Lövva: Så det blev tillslut tre spelare in och en ut. Värvningen av Lundberg känns som den viktigaste. Dels för att han är en egen produkt och dels för att kontraktet gäller längre än bara säsongen ut.Att han dessutom verkar ha utvecklats offensivt i Finland gör ju inte saken sämre.
När det gäller Myllyneimi och Kuiper så jag alldeles för lite. Men jag har svårt att tro att dom är sämre än Modig/Pukka.
Men vems plats tar Kuiper nu? Hoppas för allt i världen att Robin O för fortsätta att spela...
Lövva: Om man ska tro Ros blogg så ville visst Tim Eriksson lämna LHC pga för lite speltid. Men Linköping vägrade visst att släppa honom. Så nu kan du sluta drömma om honom vad det verkar.
Varför ska alltid Luleå vara ute i sista sekund? Tänk om dem hade arbetat lite hårdare, då kanske dem hade hittat en ny klubb åt Tairvainen och Larose och sedan kunnat ta in tre riktigt duktiga hockeyspelare. Men allt ska göras i sista sekund och då blir det som det blir.
Vad väljer ni hellre, SM guld eller kvalserien....?
Lindberg Råkkar: Nog kan du har rätt i det men drar han lite amfetamin kanske han kan göra ett dödsryck åt Luleå, absolut att han skulle duga som back i Luleå, det är det nog inga tvivel om.
Hannu Neimi: Krönikan som Håkansson skriver i Nsd är riktigt bra och dessutom skriver han exakt som det ligger till med allt inom föreningen!
Skulle inte förvåna mig om Luleå sjunkit så lågt att man tänker värva Jere Karalahti.. på frågan om vad man anser om Jere i Aftonblaskan svarar Husse Inga Kommentarer medan dom andra dementerar direkt, Nu tror jag ju inte Luleå vill ha en sånn brokig kille i laget men man vet aldrig, paniken måste vara stor i klubben om så blir fallet och vi får ju faktiskt en grym back, på hockeyplan.
Lövva: Vafan ska dom lira Gusten för i en match vi är chanslösa och förlorar med 5-0. Då lär vi ha två målisar med noll självförtroende lagom till Timrå på Lördag.
Och såklart, våra mästarcoacher väljer att splittra på den enda enheten som verkligen funkar, dvs Lavander - Harju - Chabada. Till råga på allt så kastar dem in Burström i tredje kedjan. Tala om amatörer i båset.
När väl en kedja har kommit igång så väljer dem att splittra på dem för att andra kedjor skall vakna till liv. Skrämmande.
Och ännu mer skrämmande är ju att de fortfarande inte har insett att Burström håller måttet för en elitseriespelare.
Däremot har dem valt att bänka Tairvainen vilket är helt rätt.
LL: Näe, Skrikegård och de andra får nog inkassera ett ordentligt feltipps. Brynäs ser skakigt ut, Månsson hotar kvinnliga poliser och Boork exprimenterar med bred trupp och tre femmor i varje match. Snart tappar Keb på GD tålamodet och gävlecirkusen är igång. Vad det gäller LHF vill jag att de presterar på bortaplan för att jag skall känna mig lugn
Hannu Neimi: jag är inte ett dugg förvånad att Brynäs är där nere med oss andra och slåss. Jag har aldrig förstått varför de tippas som ett topplag eller till och med SM-vinnare som en del har gjort. Vad är det de har som ska vara så bra? Sjödin kan inte bära laget ensam hur länge som helst.
Men vi får väl se, vi får inte tro att det ordnar sig nu bara för att vi har lämnat jumboplatsen. Fortsatt hårt jobb och bygg vidare på försvarsspelet så att det funkar lite längre perioder så blir det här bra till sist.
Hannu Neimi: Tycker nog att vi åtminstone ska kunna passera SSK och DIF. Det kan bli en längre säsong än senaste åren. 4 raka i kvarten är inte någon höjdare även om det är klart bättre än kvalserien.
LL: LHF i ingemansland. Tycker vi avslutar säsongen efter den här omgången... men i Brynäs ser det ut att bli turbolent, blir bra om det är fem lag där nere. Ökar LHF:s chanser
Portello: jag tror faktiskt att vi förlorar mot Skellefteå. Det kändes lite som om spelarna själva inte trodde på möjlighet att ta poäng i går, och det är sällan särskilt bra. I morgon är trycket stort på LHF och det har i många år varit något som passar LHF illa - så länge vi pratar höstsäsong, vill säga. På våren brukar man ju av någon märklig anledning hantera det mycket bättre.
Vad gäller gårdagsmatchen ska vi dock inte glömma bort att det för det offensiva spelet hade stor betydelse att Tarvainen och Miettinen inte fanns med, det blev ju en del ofrivilliga omkastningar och det brukar sällan vara något recept för succé. Jag tror inte vi ska förvänta oss några storverk av vare sig Larose eller Bartecko redan i morgon, men man kan ju i alla fall hoppas på att slippa se Skrbek som den som ska föra in pucken i anfallszon i power play...
LL: Hade inte räkna med några pinnar i dag, och det blev det inte heller.Men nog borde väl killarna skapa lite mer än vad dom gjorde? Nu såg jag iofs bara andra halvan av matchen, men vad jag förstår så var Hv överlägsna i period ett.
Känns som att Larose och Bartecko verkligen behövs.Tre pinnar är ett måste på torsdag.Eller för att dra det ett steg längre, seger när vi har hemmamatch är ett måste för borta verkar det gå som vanlit när det gäller Luleå. Matcherna borta mot LHC, Frölunda samt Hv71 har vi gjort ynka ett! mål.Det är alldeles för dåligt.Skärpning krävs där.
Lindberg Råkkar: ja, först går han på Ledins filmning mot Saravo, sedan står han och tittar på när Ledin håller fast Pukkas klubba och sedan lyckas han hitta en utvisning på Omark när han är starkare än Ledin i en närkamp... han dömde iofs bra i de två första perioderna, men nu har han ju tappat greppet totalt.
Bolivar: Husse har fått mycket skit. Men nu måste man ställa sig upp och applådera. Snabbt och snyggt agerat! En glädjens dag för alla er Luleåfans efter allt mörker som skymt sikten för er...
Portello: Kul med en transatlant i LHF som omväxling mot finnar och annat "östeuropeiskt" junk ;) Har i alla fall frågat på Thrashers forum vad han är för typ av spelare och vad man kan förvänta sig från honom. Bara hoppas någon följer deras farm där och har lite koll.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?