Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Zigge: Erkänner att det var svagt att räkna så mycket som 6% fel. I gamla hederliga Delfinen skulle det aldrig hänt. Jag är nog ännu inte riktigt hemtam i Konsumhallen.

Chief:
Jädra skit, lyckades jag missa när du delade ut grattiset och dessutom till någon annan!
Jäklar, tror jag måste klaga hos någon...kanske på något grattifikationsverk eller något sånt. Nåväl, jag får tacka så mycket för det grattiset som jag inte fick...

Paddan: Tur han inte har B-d-n kostymen på sig, då kan Du ju inte förorena denna gb med den, kan ju locka hit Anders___S.
G,Natt, alla, särskilt GoNatt till LinkPing!! Vilken fot ska Onkel Fester stå på? Det enda man vet, är han han avlönas av de gefliga.

Paddan: Tack (?) för ograttiset. Känns skönt att du lider med oss, för det gör du väl? Tyvärr har jag redan delat ut grattiset du skulle få, till de andra modoiterna. Du var ju inte här. Men det var avsett till dig.

Zigge:
Hmm...vilken Lantz menar du, Annika eller Kent?
Tror inte jag har någondera på lager men en person som brände en väldigt viktig straff kanske går lika bra.

Nepp, det är kort och gott Åttapoängsveckan.

Paddan: Så nu har Du kickat in cykklisterna? Fram me Lantz nu, så man kan sussa gott!! Vaerenu, 8-pnts-wk,3:rd instlmt?

Ah, vilken underbar känsla när man börjar inse att ännu en framgångsrik vecka närmar sig sitt fullbordande. Nu blir det trevligt att frakta sig ner till Leksand för att bese när MoDo kommer att kamma hem en fin åttapoängsvecka.

Gratulerar lulingarna till tre fina poäng och måste tyvärr ogratulera Dysso, gud, Hälge och Chief.

Albert Hall: Huru kan du räkna så fel, på 289 pers galet? Har Du inge som helst ögon-mått?

Albert Hall,SveSav,Lennart m fl: Grattis Grattis, finfina resultat ikväll!! Men va Cheop's-Rönken har spottat upp sig!! Rent lysande, efter att bara ha tagit ett snack med, ingen mindre än, med salt o nypor.

Fel av mig. 4712 åskådare var det. Men det kändes som mer.

Sven Savage: Nog finns det hopp om Rönken alltid. Lagomt till slutspelet.
Kul också att vi har så mycket publik. Jag hörde ingen siffra, men nog borde det varit över femtusen?
Vi ligger visst över två miljoner kronor över budget i publikintäkter!

Albert Hall: Säg det inte till någon. Men det var lahtinens taktiska anteckningar för dagens match. Nu följde teglen inte det riktigt, de glömde bl a lira oäckligt.

Kul, det du skriver om matchen: Rönken håller på att växa ut till en ny skugga?

Sven Savage: Paddan får det att verka så enkelt, men icke. Det kräver sin Padda, det där...

Sven Savage: Hmm, gick inte alls. Försökte helt fräckt med en Mac skärmbild, bara, men icke-sa-nicke. Nu inser jag att det krävs muksler, för att kunna lägga Lennart och Birgit som Paddan. Punktmarkerar föregående inlägg, så det kan elimineras...

Sven Savage: Hmmm... Intressant. För mig öppnades anteckningar, ett dokument fylldes med en massa konstiga tecken. Källkoden till Windows XP?

Sven Savage: På tal om vad så är jag nu bara 1 p ifrån att ta hem vadet med Pinto. Kauppila har noterats för en assist till det hittills enda målet i kvällens match mellan Tappara och HIFK.

Chief: Som vadet ligger, blir jag medlem i TIK om TIK går längre än lule i slutspelet. Men det inser ju vem som helst att det är lika troligt som att boden bakvägen tar sig till elitserien 2003/04. Konstigt att El Maco kunde gå med i ett vad till så usla odds? Han verkar ju rutinerad, slipsinnehavare som månadens lallare och allt?!

