Luleå HF

115631 inlägg · 887 ämnen

Sista halmstrået

« · 1000240 · » Till forumet


Sv: Sista halmstrået
LL: BA har både gott ljust blask och mörkt... Våga dig till till "Hefe" där sitter kraften. Brynäs dricker alldeles för mycket utav Morotssaften som Sjödda gav ett ansikte till.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL:
Grattis luleå,bra kämpat, ser hellre Mora än Luleå i en kvalserie.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Uno Gordon: ja, såg man inte Luleås nervositet så kan man inte ha sett matchen... men hårt jobb och lite klassisk bonnröta räddade dagen :-)
Kommentera

Sv: Sista halmstrået

Grattis till es-kontraktet!!

Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Tycho:
Jag håller på Timrå men vill idag hälsa Grattis Luleå !!!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL: Men hur i h-e kan reportern på st.nu som skrivit artikeln och summerat matchen påstå att ni inte visade någon nervositet? Ni var ju toknervösa mest hela tiden och duttade med puckjäveln fram och åter. Man höll ju på att sätta kaffet i vrångstrupen många gånger om...
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Grattis! Ni kämpade er verkligen kvar i Elitserien ikväll.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Metal Guru: aha. Det blir en enormt tuff kvalserie, och ett jäkla svårt sätt för Mora att hamna där också. Långt in på torsdagskvällen var ni ju "klara" för nytt kontrakt, och det är inte lätt att rensa skallen och börja om i det läget. Men jag smyggillar ju Mora lite grann, så jag ser mycket hellre er än Leksand i elitserien om jag måste välja.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bishops Finger verkar vara en trevlig bekantskap. Jag har ju alldeles nyligen upptäckt att jag plötsligt har börjat gilla mörkare ölsorter också och inte bara ljust blask.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL: swehockey verkar vara död. Nåja, då får vi leva i ovisshet om denna oerhört viktiga detalj.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL:
Jag har en känsla av att det finns en och annan Moring, som tänker roa sig med att tvångsdricka nu för att behandla sin ångest.

Jag ser det som om vi snytit er på KS, jag.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Uno Gordon: nä, har bestämt för mig att det var Frölunda? Ska se om jag kan hitta matchen på swehockey så får vi klarhet!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL: Var det inte mot Timrå Fagemot gjorde målen vid exakta tider?
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
65selander: kan tänka mig att det mesta finns att köpa där.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Metal Guru: tvångsdricka? Nej, faktiskt inte. Eller ja, jag kan väl gissa.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bolivar: Det är osportsligt att åka från Stockholm =)
80 mil för lite serru!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
65selander: jag sade sekunder, inte minuter :-) Men 58.51 är nära nog.

Jag minns förresten en match i serielunken där Linus Fagemo gjorde 2-1 för Luleå mot Frölunda efter 19.52 av den andra perioden. Efter 19.52 i den tredje perioden gjorde Linus Fagemo 3-2 till Luleå. Det är svårt att toppa!

(eller var det 19.57 till och med? Det var i alla fall exakt samma tid i båda perioderna)

Och nu vann Stefan Holm guld.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL: Gillar inte "Virre" som du skrev. Ställ dig utanför IKEA i Happis så ak du beställa allt från Diesel till drickbart.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL:
Säger uttrycket 'tvångsdricka' dig något?
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bolivar: hehe, tack för erbjudandet :-) Men jag gick ner till VI i Huvudsta Centrum, det blev en Bishops Finger, en Carnegie Porter och två Staropramen. Bara lösplugg förvisso, men de är säkert goda ändå!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Metal Guru: men jag gillar inte virre...
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bolivar: Har du inte fått något med dig hemifrån då?

