Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Lulekickan:
Hmm...på något sätt så borde det väl ändå finnas någon form av funktionsduglighet, men det kanske skulle känts för avsnoppat att fråga något sånt.

Lulekickan:
Tyckte jag hörde någonting om att Albert varit tvungen att ligga på träningsläger ett tag för att bygga upp sig inför den stora tilldragelsen. I och för sig så tyckte jag han nämnde någonting om att han inte skulle berätta någonting förrän Grums tar hem SM-guldet i ishockey så det lär väl dröja ett tag.

Jag kom just på att Albert fortfarande inte har lämnat Redogörelsen. Idag såg jag en person som genomgått något sådant, fast åt det andra hållet så det var liksom ingen vits att gå fram och fråga om funktionsdugligheten.

Här är en bra låt och video med Eagles.

Hen-rink: Du får hela 5 målvaktsklubbor av mig. Fast du får dem i skallen, bra va?

Zoogin: Jag håller inte alls med dig om att Hento gjorde en godkänd debut - nej, det var darrigt värre. Bättre måste han nog visa i stora sammanhang om han ska få något mer förtroende.
Han får 2 målvaktsklubbor från mig i betyg.

Paddan: En annan svår fråga, apropås teflon:
HURU får man fast teflon i stekpannan?
/Zygge, med teflon-minne

Intressant hockey site om svenska lag på Tysk..
Såg ett intressant rykte att Luleå jagar Johan Whitehall!!

Sven Savage:
Enligt vissa indikationer finns gud för närvarande utlokalíserad till Göteborg av alla ställen. Där ses han susande utför backarna på den snowracer han "lånat" från sina barn eller om det nu var lär(j)ungar. En viss fascination vid stekta och friterade produkter från MAX, samt en viss förkärlek för bärnstensfärgad dryck kan man tydligen också uttyda. Denne gud kan också utstöta gutturala läten som tydligen skall tolkas som stöd för något rödvitt lag.

Paddan: Tryggt att veta att du arbetar för att finna en lösning till denna, för nationen, för att inte säga för världen, livsavgörande fråga. Lyckas vi lösa detta, kan vi sedan ta itu med universums ursprung och naturligtvis: finns gud?

Men tänk om du inte finner bevis? I så fall vet vi ju aldrig? Det enda vi kan göra, är att välja motsatt väg. Vi förutsätter att Lennart och Birgit är densamma, av oomkullrunkeliga skäl, tills motsatsen bevisats.

Sven Savage:
Hmm...där fick jag allt något att tänka på. Får väl försöka att se om det inte går att hitta vissa fotografiska bevis på detta.
Nog för att jag antar att en bild med både herr Daléus, eller var det Swahn, och Birgit torde vara guld värd för eventuella personer med sömnbesvär.
Den sägs till och med kunna bota de mest svårartade fallen av narkolepsi och har tydligen också setts görandes reklam för teflon.

Paddan: Jag har nog fel där. Men däremot har jag, från vanligtvis välunderrättad källa, nåtts av budskapet att Lennart lär maskera sig och sålunda förklädd uppträda och posera som någon helt annan. Och därför frågar jag dig nu, herr Padda: Har du någonsin sett Lennart och Birgit på samma bild?

I annat fall...

Sven Savage:
Lite lätt förvirrad som vanligt, men har verkligen den före detta centerledaren tidigare arbetat som reporter?
Det låter ju jähkligt intressant...

Zigge: Alla eventuella likheter med verkliga personer är naturligtvis oavsiktliga och motsatsen till icke inkorrekta. Det gäller också följande text:

Lennart hette en man med jobbig lugg. Som svårast hade han att hålla den nere, när han skulle intervjua pojkarna som sjöng mellan dover och calais. Oj, vad luggen var bångstyrig då! Man kunde tro att han missbrukat Padda, så oregerlig var den!

Sven Savage: Har dessa personer nån som helst likhet me Lennart? Isåfall vad?

Zigge:
Apropå en viss siffra så tycker jag att det börjar bli dags för Albert att publicera de där redogörelserna.
Du kan få en egentillverkad Kauppila-souvenir (om jag lyckas smussla undan en utan att Kickan märker någonting) som tack för besväret.

Sven Savage: Se där en Skandal att ta upp! Eller snarare ned, till Syd Botten. Kanske kan skapa en egen linje på Kul Turen, o blanda in Norran med lite negativa bilder, så det blir lite drag.
Vi ska alla kräva Räfst, elr åtminstone nån Ting!!
Kickan:Har Du personligen utmätt i omkl-rummet? Därav ditt 6-alternativ?

Lulekickan: Det är bra med 6.

