Lulekickan: Hmm...söker man på LHF så tycker jag att man borde kunna få upp bilder på hockeyspelare men istället så får man en massa bilder på kossor och tjurar och röda brandbilar. Har för mig att du bara hittade en massa tåg när du letade efter Brabenec-bilder. Var sjutton har de gömt alla intressanta bilder? Kvar blir ju då bara bilder med gumman och kon samt Lennart och Birgit.
Lulekickan: Hmm...har du varit och tullat på det där gratisvinet nu igen, tycker du slirade till lite på tangenterna.
Ett problem med en Jarmoklon är väl att han skulle ha Jarmos "inneboende" ålder men se ut som en liten unge om jag förstått saken rätt. Knepigt att se just en klon av Jarmo Mäkitalo utav alla människor...
Paddan: Arja vill väl bara dacka livet, schom gett henne schå mykket.
På tal om finnar och ingenting så såg jag en Jarmokopia idag, och finne var han också. Han var så extremt lik Jarmo att han lika gärna kunnat vara en Jarmoklon.
Lulekickan: Kanske det, kanske. Vem vet, kanske Arja...
Förresten, hittade också den här bilden. Undrar om det fungerat som någon slags inspiration inför bygget av Coop Arena, som då väl borde hetat Tetra Pak Arena...
Albert Hall: Jomenvisst, de passade på att ta hem SM-guldet när alla de andra lagen hade ledigt för landslagsuppehållet.
De gjorde precis som den sydkoreanska oppositionen, tror jag det var, smög in i skydd av mörkret och klubbade igenom en massa lagar de aldrig skulle fått igenom i vanliga fall.
Satt och letade bilder på LHF-spelare för att försöka glädja Kickan men hittar bara en massa knepiga saker. Kan för allt i världen inte förstå vad det här skulle ha med LHF att göra, men det kanske finns någon som kan ge en förklaring. Något tungt nyförvärv kanske?
Hmm...det fjärde ordet i den första meningen i ditt senaste inlägg får mig att tänka på att det nu börjar bli hög tid för den där berömda Redogörelsen.
Så, du menar att om jag plockar ur/bort mina inläggssulor ur skorna så kommer de att räknas in i satsestetiken, märkligt, mycket märkligt måste jag säga.
Sven Savage: Frusen törst i kön till Stadpuben i Lule... Snöglopp som droppar(?) i Mariabergets backar... En tradare i snörök mellan Kiruna och fjärran... Bion i Pajala ger "Den sista färden..." Mmmm... vilka minnen jag har till den låten. Monika Törnells version.
Undrar om borttagna inlägg räknas i satsestetiken? Om inte så leder nog jag. Egentligen.
Lulekickan: Om man tar ut hela LHF i landslaget räcker det, eller borde det vara några färre?
Varför får inte materialförvaltare, ismaskinister och sånt också chansen att bli uttagna i landslaget, måste väl vara en ära även för de? Eller det var väl bara en dum fråga som vanligt är från min sida...
Albert Hall: Ljuvligt, Albert! Själv brukar jag oftast kunna gå med huvudet bart, eftersom jag är så varm för övrigt. Och det är kul att se vilka hattar fjollträskarna drar på för att rädda öron och förstöra frisyr. Påminner om domarna som kommer för att kolla in ferdinand på julafton.
Men idag drog jag faktiskt också upp luva. När det blåser blir det bra mycket kallare, något man lärde sig när man skulle vandra hem till mjölkudden från stadspuben vintertid.
Stadspuben vintertid...när det stora vemodet rullade in på kön i trappan där inga väggar gav skydd mot den bitande kylan. Tänk, när det var ens tur att komma in i värmen. Fullsmockat till den grad att pilarna fick kastas ÖVER andra för att nå dubbel-elvan. Jojo, det var tider det.
Tider, då inte kretiner fick härja fritt för att sabotera en hockeysida.
I o m detta mezz kommer jag att nå 111 totalt och passera LL, om nu inte gud lessnat på det icke-hockey.skrivna och raderar mig?
Bäst jag vaccinerar lite mot sådant...SM-GULD, SM_GULD, SM-GULD!!
Albert Hall: Ja, eller hur. Jag är i alla fall nöjd med vad han har presterat i fjärdelinen tillsammans med Hägerbäck och Tellström/Emil. Det var den kedjan som vaknade till liv först av alla efter en trög inledning.
