då säker ikväll, Port(ad)ello, och det är att det lag som gör flest mål kommer att vinna och att vi kommer att hamna i minst ett 3-5 underläge i matchen. Varför ändra på något som funkat hittills denna såsong. :) Torde bli en intressant match med varma känslor och ett lite lagom tufft spel, att dessutom anrättningen kryddas med Tomas Andersson som pipblåsare är inte helt fel. Hoppas bara att han tagit på sig MODO-glasögonen ikväll.
Paddan: Man kan ju alltid hoppas att ni får minst ett 3-5 läge i varje period, Luleå behöver sannerligen träna på sitt PP-spel. Har varit otroligt dåligt i dom två senaste matcherna.
Portello: Med tanke på att vi ligger, om jag inte minns fel, tvåa i "Unfairplay"-ligan så blir det nog inga problem. Ni torde få många möjligheter att träna ikväll.
Portello: Minns inte riktigt faktiskt, men har för mig att han som rispade nageln har varit ovanligt lugn hittills den här säsongen. Han har mest varit upptagen med att försöka sig på att dribbla bort så många spelare som möjligt i ett och samma byte. Om jag inte är helt ute och cyklar så borde det väl vara Wilde som är den störste "syndaren".
Hmm, en del mål blev det ifjol. Måste säga att jag känner mig ganska nöjd med mitt 4-2 tips. Men med tanke på vad som hände i förra matchen så ska jag väl inte säga någonting.
Paddan: I din uppräkning är både slutspel och serielunk med. Det var rätt länge sen vi tog tre poäng i Kempehallen har jag för mig. Jag vet att vi vann med 4-0 för ett par år sen, det var nog senast. Ifjol tog vi 5 poäng i Kempis i lunken, men ingen trea.
Albert Hall: Tittade igenom statistiken på modohockey.se och vad jag kan se så bör just 0-4 matchen vara er senaste trepoängare under serielunken. Själv har jag IQ-guldfisk så det är tur det finns hjälp på nätet!
Paddan: Nu ska du inte tala illa om guldfiskar! En av mina bästa kompisar är nämligen en sådan. Firre heter han. Eller hon? Härlig läsning i ditt länktips! Så det är tre år sen den matchen? Oj, vad tiden går! Noterar att ingen av målskyttarna finns kvar i Lule.
gud: Lycka till i retur! Köpelaget från Köpingstaden förtjänar inte att vinna, fast jag har en otäck känsla av att de kommer att plocka er ikväll. Hoppas att känslan är fel.
Albert Hall: Nej, det är nog ingen från westkusten heller, men det finns ju rätt många tänkbara kandidater. Sedan finns det väl en hel del supportrar till andra norrlandslag som också skulle kunna tänkas ställa samma fråga.
Björn VII: Det finns väl fortfarande endel läsvärt där, fast jag tycker det har varit lite väl mycket tjafs där den senaste tiden. Jag börjar vara innerligt leds på t ex Pekka som verkar vara där för att prata om allt annat än hockey och för att provocera fram diskussioner genom allahanda absurda påståenden och förvrängda fakta.
Heh, jorå. (dessutom är jag som en av få MooDooister i "uppfyll kontraktet"-lägret, känns ganska uppenbart att vissa skribenter är där av någon bakomliggande anledning.)
F.ö. är jag ganska övertygad om att jag en gång haft en batalj med Pekka (K.) i annan form. En spelad styvben på MODOs officiella forum som använde sig av exakt samma mönster i sina debatter. Lösningen på det var att sluta svara, och när en stor del av de övriga skribenterna mest var intresserade att diskutera söthet och ev. flickvänner till #13, så fann han (vem det nu än var) att dra för gott.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?