Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Lulekickan:

Blev det nån gyttjebrottning då? ;)

Tror nog att det i vissa lägen är så att Lulingar är rätt lättretade också, iallafall när det gäller matcher mellan modo och LHF. Har anat mig till det efter läsning av diskussionerna här efter vissa matcher... =)

Chief: MooDooisterna är tacksamma att reta, de tänder på alla cylindrar för minsta lilla, även om man tror att de skall fatta att man bara retas med dem, och förutom Paddeländet kan de aldrig förmå komma hit en och en utan måste komma i trupp. Liiiite kul är det faktiskt : )

Killar har så knepiga fantasier ibland. En gång var det någon som fantiserade om kvinnlig gyttjebrottning på officiella, bara pga några små meningsskiljaktigheter.

Paddan: LHC? "this wonderful world of purchase power..."

Paddan:

Sova? Redan? Inte då .. Du vet att du inte klarar att lämna HS när det fortfarande är aktivitet här. ;)

Dysso:
Hela elitserien kanske.

Nej, nu är det dags för mig att äntligen bege mig mot snarkofagen så att ni får ha ert lilla roliga för er själva.

Lycka till ikväll på matcherna och se till att plocka hem tre poäng!

Godnatt!

Paddan:

Dogfight borde väl vara nåt som LHC sysslade med. Flyga högt för att sedan krascha.. Undras bara vem dom körde fighten med...

Bitchfight .. same shit, diffrent haircut?

Dysso:
Hmm...en catfight med TIKare, blir inte det en dogfight eller bitchfight? Dogfight har jag för mig har med flygplan att göra så då är det väl det sistnämnda.

Chief:

"håller mig till TIKare" ... Bara catfight med TIKare? Låter som om man borde gå på fler av TIK's matcher också. ;)

Lulekickan: Catfight? Inte då! Det får nog Paddan och Dysso drömma vidare om. Håller mig till TIKare jag. =)

Dessutom kan vi ju alltid förenas i vår mobbning av modoiterna...=)

Paddan:

Va? Du skriver versrader utan att ta några extra till oss? Nu får du ingen lunch innan du diktat ihop en ett par verser om LHF's gb här på HS.

Chief:

Inte bra? "I may be bad, but it feels so goooood..."

Hursomhelst så kan en person som gillar Slapshot och Army of Darkness inte vara genomdålig. :)

Lulekickan:
Äsch, bara för att han råkar föredra att modemcykla hemma hos mig framför att möblera om hemma hos dig...

Lulekickan:

Får ta och skicka den till dig också. Har jag väl börjat att dra den via brev får jag skylla migsjälv. Tror nog dom kommer uppskatta om du sjunger den för dom, annars har jag låten på mp3. Spela den när målet börjar så... :)

Dysso: Hail to the King, Baby!

Stämmer bra det. De betraktar mig som någon underlig kuriosa. "Du är inte som andra" har jag hört sägas och jag misstänker att fortsättningen löd något i stil med "och det är inte bra"

Lulekickan: läste fort men fel där. "hela lagets ranson". Låter som doping tänkte jag, men så var det ju inte. =)

Dysso: ...och våran MooDooist tycker jag inte de ens ska få låna. De är inte värda det.

Dysso:
Det kan ju ha sina sidor också, idag blev jag inte ivägsläppt på lunch förrän jag kommit på lämpligt antal lagom knäppa versrader till en present åt en 50-åring.

Dysso: Jag vill också ha texten. Det skulle vara särskilt bra eftersom jag ska ha ett 5-dagars knarkmål nästa vecka och tänkte sjunga något fint för dem i pauserna.

Lulekickan:

Nu ska vi inte förhasta oss, är väl inget fel på catfight? Hm, en anledning att gå på damhockey kanske... ;)

Chief: Bra, då slipper det bli catfight här i gb:n. Jag har nog svårt att få Paddan att hålla sig ifrån honom : )

Lulekickan:

Ska vi bli inlurade i tomtenissordräkter så krävs det nog en rätt rejäl ranson...

