Luleå HF

SHL · 118061 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: Nej kan inte tänka mig det skulle varit ngt.

Utan tror mer på förvalningsfrågan. Forum i den form det var var en dålig 3e partsprodukt som ngn konsult plankat av Perry och portat till windows. När disken blev full var det ingen som visste vad de skulle göra. Det gick inte styra det på nå vettigt sätt. Man kunde inte ta bort trådar utan bara dölja dem.

Kickan: Har du lugnat dig lite nu? :-)

Själv brukade jag ofta läsa officiella men tycker att under hösten har det helt spårat ut, SS:s utlägg i diverse ämnen undantagna.

Karoliina: Jag hoppas att de rödvita skiter ner sig. Det borde de ha gjort för längesedan ; )

Jespers forum är bra. Det ser ut som en gammal version av forum. Någon av dina gamla signaturer - trolgen Liina med tillhörande lösenord - funkar där, så testa och vi kör på det och HS.

Kickan: hehe. Ord och inga visor. Helt stilenligt. (OK vi kör på det)

Kickan: Det verkar som att dina gamla kvarter förfallit rejält och att du dessutom glömde kvar någon liten sak utanför egendomen

Kickan: Ruggigt oväntat var det med den nya länkningen.

Vart tvungen klicka en extra gång och se att det verkligen stämde, funderade på hur i helvete jag hamna på svenska fans sida när klickade på forumet.

Salcin: Fastän jag aldrig var/är på Officiella forumet, Tycker jag det var otroligt dåligt att inte lägga upp på hemsidan att dom flyttat forum (tåls att sägas igen).

Salcin: De verkar ju hur som helst inte ha någon framgång med det, vilket jag hoppas att de inser SNART.

Det är i princip dött på LHF:s hemsa. (Mät besökare Hasse C, MÄT!!! och du finner att 90 procent har försvunnit och alla vettiga postar finns här eller på jespers sida.

Inte för att jag på den senaste tiden har varit speciellt flitig på Forum, men det är förjävla trist att dom har stängt ner det. :-/

Trådstrukturen är ju i särklass bäst på Forumet, även om man ibland har en viss hatkärlek till stället så vill man ju att forumet ska finnas där.
Gillar egentligen inte dessa gästboks-liknande forum där alla inlägg staplas efter varandra, och SF ger mig bara huvudvärk. Fick en mindre chock när man pillade på Forumlänken och hamnade på SF.

Hursomhaver, slängde ett öga på nsd.se och såg att Flyers tydligen är ute efter Fabbe.
Otroligt kul för Fabbe om det blir verklighet, men inte så värst kul för LHF.

Bitch:
Kluvet läge, skulle som sagt vara kul för Fabbe.
Men skulle vara trist att tappa Fabbe som jag räknat med som en av Luleå's framtida nyckelspelare under lång tid.
Lär bli svårt att förhandla fram ett nytt kontrakt under pågående säsong i och med detta.

Kickan: Det intressanta då är hur många har klickat runt på hemsidan och läst och hur många har endast länkat till forumet???
Vesentlig skillnad på det, de 90% du snackar om har länkat rakt in på forumet utan att läst något innne på hemsidan, så mest troligt är väl att dom vill höja besök antalet genom att göra en helt nyhemsida inför nästa säsong utan ett forum!
Sedan kan man tycka och tänka hur man vill i forumfrågan men nu är det som det är och Hasse C kommer inte ändra sig!

Låt mig först få säga så här: diskussionen om Forums vara eller icke vara är dagens i-landsproblem. Det finns mycket värre saker som kan hända än att Forum läggs ner.

Men jag känner en saknad redan nu. Visst fanns det puckon som skrev där, men det gör det överallt. Vad som dock fanns var en oerhört brokig samling fruktansvärt kunniga skribenter i allehanda ämnen. Jag förstår att många anser att på ett hockeylags hemsida ska man diskutera hockey, men från den dag Forum övergick från att vara en gästbok med enbart de 80 senaste inläggen synliga till trådvarianten så var det tillåtet att diskutera annat också. Som jag ser det SKA det vara tillåtet, för det höjer den allmänna nivån och gör att folk lär känna varandra bättre. Dessutom - jag anser att kravet att bara diskutera hockey på ett hockeylags hemsida är exakt samma sak som om vakterna i Coop Arena skulle gå omkring och hålla koll på vad folk pratar om på och under läktarna, och pratar de inte hockey så åker vederbörande ut ur hallen. Jag ser och har alltid sett på Forum som en mötesplats för personer som har en gemensam nämnare i att man är intresserad av hockey, precis som att jag lärde känna folk på E/H-läktaren (klacken alltså, vad läktaren heter i dag vet jag inte) - och inte fan pratade vi bara hockey i pauserna.

Det jag också har gillat med Forum är att vi har haft jävligt högt i tak vad gäller kritik mot Luleå Hockey. Under alla de år jag var moderator där så hörde jag aldrig ett enda ord, inte ett enda, från föreningen om att de tyckte att det var för mycket kritik. Och i alla fall jag har då inte heller hört något om att kritiken skulle vara skälet till den här stängningen.

