Luleå HF

115820 inlägg · 887 ämnen

Slutspelet 04/05

514383 · » Till forumet


Sv: Slutspelet 04/05
LL: Bara vi ser till att vinna våra hemma matcher så tror jag det kan gå vägen på något vänster. Jag har väldigt svårt att se att Luleå ska förlora i fyra raka borta matcher - oavsett lag egentligen.

Vi har i alla fall absolut inget att förlora så det är bara för spelarna att gå ut å köra å njuta å ha roligt!
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Portello: jag tror att vi har en rätt bra chans att slå ut Frölunda. Det enda som krävs är väl egentligen en rejäl magsjukeepidemi i Frölunda så att de måste skicka in juniorerna till match...

Nä, skämt åsido, det mest troliga är att vi får kämpa som fan för att ens vinna en enda match. Den lilla chans vi har att slå ut Frölunda kräver nog att vi vinner på fredag för då kanske, kanske, kanske de kan börja darra under det enorma favorittryck de har på sig. Dock vill jag påstå att även om vi till och med skulle gå fram till 3-0 i matcher så är Frölunda fortfarande favoriter till att gå vidare.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
LL: Är väl bara hoppas att Luleå fortsäter sin fina sluspelstradition mot Frölunda.Men då krävs det att alla spelar på topp.Dessutom ska man få hål på Lundqvist samtblandannat stoppa Kallio från att göra mål.Han har iår mot Luleå gjort åtminstone sju! mål på fyra matcher.Är osäker om han gjorde mål i första matchen i Scandinavium.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
mok och andra: Luleå och Frölunda möttes även 1997, fast då i kvartsfinal. Luleå vann med 3-0 i matcher, efter att Osmo Soutukorva avgjort den första genom att göra 5-3 med ett mäktigt slagskott med ett par minuter kvar och sedan också avgjort den andra matchen ett par minuter in på förlängningen (Roger Åkerström kvitterade Frölundas 1-0-ledning med en halv minut kvar att spela av den tredje perioden, tror att det var Joakim Esbjörs som gjorde målet). I den tredje matchen stod det 2-2 efter full tid och i sudden så avgjorde Mika Alatalo med sitt 3-2-mål efter att Skuggan Nilsson hade frispelat honom genom att med en liten men ack så öppnande skarvning av en passning från Sergei Bautin finta bort hela Frölundaförsvaret.

Förresten, vilka spelare är med även i dag i de båda lagen av de som var med -96?

Luleå:
Holmström
Bulan
Åkerström
(Öhlund om han skulle råka dyka upp och spela fast det verkar han ju inte göra)

VF:
Micke Sandberg
Den ena brodern Esbjörs (jag lär mig aldrig vilken som är vilken...)
Ronnie Sundin
Pebben Axelsson

Det är de jag kommer på så här på rak arm. Är det någon fler?
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Statistiskt sett har vi lätt för Frölunda i slutspel. Vi har nämligen 6-1 i matcher totalt, så det blir svårt för VF att passera oss där. Åtminstone den här säsongen...

Wennmans åsikter om en klassisk slutspelsserie dessa lag emellan finns i min länk.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Portello: Ja kan vara nått sånt, han for och grinade lite illa på träningen idag. Och han verkade inte ta i så mycket heller.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Albert Hall: Vad jag har hört så vilade dom honom pga att han hade ont i ryggen.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Albert Hall: På lördagar brukar trocaderon vara så avslagen att det nästan bränner i halsen, märkligt fenomen det där. Ska bli intressant att se om samma fenomen också uppstår med fredagstrocaderon.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05

Albert Hall:

Dagens tips är att inte dricka Trocca ur en halvdrucken flaska som legat i kylen i över en vecka.

Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Frisco:

Ja, eller så glömde Jens-Mikael att ta ut honom i första vändan och sen var det ju försent.

