Jäklar, skulle ha spelat på den trippel som jag föreslog för Portello i morse. Segrar för LIF, VF och DIF. "Inget fel på oddset på seger för oss, det är väl bara det att jag har någon obehaglig känsla i kroppen nu på morgonen som gör att jag tror att vi torskar mot LIF ikväll. "
Hur himla rätt fick jag inte till slut. Gratulerar till poängen Kicks, Albert, Portello och Dysso. Beklagar förlusten gud och Hälge.
Hälge: Ograttis till er får man väl säga, det finns ju inte så mycket att gratulera till. Nåja, i nästa omgång plockar vi våra 9 poäng till de tre nordligaste lagen, för - som Tavve brukar säga - vi är ju tjuriga norlänningar med vinnarskalle. Luleå räddade Norrlands heder litegrann i alla fall med den enda ynkliga pinnen mot Köpelaget. Jantagligen är det mitt fel att ni förlorade. Sa jag "Lycka till" riktat direkt till TIK idag? Tror inte det. *skäms*
Hälge: Ni borde ha talat om det för mig när jag inte kom ihåg det själv. Huga, jag har orsakat att Norrland förlorade 3 poäng åt fjollträskarna. Hemskt! : (
Lulekickan: Inte kan jag komma ihåg det, heller. Jag har fullt sjå med att inte önska er lycka till, men det börja kanske bli läge för det nu..?! Att önska lycka till, menar jag...
lizzard: Nattinatti. Vid den här tiden har nog inte jag gått och lagt mig sedan jag var 10 år, typ. Hur bär man sig åt för att skaffa sig normal dygnsrytm? Postar mindre på HS kanske? guds redogörelse för exakt hur mycket jag har postat här har åtminstone fått mig att fundera på att börja gå och lägga mig lite tidigare, då kanske jag rent utav skulle vara utvilad på morgonen.
Hälge: Oki, för säkerhets skull levererar jag nu ett Lycka till TIK som gäller för alla matcher under resten av säsongen, för det fall att jag skulle glömma fler gånger inför en enskild match alltså.
Kanske har din tystnad inte samma effekt längre, utan det krävs ett lite mer aktivt lycka till för att det skall gå vägen. Det skadar inte att testa. Dessutom kommer jag att ha min Kauppilatröja på torsdag och då kan det inte gå snett, det har det aldrig gjort när jag har haft den på mig. Damnit att jag inte visste att Sunken skulle till LinKÖPing, annars skulle jag ha skickat med Kauppilatröjan så hade segern varit vår.
Lulekickan: Så det funkade inte med att sitta med Kauppilatröjan på vid datorn, eller glömde du kanske bort det. Såna där skrockgrejor har man redan så många att det snart börjar att gå ordentligt till överdrift.
Lulekickan: Där ser man. Jag hävdar också att, inte nog med att jag hade en egendomlig föraning om förlust i morse, dessutom så hade jag fel "soundtrack" till min matchuppladdning. Rättare sagt ingen alls. Tidigare vinstmatcher har jag spelat Iron Maiden innan matchen.
Nu förutspår jag att det har blivit dags för lite gammalt och hederligt ihopbrytande. Dags att bege sig i riktning mot sängen med andra ord. God natt med er gud, Kicks och Portello!
Paddan: Nattinatti Paddelände, och till Hälge får man väl önska ett trevligt arbetspass. Själv tänker jag inte bryta ihop riktigt ännu, fast vi kanske är av segare virke vi som bor lite längre upp i landet vilket skulle kunna förklara det ynkliga sömnbehovet.
Lulekickan: Det där med klokhet går alltid att diskutera! Nu kanske du i och för sig missförstod mitt tippande. Resultatet 2-3 gällde gårdagens match mot LHC. 10-3 var resultatet för matchen på torsdag mot BIF.
Portello: Jo, jag förstår det. Det jag däremot har väldigt svårt att förstå är vad sjutton som hände med mitt lag i matchen igår, och framförallt i tredje perioden. BP som fungerat otroligt bra de senaste matcherna funkade inte alls igår. Som vanligt tryckte vi också på bra i inledningen på första perioden men det andra laget gör det första målet.
Portello: Jo, det är sant. Förra matchen mot MIF hade vi nästan konstant press mot Hadelöv i första perioden och MIF får ett anfall som de gör mål på, ganska typiskt MODO egentligen. Riktiga målsumpare, det är vi det.
gud: Ibland måste man ju dessvärre jobba, och då blir det inte alltid så mycket tid över till surfande. Fast nu har jag 5-10 minuter över, äntligen.