Men samtidigt har jag själv för flera år sedan varit inne på att det kanske inte är det allra bästa att ha ett sådant forum på en officiell hemsida. En sidan för supportrar och andra intresserade kanske sköts allra bäst av just supportrar och inte föreningen själva, för då får man ett totalt oberoende och jag tror egentligen att det är det bästa. Och om bara forumet på Svenska Fans blir bättre rent tekniskt har jag inga som helst problem att flytta dit. Jag ser ingen prestige i den saken, att jag aldrig har skrivit där beror på att jag inte gillar upplägget på den gästboken.

Med andra ord: skittrist att Forum läggs ner, men världen går inte under för det. Allt har ett slut, och det enda som egentligen gör mig besviken är att det ännu inte har sagts ett enda ord officiellt från föreningen vad jag har sett eller hört. Jag tror att Chrunak inte riktigt har förstått hur många människor som dagligen besökte Forum och hur mycket det betydde för många.

Svenska Fans kräver: "SAMTYCKE TILL BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER". Och jag som varken tänkte ta banklån eller ansöka om skattejämkning.

*menar surmulet*

www.luleahockey.se/default.asp?cat=2&subid=1&nyhet=824

Tydligen något tillfälligt med att Forum är borta. Dock framgår ju inte om det kommer att se likadant ut som förr när det är tillbaka, men man kan ju hoppas i alla fall. Vi får avvakta och se vad som händer.

LL: Episerver som nämns i notisen var förresten aktuellt i samband med att aocho tog över hemsidan. Minns jag rätt så hade Episerver ett jäkligt bra administrationsgränssnitt som var lättanvänt och tydligt. Av diverske skäl (framför allt ekonomiska) valdes dock aocho:s lösning, som med facit i hand knappast kan anses som helt lyckad.

Bitch: Inte är det 1 april redan.

Vad skall vingelpelle i AHL att göra. Han som inte ens håller balansen i elitserien.

LL: EPI-server är outstanding om man har en massa folk som skall redigera men ändå inte förstöra den grafiskaprofilen mm. Tyvärr så har du rätt ang kostnaderna. Vi anväder den till vårat Intranet iaf

LL: är det inte EPAserver redan? Man kan ju redigera lite varsom/hursom.

Fast de kanske menade att flytta forum till en epaserver för det var säkert driftat separat.

Prima backförstärkning kan vi räkna med till nästa säsong.
Niclas Wallin vill avsluta karriären i Luleå och kommer skriva på ett långtidskontrakt.

Modig och Edström har ju varit på en spionresa i Finland ett par dagar och letat tänkbara nyförvärv inför sista transferfönsteret samt till nästa säsong.
Får verkligen hoppas på att dom funnit någon tänkbar kandidat som ansluter till 23 Jan.

Och nu är det officiellt att Luleå har förlängt med vår juniorspelare.
Nyberg, Harju, Lindqvist, Lindgren, Wallgren, Isaksson har alla skrivit på för två nya år.

Väldigt kul tycker jag.Nu är det bara hoppas att dom börjar förlänga med några spelare vars kontrakt går ut efter den här säsongen.Typ Fabbe och Obsut.

Portello: Osmo gör comeback i helgen.

Bara signa under fönstret mao ;)

Jesper Jonsson: Hellre Osmo än Jantunen i alla fall. Osmo kommer säkert att göra sig bra i tvåan, som det väl handlar om? Jag ser förresten att Jantunen är aktuell för Timrå och SSK. Jag som alltid hört att dessa orter redan har välfyllda A-lag.

Albert Hall: hehe fjantunen

www.Shayne Toporowsky nu.

ernst udet: Mja läser man dagens NSD så om Luleå ska värva skade vara något riktigt bra, Alltså inte något i Toporowsiki klass.....

NallePhu:

Äh, han ä juh bäzt ju!!1 

Enligt dagens NSD så blir det ingen förlängning av Barteckos kontrakt om Luleå skulle gå till semifinal.

Anledningen att det skulle bli för dyrt.

Portello:

Helt väntat och redan känt. Lule visste ju om detta hela tiden och chansade på att ha honom från början av serien för att få en bra start och hamna på säker mark detta lyckades man ju med.

Kostnaden för att behålla honom i en (mycket) eventuell semifinal skulle ju gå på melan 1,5 och 2 millar och det är det ju naturligtvis inte värt.

Fast visst skulle det kännas oerhört jobbigt att måsta skeppa iväg honom inför semin, det handlar ju om elitseriens bäste spelare.

Albert Hall:

Helt klart har det varit känt länge.Men det är ändå trist att få det bekräftat av Chrunak.Lite hade man ju hoppats på att ett företag skulle gå in och betala hans lön, men tyvärr blir det ju inte så.

Portello: jag tror att Chrunaks uttalande är ett sätt att försöka få sponsorerna att ta ett eget initiativ. Det är svårt att som klubb gå ut och tigga pengar till en sådan här sak, så Chrunak slänger väl ut ett köttben för att se om några nappar.