Bulla är gott, fast hellre med kaffe då. Fast avslagen trocca är nog värst.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Albert Hall: Han kanske spar sig till VM?;-)

Nej en kopp te och en bulla blir det nu.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Nån som vet varför inte Holmström spelade ikväll?
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05

mok:

Ja. Ända från att vi började till att vi slutade.

Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
knaskamilla: Har ni slått ut oss så ofta i slutspelet?
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
knaskamilla: Har ni slått ut oss så ofta i slutspelet?
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
nappen:

Detta är i alla fall centralt och fint. Hur det är med pris får du kolla själv. Länk.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
nappen: Om du vill ha det jättebilligt så an du ju alltid sova på en parkbänk! ;)

Nä, seriöst, jag vet inga bra vandrarhem.Men kolla om du hittar något på nätet.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05

Albert Hall:

En gång i tiden slog vi alltid ut VF ur slutspelet. Undrar om Bulan och Åkerström tror att vi skulle klara det nu också, bara för att vi gjort det förr? Nä, nu är nog lulingspelarna nervösa.

Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Albert Hall: En sak är då säker, på fredag förlorar vi.Frölunda har nämligen inte förlorat två raka matcher den här säsongen.
Tur att man jobbar och slipper se eländet!
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Vart sover man billigast i Luleå? Någon som har tips på vandrarhem?
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Portello:

Bulans och Åkerströms kommentar till lottningen: dom har vi slagit förr...

Tyvärr tror jag nu inte att det räcker att ha gjort det förr. Vi åker ut med dunder och brak. Om vi har tur så kan vi ta en match, i en vacker värld så kan vi fixa till tre hemmamatcher.

LHC är också klara favoriter, de andra matchserierna ser mer ovissa ut med litet favoritskap på Timrå och FBK.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Portello: Minns faktiskt inga möten i slutspelen sedan 1996. Dags att ge igen då och spela bort er. Men Luleå hade ju andra konstigheter för sej för att vinna matcherna då :)
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
mok: Ser ingeting som tyder på att vi ska kunna vinna borta mot er.Möjligtvis kan vi kanske vinna en match hemma.Ni har ett för bra lag helt enkelt.Grattis till semifinalplatsen!

Är detta första gången vi stöter på varandra sedan finalen -96?
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Portello: Ja du tror på ditt Luleå ser jag :)
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05

Portello:

Mina Tips:

LHC-SSK    4-3 i matcher

FBK-Modo   4-3 i matcher

TIK-DIF     4-3 i matcher

VF-LHF   2-4 jag tror på en skräll faktiskt!

Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Jaha, inte hade man många rätt när det gällde vilka som skulle mötas.

Lottningen:

LHC-SSK

FBK-Modo

TIK-DIF

VF-LHF

Hur slutar dom då?
Mina tips:

LHC-SSK 4-2

FBK-Modo 4-1

TIK-DIF 4-1

VF-LHF 4-0
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
oraklet:
du har tyvärr missat att niondeplatsen är vikt för SSK.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Portello: Men med våran vanliga tur i slutspels lottnignar så lär vi väl ställas mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Portello: Tycker att det är onödigt att ett av MoDo och Timrå skall slås ut så tidigt :=)
Min favvolottning är :
VF - SSK
Tror att SSK chockar belåtna Frölunda . allvarligt !
LHC - LHF
Luleå är starkt hemma och LHC faller i samma fälla som ifjol.. Luleå vidare.
FBK - MoDo
MoDo kommer nu igång starkt och tar FBK i en runda på sju.
Timrå - DIF
Detta skall TIK bara vinna med tanke på tidigare möten.
Kommentera

Sv: Slutspelet 04/05
Portello: Ser bra ut. Sedan får vi möta Timrå i semi....
Kommentera

Slutspelet 04/05
Mina förhoppningar om hur slutspelet ska lotttas:

VF-Mora/SSK

FBK-DIF

LHC-LHF

Timrå -Modo


Till och med jag som Luling skulle se fram emot TIK-Modo.Vilken fajt.Både på isen och här på HS :)
Kommentera

514383 · »