Luleå HF

SHL · 117531 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Lulekickan: Lite svårt att fälla mig för det eftersom att jag satt här framför datorn och lyssnade på Hockeylive den matchen.

Lulekickan:
Vin på arbetstid och bio under hockeymatch, tycker det låter som att det håller på att urarta där i Umäää...

LL: Jag har lovat det tidigare men nu jelar är det dags att infria löftet - jag ser till att Portello portas från arenan. Kanske kan jag säga att han var den som lekte med laserpekaren för någon match sedan och som skulle förpassas från Coop Arena för gott : )

Vi lär ses i baren/restaurangen innan matchen. Det är perfekt att gå dit en stund innan matchen och snacka lite skit. Dessutom är det kul att höra Mickes införmatchensurr.

Det börjar bli dags att packa ihop grejerna för idag. Tydligen ska någon bjuda på vin på fikarasten idag så fikarasten lär vara tills flygtaxin hämtar mig.

LL: Du kan vara lugn . Jag kommer att jobba till 14,45 så jag hinner inte till Coop.
Därimot ska jag lyssna på Hockeylive vilket är likamed vinst :)

LL:
Är väl helt enkelt bara som så att då ringer man till Portellos chef och säger att Portello måste hoppa in och arbeta hela dagen imorgon. Då är saken biff.

Paddan: eftersom jag är på plats i Delf... Coop Arena i morgon så vill jag ju se en seger. Då kanske Portello gör bäst i att hålla sig borta om det nu är så illa att han påverkar även hemmaspelet? Jag har ju tänkt mig att morgondagen ska börja bra med en öl eller två och en massa hockeysurrande i baren i arenan innan matchen, sedan en säker seger mot SSK, och därefter några fler öl i glada vänners lag.

Paja inte min planering, Portello, håll dig borta från hallen för säkerhets skull :-)

NallePhu: Jag vet inte var skattemyndigheten ligger ens.

Lulekickan: Vart i Umeå blir det då nära Skattemyndingheten eller???

NallePhu: Hur ska jag veta det när jag befann mig i en byggnad i andra änden av stan? Men ja, det small nog bra har jag hört av folk som var där.

Lulekickan: oppsss just ja så var det ju..... Måste ju vart en jäkla smäll det dära eller???

NallePhu: Nej, jag är ju inte tingsråtta.

Lulekickan:Nej inte blir Daddy Cool skadad någe mera i sin hand.... Hmmm inte var du i närhetan av bombdramat igår Kickan eller????

NallePhu: Ja, jag förstår att du tycker det. Varför inte ett par extra för det fall att Åkerström skär sig på en konservburk också?

Jaha då var det sista dagen för ev värvningar i Elitserien få se vilka lag som kommer att förstärka sina lag ytterligare under denna dag!
Hoppas att Luleå plockar in ytterligare en forward ifall Bulan åker på en hjärnskakning till för då är det slutspelat för denna säsong och ett slutspel också hoppas Nobbe har med det i sina beräkningar en dag som denna!!!

Albert Hall:

Ah, äntligen är du tillbaka, då kan man snart börja vara lite jobbig igen...
Har varit alldeles för lite "intressanta" diskussioner den här veckan.

Lulekickan:
Stämmer bra det, måste väl ha varit ungefär kring den tiden som han hade inhandlat den där hemmabioanläggningen eller så var han helt enkelt oojobbande.

Med andra ord, med Portello på plats 1-0 till MoDo, med Portello onärvarande i Kempis 3-2 efter förlängning till MoDo. Kan det möjligen också vara så att Portello närvarade på 3-2 förlusten i Coop?

Pust. "Bara" 290 inlägg sedan jag var här senast. Dessutom var dom av högst varierande kvalitet.

Tydligen missade jag en bra match i tisdags. Härligt att vi gett både Dif och FBK en rejäl match i veckan!

Paddan: Det finns väl något möte som slutat 3-2 e. sudden i Twin Peaks Arena också, fast då var nog inte Portello där.

Lulekickan:
Knepigt, i Coop kan ni minsann göra riktigt många mål, men sen så knyter det sig ordentligt när ni kommer ner till Kempis. Man brukar ju tala om ketchupeffekt, men jag börjar mer och mer att luta åt Portelloeffekten.

Paddan: Ja, men om samtliga matcher spelas i Coop Arena blir det desto fler mål. Dessutom har vi väl fått in en femetta på er den här säsongen, SadoMooDooister.

Zigge:
När man vet att Portello kommer att närvara på en match i Kempis mellan MoDo och LHF så är risken för en 1-0 match så gott som hundraprocentig...

SveSav:Tackar Tackar, me vi MooDooister vet ju att aldrig bli för kaxiga, sånt straffar sig juh! Neej, inte vill vi möte Er, annat än möjligen i en Final! Spelare, ledare o publik är ju LESS på alla dessa 1-0-möten!
GonNajt, whenever U R!

Lulekickan:
Är du säker på att det inte är den där guldfilmen som ni ständigt tjatar om som ni ska se?