Hur som helst så tycker jag även i det här fallet att man gjorde rätt som valde att ha med Bartecko redan från början av serien för att skapa andrum nedåt. Vi vann trots allt fyra av de sex första matcherna i serien, och det var mycket tack vare Bartecko. Utan den starten på serien vete fan hur det hade gått sedan, Orszagh eller inte. Visst hade han varit värdefull att ha i en eventuell semifinal, men det är ju just eventuellt.

Portello: Jasså, äre så det är. Men varför alls anstränga och streta på för att nå slutspelsplats om man inga spelare har kvar då det börjar anbelanga på allvar. Eller håller jag på ett lag som efter att sista matchen i grundserien är färdigspelad piper hem muttrandes ’vi är dom tjuriga norrlänningarna – vi gnuggar väl på nästa år igen’

*tillsurnar*

Karoliina: det handlar om långsiktighet. Det man har gjort i den här säsongen är att man har velat bygga en ny grund att stå på, och det har man gjort genom att satsa på att bygga ett lag som tidigt skulle kunna säkra en plats i nästa säsongs elitserie. För att åstadkomma det så ville man ha så bra spelare som möjligt så tidigt som möjligt, och om det går ut över slutspelet så får det bli så, för även med Bartecko i laget så kommer vi knappast att vara favoriter till att vinna en kvartsfinal oavsett vilket (av de lag som verkar kunna bli aktuella) vi än får. Man har tack vare det i stort sett hela tiden trygga tabelläget kunnat ge de yngre spelarna mycket speltid vilket i sig också är en framtidssatsning.

Att tidigt veta att man nästa säsong spelar i elitserien gör att klubben kan lägga allt krut på att planera för nästa säsong i ett tidigt skede. Dels kan man börja förhandla med sponsorer i ett mycket tacksammare läge (det är alltid lättare att få med sig sponsorer när det går bra), och framför allt är det lättare att skriva kontrakt med spelare inför nästa säsong om man är en klubb som är på väg uppåt.

Så varför streta på och försöka nå en slutspelsplats? Ja, det har jag väl egentligen svarat på. Kortsiktigt förlorar vi sportsligt på att spela utan Bartecko i en tämligen eventuell semifinal, men på lång sikt kan hela säsongen, om man förvaltar det läge man har skaffat sig på rätt sätt, innebära stora framgångar såväl sportsligt som ekonomiskt.

LL: ähh,  som idé betraktat är långsiktig planering klart överdriven och direkt trist påfund. Kalkylerade avbränningar strider mot allt en supporter står och känner för.

*megasurar*

Vad tror panelen om detta tänkta nyförvärv ?
www.hockeycentralen.se/Transfer/transfer_homepage_lulea.php

björn power: Hamnar förmodligen i Schweiz, Om nu inte Pittsburgh sätter på och låter han spela i AHL resten av säsongen!

björn power:

Ungefär lika stor chans som alla dom andra 100-150 nyförvärv per år som det spekuleras om i Lulehockey.

björn power: Menar du det senaste tipset? Isf hopas jag, verkligen. LHF behöver fler finnar med lite temperament och rätt inställning.

hoppas

Förrexten tycker jag att ni är lite dönickiga just nu. Jag vill se diskussioner som"Vem av de potentiella nyförvärven har finast rumpa?", "Vem i Asplövens föredömligt vackra kalender är snyggast? (Lätt svar iofs), och vem VILL ni att LHF värvar av de som diskuterats?

Annars är allt bra. Jag har hamnat hos ett sagofolk för tre månader framöver.

Kickan:

Om Jessica Alba räknas in som ett potentiella nyförvärv så röstar jag på henne.

Portello: Hon faller väl bort direkt eftersom hon inte är i närheten av att vara håkkispelare. Ska vi prata Sverige så röstar jag på en lettisk division 1-spelare i rumphänseende. Pratar vi Finland så får du helt andra bud.

Albert Hall:
Seriens bästa spelare var väl att ta i.......finns några som jag anser bättre.

Tubest: Nope, Bartecko är bäst, oavsett vad du skulle råka anse.

Länkar till en efter-matchen-intervju med Burström där han säger sig kunna vända hemåt igen.

Jag länner mig kluven beträffande honom. Å ena sidan en trevlig kille som är coachernas dröm, oglamorös och alltid jobbar hårt för laget i alla lägen. Såna behövs ju alltid. Å andra sidan en grå sargbrunkare som inte gjorde många glada de senaste säsongerna han spelade här. Fast igår gjorde han ju en riktigt bra match.

Nåja, till rätt pris, så ok.

Albert Hall: en motiverad Burra som tycker att det är kul med hockey tar jag emot i LHF alla dagar i veckan. Han jobbar hårt, är duktig i numerära underlägen men är trots detta inte helt vilsen i anfallszonen utan gör tvärtom ganska hyggligt med poäng i rätt omgivning.

Albert Hall: en jättetrevlig kille rent socialt sett. Men ack så föga upphetsande i en hokkyrink...

Karoliina: Hittade ett inlägg hos TIK där SR tror att Pärssinen är aktuell. Se länk.

Bolivar: ja, tänk om....men duu, den där Peter Sundkvist, är han nå trovärdig typ, eller?

Avdelning: såå trött på fabler.

« · 648246 · »