Sven Savage: Ja, det var kul att se Fjollträskarna när jag flanerade fter Drottninggatan vid 9-tiden imorse. Ivriga försök att försöka centrera benen i finbyxorna! Själv flinade man, drog upp huvan och kände hur helly-hansen kalsongerna värmde...
SirPimme: Ledin? Nog har han spelat bra på slutet, men landslagsklass vet jag inte. Jag skulle plocka ett par backar istället, och inte Kung Petter utan Sandström och Fredde.
Fagemo, ok, men då vill jag ha både Rönnqvist och Fagemo och då i samma kedja i landslaget, som under försäsongen och i början av säsongen i LHF.
Paddan: Nog inser du väl att det måste vara gud som skapade LHF-spelarna, varför skulle de annars ha MAX-reklam över hela kroppen? Ja, på kläderna dårå, några MAX-tatueringar känner jag inte till.
Chief: Ja, det tycker jag borde vara självklart, fast Paddan är ju MooDooist så man ska nog inte förvänta sig att han inser hur fint det är. Men när han ser Snygg-Brabenec så inser han nog, tror jag : )
Lulekickan: Jomenvisst, det kan ju tänkas att jag kan behöva konsultera olika terapeuter efter den traumatiska upplevelsen av att behöva vistas i ett LHF-omklädningsrum. Men, men, vad gör jag inte för att chefen skall få sina bilder.
Förresten, har gud skapat LHF-spelarna? Trodde gud var TIK-supporter!
Albert Hall: Hä hä - har du varit på besök! jag säger detsamma, vitt och kallt och skönt. För mig är det bara härligt, som har vett att klä mig lämpligt, men du såg väl hur fjollträskarna frös, i stringar och brottartröjor?
Zigge: Jag förstod inte det, förrän ni båda rättade mig. Förstår inte heller hur jag kan läsa så galet...kan det vara så att jag fortfarande är förvirrad sedan vi lrade kvartar förra våren?
Paddan: Ersättning? Herrejisses vilka krav du har. Inbillar du dig att du dessutom ska ha betalt för att få den stora äran att se LHF-spelarna som gud skapade dem?
Sven Savage: Det var nog jag som lurade Paddeländet till forum. Tyckte han skulle passa bra där eftersom trevliga motståndarsupportrar alltid är välkomna och det är kul att ha dem där.
Hmm. Det var väl trevligt att få besök av en flicka från Berlin. Skulle gärna svara henne, men jag håller så dåligt reda på vilka som signat eller inte. Hoppas någon kan hjälpa henne.
Får mig att tänka på förutfattade meningar, sådana där som att folk här- och därifrån, är sådana hära och dära. Typ att fjollträskare spelar överlägsna, att skåningar eller norrlänningar är flegmatiska, och att folk från leksand inte är som andra.
Säkert ligger det ingenting alls i sådana generaliseringar, lika lite som det ligger i nationalkaraktärer.
Fast med tyskar vet jag inte. Jag skall inte säga vad jag tycker om tyska män, utan bara påpeka att tyska kvinnor är precis tvärtom, enligt min erfarenhet.
Undrar hur det kommer sig att tyskorna är sådana? Har de blivit det, som motvikt till det andra könet? Mycket svår fråga. Nästan lika svår som frågan hur det jag yrar om har något med hockey att göra?
Om hockey. Om fyra dagar möter vi Korvarna. De skall vi grilla.
Sven Savage: Äsch då, jag är bara hög på livet... Du passerar mig säkert snart, speciellt som du nu får hela natten på dig utan konkurrens. Tänker ta och ägna resten av natten åt något annat. Kom ihåg att vinka när du passerar mig bara!
Chans för er, risk för oss? Nu förstår jag då rakt inte vad du menar. Jag gillar faktiskt lulingarna. Jättemycket faktiskt. Men allra mest när Timrå vinner. =)
Finsk sisu slår norrländskt tjur, således kommer Kapanen att briljera i målet och hålla nollan, tätt, tätt, tryckt mot sitt bröst...
G'natt med dig (Kickan också)! Ser med spänning fram emot att få se vilken placering du tillskansat dig imorgon!
Sven Savage: Uj, jag såg att jag har mindre än 40 inlägg kvar till mitt fyratusende inlägg på HS totalt. Ett par hundra av dem har jag väl postat i andra gb, så det lär väl ta ett par aktiva dagar att nå dit i den här gb:n. Skriver jag lika lite som jag har gjort den här veckan så tar det nog minst en månad, om inte mer.