Förresten, målrapport på SMS under en biofilm, trodde det var mobilen avstängd som gällde på bion.

15 eller 16 ska det stå JUH

Zoogin: Läste åxå det blev konfunderad själv, för det brukar ju vara 15 eller på helger.

Lulekickan:
Bör nog kunna stämma det, han har ju inte synts till här på ett tag.
Ok, får väl försöka att hålla igen till morgondagen då.

Just det, glöm inte kameran på lördag. ;)

Jag undrar bara varför det står att matchen på lördag börjar 19.00?
Ska det inte vara kl 15?

Paddan: Jag tror att Albert fortfarande är bortrest, så han lär inte se tjatet i alla fall. Vi sparar det tills imorgon, men då kommer han inte undan.

Nästa vecka ska jag jobba i Luleå hela veckan. Underbart!

lizzard: Jag minns inte ens vad filmen heter - det är några killar på jobbet som har valt film. Fast den är säkert bra, hoppas jag.

Chief: Varenda gång det händer något otäckt i en domstol - vilken det än är - så blir man medveten om hur sårbara vi är och hur svårt det är att skydda sig från allt det otäcka. Hur ska man veta vem som är en galning? Ska man införa säkerhetskontroll i samband med varenda mål?

Tingsrättens personal fick tydligen ledigt idag, eller de flesta i alla fall. Någon var tvungen att genomföra en förhandling trots allt och fick låna våra lokaler eftersom polisen dammsög deras efter eventuella ytterligare bomber.

Ändå är just våran yrkeskategori ganska skonad från allvarligare hot. Åklagarna är mest utsatta, tätt följda av advokater som misslyckats med att få sina klienter frikända.

Lycka till ikväll.

lizzard:
Hmm...hanboll...få se borde det inte stå, ähfan, fortsätter jag skriva kommer det nog att sluta med något om könsoperationer och då kommer ropen igen på Alberts avslöjande av funktionsdugligheten. Nej, så jag slutar detta inlägg just här.

Lulekickan: Jo, även om man inte är drabbad personligen en sådan här gång så skulle jag tro att man blir påverkad. Det är nog många som känner en viss oro att gå till jobbet inom den närmaste framtiden... Det är ju inte direkt mönstermedborgarna ni har att göra med antar jag.

Lulekickan: Blir nog inte mycke hockey på sport radion idag, så du missar nog inte så mycket. Det är ju hanboll ikväll. Vad ska ni se förnåt? Låt mig gissa 8 mile?

lizzard: Jag kommer bara att kunna följa matchen via sprotradion, och knappt ens det, eftersom jag ska på bio. Fast jag kan ju alltid komplettera med målrapportering via SMS så jag får veta iaf något om matchen.

Lulekickan: Såja nu har man beställt hockey live så man kan följa hela matchen.

sprängde

Chief: Lite otäckt är det ju, även om det inte var utanför våran byggnad. Man inser ju hur oskyddade vi faktiskt är. Mannen som sprände sig och sin advokat under en förhandling i E-tuna, åklagaren som blev knivhuggen i samband med en förhandling i Östersund och nu en bomb utanför tingsrätten i Umeå...

lizzard: Det stämmer. Tur att jag befinner mig högre upp i instansordningen.

Chief: För hennes skull alltså.

Chief: Vet ej men hom loggade precis in nu iaf (när man talar om trollen)

Artikeln om det skickar jag här

lizzard: Japp, det var visst en man som var åtalad för olaga hot som blev skadad. Kickan befinner sig väl inte i Umää nu?

På tal om nåt annat så hörde jag det hade varit en bomb utanför Umeå Tingsrätt idag.

Zoogin: Ja ja man får väl betala 15:- då för att följa matchen, men det är det klart värt. Slippa lyssna på sport radion som ändå bara kommer att sända handboll.

lizzard: Ja, så har jag också förstått det. Jag har själv Tele2.

Har en fråga. Hockey live är ju gratis hela månaden för dom som har telia internet abb. Så har jag förstått rätt så är det bara dom som har det som får lyssna gratis?

Zigge:
Va säger du, Soutokorva, nej det tror jag inte.
Verkar ju vara väldigt osäkert sedan det där viruset dök upp.

Paddan: Undrans vem MODO värvat?? Saku Koivo?
Ska Slammer sänka även kvällens OnLajnar?

LL:
Hmm...säg inte att du ska börja spåra ur du också.
Knepig inverkan vissa personer verkar ha på denna gästbok...

Nåväl, får väl fira er vinst med två låtar "Awesome" av Veruca Salt och "Joining a fan club" av Jellyfish.

Låt nu guldtråden vila tills nästa match!

För att fortsätta på Paddans spår med musiktitlar som passar till hockeyn, så drar jag till med en önskan att Luleå ska slå FBK på torsdag och dessutom SSK på lördag. Detta får illustreras av låten "Please, Please, Please Let Me Get What I Want" av och med The Smiths.

« · 205878 · »