Nej, nu blir det att skynda hem för att kunna följa kroosa-tjurgårn-matchen på radiosproten och inte störas av arbete bara för att man är på jobbet.

Sven Savage: Trevligt att du tycker jag verkar vara trevlig. Detsamma. Dock vidhåller jag att jag i så fall är en trevlig TIKare.

Och om det motsatta inträffar, kan vi då hälsa dig välkommen till den trevliga rödvita gemenskapen? Det ser jag onekligen fram emot...=)

Chief: Såvitt jag märkt är du en trevlig person, Chief - så visst måste du vara luling! Lika mycket som en annan TIKare som inte verkar vara informerad om att han är luling riktigt ännu. Jag talar om El Maco: han har lovat att bli medlem i lule hockey till våren. Om lule går längre i slutspelet än Timrå, vill säga. Så, som du förstår är det bara en tidsfråga. Skulle tro att det bara handlar om fyra mtacher i kvarten, när ni lottats mot oss...

Paddan: Tack ska du ha och lycka till i retur. Lycka till även till lulingarna och Dysso.

Egentligen ska det ju bytas tråd till "Heja Norrland !", men iom att ni verkar ha glömt hur man gör, så blir det inget byte.

Sven Savage: Smygluling, det är bara Paddan som är sån.

Sven Savage: Vill å det bestämdaste förneka att jag skulle vara luling! Här konverteras minsann ingenstans, även om ni är ena trevliga typer. Beträffande Dysso misstänker jag att han snarare är smygTIKare. Sådeså!

Paddan: Du glömde sätta kolon. För du menade väl:

"...passa på att önska lulingarna: Dysso, Hälge, Chief och gud lycka till..."

Klart de blitt lulingar. Så ofta kan man inte vara i närheten av oss utan att konvertera. Möjligen vet de det inte själva ännu, men det är bara en tidsfråga. Räknar exempelvis med att dysso kommer över i morgon, när han skådat ljuset; norrskenet från platsen utanför sydbotten.

En Hextable...kan det vara en kanadensare med hockeyfrilla, typ? Förr i världen hade vi som sport att placera hextables i skivsamlingen hos folk när de bjöd på fest. Hextables kunde man ofta skaffa billigt, några kronor för ett kilo. Och sedan smugglade man in dem i lyan och samlingen. Mycket intressant effekt.

Själv har jag en lee hazlewood i vinylsamlingen som tagit sig in som hextable. Mest oväntade hextable var på en röjarskiva på nordkalotten i lule för något år sedan, då den som firades skaffat jukebox, i vilken insmugglades en perfekt hextable. Någonting med göingeflickorna. Gissa om den blev populär. Kom som c:a tionde platta hela natten. . .

Det här med kudden är säkert rätt sätt nu, som de säger i Clockwork Orange. Bäst att hinna innan man får lust att sätta på en non-hextable; Ludvig van.

Nej, nu är det nog bäst att famla sig fram till kuddbrottningsarenan för att gå några ronder så att man är fräscj till matchen senare idag.

Kan ju passa på att önska lulingarna, Dysso, Hälge, Chief och gud lycka till på matcherna. För egen del så vore det bäst ifall matchen LHF-HV slutade 0-0 och inget av lagen fick någon poäng samtidigt som vi själva tar en riktigt övertygande seger mot SSK och kommer ännu ett steg närmare åttapoängsveckans fullbordande.

Godnatt med er!

Sven Savage:
Aha, en ren sydbottnisk konspiration med andra ord. Hmm...antar att den där automatiska svarsmekanismen på Hockeyförbundet har fått något allvarligt fel sedan Rickard lämnade in nycklarna. Han kanske tog med sig instruktionsboken hem och väljer att köra frilanssupport vid valda tillfällen.

Kontrar med något jag hittade som exempel från The deeper meaning of Liff:
Hextable = The record you find in someone else´s collection which instantly tells you you could never go out with them.

