Luleå HF

SHL · 120718 inlägg · 892 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello:

Ett skönt besked, med Surovy kan vi få en mycket bra förstalina den här säsongen också hur den än formeras. En bra back till nu också och jag kommer inte att vara så hemskt orolig för kvalserien.

Tills skadorna börjar komma förståss.

Vivix: Är väl rätt lungt med rykten på backar, vi får väl se om de lämnar några besked i morgondagens tidningar.

Portello: Jag har lite svårt att vänja mig vid tanken på att se Ågi på isen i Luleå igen. Hade liksom lagt honom på hyllan.Inte för att han är kass, men han har passerat sitt bäst före datum nu. Jag vill ha nytt! Jag har blivit girig. Du vet, mycket vill ha mer. Jag ska som vanligt ha guld.

Går det några vilda rykten om någon lämplig back? Har lite taskig koll på hockeyvärlden för tillfället.

Och nu har nyheten kommit på officiella också.

Vivix: Om han är tänkt som en den enda backvärvningen så blir jag besviken, men ska det värvas en + Ågi så är det helt ok.

Portello: Riktigt kul med Tomas Surovy . Vet dock inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser att Åkerström är på tal nu igen.

Portello: hehe såg att han var modoit =)

Uddan: Japp, och speciellt för Paddan.Han är nog grymt lycklig just nu.Eller hur Paddis? ;)

Paddan: Va skoj för Lule!!

Oj, det där stycket blev ju väldigt luftigt i varje fall.

Kickan: Så verkar det som att ni kommer att slänga ut en himla massa pengar igen.

"Slovaken Tomas Surovy har tackat ja till Luleå Hockey. Det meddelade hans agenten Miroslav Michalek i dag. – Jag är precis på väg från ett möte med Tomas och han har skrivit på för Luleå, säger Michalek."

MorganaLefaey: Jag glömde att nämna Albert Hall när jag räknade upp forumveteranerna på HS *skäms*

Det beror på att han är så självklar och en av de mest aktiva här så hans närvaro lär vara uppenbar.

OMG, nu blir jag faktiskt sjukt avundsjuk. Surovy är faktiskt en av mina favoritspelare. Kanske får börja hålla på Luleå..hmm.. näe. Men minst hatad i ES är ni i vilket fall.

horcoff: Länken

MorganaLefaey: Tomas Surovy från Pittsburg verkar förhandla med Luleå.

wap.hockeysnack.com
Nu måste man väl säga att när man tippat luleå så har man gjort det på en plats som man trodde de skulle nå om de lyckades värva någon av de spelare det ryktas om. Man har ju nästan tagit för givet att lener skall plocka en ny spelare i bartecko klass. Som det ser ut nu är det otrolig tilltro till ungforwardsena. Nästan som modo och backarna. Tror nog luleå värvar en center ändå. Gambling på hög nivå annars

Db_04: Hoppas det, men är jobbigt att ska måsta hoppas på att junisar skall överprestera.

Första 12 omg är utan Bartecko och blir starten dålig finns stor risk att få ett momentum likt LIF förra säsongen.

Salcin: de fixar nog sig ..... kanske blir nån riktig Joker :)

Db_04: Enl. länken i kuriren 2 poster ner så är det färdigvärvat på centersidan trots att man tappat Nordqvist och sagt upp Koch's kontrakt vilket ter sig alltmer konstigt.

Kanske kan Chabada spela center annars vet inte rikigt hur det är tänkt.

Niinimäki
Burström/Chabada
Isaksson
Lindqvist

Med endast Niinimäki och Isaksson som centrar, övriga forwards som kan centra, känns inte direkt optimalt.

Salcin: ah taskigt... men ni får väll värva nån Tjeck som kan lira Center då

Db_04: Left-Wing

Salcin: men den där svindyra slovaken... är inte han Center?

www.kuriren.nu/GEN_Utmatning_Ettan.asp?ArticleID=1254602&ArticleStateID=2

Niinimäki blir förste-center alltså, tuff säsong att vänta.

Minns tex att Luleå förlorade alla matcher som Nordan missade, att ingen ersättare värvats är skandal!

Niinimäki kanske kan lyckas men nog är det ett stort hazardspel att luta sig mot en skadedrababd talang som inte haft någon riktigt bra seniorsäsong ännu.

Db_04: Well för ett bolag som skall investera 10 miljarder i utvecklingsprojekt , och har x miljarder i vinst per kvartal så ter sig 1 miljon rätt så litet i sammanhanget.

Teamet får runt 400k har jag för mig vilket är hyffsat stor del av deras årsbudget.

Salcin: han kanske vill satsa på teamet

Paddan: Vågar inte ens tänka pågruvtolvan's reaktion vid en sådan deal!

