Luleå HF

SHL · 118101 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Salcin: Nu saknas en bra back, och om även Omark d.ä samt Åkerström skriver på så får vi ju en bättre bredd på laget.Tror och hoppas att detta kan bli en riktigt rolig säsong.

Hawerchuk: Nu kommer man väl reta gallfebern på Tikarna men nog hade jag hellre tagit Surovy 7 dagar i veckan än Hedström. Nu är de ju iofs inte samma typ av spelare, men ändå. Skulle vara intressant att se hur mycket som skiljer sig i lön mellan dem.

MorganaLefaey: Knappast gallfeber för oss, men dumstruten är din...

Portello:

Just nu har vi 3 målvakter och 14 forwards på kontrakt. Det räcker så. Men backsidan behöver såklart kompletteras, bara 6 stycken är minst två för lite när det börjar ramla in en och annan skada.

Min gissning är det värvas en back utifrån samt att den gamle trotjänaren Åkerström erbjuds något slags kontrakt. Kanske att han tränar med LHF och matchas i Rebels tills ett eventuellt behov uppstår? Observera att det där är min högst personliga gissning.

Albert Hall: Rätt har du. Luleå Hockey meddelar på sin hemsida att det är ett 9 månaders kontrakt som gäller för Åkerström just nu. vem vet kanske förlängs det mera.

Dragan 2k: Wow, då kommer ju Jazzuffe att jubla högt, för enligt honom är det väl bara Janne Sandström av backarna som är bättre, eller något sånt.

Dragan 2k:

Ja, jag fick rätt i hälften fortare än jag själv trodde. Fast det där med Rebels är ju fortfarande inte klart...

Vad ska man tro om Åkerström då? Till skillnad från många andra tycker jag att det är en bra lösning. Som åttonde back alltså. Ågi kommer att göra bort sig när han väl spelar. Han kommer säkert att spela ett enkelt säkerhetsspel och luta sig mot sin rutin.

Albert Hall:

Ojoj... klantalbert! "Ågi kommer INTE att göra bort sig när han väl spelar" skulle det ju vara.

SKoj me en sån gamling kliver ut igen!! =)

Albert Hall: han har nog inte betalt för en 8e back och han har nog heller inte speltid för en 8e back

Hade han haft det hade det väl varit ok.
Spec om de värvat en top2 back

GRATTIS till Surovy! Fyfan vad avis jag är nu! :) Luleå blir mina favoriter näst efter Mora!

Jesper Jonsson: Undra om det är färdigvärvat nu eller om det är tänkt att även en back till ska in?

Och hur det med Omark dä? Han borde ju rimligtvis fortfarande ha chansen att spela till sig ett kontrakt.

Portello:

Vi kommer nog att få nöja oss med detta till att börja med. Sedan är det mycket möjligt att det kommer in en back på artistkontrakt, allt beroende på hur det hela utvecklas.

Lite besviken är jag på backsidan, endast 4 backar av hög elitserieklass känns lite tunt. Fast dom är ju å andra sidan av riktigt hög klass.

Jag citerar Chrunak: Surovy var inte helt gratis.

Albert Hall: Verkar ju inte bättre än så.Men nog låter det lite underligt.När inte Wallin värvades så frigjordes det stora pengar, enligt ledningen.Efter en värvning är de slut.Kostar verkligen en säsong med Surovy lika mycket som ett flerårskontrakt med Wallin?

Portello:

Budgeten läggs per säsong, de pengar som Wallin skulle kostat år 2,3 osv finns alltså inte med i årets budget. Men Surovy kostar en hel del.

Albert Hall: Aha, ok.Jo, nog förstår jag att han kostar en hel del.Tydligen i närheten av Bartecko.Och han lär ju inte vara billig....

Undra om det går följa kvällens match någonstans på nätet.Har besökt Ässäts hemsida, men finska sidor är ju totalt omöjliga att navigera på.Om man nu inte kan finska dårå.

Har även kollat på Vasa:s hemsida som tack och lov även finns på svenska.Men jag hittade inget där heller.

Portello:

Det är samma visa varje höst vid dom här finska försäsongsturneringarna, svårt att få veta hur det går och stor förvirring när det gäller tiden för matcstart. 65 Selander är ju i Suomi och rapporterar alldeles otroligt bra från Brynäs matcher, kunde inte han åka till Vasa och titta på riktiga hockeylag istället för det elände han nu är tvungen att bevittna?

Portello:

För övrigt anländer Surovy nu på måndag vilket väl borde innebära att vi kan kolla in honom på torsdag den 24 mot Leksand.

Albert Hall: Japp, det borde det ju göra. Undra varför han inte kommer redan till Vasa? Min gissning är att han fortfarande är i staterna.

Portello:

Dels är det nog en del praktiska detaljer att ordna med inför en flytt till Sverige och sen är det nog inte helt lyckat att börja med att lira oviktiga matcher det första man gör med ett nytt lag. Ett par riktiga träningar kan nog vara bra att ha innan.

Hur blir det med kaptensposten, kommer Renberg fortfarande vara kapten eller blir det Åkerström som förut? Någon som vet? Kanske dumt att ändra.

Albert Hall: jag messade kickan
Hon är väl oxå där

får s eom jag får nå svar

Jesper Jonsson:

Om Kickan är i Vasa tycker jag att det är hennes förbannade skyldighet att hålla oss underrättade! ;) SMS eller wap, men skydighet har hon.

