Luleå HF

SHL · 117530 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Renberg: LHF-DIF 99-0 , Hento i wärldsklass!
Vem f.n e Myllis??

Zoogin:Snöplig förlust??? Det mest väntade resultatet på länge!
En tradition numer att vinna me 1-0.
Zoogin, en riktig Sönnsualls-häst!!!

Zoogin: Okidok. Var bara lite nyfiken.

Chief: Jag följde med travet väldigt mycket på Zoogins tid men nu är jag inte så intresserad längre man kan nog säga att jag har lessnat. Både hockey och fotboll är mycket roligare.

Zoogin: Sent skall syndaren vakna etc.

Apropå ingenting, följer du trav i allmänhet eller är det bara Zoogin som intresserat?

Chief: Hento har ju varit så bra nu så att inte ens Hardy kunde blunda längre.

Kul att Hento finns med i truppen till SHG! Det är faktiskt på tiden tycker jag. Så som han har spelat. Och uppenbarligen tycker jag och Hardy lika för en gångs skull... =)

Portello: Ja, jäklar du. Där sa du någonting! Får se till att kalla till några extremt viktiga extra styrelsemöten. Gick ju bra när vi spelade mot LHC...

Paddan: Ordna med lite möten kanske?

Portello: Jäklar, då kan jag inte skylla på att jag inte kan se matcherna...
Hmm...vad ska jag då hitta på?

Paddan: Det ska sändas på 1:an eller 2:an.

Portello: Men, på tv, inbegriper det såna där kanaler som SVT Extra som man ju inte har?

Portello: Bra.

Zoogin: Alla Sveriges matcher sänds på tv.

Portello: Sänds alla matcher i SVT?

Lulekickan: Nu ska det ju bli riktigt intressant att föja 3:- på tv:n.
Tror att Hento kommer göra bra ifrån sig.

LL: Kanske bryr man sig om landslaget för en gångs skull nu när Hento är uttagen. Han har ju definitivt förtjänat sin plats och det började kännas rejält löjligt att Hardy verkade blunda för hur bra Hento faktiskt är. Jag har på känn att Hento är rätt glad idag.

Rönnqvists pappa ska till Globen, så några lulingar lär ni iaf bli i Globen om du går dit.

LL: Åfan, Hardy vågar testa nya spelare. Trodde nästan att han tog ut en landslagstrupp vid säsongens början och sen spelade han med den oavsett dagsformen på de aktuella spelarna.
Förresten, vem är den där farbrorn i annonserna för SHG, är det någon rookie, elle?

Lulekickan: kul som fan! Nu måste jag försöka korpa åt mig några gratissnikbiljetter från jobbet så man kan åka iväg till Globen och se Hento in action. Roligare att vara på plats än att se på tv.

Kul som fan för Hento! Jävlar vad glad jag blir nu för är det någon spelare i hela serien som har förtjänat att få testa landslaget så är det han - och fy fasen vilken käftsmäll på alla som gnällde på Hento och inte trodde på honom när Myllys flyttade hem till Finland...

LL: Hento är uttagen i 0,33 Euro. Grattis till honom och till hela 0,33 Euro, och grattis till Hardy som för en gångs skull har insett vad som är till Sveriges bästa.

LL: Då kan man säga så nära men ändå så långt ifrån, eller nära skjuter ingen hare.. Tungt

Lulekickan: Jag tror jag har kommit på hur jag gjorde för att klona mig här på hs, det kan man ju använda sig av när det behövs.

lizzard: för egen del följde jag onlinen. Jag hade spelat på att FBK skulle vinna, att Hammarby skulle slå Oskarshamn och att Rögle skulle slå Skellefteå. Resultat? Alla tre vann - i förlängning... Inte en krona till mig, alltså.

Lulekickan: Nejdu jag såg inte nåt mer på onlinen sen du och jag gjorde en övernskommelse att vi inte skulle kolla där mer. Så det måste bero på något annat vad vet jag inte

vivix20: Lite synd ändå, det där med att ha ett andra jag som kan stå för alla dumheterna vore inte så dumt. Helt klart bättre än att som Alfons Åberg ha en låtsaskompis.

Det där med k och c är inte helt lätt alla gånger. Rätt många stavar mitt namn med c, även om jag själv stavar med k. Kanske är det lika bra att byta så några fler gör rätt.