Lulekickan: Bra tyckt och tänkt. Bra att jag inte tar LL nu i natt så jag har något att se fram emot i morgon. Skall dessutom skriva klart ett jobb innan natti - natti Kicka, natti Chief, natti Snacket!
Sven Savage: Nej, de brukar gå och lägga sig i normal tid de andra. Det är bara du och jag om smyger in och bringar lite ordning i diskussionen igen när alla tror att det är godnatt för idag. Går vi dit nu så kommer garanterat den tyste att infinna sig. Foruminga eller inte foruminga, det är frågan.
Fast jag borde nog sova. Igår blev det en sen natt pga debatterandet, och en nästan lika sen morgon. Hade 35 minuter på mig tills förhandlingen skulle köra igång från det jag klev ur sängen i morse. Tur att det bara tar 3 minuter, om ens det, att gå till jobbet.
Nattinatti med er, och grattis till tresiffrigt Savage.
Hmm, rakt ut i luften till ingen speciell. Såg nyss att Frisco var här. Han följde live, och noterade säkert hur jag blåste om honom.
Men gjorde inte något åt saken? Antagligen hade han också läst mitt hot om "Hur menar du då?" och ville avstå från den kommande klappjakten. han ville nog verka för en verkan mot en medverkan till nedsablad sida. Vackert så, Frisco!...*applådera*...
Chief: Trevligt! Jag vet ju att du också är tresiffrig, men en av de riktigt höga. Själv är jag ju lägst, men vi norrbottningar är vana att börja från botten och gnugga oss upp.
Apropos timrå-målvakter och nollor som inte kommer att hållas i slutspelet tror jag det börjar luta mot att det blir vi mot ni i kvarten. Det handlar om 50%, chans för oss, risk för er. Det blir väl myyysigt?
Sedan macgyver sa till på skarpen har inte hörts ett knäpp. Antagligen sitter nattjanten, jag menar vakten kvar och håller ställningarna. Tänk, om det blir frid över Forum en hel natt!
Sven Savage: Förstår om du blev lite exalterad inför utsikten att få gå om en av modoiterna...=)
Grattis till din tresiffrighet och hundrafaldighet! Höll på att skriva enfaldighet där, men hejdade mig i tid. =) Jestanes, känns stort att få dela dessa milstolpar med dig. För det får jag väl? Delad glädje är dubbel glädje...
Tycker vi kan skriva om det där redan nu till "Timrås målvakt höll nollan"...
Chief: Det är sant, Chief, och jag skäms för det. Jag ville bara snabba mig förbi Frisco för det jag glömt att ta på mig blommor i håret.
Tur du sa till mig. Funderade just på att lägga in några hundra "Hur menar du då?" som svar på varje inlägg, bara för att nå den gudomliga nivån. Men så gör man inte, om man inte är sydbottning, vill säga.
Apropos inget, blir jag i och med denna tre-siffrig, och hundrafaldig!
Finlnds sak är vår. Bara jag talat med general assembly kommer du att får skriva om det där till "En av Sveriges målvakter höll nollan...
Sven Savage: Hm, först var det högtidligt och pompa och ståt. Nu tycker jag mig ana en viss "placeringsberusning". Njuter du möjligen av att trampa ner de oskyldiga icke-frekventa inläggsskribenterna?
Noterade för övrigt att Finlands målvakt minsann höll nollan i sin inledande match i SHG till skillnad mot Sveriges... ;-)
Lulekickan: Var just dit och kollade. Rullade på som vanligt, men nu blir det nog totalt lugn. För macgyver var nyss där och sa åt dem att lägga av: FOLK FÖRSÖKER FAKKKTISKT SOVA HÄR!
Sven Savage: Bara 12 inlägg ju, men helst ska ni ju båda inom kort putta ner MooDooisterna och Linkpingarn som befinner sig alldeles ovanför er i tabellen.
Paddan: Visst tusan var det kon som var poängen. Påminner om en uppgift i kvällstidningarna på nätet idag. Om en man, som dyker upp här och där på en lantbruksskola i södra sverige med byxorna nere.
V g notera att det inte är landsdelen som har byxorna nere, fast det kan vara lätt att tro. Ej heller skolan. Utan mannen...hmm, har inte sett lennart i Stockholm på ett tag nu...kan det vara så?
Ber att få informera om att i o m denna når jag högre än någonsin förr. Jaga intar nu 18e plats!
Bye, by Frisco! Hälsa lhfpower!
Nu är det ett jättehopp för mänskligheten till nästa namn, som är LL.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?