Luleå HF

SHL · 118243 inlägg · 891 ämnen

snacka skit tråd...

Sv: snacka skit tråd...
Lulekickan: ska gå över och se om han e hemma btw du har inte icq så kan jag skicka där eller har du något annat sätt att lösa det på?

lizzard: Jepp, jag har ICQ. Jag har till och med din lillebror på kontaktlistan. Hur som helst så har jag messat numret till dig.

Lulekickan: Men jag har inte dig, måste ha rensat listan nångång och då rykte nog din av misstag. Så det kan bli.......
By the way, vad tar dom för 25 år med Luleå hockey i Coop?? Hörde om den fanns här i Piteå på bokhandeln men det gjorde den inte. Skitaffär!

Portello: Strax under trehundra spänn nånstans. Alldeles för billigt för en sån värdefull konstnärlig produkt.

Portello: 269 kr om du är medlem i LHF, 299 kr om du inte är det.

Lizzard:Kan inte du inhandla boken åt mig? Du får ca$h när du kommer till mig med den.

Portello: Vet inte det kommer ju flera tillfällen att handla den. Åsså vet jag inte om jag ska iväg imorron om det är såhär kallt bilen far inte bra av det och inte ha den i motorvärmare

lizzard: Det är ju bara att ta hockeybussen vet ja.

Portello: Ska den komma förbi hemma hos mig då? Eller ska jag gå in till stan, det har jag inte någon större lust till.

lizzard: Såklart du måste se matchen. Det lär för övrigt kunna bli publikrekord imorgon. Det finns knappt en enda sittplats kvar.

Lulekickan: alla sittplatser är slut, ringde till biljett direkt idag och dom sa att det bara fanns ståplats kvar.

Lulekickan: Drar Paddan så mycket folk ?

Portello: I så fall lär det ju bli fullsatt imorgon. Skoj!

Hälge: Nej, jag tror nog det är Dysso de vill se. Alla tycker att det lät väldans konstigt att en HV-supporter bosatt i Götet åker upp och kollar en match mellan LHF och Modo.

Lulekickan: Borde ju bli det, ja. Bara hoppas att de tre poängen stannar i norrbotten också.
Bara så att ni ska veta vad ni inte ska tippa i tvävlingen så är det 4-1.

Lulekickan: Ja, så är det nog....

Det är nog första gången som jag har sett att du stavat MoDo som just MoDo. :-)

Portello: Det har jag inte tippat heller, jag ska ju ta hem 15 poäng i tipstävlingen imorgon : P

Hälge: Oj, fel av mig. De Alfredshemska MooDooisterna skulle det naturligtvis stå : )

Fick Luleåhockey 25år i julklapp en mycket bra och nyttig bok i bokhyllan som man kan ta fram och njuta av vid kalla dagar och speciella tillfällen!!!

Hälge: Se till att bärga 3 pts mot pölsa imorrn.

6 av 20 inloggade på HS är lulingar. Det måste vara rekord i procent räknat. Ja, förutom när bra jag och någon oluling var inloggade natten innan julafton när jag inte sov överhuvudtaget, då var ju lulingandelen hela 50%.

NallePhu: Varför bara kalla dagar och vid speciella tillfällen? Själv njuter jag av den varenda dag.

Lulekickan: Men snart kommer luleandelen att minska pga att vissa måste upp och jobba om några timmar.
Får väl önska er en trevlig natt och god underhållning imorrn .
Natti med er.

Portello: Idag, menar du...jag hoppas givetvis att eftermiddagens övergång till kväll ska inbringa 3 nya poäng.

Jag får väl säga lycka till till er också, men givetvis även till Paddan.

Gärna 3 poäng till Dysso, också.

Nu, godnatt !

Hälge: Naturligtvis menar jag idag, att klockan var över 24 tänkte jag inte på.
Gonatt på dig.

Portello: Nattinatti med er. Jag och lizzard får väl roa oss med Trolltyg istället.

Lulekickan: Jamenvisst får vi det. Btw såg Doktor Krall på Tv bara för några dagar sedan hehe var riktigt kultigt ju hade nästan glömt det programet

Lulekickan: Man ska inte läsa så man blir less den serru bättre läsa lite åtgången men jag lyckades plöja igenom den natten till i dag så...

lizzard: Det var ju hur länge sedan som helst man såg Doktor Krall. En annan klassikser är "På kurs med Kurt". Dr Snuggles var också kul.

klassiker

Lulekickan: Och inte att förglömma Tårtan tror t.o.m det har kommit ut en Tårtan Dvd :)

Lulekickan: Tittade du nåt på Trolltyg i tomteskogen igår :)

lizzard: Jaje, och nu kan jag äntligen förverkliga mina och Kristinas planer från förra sommaren. Vi skulle ju göra om LHF totalt som du kanske minns om du läste forum då, och truppen skulle få se Trolltyg med det elaka trollet som uppladdning inför matcherna : )

Lulekickan: Nej det läste jag inte är inte inne så ofta på officiella forumet faktiskt någon strö gång då och då

lizzard: Förresten var en av mina fd kollegor från Sundsvall, tillika en av mina absoluta favvotiksupportrar, på matchen idag. Tänka sig vad mycket skojsigt folk jag fick träffa på en och samma dag.