Lulekickan: Snart vet vi om Hento blev utagen till Sweden Hockey Games Hardy presenterar truppen just nu

Lulekickan: Jag är helt för kloning, i allafall så länge det gäller kloning av mig:)

Jag loggade ut och gick in igen och då verkar mitt andra jag ha försvunnit. Det är tydligen HS som vill se mig klonad.

Detta är dock inte första gången jag blir anklagad för att vara två olika personer. Min kille stavade mitt namn med k i förlovningsringarna, trots att jag alltid stavat med c. Förklaringen han hade till detta var att Victoria med k var mycket trevligare än mig.:)

vivix20: Nej, tänk så praktiskt. Du kan hitta på en massa dumt medan killen tror att du är hemma : ) Dessutom finns det då en liten chans att man hinner med allt man vill göra.

Portello: Hmm upptäckte det just själv, men det gör väl inte så mycket, det kan aldrig bli för många av mig!

Lulekickan: Inte hela tiden.
Jo, jag tror bestämt att hennes kille vill ha två av henne :)

Portello: Men du måste ha haft onlinen igång? Annars är det väl lizzards fel.

Jag ser också två vivix. Kloning?

Hmmmmmm, ser två vivix20 online. Har du klonat dig? :)

Lulekickan: Kan ju meddela att jag under större delen av matcherna inte var vid datorn. Så mitt fel är det inte.

Chief: Det finns bara en förklaring till alla sugiga resultat igår - bröderna lizzard och Portello har suttit klistrade vid onlinen. Morr! Snart förverkar jag deras datorer.

Lulekickan: Bredband finns både här o där, men inte i det hus jag befinner mig i just nu, mellan Z-land o Foppa-land.
Grattis TIKar!!
Ogadougadou har jag just inget att säga om.
Curacuo visas i Packad&Glad

Lulekickan: Ha det så bra i Umäää. Då ställer vi Portello och lizzard till svars om det går snett.

Ha det!

Chief: Okej, nu drar jag till Umäää, och kommer att vara rätt så oonline resten av kvällen. Alla eventuella Norrlandsförluster beror med andra ord på lizzard och Portello.

Chief: Rögle - SAIK 3-3. Rögle verkar dock dominera. Björklöven reducerat, 5-4 till AIK.

Lulekickan: PHC har kvitterat BIK:s ledning. 3-3 nu.

Lulekickan: Tror Rögle vände och tog ledningen. Löven verkar det kört för. Inte helt säker på några siffror dock, har uppmärksamheten på annat håll...

Timrå leder med 3-1!

Chief: I så fall följer lizzard säkert onlinen. Vad händer?

Lulekickan: Irriterande sa Bull... Tack och lov så rapporterar Dream Team på HS, så man får veta vad som händer i alla fall.

Ni sitter väl inte och smyföljer onlajnen? Stäng genast ner om så är fallet! Det gick inte så bra för Norrlandslagen hörde jag.

lizzard: Nix, den var verkligen helt jättemycket avstängd, nästan mer avstängd än den kan vara till och med. Det lönar sig inte att du förnekar nu när bevisen hopar sig.

Chief: Det är ruggigt irriterande när onlinerapportering är död från den match man helst vill följa. Det var samma sak under en av LHF:s bortamatcher, tror det var från just ett TIK-möte faktiskt. Kånspirasjon!

Lulekickan: Nä nä du hade säkert inte hunnit stänga den ordentligt eller så gjorde du något annan oknytt så Rögle kvitterade sideså

Lulekickan: Bra tänkt. Själv håller jag på och nedkallar alla himlens förbannelser över rapporteringen från TIKmatchen. Det verkar dock inte funka...

lizzard: Jag hade redan stängt onlinen så det måste ha varit ditt fel : P I så fall kan ju jag börja titta igen nu när det hela är utrett.

Chief: Onlinen från TIK-matchen är ju ändå stendöd så jag tror inte vi kan påverka den, men vi ska hålla oss ifrån onlinen iaf för PHC:s, SAIK:s och Lövens skull.

Lulekickan: Ja vi lämnar onlinen för nu gjorde Rögle 2-2 :(

Lulekickan: "också"

« · 202735 · »