Portello: Ett sådant jobb kan man inte ha. Säg upp dig och börja spela på hästar eller nått... men det är ju tydligen bra om du jobbar i stället. Då får vi ju tre poäng till. Skulle bli galen om jag var tvungen att jobba. Men jag är välsingnad med underbara arbetstider, slutar 15 00 varje dag och ledig varje helg.
Portello: Haha ja jag har förstått av diverse inlägg här att matchernas utgång beror till stor del på din närvaro eller kanske frånvaro. Nå det låter ju bra med tre säkra poäng på Lördag i allafall.
vivix20: Ja du , den som det visste. Hoppas nu Luleå tar sig samman och slår Leksand på Lördag. Och oddsen är ju rätt goda eftersom jag inte kan närvara.
Portello: Det vänder nog... men kan någon förklara varför Luleå spelar bättre mot bättre lag? Jag menar att mot t ex Hv så såg ju SPELET bra ut, men mot sämre lag så sjunker kvaliten enormt.
vivix20: Synd att Tavve minimerat Rönnqvists chanser att göra mål. I den kedja han spelar idag är han ju rätt ensam om att kunna ge och ta emot en passning. Solonummer är väl det enda alternativet i det läget.
lizzard: Ni ska inte lyssna på sportradion så mycket, de kan ha rätt men de kan likagärna ha helt uppåt väggarna fel. De kallade Mika Hannula för Peter Andersson en gång och hur man nu kan se fel på de två är för mig ofatbart. Som att kalla en Volvo 240 för Ferarri Testarossa. :)
vivix20: Tycker Hento har vart vår bästa spelare i alla matcher nästan utan honom så vet jag inte hur det skulle gå.. Han har räddat poäng åt oss denna säsong
vivix20: Det funkade inte i den senaste testomgången, därför brydde jag mig inte om att beställa hockeylive den här säsongen. Känns onödigt att betala nåt som inte funkar.
Portello: Tydligen inte. Vi får säkert höra intervjuer med resten av truppen också innan det blir hockey. Dessutom är det reklam för Karlavagnen alldeles snart också. Hejåhå sprotradion.
lizzard: Hmm hann inte riktigt med på vem som sköt, men det var en Luling. Ser inte riktigt vitsen med att Luleåspelarna begär målkamera för att se om verkligen inte Malmö gjorde mål... men vad vet jag, man kanske gör så i Malmö.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?