Luleå HF

SHL · 118061 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: Nej kan inte tänka mig det skulle varit ngt.

Utan tror mer på förvalningsfrågan. Forum i den form det var var en dålig 3e partsprodukt som ngn konsult plankat av Perry och portat till windows. När disken blev full var det ingen som visste vad de skulle göra. Det gick inte styra det på nå vettigt sätt. Man kunde inte ta bort trådar utan bara dölja dem.

Jesper Jonsson: Jag frågade Jocke om det var något speciellt Chrunak reagerat över, men det var det tydligen inte.

Själv tror jag att Jiggy frozat alltför mycket för fånsforumet och att Chrunak inte fattat att forum var unikt och inte kan ersättas av vilket jävla plank som helst.

Förresten kan jag skriva ett inlägg till Chrunak, som gillar att läsa diverse forum, om han läser här.

Om forum. Vi kunde varandra och kunde ta de mothugg vi fick även om det emellanåt blivit endel smågnabb som kanske utomtående uppfattade som allvarligare än det var. Innerst inne älskar vi varandra ändå och tog aldrig något på blodigt allvar.

Vem fan bryr sig om Kärringars (TIK-supportrar för icke invigda), Pölsingars (Brynäs), eller MooDooisters inlägg ändå, om inte de nämnda förstår jargongen på forum? Många utomstående supportrar förstår jargongen och har under åren tillfört mycket på forum, och de som inte förstår till en början brukar lära sig förstå om de hänger kvar.

Snälla Hasse C, lägg inte ner Sveriges bästa hockeyplank till förmån för något som i huvudsak föredras av nollor. På forum hittar du eliten inom många yrken, men ingen av dem kommer att regga sig på Fåns.

Kickan: och hur reagerar di rödvita om vi nu blir till övervägande antalet Luleiter? spännande bataljer är att vänta. Må LL darra:-)

Bäst att starta FORUM EXILIUM-tråden för inskolning. Du får uppdraget!

Kickan: Jaså minsann. Tål de inte kritik. Och isåfall var det väl mångdubbelt värre under Sunkens era och Renbergaffären än den här lilla Orzaghgrejen.

Man trodde ju en simmare kunde hålla huvet över vattnet när det stormar men tydligen inte.

Enda problemet med det här forumet är ju att man blir snurrig av att läsa det. Men det är ju iaf trådat per ämne även om om svaren står huller om buller

NallePhu: Men nästan om man ser till hockeyvärlden. Forum är det bästa hockeyplank som någonsin har funnits. Hoppas, och tror, att våran HS-sida utvecklas till det istället då många respektabla ratar Fåns.

Karoliina: Jag är inte säker på att det händer, men jag hoppas att det händer : )

Pekka är trots allt en profil och jag gillar alla profiler som har varit med ett tag, inklusive Fisus om än han är ett gränsfall. Fast bortser vi från Fisus & Co så saknar jag mest de gamla forumingarna, inklusive Pekka, här om nu Hasse C skall hålla fast vid sitt idiotiska drag att plötsligt lägga ner forum.

LL: Exakt bara se framåt och bita i hop, världen går inte under för att ett forum går i graven

Kickan: ska bli spännande att få se Pekka traska in här. *fliinar*

NallePhu: utan att veta så tror jag inte att det är Orszagh-affären som har orsakat det med tanke på att alla utom några enstaka tyckte att Luleå har gjort rätt. Att det däremot finns delade meningar om Forums allmäna inriktning är inget nytt - en del gillar att det tillåts sidospår och en del inte. Jag kan förstå om man anser att det inte ska vara så på LHF:s officiella hemsida, men jag tycker att det är trist att en epok går i graven helt utan förvarning eller ens ett enda officiellt ord efter att det är ett faktum. För egen del har Forum påverkat hela mitt liv eftersom jag lärde känna min sambo där. Världen går inte under för mig för att Forum läggs ner, men nog känns det lite vemodigt.

Det går också att starta en tråd, för alla nostalgiker (ja, sånna som är extremt sentimentala av sig), som gott och kort heter: Forum i Exilium. *S*

Karoliina: Fuck, Liina. Nu har det bästa av det bästa dött pga en klubbdirre jag avgudade. Jag har bett Jocke förklara vissa saker för honom (inklusive den stundvis hårda men hjärtliga tonen som emellanåt används men som inte är illa menat utan mer som kärleksgnabb eftersom vi alla älskar varandra, egentligen). Eller är det det eviga tjafset mellan Savage och Pekka som klubbdirren inte kan förlika sig med och därmed beslutat sig för att stänga ner? Trist isf, då varken Pekka eller Sav lär ha tagit det hela på blodigt allvar. Hoppas jag.