Paddan: Du har så rätt, Padda. I går var error t o m uppe i korvkiosken, och errade till resultatet. Något måste göras! Jag såg matchen på anal+ och gång på gång visades rena systemfelet. Ringde hockeyförbundet och krävde hård omstart, men de har ingen som svarar på kvällarna, sedan rickard slutat.

Dags för dagens The Meaning of Liff?

Frolesworth = Measure. The minimum time it is necessary to spend frowning in deep concentration at each picture in an art gallery in order that everyone else doesn't think you're a complete moron

Zigge:
Denne ständigt gäckande Error Flynn. Svårt att värja sig mot honom såväl i datorvärlden som i det vanliga livet.
Tydligen dyker han upp som specialagent också, Error 404 eller liknande.
Vissa hittar också Error i immunsystemet, vilket kan få till följd att ett lag till exempel tvingas ställa upp med tredjemålvakten. Andra lag har Error på backplats eller på forwardsposition, i en del fall finns Error också som en del av tränarstaben. Han är med andra ord väldigt frekvent förekommande denne Error.

Knep&knåp-Nisse: Vaffö blire så mycke Error

Sven Savage: VA?
Skarominte va kvar dårå?
Apropå strukna omg: Brynäs gb vill nog stryka hela säsongen, ingen måtta på deppen där...KAN de få en mirakulös mirakel-vändning (Knas!! taftologi!) på sedvanligt pölse-maner?
Elr ska vi se de bli utkörda, anförda av degraderings-general Anger? (Redan namnet tyder ju på det!)

Chief:
Själv så är jag positiv till att alla omgångar som inte innehåller MoDo-vinster skall förpassas till de sälla jaktmarkerna. Men eftersom vi kommer att ta full pott i fortsättningen av, i första hand, denna säsong (även inkluderat det stundande slutspelet) så tror jag att vi kan vänta till nästa säsong med att införa såna nymodigheter som omgångsstrykningar.

Förresten, kan en elitserieomgång vara skrynklig?

Zigge:

Har noterat att du är expert på att rädda trådar som riskerar gå i voiden, Zigge. Var vänlig avstå från att använda denna din kompetens för att rädda tystnaden som vi blir av med efter i kväll om du styr fingarrna i styr.

Låt tystnaden möta den eviga tystnaden. Lys frid över dess minne. Må vi slippa så ljudliga tystnader i framtiden.

Dysso: Här stryks ingen omgång! Vissa av oss är ju rätt nöjda med den. Däremot råkar jag veta att LHF inte spelade någon match alls, den existerar nämligen inte. HV följer en tidigare utstakad väg som tydligen lär involvera en åttondeplats inför slutspel och allt går således som på räls för dem.

Summa summarum, finns ingen anledning att stryka någon omgång alls. Försöker'ru snuva oss på poäng va? ;-)

Chief:

Hm, kanske det. Jag är fortfarande inbiten HVsupporter, så han har uppenbarligen inte gjort så mycket skada iallafall. Förövrigt tycker jag vi stryker hela dagens omgång... LHF och HV fick ihop den fantastiska summan 0p, och en mållskillnad på -6 .. Kan nog sammanfattas med "Bluurk!".

Dysso: gud måtte ha gott inflytande på dig...

Chief:

Var lugn, jag hör och ser allt. ;)

Sven Savage: Äsch då, om inte Dysso är uppmärksam nog att upptäcka ditt mygliga tilltag, så står jag så gärna till tjänst och upplyser honom om det! =)

Läste igenom boken och fann att vi vanskött oss, å det grövsta.

Vi låg kvar i guldtråden, alldeles för länge, och solkade ner den med oegentligheter. Som exempelvis analyser, baserade på vanföreställningen att vi skulle förlorat mot Korvarna. Något som nu bevisligen inte är sant. var god se nedastående utredning, vid behov.

Jag tror det beror på att Kickan inte var här och höll ordning. Såvitt känt, är hon i ume, vilket ger all anledning till oro.