Törnman blev "galen" över den miljon som LKAB gick ut med att man sponsrar iår.

Salcin: Givetvis kvittas då Gästrins lön mot dessa skatteutgifter så vi slipper bli finansiellt lidande. LKAB behöver väl bara gruva sig lite mer för att ni ska få lite mer pengar till klubbkassan.

Paddan: Deal om vi säger att ni får låna Bartecko dom första 12 omg och betala restskatten från ifjol, sen byter vi tillbaka.

Salcin: Om vi får Bartecko av er så kan vi nog tänka oss att låna ut Gästrin som center till er.

Ser att medan varit i Cypern har man brutit kontraktet med Koch, men inte någon centervärvning hmm.

Centrar är ju för fasen navet i en kedja är det tänkt att Niinimäki skall centra + Lindqvist och Isaksson + Burström?

Känns som ett otroligt farligt vågspel, kan bara hoppas att det värvas en klasscenter innan säsongsstart.

Paddan: Var Jonte i Luleå igår och om? Vet fler om det?

Albert Hall: Vem vet vad som händer med pojkspolingen kommande säsong.

Paddan: Per Ledin skrek väl aldrig könsord?

Albert Hall: Fast vad gäller det sistnämnda så får han nog jobba hårt för att inte se sig bli omsprungen även på den fronten av en sån som Per Ledin.

Albert Hall: Läs igenom vad du skrev en gång till...

Per HApps:

Jonte är kommer garanterat att vara en av elitseriens bästa spelare. Men på något vis tycker jag att denna väntan och "slagsmål" om honom honom ändå fått otroligt underliga proportioner. Ni har lyckats få killen att besitta kvaliteér som han faktiskt inte har. Han kommer långt ifrån att vara seriens bästa spelare (om han nu spelar i ES). Killar som Jörgen J, Svartvadet, Bäckström och Bartecko kommer att överglänsa honom med hästlängder. Några fler därtill dessutom. Kanske inte ens tiks bästa spelare? Fast han är ju bäst på skrika könsord i TV i alla fall. Det kanske räcker.

Per HApps: Vadå
har han fått en ny keps till samlingen?

Kickan:
Hur var det nu med Jonte egentligen? Berätta är du snäll. :)

Och nu är det visst klart att Taticek inte kommer att spela för Luleå.Han har tydligen signat på för washington Capitals.

Återstår och se om det verkligen är någon sanning i Marek-ryktet.Man skulle ju inte gråta om blev klar.

Portello: och där verkar han också förneka Marekrykten
och säger han har kontrakt.

så vad som ev dyker upp i vecka får vi se.
Men en back har de väl iaf sagt.

sen om det blir en back läsk eller vad den nu blir får vi se.

Idagen Kuriren så säger Modig att han hoppas att truppen spikas den här veckan.Så det kan bli spännande dagar framöver.

Kickan:
"hon hade samma efternamn som jag tidigare och vi är alltså släkt."

Lägg av, vad avis jag inte blir.....

Om man nu inte hade varit inloggad på ett par dagar, och loggar in just nu så hade man nog gått i taket av att det varit hur många som helst inlägg i den legendariskt, enkelt och närmast genialt rubriksatta tråden "Nyförvärv till Luleå Hockey" och då faktiskt kunnat inbilla sig vid första inblicken att LHF äntligen värvat superfemman från Sovjetunionen. Fetisov-Kasatonov-Krutov-Larionov-Makarov.

Fast så är det ju inte.

Db_04:
Spelar ingen roll hur jag frågar - du lär svara på nånting helt annat ändå.

Paddan: tror ja inte.... Lener vet vad han plockar

Sedan, om man skulle lyckas kontraktera Jan Marek, så återstår det att se om det blir succé eller en dunderflopp typ Leska i SSK.

Har LHF någon egen guldfyndighet eller så då man, enligt Svenskafans forum, har erbjudit Jan Marek ett långtidskontrakt. Skulle han nappa på erbjudandet, vad det nu må vara, så måste de dessutom köpa ut honom från kontraktet med Sparta Prag vilket väl inte lär vara billigt.

Metal Guru: spelar ingen roll hur jag definierar Eric J . du lär aldrig hålla med i alla fall :)

Metal Guru: Det är kanske inte ofta jag säger det här, men jag håller med westerlind, en svensk utlänning är en som "har fötts och växt upp utomlands med en eller två svenska föräldrar och senare "återvänder" till förälderns/föräldrarnas hemland Sverige." Vilket väl på sätt och vis bör göra Tomas Sandström till svensk utlänning även om hans återvändande troligen blir längre än Errick Johääänssöns.  

Kickan: tänkte skoja om banjor men jag avstår nog

« · 738078 · »