Pessimisten: Detta är hur som helst bättre än Fåns. Tack för att du numera finns är. Detta ska nog bli bra. Du kan välja att visa inläggen i trådar om du hellre vill det, men riktigt forum är det ju ännu inte. Forum är hemma. Detta är övernattningslägenheten som lär bli permanent om forum är borta.

Kickan: Told you so, Du måste tro på vad jag säger att redan i våras var det plaer på en flytt av forumet men det överlevde så att dom valde SF är inte större överasskning!
Skulle tror att senaste tidens skitsnack kring Orszaghs flykt i negativ mening har påverkat beslutet!

NallePhu: Ok Fu, ja har pratat med Jocke. Han säger att det är våran klubbdirre som har beslutat att forum skall stängas och att det kommer att förbli stängt. Jag förklarade för honom att Fåns är det sämsta alternativet om forum skall ha något alternativ. HS och Jespers forum är annars valet. På Fåns skriver i huvudsak de ratade som ingen vill läsa

NallePhu: Ok Fu, ja har pratat med Jocke. Han säger att det är våran klubbdirre som har beslutat att forum skall stängas och att det kommer att förbli stängt. Jag förklarade för honom att Fåns är det sämsta alternativet om forum skall ha något alternativ. HS och Jespers forum är annars valet. På Fåns skriver i huvudsak de ratade som ingen vill läsa

Karoliina: Du får väl lyssna på vårt land vårt lnad och totta mot öst och fälla en tår av nostalgi:)

NallePhu: behövs inte. En president är för mig könsneutral..

Pessimisten: har inget att inväda angående ang. brevet. Roligt att se dig här!

Karoliina: Jasså inte någon av hennes manliga konkurenter????

NallePhu: prima liv och Tarja regerar:-)

Karoliina: Får man inte skriva Svenska Fån? Det var väl ungefär det mest kritiska jag skrev i detta inlägg. Nu kan jag iofs trycka in det jag just skrev till Chrunak angående stängningen av officiella forum:et:

Hej,

borde det inte vara relevant information att lägga ut på sin hemsida att man kommer
att stänga ned sitt officiella diskussionsforum och istället länka över till en sida
som drivs av mer eller mindre enögda supportrar? Jag hoppas att problemen är av
teknisk natur och inte p g a det kritiska innehåll som funnits där. För vi är en
del luttrade gamla supportrar som varit med om det ena och det andra som tycker att
vi har rätt att uttrycka kritik mot ledande företrädare för klubben. Visst är det svårt
att vara helt saklig i brist på fullständig information t ex vad det gäller de exakta
skrivningarna i enskilda spelarkontrakt, som ju i Sverige är hemliga, men i t ex
det bespottade NHL är öppna, ja t o m lönerna är öppna.

Jag bjuder på en åsikt i den sk Orszagh-affären. Ägna er energi åt att försöka
hitta en ersättare istället för att piska upp onödig ilska i pressen. Det är bara
att svälja förtreten och inse att den där verkningslösa klausulen inte var det.
Vi är dock vinnare trots allt. Vi fick en bra spelare under en period när vi
behövde det. Orszagh fick visa att hans knä höll. Det finns helt enkelt ingen
stor förlorare i detta fallet och visst gick vi in i detta med öppna ögon. Eller?

Karoliina: LÅget med den finska delen av Luleås fans??

Pessimisten: passa dig så att du int får bannor av LL *pekar förskrämt upp*

Kickan: Nu är jag reggad. Lite mer ostrukturerad är allt detta forum, men det får väl duga tills Chrunak sansat sig och insett värdet av det riktiga forumet. Svenska Fån har jag försökt registera mig på en gång i tiden, men det är ju ett dagisforum där kritiska kommentarer bara behandlas med hugg och slag av åsiktsmaffian.

LL: och jag som just skulle kasta mig in i debatten *slokar*

Kickan och NallePhu: tagga ner lite nu, tack.

(detta säger jag som moderator, bara för att var tydlig på den punkten)

Kickan: Jag skriver på andra forum också, Håller mig inte stängd på ett och samma!

NallePhu: Och du är ett Sv Fån?

Jag vet att du gillar SF. Av skäl som jag tidigare har förklarat. Du måste också inse att många av oss aldrig kommer att acceptera SF, av samma skäl.

Kickan: Tagga ner nu lite, Fåns heter det inte Fans men iofs du är ju inte fans utan en som behöver lite valium.....

NallePhu: Jag behöver ingen valium. Jag behöver forum.

Fast du som aldrig funnit din plats på forum av diverse skäl kanske föredrar receptbelagda alternativ.

Froza HS och Jespers forum. Fuck Fåns!

Kickan: Jag finns lite överallt som sagt var, ingen speciellt forum man härjar och på skriver på div Luleå forums...