Ume finns nämligen inte. Lika lite som vår påstådda förlust tidigare i kväll mot Korven finns. Det där vet ju alla, som åkt bill från norrbotten nedåt sydbotten till. I god tid anmäler skyltar att nu kommer man till ume om 50 km, nästa skylt säger 20 km. Och så kör man på, utan att finna något ume. Efter ett tag börjar man kolla i backspegeln, och förvånad noterar man skyltar som förklarar att man snart kommer till ume, för bilar i syd-norrbottnisk riktning.

Ume finns alltså inte, och har antagligen aldrig funnits heller.

Det där har jag vetat länge. Häromåret dök det upp ett lag i elitserien, som kallade sig för Burkölen. Laget kallade sig så, inte elitserien, pucko! Denna Burköl hävdade sig faskeligen komma från just ume. Vilket alltså inte var möjligt. Eftersom ume inte finns.

Jag trodde naturligtvis aldrig på burkölen. Det är nog en myt, tänkte jag. En vandringssägen, lik sanningsenlig som tomtar och föreställningen om att AIKare spelar hockey när slutspel startat.

Och visst. När jag sist kollade var Burkölen försvunnen. Den fanns nog aldrig. Helt enklet.

Varför sitter jag och skriver sådant här mitt i natten? För att nå ikapp vivix, på topplistan. Men jag hoppas att inte dysso upptäcker mitt mygliga tilltag.

Vik tigt med del lande:
Den här sidan är tillfälligt nere på obestämd tid. Anledningen till detta är varken ointresse eller tidsbrist från min sida , utan det beror helt och hållet på andra orsaker.

Albert Hall:
Sådär, då var man "i hemmets lugna vrå" och kan då lägga ut bilden för att hedra Gunnar Arvidson.
På sätt och vis kan det också vara en hyllning till den gamle hockeykämpen Nikolai Drozdetski.

Albert Hall:
Nepp, då tillägnar jag Gudrun den förlusten. Hon behöver nog alla förlustavdrag som hon kan hitta.

Paddan: Ytterligare en fråga. Om ni förlorar mot FBK imorron, tillägnas förlusten då Gunnar A?

(Visseligen en hypotetisk fråga, inte förlorar ni, ni är ju i grunden ett mycket bättre lag.)

Albert Hall:
Hahaha, kom på det själv att mitt inlägg nog fick en liten Pekka-esque känsla över sig.

Paddan: Varför får jag en Pekka-flashback?

Önskar att jag hade en bild på Drutten och Gena idag.
Dessa östeuropeiska kasperdockor som fick en sån fin plats i Sveriges Magasin har förlorat sin store "promotor".
Gunnar Arvidson har tappat läslustan och vänt sitt sista blad. Man kan säga att han nu tagit plats mitt i naturen.

Vår vinst mot FBK imorgon kommer att tillägnas dig, Gunnar.

Zigge:
Hahaha, nepp, det har jag inte.
Däremot har jag minnen av bl.a. den lilla isbana som min fd granne spikade ihop åt sonen.
En kompis var också tvungen att byta ratt på sin snowracer efter allt för hårt tävlande på Sunes tomt. En jättelik järnratt på en snowracer förstör ju de fina åkegenskaperna.

Paddan: Egen låg person...
Har Du nån från Sune's 'succe' i Tre Kronor? Mot Polen, vareväll?

Zigge:
Jomenvisst, det är Big Ben i egen hög person.
Mannen som gav Synsam ett ansikte...

Paddan: Är det Sune's gnattbild? Elr vem annars?
Knappast Ben väl?

Jaha, nu när Kickan skall leka propeller-Kickan och Chief har loggat ur så får jag väl säga god natt till mig själv.
Förresten, SveSav som smyger i bakgrunden kan också få en godnatthälsning.

Någon fin godnattbild måste man ju också hitta.

Lulekickan:
Godnatt Kickan och se till att inte bli alltför fäst vid Umäää den här gången. Vore ju dumt om du skulle gå och överge Snygg-Brabenec för att bli Lövensupporter.

Lulekickan: Godnatt med dig och hoppas du tar dig upp till flyget.

Låter som vadet är i hamn, 500:- och den enorma tillfredsställelsen över att ha rätt. Inte illa! =)

« · 215139 · »