Luleå HF

115719 inlägg · 887 ämnen

Sommardrycker och dess underbara smaker 2016

1754574 · » Till forumet


Sv: Sommardrycker och dess underbara smaker 2016
Ser att Sveriges bästa lag i damhockey, seriesegrarna och SM-vinnarna Luleå Hockey fortsätter förstärka laget inför kommande säsong.

Som bekant har också Luleå Hockey tagit initiativ för att organisera upp damhockey till en mer organiserad och professionell nivå. Och in på den nivån går vi mer än beredda. Bland annat med en nytillskott från AIK och nu frånSchweiz i form av en snabb målskytt:-)

När nu klubbhockeyn lyfter så rejält är det också dags att landslagshockeyn gör det. För Tre Konor eller vad de nu ska kallas var en lekstuga senast. Leif Boork har en förmåga att ställa till med lekstuga ibland och nu gjorde han det igen. Han "kom på" idén att ta ut runt två damer från varje lag dvs topplaget Luleå fick bara med två spelare medan ett antal klart sämre lag hade fler. Ungefär lika galet som när han värvade två lag till Pölsan och lät dem spela varannan match till dess klubben ledsnade på honom och han fick sparken.
Kommentera

Sv: Sommardrycker och dess underbara smaker 2016
8 juni
9 juni
10 juni
11 juni
12 juni
13 juni
14 juni
15 juni

8 dygn och fyra timmar drygt. Att vänta.

Innan vi vet om Joel Lassinantti tar chansen på andra sidan Atlanten, eller blir kvar i Luleå Hockey.

Det var ju några veckor sedan som vi fick reda på att flera NHL-klubbar är intresserade av att ta över Lassi. Och spontant kan man kanske tänka att eftersom tiden gått lutar det mot att Lassi blir kvar - men jag tror inte att man kan tänka så. OM Lassi funderar på erbjudanden tror jag att han väntar för att få så mycket information som möjligt och naturligtvis väntar han ganska länge för att få reda på så mycket som möjligt, i så fall.

Vore jag i hans kläder skulle jag absolut inte dra till en organisation som har väldigt säkra vakter i NHL-laget i form av en klar etta och en klar tvåa. I så fall blir han kvar i AHL no matter what, undantagsvis om någon blir skadad, och i så fall snarast bara som båsdörrsvakt.

Men får han ett erbjudande av ett lag som inte alls har säkra etablerade vakter kan han ju genom sina insatser i AHL - där han säkert får börja - få en NHL-chans.

Om han väljer att testa redan nu. Själv tycker och hoppas jag att han väljer att köra ett år till i Luleå för att utvecklas ytterligare så att han är maximalt beredd när han går över. För över går han, tror jag, förr eller senare. Han är för bra för att inte försöka.
Kommentera

Sv: Sommardrycker och dess underbara smaker 2016
Sven.Savage: Ja, känns än som bara rykten....han borde ju kunna vara kvar "over there", rent baserat på hans skicklighet. Eller så trivs han helt enkelt inte och vill tillbaka till Sverige, och då får gärna Osten hugga :)
Men han är ingen jag räknar med iaf.
Kommentera

Sv: Sommardrycker och dess underbara smaker 2016
Dennis Rasmussens agent har nu bekräftat att Luleå vill ha Rasmussen, som dock avvaktar.

Personligen trodde jag yay han, med 44 matcher för Chicago i NHL under säsongen, skulle vara helt otänkbar att vi kunde ha chans på. Kan det verkligen stämma att vi ens är med på kartan där?

För det vore ju en kanonvärvning, en av de bästa för någon SHL-klubb denna silly. Om inte den allra bästa faktiskt.
Kommentera

Sv: Sommardrycker och dess underbara smaker 2016
sargad: Borrade c:a 50 meter häromåret och lyckades stanna precis innan havsvattennivån, så jag har vatten. Tyckte mig höra att det finns tre meter ned så de med bara natur-ytbrunnar står torra. Dessutom slösar jag inte på vattnet i onödan. Det finns ju Staropramen;-)
Kommentera

Sv: Sommardrycker och dess underbara smaker 2016
Sven.Savage: Förstår att det blir pilsner. Finns väl inget vatten på ön😋
Kommentera

Sv: Sommardrycker och dess underbara smaker 2016
BusarnasBuse: Det låter ljuvligt:-)

Själv har jag fortsatt rätt mycket jobb innan det blir semester så fortsatt blir det vanligen kall pilsner som gäller. Håller med om Champagne och där har saker och ting verkligen utvecklats till det bättre efter EU-inträdet eftersom de enstaka rejält dyra flaskorna tidigare ersatts av betydligt billigare och fler - billigare, inte för att det är sämre, utan för att påslagen reducerats:-)

Men detta år har vädret varit suveränt senaste månaden och håller tummarna för att det blir fortsatt fin sommar för att koppla av. På manegen konstruerade "arbetsplats" mitt på Alvaret sitter jag med laptop eller bara med tänk när jag har något problem jag ska ta fram lösning på men den platsen kommer också till god användning när man djurgårdskamrat hälsar på. Då tar vi med oss ett försvarligt antal drycker och tilltugg, vandrar dit och analyserar den hockeysäsong som varit och den som komma skall. I fjol somras kom vi på den briljanta idén att utvidga för att också följa damhockeyn - Djurgården och Luleå var ju nya i Riksserien - och var t o m på damhockeymatch på Hovet; mycket trevligt. I sommar blir det mer osäkert om kommande år, med tanke på den brist på silly vi i Luleå tycker oss ha upplevt. Men det löser sig nog. Under en varm kväll på Alvaret:-)
Kommentera

Sommardrycker och dess underbara smaker 2016
Jaha Svenne då öppnar vi en tråd för sommaren och dess läskande drycker, En annan har börjat njuta av de Franska dryckerna från distriktet Champange läskande och perfekt balanserade i alla avseenden :)

Finns en uppsjö av fint bubbel som man kan mixa med en GT el rom & Cola som komplement, Även så slinker väl likt den herre man är en el annan cigarr som njutning till det hela!
Kommentera

1754574 · »