Lulekickan:

Som jag sa innan .. Vi har redan våran alldeles egna modoist, och han är kreativ så det räcker för en 2-3 gästböcker, minst. :)

Dysso: Inga problem, jag fixar in er i någon loge där ni får dricka i någon timma innan matchen. Sedan finns ju alltid restaurangen och barerna i Coop Arena för det fall att ni tömmer hela logens ranson.

Chief:

Dåligt, dåligt. Vad är det för kulturvetenskap om dom inte sett Slapshot? Är dom såna där dåliga människor som inte sett Evil Dead serien också eller?

Ditt pratande om whisky inspirerar mig, så här kommer en vers till av låten "Raka rör"

Är du frusen, tag en värmetår.
Är du svettig, fyll på is.
Är du bara trött
och vill sova sött så drick på skottens vis.
Och sjung se’n skottens visa om
att alla goda ting är tre.
Jäst och rökig malt
och så vatten kallt:
En whisky fixad e’!

Lulekickan: Man ska aldrig ge den som är beroende tillräckligt med en gång. Bättre att få dem att komma tillbaka för mer hela tiden...

Chief: Den här gb:n är faktiskt väldans bra, undantaget möjligen dagen innan och dagarna efter matcher mot SadoMooDooisterna. Då kommer de hit i flock och spyr ur sig SadoMooDooistisk propaganda. Blä.

Lulekickan:

Muta inte med en hel resväska, då kommer han överdosera. Bättre att ge honom ett par portionsförpackningar. Fördelen är desutom att du kan muta honom desto fler gånger. :)

Dysso: Ska ta och lära ungarna den vid tillfälle... Får väl återgälda det med Ranunculi då'rå...

Pluggar faktiskt kulturvetenskap, men ingen av mina kursare har hört talas om denna pärla. De har mycket att lära...

...å en whisky till...

Dysso: gud har nog gett upp och insett att vi är oförbätterliga. Dessutom har han blivit lika galen själv och då kan han ju inte plocka bort något, och skulle han få för sig att vilja göra det så är det bara att muta honom med en hel resväska full med MAX-dressing.

Chief:

Slapshot kan man väl inte se för många gånger? En hockeyklassiker. Kultur när den är som bäst.

Texten till Knark, knark, mera knark finns nu i din brevlåda.

Chief:

Bensin? Tss...
För att citera lite andra fina visor:

"Ja, whisky är bra till allt.
Du ska bara ta det kallt.
Har du gått på rave
utan After Shave?
En malt din räddning e’.
Du smuttar lite smått
och doftar plötsligt gott
Luktar mun din skunk?
Bara ta en klunk.
En whisky fixar de’! "

Dysso: Jo, det är klart. Fri sprit vore i och för sig inte dumt...

Lulekickan: Jo, timmen var sen och jag hade sett "Slagskott" en gång för mycket när jag reggade mig... Har faktiskt lagt till på min presentation att jag är en vän tös (om än inte i med den formuleringen) just för att folk tar för givet att jag är lite mer maskulin än jag tycker är lämpligt. =)

Hade faktiskt inte tänkt dela den med Snygg-Brabenec. Har redan förstått att han är tingad i sådan sammanhang... Dessutom tror jag att det skulle vara trevligare med en TIKare för min del...=)

Paddan:

Hm, risken är väl stor. Fast fördelen är att det säkert blir en massa gratis sprit innan vi går med på nåt sånt. :)

Dysso: Det är väl bara att ni följer med på nästa träningsturnering i Uleåborg. I somras var de som tokiga och ville köpa min Kauppilatröja. Kanske gör tomtenissaklänningen samma succé.

Dysso:
Eller förresten, det slutar nog med att det blir du och jag som får paradera omkring i tomtenissadräkter till allmänhetens beskådan...

