För att fortsätta på Paddans spår med musiktitlar som passar till hockeyn, så drar jag till med en önskan att Luleå ska slå FBK på torsdag och dessutom SSK på lördag. Detta får illustreras av låten "Please, Please, Please Let Me Get What I Want" av och med The Smiths.
Har en fråga. Hockey live är ju gratis hela månaden för dom som har telia internet abb. Så har jag förstått rätt så är det bara dom som har det som får lyssna gratis?
Zoogin: Ja ja man får väl betala 15:- då för att följa matchen, men det är det klart värt. Slippa lyssna på sport radion som ändå bara kommer att sända handboll.
Chief: Lite otäckt är det ju, även om det inte var utanför våran byggnad. Man inser ju hur oskyddade vi faktiskt är. Mannen som sprände sig och sin advokat under en förhandling i E-tuna, åklagaren som blev knivhuggen i samband med en förhandling i Östersund och nu en bomb utanför tingsrätten i Umeå...
lizzard: Jag kommer bara att kunna följa matchen via sprotradion, och knappt ens det, eftersom jag ska på bio. Fast jag kan ju alltid komplettera med målrapportering via SMS så jag får veta iaf något om matchen.
Lulekickan: Blir nog inte mycke hockey på sport radion idag, så du missar nog inte så mycket. Det är ju hanboll ikväll. Vad ska ni se förnåt? Låt mig gissa 8 mile?
Lulekickan: Jo, även om man inte är drabbad personligen en sådan här gång så skulle jag tro att man blir påverkad. Det är nog många som känner en viss oro att gå till jobbet inom den närmaste framtiden... Det är ju inte direkt mönstermedborgarna ni har att göra med antar jag.
lizzard: Hmm...hanboll...få se borde det inte stå, ähfan, fortsätter jag skriva kommer det nog att sluta med något om könsoperationer och då kommer ropen igen på Alberts avslöjande av funktionsdugligheten. Nej, så jag slutar detta inlägg just här.
Chief: Varenda gång det händer något otäckt i en domstol - vilken det än är - så blir man medveten om hur sårbara vi är och hur svårt det är att skydda sig från allt det otäcka. Hur ska man veta vem som är en galning? Ska man införa säkerhetskontroll i samband med varenda mål?
Tingsrättens personal fick tydligen ledigt idag, eller de flesta i alla fall. Någon var tvungen att genomföra en förhandling trots allt och fick låna våra lokaler eftersom polisen dammsög deras efter eventuella ytterligare bomber.
Ändå är just våran yrkeskategori ganska skonad från allvarligare hot. Åklagarna är mest utsatta, tätt följda av advokater som misslyckats med att få sina klienter frikända.
SveSav:Tackar Tackar, me vi MooDooister vet ju att aldrig bli för kaxiga, sånt straffar sig juh! Neej, inte vill vi möte Er, annat än möjligen i en Final! Spelare, ledare o publik är ju LESS på alla dessa 1-0-möten! GonNajt, whenever U R!
Zigge: När man vet att Portello kommer att närvara på en match i Kempis mellan MoDo och LHF så är risken för en 1-0 match så gott som hundraprocentig...
Paddan: Ja, men om samtliga matcher spelas i Coop Arena blir det desto fler mål. Dessutom har vi väl fått in en femetta på er den här säsongen, SadoMooDooister.
Lulekickan: Knepigt, i Coop kan ni minsann göra riktigt många mål, men sen så knyter det sig ordentligt när ni kommer ner till Kempis. Man brukar ju tala om ketchupeffekt, men jag börjar mer och mer att luta åt Portelloeffekten.
Lulekickan: Stämmer bra det, måste väl ha varit ungefär kring den tiden som han hade inhandlat den där hemmabioanläggningen eller så var han helt enkelt oojobbande.
Med andra ord, med Portello på plats 1-0 till MoDo, med Portello onärvarande i Kempis 3-2 efter förlängning till MoDo. Kan det möjligen också vara så att Portello närvarade på 3-2 förlusten i Coop?
Jaha då var det sista dagen för ev värvningar i Elitserien få se vilka lag som kommer att förstärka sina lag ytterligare under denna dag! Hoppas att Luleå plockar in ytterligare en forward ifall Bulan åker på en hjärnskakning till för då är det slutspelat för denna säsong och ett slutspel också hoppas Nobbe har med det i sina beräkningar en dag som denna!!!
Paddan: eftersom jag är på plats i Delf... Coop Arena i morgon så vill jag ju se en seger. Då kanske Portello gör bäst i att hålla sig borta om det nu är så illa att han påverkar även hemmaspelet? Jag har ju tänkt mig att morgondagen ska börja bra med en öl eller två och en massa hockeysurrande i baren i arenan innan matchen, sedan en säker seger mot SSK, och därefter några fler öl i glada vänners lag.
Paja inte min planering, Portello, håll dig borta från hallen för säkerhets skull :-)
LL: Är väl helt enkelt bara som så att då ringer man till Portellos chef och säger att Portello måste hoppa in och arbeta hela dagen imorgon. Då är saken biff.
LL: Jag har lovat det tidigare men nu jelar är det dags att infria löftet - jag ser till att Portello portas från arenan. Kanske kan jag säga att han var den som lekte med laserpekaren för någon match sedan och som skulle förpassas från Coop Arena för gott : )
Vi lär ses i baren/restaurangen innan matchen. Det är perfekt att gå dit en stund innan matchen och snacka lite skit. Dessutom är det kul att höra Mickes införmatchensurr.
Det börjar bli dags att packa ihop grejerna för idag. Tydligen ska någon bjuda på vin på fikarasten idag så fikarasten lär vara tills flygtaxin hämtar mig.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Vem f.n e Myllis??