Visserligen såg jag ju redan på klubban, att Paddans femfaldigt felaktige låg inne med en målvaktsutrustning, men att topper var lika tungt utrustad, som en målvaktsutrustad, det hade jag ingen aaaning om. Jag blir nog tvungen att skriva ned hela lule på kulturen, så jag får komma in i omklädningsrummet för att få tunga besked. Men jag blir nog snarare inbjuden till Gullans, och blir delgiven hennes utrustning. Jag kanske provocerar lite här direkt, så får vi se hur det går:....

I Luleås "Norra Hamn" finns det en stor brygga. Men jag har aldrig sett någon båt lägga till vid den bryggan. Däremot både dansas och intas det flytande på bryggan, det har jag själv kunnat konstatera! Och frågar mig: måste det vara så? Tänk om folk kommer i sina båtar och vill lägga till, och där pågår Världsliga Ting av nämnt slag! Det här anser jag vara en av de största sjöfartsbluffar och skandaler som förelegat och avser kräva räfs och rättarting!

(Visserligen vet jag inte vad räfs är, än mindre rättarting, men det brukar vara bra att kräva, så då gör jag det).

Nu får vi se om det inte tar eld! Väntar inviter från Gullan, redan under dagen...

Lulekickan:
Hahaha, den där var ju klart bäst.
Hmm..."knepigt" val av nummer, men det kanske bara är jag som reagerar.

Vilken hemsk tid... Först strular HS, sen bestämmer sig telia för att jag inte alls ska vara med och leka, genom att döda min uppkoppling i ett dygn. Att titta på 3:- och inte kunna snacka skit om det på HS var tungt...

Hursomhelst, tycker inte att hento's debut var så hemsk, en tavla kanske, men man kan väl inte räkna med en helt perfekt start.

Annars var väl Kappanen mest imponerande målvakt, att ta 32 skott mot tjeckien och hålla nollan är faktiskt lite coolt. Håller hans rygg och form så kanske TIK kan ta sig längre i slutspelet än vad de flesta tror...

Lulekickan: Hihi. ;)

Sven Savage: Jag har en nummer 6. också, fast jag vågar inte uttrycka den annat än kryptiskt.

6. Han har trots sin litenhet för stora likheter med Toporowski och måste därför stå i en konstig ställning. Annars blir det för tungt.

Sven Savage:
Fascinerande, denna Gullan verkar ha haft en stor inverkan på denna person. Kanske att de också skulle kalla på vaktmästaren och säga åt honom att inte sätta anläggningen på snabbfrysning mitt under träningen.

Ajfan, nu har Arne gått och lagt sig, och Ankan har tuppat av, är väl bäst man går och lägger sig då antar jag.
God natt med er!

Paddan: Jag tror att Treocadero var där, vid alla Lulijoförluster, oavsett om han var där eller inte.

Paddan: I jakt efter en Trocadero, kommer här fem fräscha förslag:

1. Han har flyttat på målet.
2. Rinken är inte omspolad på andra sidan.
3. Han spolade inte efter sig, när han tidigare under dagen skött magen på Gullans konditori.
4. Han funderar på att hänge sig åt obeskrivbara orala orgier involverande en padda senare under kvällen, och därefter ställa sig och orera på öppen gata.
5. Han och sju kompisar talade, i förra periodpausen i omklädningsrummet, om för reservmålisen att de inte uppskattade att han på morgonen inte rollat sig i vänster armhåla, fast de borde väntat med omtalandet till de hunnit beställa in kaffe på Gullans, om nu etablissemanget kunde nyttjas med tanke på den där besvärande doften.

Eftersom Chief tydligen hade önskemål om en "Finn fem fel" så kommer här en bild att försöka hitta fel på. Men eftersom jag inte har en aning om vilka dessa fem felen är så är jag öppen för alla förslag.

Personen med de fem bästa förslagen vinner en Trocadero som Portello kommer att köpa för de tvåhundra kronorna han tror sig ska vinna av mig.

Paddan: Jag tycker Hento gjorde en klart godkänd debut förutom andra målet som han borde ha klarat. Det var också en svår match för honom eftersom han inte hade så mycket att göra men när han fick någonting att göra så gjorde han det bra.

Jahapp, så var Hentos debut i "stora" sammanhang genomförd. Vad ska man säga, tja, ny målvaktsmask hade han passat på att skaffa i varje fall...

Kan väl inte säga att intresset för denna turnering är speciellt stort för egen del. Att man sedan måste kryssa mellan två kanaler för att se matchen är också en egenhet hos den statliga televisionen.
Vem sjutton var den där junioren med #9 som kommentatorerna hela tiden snackade om? ;)

Nej, fram för lite schyssta ismaskinsrallyn i pauserna så folk kan få sitt lystmäte tillfredsställt.

