Lulekickan: Säkraste sättet att få vettiga svar är ju att prata med sig själv.... :-) Har nog varit för mycket jobb och för sena kvälla den senaste tiden. Sen har jag alltid svårt att prata när lule spelar....
Albert Hall: Har just kommit hem så jag har bara hört sista tio minuterna, men de säger att matchen är ganska tråkig. I alla fall andra perioden, sömnpiller var ordet de använde. Hör av mig om det verkar vara bättre i tredje.
Har en fråga, ser på online rapporten att en brynäsare fått 10 min för "Abuse of Officials " vad är det?
vivix20: Du kanske kan ge oss någon klarhet vem som gjorde mål som inte blev mål enligt sportradion var det Luleå men enligt en Miffare var det Mif han sa att dom sa det på lokalradion i Malmö
vivix20: Visst går det att ställa frågor till hockeylivereportrarna? Kan du då inte fråga vilken nuffra våran målis har på ryggen? Alla hockeylivereportrar har inte så väldans bra koll på bortalaget och det är väl möjligt att de utgår från att det är Hento som står.
Albert Hall: Nej, det tror jag inte, eller i vart fall har jag inte hört nåt om det. Tavve och Micke vill väl bara testa Gusten och göra det på bortais för att han ska slippa känna kraven från hemmapubliken i sin premiär. Smid stod ju sin första (av de 1,5 + en träningsmatch) match i LHF-dräkten borta mot FBK.
lizzard: De pratade om att Luleå var närmast ett andra mål och sa att det till och med var så nära att domaren fick ta videon till hjälp för att konstatera att det inte var mål. Så till den milda grad kan de väl inte ha rört ihop det?
Jag blir bara mer och mer ilsken på sprotradion. Kan ingen spränga Stadion så de inte har nåt att rapportera från? Sparkboll på radio är så tråkigt att klockorna stannar. Morr!
Portello: Men det var väl inget ovanligt... men som jag fattade så skulle dom inte sända något mer fotboll förens efter hockeyn hade slutat men jag kan ha hört fel
Staffan Westerberg är förlåten. Efter att - i väntan på att man ska få höra ett par sekunder hockey någon gång när de har tid över och inte sänder sparkboll, nyheter, barnradio, reklam för Karlavagnen eller rapporter från curling och andra publikdragande sporter - ha hört historien om den gråtande gröna Opeln med eldflames på sidorna på barnradion inser jag att vi trots allt hade en bra barndom.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?