Lulekickan: Ser verkligen fram mot Timrå resan ska bli väldigt kul att träffa tikarna igen det var trevliga prickar iaf dom jag träffade

Jag byter tråd igen så inte guldtråden utvecklas till en skitsnackstråd.

Portello: Har du fått boken av lizzard, eller vägrar han att lämna den ifrån sig? Förståeligt i så fall med tanke på att det inte är vilken bok som helst.

vivix20: Eftersom vi tjejor alltid vet bäst och ser sådant som killar inte ser vill jag veta vilket intryck du fick av Garvey. Håller du med mig om att han bör få beskedet "in" imorgon? Jag blev minst sagt glatt överraskad av hans offensiva kvalitéer.

Lulekickan: Inte har jag gett från mig boken än sa att jag skulle läsa den förs innan han får den för lagligt sett är den min för jag har betalat för den :)

Garvey tycker jag är lika offensiv som Svensson och det säger inte lite vi behöver några bra offensiva backar

lizzard: Jag har i alla fall ägnat en stor del av kvällen åt boken. Uj, vad mycket minnen man får! Fast när man tittar på bilderna så ser man att tiden flytt......
Skuggan som 14-åring och Strömvall som 20-årimg bland annat. Kul att det var så mycket att läsa i boken och inte bara bilder.

Ju mer jag tänker på det ju mer övertygad blir jag att Garvey blir IN. Man ska tänka på att han bara varit med i laget i en vecka och att detta var hans första match. Han kommer att kunna bli riktigt bra till slutspelet!
Eller kvalserien?

Albert Hall: Jag ska nog lägga mig och läsa den ikväll/natt som lektyr får se hur mycket man orkar läsa....

Vad säger du Kvalserie nä nä nu får du ge dig :) Det är ju nu Luleå kommer igång.. Har alltid varit så efter en knagglig start.

Albert Hall: Garvey spelade ju med en alldeles ny och fin tröja med #87 idag. På träningarna har han haft #32. Det är väl inte alldeles ofta det slösas nya tröjor på en spelare man inte har tänkt ska spela mer än en match med klubben. Apropå ingenting alltså.

Jag tycker också allt bättre om Garvey. Jag gillade verkligen hans spelstil. Han är en Kickanspelare med fart och teknik och har kommit bra in i laget redan nu. Vill ha, vill!

Lulekickan: Däremot måste jag säga att snygg-Brabenec åter hade en mörk dag. Han verkar ojämn minst sagt.

lizzard: De senaste 10 matcherna har dessutom LHF varit bäst av alla ES-lag. Inget lag har plockat fler poäng än oss.

Albert Hall: Han var väl varken bu eller bä idag, ungefär som de flesta, alltså han gjorde varken något som var extremt bra eller något som var dåligt.

Jag saknade faktiskt Rönnqvist lite. Hoppas han kan spela matchen mot TIK i alla fall.

Jo nog behövs Rönnken. PP var föressten rätt uselt idag, där saknade man honom bland annat. När sen Skuggan inte riktigt når upp till normal standard så blir det välan så.

Nej, nu ska jag gå offline och förbli så i några dagar. Hur nu det ska gå?

G´natt lulingar och olulingar.

Albert Hall: Godnatt Albert inte risk du får Hs abstinens nu?

lizzard: Jo jag får väl printa ut några sidor och ta med mig på resan så kan jag kanske stilla det allra värsta?

Albert Hall: Dessutom saknar jag Miche J, eller åtminstone en spelare av det slaget, typ Kauppila : ) Hoppas Miche verkligen kan bli spelklar i februari.

Du får inte lämna oss i flera dagar. Det grejar vi inte. Dessutom borde du tänka på att om du lämnar oss obevakade i flera dagar kommer du att ha tusentals inlägg att läsa igenom när du kommer hem. Du kommer att vara tvungen att ta minst två veckors semester för att hinna läsa ikapp.

Lulekickan: Jag gruvar mig lite för det. Kan vi inte ransonera inläggen under tiden? Var och en får högst skriva fem inlägg?

Fast då lär det väl vara mastodontinlägg på hundratusentals ord istället.......

Lulekickan: Läste på Pelicans hemsida att det gick rykten att Kauppila skulle tebax till Sverige nästa säsong han skrev bara på för 1år kan kanske kickan ha tur att få 2 favvo lirare i Luleå nästa säsong?????
Miche Johansson tebax redan i Februari då ska vi nog vara glada om han lyckas med det trór själv på att han kan bli en joker i ett ev slutspel istället!!

« · 179333 · »