Zigge: Kommentera och kommentera. Så mycket kan jag säga, att om jag säger att:

"Jantes språk är på en nivå som skulle få skolministrar att gråta och lågstadielärare att beklaga sig över att skolagan har förbjudits. Men det är dock ingenting, jämfört med de tankar han saluför. Han tänker, som vore han, inte lobotomerad utan decerebrerad. Jag har hört nackade hönor uttrycka åsikter tydande på högre begåvning än de horribla för att inte säga totalt psykotiska hallucinationer han lyckas få ur sig, med all säkerhet med ena handen på en väl fungerande rättstavningskontroll i mjukvaran, och andra handen på mjukvaran under mammas kjolar. När jante skrivit något kommer jag att tänka på det man känner, när man vid promenad i rännstenen finner att något brunt, varmt och illaluktande fastnat under ens sko. Mycket obehagligt en varm dag."

så ska ingen förledas tro att jag sagt något om jante som person. Jag har enbart och endast uttalat mig om hans prestation.

Zigge:

Nej, här i stan snöskottas det inte alls. Möjligtvis sporadiskt varannan dag, eller så, när det snöar som det gör nu.

Frisco: Nää, det kan det jantagligen inte. In the twilight zone
Trodde att SveSav skulle kom men tera mera om 'affären', men han bara smyger omkring, o-kom men ter andes.
O Brynäs ska köpa Sabres, LYCKA TILL!!!

knaskamilla: G'natt?? Ska Du redan knoppa? Ska du inte hs:a hela kvällen?Eller har du haft jobbig sköskottning på Nybron?

Zigge: Vad är det för länk du har? Inte stämmer väl detta? Inte kan det väl vara så här?
www.hockeykultur.com/nyheter/030131.html

Zigge:

Det här läste jag:
"Paddan: Försvinnande liten... Men jag tror jag förstår varför du valde just den...

G'natt!"

knaskamilla: Så nu duger det då??som Chief kan man skriva:
"så är det ju lite trist att det är just LIF han möter.... Mycket kroppskontakt " slut citat
Du be dömer ju som Tomas di Leva Andersson i Alfred-Hemska semi finaler ... .

Paddan:

Ja, jag ska jobba i bokhandel.

Zigge:

Det var väl inget fel med prickandet i Chiefs inlägg? Eller läste jag i fel inlägg?

Zigge:
Prickpolis, språkpolis, hennes yrkesval verkar någorlunda utstakat. Någonting säger mig att hon punktmarkerar ett visst yrke.

Zigge: Å andra sidan har väl Jante aldrig gjort sig känd för finkänslighet eller social kompetens. Att just han står i centrum för det här förvånar mig inte det minsta.

Zigge: Det är väl knappast LHF:s gloria som halkat på sned. Snarare är ddet väl någon som gör bort sig rejält. Fattar inte vad stckars Wiklund gjort för att förtjäna en massa dynga.

Chief: Se Upp så inte prick-polis Knas kommer o tar dig...på pricken!!...
Verkar som LHF's gloria hamnat rejält på sned, vanärad av ingen mindre än...igenkligen ska väll salt o peppar säga en nåt, men jag tippar tvärs emot... se
www.hockeykultur.com/nyheter/030131.html

Jag såg nu på NSD:s sida att Rönnqvist ska spela med Nordgren och Anger. Det var ju bra det.

Portello: Jo, det blir kul att se Hento. Hoppas att Jonas Rönnqvist får spela med Niklas Nordgren, det funkade ju bra i Karjala Cup.

En av de största riskerna med att bli "kändis" är väl att behöva ställa upp i så begåvade sportfrågesporter som det där programmet med Miro Zalar. Eller det där lekprogrammet med Peter Jihde.

En nyinspelning av Superstars torde väl bli nästa steg antar jag. Tro om Ricky Bruch platsar även denna gång?

Portello:
Om det är rätt att tioåringar får gå med i Viktväktarna.
Hmm...är det något slags Securitas som ansvarar för tyngderna på gym och sånt, elle? ;)

Paddan: Klart att måste vara det då.
Vad var det för livsviktig fråga idag då?

Portello:
Hento måste väl officiellt nu också räknas som kändis när han till och med får vara med och svara på fråga i AB:s Vi 5.

Väldigt roligt att Hento får göra debut i kvällens match mot Kanada.
Bara önska honom lycka till.

Paddan: Försvinnande liten... Men jag tror jag förstår varför du valde just den...

G'natt!

Chief:
...eller förresten, EN liten bild kan jag nog lämna ut i varje fall.

God natt x2

Chief:
Jomenvisst, vill ju inte dela med mig av alla de fina godbitarna.

« · 209249 · »