Kickan: Du om du är upprärd så mycket kan jag rekomendera lite valium för att lugna ner dina nerver, Det är inte så mycket att hetsa upp sig över att Luleå väljer att flytta sitt forum till SF bara acceptera och gå vidare!
Sedan har atjoo bolaget inget med flytten att göra, det är Luleå HF som bestämmt att det ska flyttas!

NallePhu: Håll käften rent ut sagt, för nu är jag ilsken och skriv inget SF-frozande innan jag lugnat ner mig (vilket kan dröja en livstid i värsta fall).

Du tillhör väl en av de kategorier som aldrig funnit sin plats på det mer intellektuella forum men platsat perfekt på SF.

Kickan: Han lär nog finns på båda, han räcker och blir över för alla....

NallePhu: Högst tillfälligt, antar jag. Han ska bara få över DE VETTIGA till andra plank.

Kickan: Verkar som du har börjat året storstilat iaf. Håller med dig om Svenska Fans iaf. Den är lite för seriös för min del :-)

Kickan: Du inte så aggresiv mot mig här nu, Ska du klaga så gnäll åt Jocke eller Hasse C!

Albert Hall: Tipsa om HS också, om du inte redan gjort det.

Fuck, jag hatar verkligen om fu-liknande tillåts att ta över. Då är allt det som byggts upp under de senaste tio åren förstört.

Kickan: Svenne har joinat Svenska Fans:)

Brukar det inte finnas lulingar också på hockeykultur.com?

Kickan:

Nu har jag har skrivit ett inlägg i ämnet på SF. Även länkat. Jag ser att även Sven Savage varit inne där...

Albert Hall: Du finns i kategorin undantagen, som testat Fånen för ett par inlägg men insett att det var skit, vilka undantag jag skrev om i något av mina upprörda inlägg alldeles nyligen.

Puss och kram och god fortsättning, kompis.

SF suger!

Fuck, hur fan kan de välja att länka till Fånen?

NallePhu: Skribenterna är väl ändå viktigast. HS har fångat upp en hel del forumingar, medan SF endast lockat några få av de som räknas och fått forum att vara så bra som det alltid varit, och det endast för enstaka inlägg. Många av SF-skribenterna är sådana som aldrig platsat på forum.

Forum - Sveriges bästa hockeyplank ever. R.I.P tills aocho inser misstaget.

NallePhu: Nog har det väl bannats och raderats tillräckligt ändå? LHF:s forum har alltid tillåtit en debatt att fortgå tills den gränsar till personangrepp. Så ska det vara. Ingen skall bannas för att den personen har en annan åsikt än någon annan innan det hela övergår till att närma sig personangrepp. Likaså raderas SKIT som man inte vill se på en respektabel hemsa. Dessutom bannas folk visst. Fanns kanske bannas det inte för varje inlägg där någon har en annan åsikt än en annan skribent utan snarare när det är någorlunda befogat.

Forum är bäst!

Fast nu finns det inte på officiella längre. RIP Älskling!

Fuck SF!

Albert Hall: Äh, såna där bokstäver är ganska bra att ha ändå, nästan lika bra som den där märkliga uppfinningen 0 som tydligen indierna upptäckte om jag förstod saken rätt.

NallePhu: strukturen skiter nog de flesta gamla forumingar i om den inte är som gamla välkända forum, utan töntiga bilder, avatars och annars skit. Kärnan på forum har aldrig förlikat sig med Fåns. Då var det bättre ställt när Robban, som vet vad han gör, höll i sidan. Fast det var ju före Jiggy - no nothing - tog över.

Fuck SF!

Kickan:

Ok, jag kan göra det om du först förklarar i vilken av kategorierna "bannats från officiella eller aldrig funnit sin plats där eftersom de är hjärndöda" jag finns i? ;-)

Paddan:

Lika bra att ta bort dom uråldriga gamla bokstäverna med en gång, dom har minskat i mängd i 25 år och takten på minskningen bara ökar. Om 25 år så är minns majoriteten av svenska folket inte ens att dom fanns.

NallePhu: Jag reggar mig aldrig på Svenska Fåns. Inte Savage, Simply, fd. Pekka, Råkkarn, Rob, fd Hannu Niemi, Jesper, fd. //J, West, Jante m.fl heller. Därmed försvinner allt som var forum. Kvar blir ett forum med folk som bannats från officiella eller aldrig funnit sin plats där eftersom de är hjärndöda. Hur kul är det? Fast du kanske tycker det är kul.

Albert, om du nu reggade dig där för två inlägg, kan du vara snäll att göra reklam för jespers hemsa för det fall att inte alla gamla forumingar har den adressen?

« · 648246 · »