Albert Hall: ärligt talat vet jag inte men hon har ju skrytit om att hon har lagt sin semester efter försäsongen så är hon inte där är det ju kasst.

Nån som vet vilket nummer Surovy har? Jag tänkte mig nämligen att slinka in en stund på träningen som börjar om 17 minuter eftersom jag fick en stund över och ändå åker förbi Copp Arena.

Albert Hall: Har ingen som helst aning.I Pittsburgh hade han ju nummer 43 men det är ju upptaget.

Skulle vara kul om du skrev några rader här om träningen.Och speciellt om Soruvy.

Portello: Jag ska försöka skriva något.

Albert Hall: Nr 34 står det att Surovy har, på officella hemsidan.

Då är det bara att börja leta ny sportchef.

Albert Hall: Såg det där.Vem kan vara tänkbar som våran nya sportchef?
Mitt förslag är att annonserar i expressen.Gick ju bra sist det begav sig.

Portello:

Urban Omark får som väntat inte kontrakt. Grattis Bofors, då kanske. Mattias Modig meniskskadad. Ska bli intressant vad som händer då på andramålvaktsposten om det nu blir några veckors vila för Mattias.

Jag har ingen aning om vem som blir ny sportchef, men oftast brukar det ju bli en intern lösning. LHF annonserade för övrigt inte i Expressen, de skrev en hånfull artikel om Lules klubbdirektörsletande som Chrunak läste och sedan gjorde att han kontaktade LHF.

Albert Hall: Ja just ja, så kanske det var.Men visst annonserade dom i tidningar också? Eller var det bara via hemsidan?

wap.hockeysnack.com
Jag minns tyvärr bara att jag läst annonsen men minns inte om det var på någon jobbsite eller på er hemsida. Man hade några korta tankar om att söka, jag menar infiltrera fienden och göra dem svagare. :)

Portello:

Ha! Jag lyckades hitta expressenartikeln från förra sommaren! Så hånfull som jag mindes den var den kanske inte. Och ja, man annonserade i diverse tidningar, dock inte kvällsblaskor.

MorganaLefaey:

Sök sportchefsjobbet vettja! Efter ett par dagar kommer du garanterat att vara en inbiten luling.

wap.hockeysnack.com
Ack, du menar att det inte tar längre tid att förkasta den tro man är född med om man vistas inom de murarna? Då blir det ett uppdrag för mission impossible istället för mig. Allvarligt så hade det säkert varit ruskigt intressant att ha det jobbet men skulle kännas lite knepigt. Nu hade de väl slängt ut en från intervjun när de uppmärksammat ett par vita modo tubisar och en modologga som lyser igenom skjortan. :)

MorganaLefaey:

Jag tror nog inte att det är ett drömjobb för mig i alla fall. (OM jag nu skulle haft kvalifikationerna för det, vilket jag ju såklart inte har.) Jag skulle nämligen inte palla alla pellejönsar som har åsikter om ditt och datt i telefonen, eller varhelst man befinner sig, jämt och ständigt. Jag skulle inte palla att fjäska för penningkåta agenter. Jag vill dessutom ha någotsånär reglerad arbetstid.

Fast jag skulle gärna vara med och håva in eventuella framgångar.

MorganaLefaey:

På tal om att infiltrera så har jag ett minne av att Luleå lyckades få in en högt uppsatt person i Brynäs ledning för några år sen. Killen gjorde till och med V-tecken på läktaren i Gavlerinken när LHF bortaslog Brynäs. Han gjorde ett hästjobb och lyckades rasera en hel del för Brynäs som hämnd på diverse suddenförluster genom årens lopp. Hette han Berg eller någe sånt? Han fick i alla fall tills sist fly staden hals över huvud, dock med livet i behåll.

wap.hockeysnack.com
Haha, låter som en riktig agent det där. Kan nog vara svårt att sätta sådant helt åt sidan och jobba som om man var bifare. Du har nog rätt. Man vet ju hur dryg man själv kan vara och bli utsatt för 500 till likadana är nog ingen trevlig situation

nu måste det vi väl ändo värva en back
dom får plocka fram pengar !!
skador redan på back sidan

tk75: jo det är ju dags

våran backsida är alldeles för tunn

Albert Hall: Som Arne skulle sagt så var det ett riktigt Pukkat nyförvärv...

Hmm, tredje klubben denna säsong... Mikko pengar lite pukk?

Albert Hall: intressant. Inte precis en poängspruta, men det är väl kanske främst en defensivt stark back vi behöver. Helst hade man ju sett en högerfattad back, men det här är helt klart bättre än ingen back alls.

Paddan:

Jag har ingen aning, har nog aldrig hört talas om killen. Fast i det läge som vi varit på backsidan så tar jag vilket nyförvärv som helst som varit ordinarie i elitserien eller finska ligan. Vi har fyra riktigt bra backar, sedan är det ganska tunt även om Åkerström överträffat de lågt ställda förväntningarna med råge. Det här känns som en helt ok breddning.

Albert Hall: Han hann tydligen göra en match i SM-liiga med Tappara denna säsong innan han fick packa väckan och bege sig till TPS

Paddan: äntligen !!!!!!!!!! en back

tk75: En centerförstärkning hade inte heller varit helt fel

« · 738205 · »