Läste just diskussionen om Wikegårds finger åt tikarna igår. Jag tycker faktiskt att det är bra mycket lindrigare än Tavves uttalande om att hans eget lags klack nog inte har så höga studieskulder. Att uttalandet kom efter att ett gäng förra säsongen skanderat "Avgå Taavola" ursäktar inte det uttalandet då han genom det drog alla över en kam. Dessutom är sanningen den att den samlade studieskulden liksom det samlade antalet högskolepoäng på ståplats förra året uppgick till ansenliga summor.
gud: Ser att Peter Andersson drar tillbaka domarnas medverkan på presskonferensen. Undrar om det kan ha någonting att göra med Wikegårds tydligen rätt hårda ton mot Robert Lahti.
Hälge: Tack för lyckatillandet, och lycka till i retur. Fast jag skulle egentligen vilja önska Dysso lycka till också. Vad göra?
Jag hinner nog inte hem och byta kläder innan matchen så det blir till att dra på sig Kauppilatröjan över kavajen. Annars känns det nästan lite uppklätt att gå på hockey i jobbkläder.
lizzard: Kanske det, men det förutsätter att jag är klar med jobbet som jag måste ha klart till måndagskvällens möte innan PHC-matchen, för jag lär inte hinna fixa det under måndagen. Fast det ska nog inte vara något problem, jag ska bara sammanställa sånt jag redan har antingen på papper eller i mina tankar så att det förhoppningsvis kan bli något konkret av det.
Jag ska kolla om det är någon annan luling som har lust att följa med. JoWe kanske har lust att se sin kusin spela om inte annat.
Lulekickan: Har du lyckotrofén hängande på kontoret eller var du förutseende nog att plocka med dig tröjan till jobbet.
Det där med lyckatillande till supportrar till två lag som möts i en match är problematiskt, det går ju inte direkt att dela på poängen! Så har man lyckatillat åt båda hållen borde man väl ha ryggen fri. :)
Paddan: Jag var hem och hämtade Kauppilatröjan på lunchen eftersom jag misstänkte att det kunde bli ont om tid nu i eftermiddag. Jag vågar inte riskera att lämna den hemma med tanke hur magisk den är.
Dela på poängen...hmmm. Jag misstänker nästan att du varit och lyckatillatvåra motståndare också i ett antal matcher ; )
Portello: När vi vinner så där stort är det alltid motiverat. :-) Allvarligt....kanske 1-2 mål för stort, men vi hade även ett stolpskott och jag tyckte att HV´s chanser inte var sådär jättefarliga, så det kanske var rättvisa siffror ändå.
Hälge: Grattis påre själv Hälge! Och grattis till oss och till Paddan! Ograttis till Pölsa, som befäster sin position längst ner i träsket. Tack för det Pölsa, även om det är pyttelite synd om er.
Matchen var inte en sådan som man lär minnas som en av de bästa någonsin direkt. De tre poängen tar vi med oss, helt rättvist, men resten av matchen lär falla i glömska rätt snabbt.
Hoppas bara det inte är alltför allvarligt med Petter. Den sadistiska tvåhandsslashing han blev utsatt för var inte snygg. Kanske kan MooDooisterna skicka hit sitt videoteam?
Hälge: Tackar, tackar. Sköna tre poäng till oss även om segern inte alls var rättvis. LHC hade sånt övertag i första perioden att en ledning med 2 eller 3 mål inte alls hade varit orättvis. Men, men det gäller att sätta chanserna också. MODO hade väl i princip en chans, ett mål i första perioden.
Grattis till de tre poängen gud och Hälge samt Kicks, Albert och Portello. Beklagar förlusten Dysso.
Har fått rapport hur det är med Petter han var på rönken när vi åkte hem det såg inte bra ut fick slashingen över fingrarna så jag befarar att nåt fingen kan vara brutet :(
Måste säga att det vore roligare om man fick se ALLA målen från omgången än att TV4 slösar sändningstid på den oerhört patetiska "Challecam". Sen att man det minst sevärda av MODO-målen nomineras till omgångens mål, ja vad ska man säga. Både Milos 1-0 mål (som de av någon knepig anledning inte visade) och framförallt Almtorps 3-0 mål var det högre klass på.
Hälge: Antar att de slumpar fram vilka mål som ska nomineras till omgångens mål. För att inte tala om höjdaren "omgångens målvaktsräddningar". Tamare och mer ospektakulära räddningar än de då nominerade ser man sällan på en hockeymatch.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
"Inget fel på oddset på seger för oss, det är väl bara det att jag har någon obehaglig känsla i kroppen nu på morgonen som gör att jag tror att vi torskar mot LIF ikväll. "
Hur himla rätt fick jag inte till slut.
Gratulerar till poängen Kicks, Albert, Portello och Dysso.
Beklagar förlusten gud och Hälge.