Jodå kärleken till Vemdalen och Kiruna samt fotbollen "MFF" :-))

Fattar ni vad avudsjuk man blir när spelarna står på isen och jublar som de har vunnit SM-Guld... spealre med ungarna i famnen som önskade de knaprade "karra" istället för att höra ståplats som har buat ut de de senaste matcherna ;-)

Vi Brynäsare buar aldrig, vi är för få att höras :-))
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Haha luleås hemside server är överbelastad nu :)
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bolivar: Jo jag vet! Vi får efterfesta någon annan gång!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
distanserad: Ja, idag är vi ytterst glada över LHC:s insats. Tack LHC igen!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
PEN: Mäktigt stöd ifrån LuleåFans! Men jag har aldrig någonsin tvivlat på eran kapacitet.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
65selander: Har du inte fått något med dig hemifrån då?
Själv har jag tvänganslutit hela fmiljen till LHF. Ungdomarna har varit medlemmar sedan födseln så dom har inget alternativ :-)
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Får gratulera. Var väl skönt att vi gjorde vad vi skulle till slut.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL:  Ang Tommis mål mot HV så var det mindre än så.
58.512 - 2 EQBrynäs24. MIETTINEN, Tommi 
 (36. LIND, Mikael)


Farsan i Kiruna som har glömt en färg i laget har ringt och påminnt att vi är i KS. Jo han är Luling
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Uno Gordon: Förresten ska väl du på Kent?
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Uno Gordon: Du är välkommen förbi i framtiden också.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bolivar: Santana! Att man inte var i Åkersberga ikväll då´rå!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bissett19: För första gången är jag glad att säsongen är över så här tidigt
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL:

Grattis,men vafan ville ni inte vara med i den "spännande" Kvalserien?

Burström har tårar i ögonen:))
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL: Ok, själv var jag till Tyskland förra helgen så förrådet är fyllt. Kommer du förbi Åkersberga så bjuder jag natten lång:-)
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Snacka om att fansen hyllar laget i afton, Det sjungs fortf på H jävligt STORT!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL:
Annars kan du ju pinna över till Alisandali. Det ryktas att han har Mekongwhiskey hemma.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bolivar: jag har inget drickbart hemma, nu ska jag kila ner på affären och köpa mig en påse chips och ett par folkbira och bara njuta ett par timmar.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Karoliina: Arriverderci!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Tack för ert sällskap i nödens stund. Själv ska jag börja ladda inför F1-säsongen. Arriverderci!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Uno Gordon: Ha en trevlig kväll. Själv ska jag bara le resten av helgen. En whiskey kanske det kan bli ikväll.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Uno Gordon: skål!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
65selander: just det, satt och tänkte på det häromdagen, visst var det bara fem sekunder kvar när han gjorde det målet?
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
LL: nej visst jag, nu fick ju MIK sämre målskillnad. Men dåså... :-)
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bolivar: HELVETE VAD SKÖNT! Nu blir det en underbar lördagskväll. Luleå slipper kval och KENT hägrar i E.ON och så är man nyklippt och nyduschad. Bara hänga på sig kavajen och ge sig ut i natten.

SKÅL TAMEJFAN!
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bolivar: Japp. Tack för erbjudande om skjuts senast.. Förhoppningsvis så kan jag återgällda det nästa säsong. Fast är det jävligt illa så kan jag bjuda på en korv och cola mot AIK.

Såg Tommi klappa händerna i otakt nyss... Han räddade oss kvar en säsong med ett mål i slutsekunderna mot HV.

Njut nu av detta så skall återgå till min terapi att bygga hockespelarare utav tops...
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Metal Guru: tack. Kan inte heller säga emot dig angående turen, vi hade marginalerna med oss.

Men fatta alltså att efter 55 omgångar så klarar vi oss pga fler gjorda mål... lika många vinster, lika många kryss, lika många torsk och samma målskillnad. Egentligen borde båda lagen slippa kvala...
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Bolivar: får väl säg GRATTIS då ses nästa år.
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
Oj oj så skönt att slippa kval våndan, satt väldigt långt inne men dom klarade det härligt!!!!!....
Kommentera

Sv: Sista halmstrået
nectis: Tack!
Kommentera

« · 1000240 · »