Dysso: Det var ju så jävla kallt att jag förmodligen skulle ha dött innan jag ens kommit halvvägs till arenan om jag hade haft den på mig. Dessutom "hotade" Nalle Fu med att lysa på mig med strålkastaren vilket naturligtvis hämmade mig.

Paddan: I nästa match skrapar han nog ihop de poäng som krävs för att jag skall ta hem vadet. Annars har han ju rätt många matcher på sig att rädda mig, ja faktiskt hela nästa säsong till och med om det mot förmodan inte skulle gå vägen den här säsongen.

Dysso: Ska vi byta texter, texter med varann...

Om du lyckas lura mig att sjunga så blir det nog värst för dig. Tror du får bjuda på lite av den där bensinen först i så fall...

Chief: Fasiken så skoj, ditt nick lurade mig att tro att du var en sån däringa otäcking ju. I så fall måste du köpa en tomtenissaklänning omedelbums, eller i vart fall till nästa jul eftersom det nog inte finns så många på lager nu i slutet på januari. Tjoho! Jag är inte ensam bland otäckingarna.

De är töjbara, fast du får nöja dig med att dela den med någon annan än Snygg-Brabenec, annars blir hela Luleås tjejer lite avis : )

Paddan: Träningsmatch till sommaren? Rollerblades eller?

Nej, ni får nog vackert vänta till nästa jul. Den som väntar på något gott ni vet...

Tycker det är lite roligt med Luleås GB. HS Allstar? Ligger nå't i det... Åsså jag som båsöppnare!

Chief:

Utpressa dig att sjunga tre små grodor på latin, ju! Mina övriga planer är att ta över världen och lite annat i den stilen, men det behöver vi inte diskutera här på HS.

Hm, ska ta texten då... Ska knåpa ihop den, om ingen annan anmäler intresse så tar jag det via mail. gud har väl nog att läsa och moderera ändå, kanske.

Dysso:
Låter som ett intressant straff. En träningsmatch närmare sommaren, tja kanske det. Låter ganska kul det där.

Dysso: Nu är JAG förvirrad (vilket jag i o f s är tämligen ofta, men ändå...). Vad har du för plan och vem ska du utpressa?

För övrigt kan du få skicka texten till mig. Låter som något jag kan lära grannens ohängda ungar nästa gång de väcker mig i gryningen (vid tiotiden...).

Det blir uppenbarligen ett besök till i Luleå någon gång nästa jul...=)

Paddan:

Nästan så vi måste utdömma nån form av straff. Kanske skulle tvinga henne att ha den på sig nästa match med LHF som vi ser allihop? Sen gäller det bara att sikta in sig på en träningsmatch i närheten av somaren, så det blir riktigt absurdt... :)

Lulekickan:
Inga Kauppilapoäng i senaste matchen, tyckte jag mig se, men pengarna bör väl vara inom räckhåll ändå antar jag.

Dysso:
Just det ja, nu när du säger det så hade hon ju mer eller mindre utlovat att bära den på annandagsmatchen.

Paddan: Smurfar... *drömma, ser 100 x Kauppila framför mig*

Lulekickan:

Ey, föresten. Du skulle ju ha tomtenissaklänningen på dig på matchen i mellandagarna. Kom precis på att det var något jag hade missat... Total avsaknad av tomtenissor där uppe. Besvikelse!

Lulekickan: Du har nog rätt i att jag bör raka benen, men jag tillhör faktiskt det täcka könet och inte det otäcka.

Så en tomtenissaklänning kanske inte vore fel för mig. Speciellt inte som jag har hört av pålitlig källa att de är töjbara så man kan få plats med flera i den...=)

Chief: Jag blir lite glad när ni tikar säger "alltid rött, alltid rätt" eftersom LHF förmodligen har röda dräkter oftare än TIK.

« · 206549 · »