Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Paddan:

Varför tror du att jag tränade kampsport när jag pluggade? Ut på stan och sparka ner pensionärer, dom har det mesta i sina väskor. :)

Zigge:
Tror nog att du har fått något virus eller någon annan schit på resårbandet, överföringen mellan tangentbordet och HS verkar inte riktigt fungschera som det ska.

Dysso:
Där ser man, jela ligist-HåVe...
Var väl säkert så som du finansierade resan upp till Luletrakten under julen också!

Paddan:

Vadå finansiera? Bara att sno en bil, ju! Hajjarla du, elle?
Sen lyckades ju kickan lura LHF att ge mig gratis inträde, tror det hade varit värre att fixa det med våld. =)

Dysso: Kan också vara bra att kunna vid löneförhandlingar...

Paddan: Jag schlirar frischkt på tangeterna....

Dysso: E de de som är att vara go gubbe?

Trodde du var en gudfruktig ung man, uppväxt i Jönköping och allt....

Chief:

Hm, slira på tangenterna .. Blir det bromsspår på dom då? Slirar man även om man har ABS bromsar?

Chief:

Där jag kommer ifrån är sitter dom goa gubbarna på gatan utanför systemet och tigger pengar till en öhl. Blev mycket förvirrad när jag kommer till götet och det var en hel klack såna... Antar att det är något jag har missat där...

Jag är gudfruktig, inte Gudfruktig. ;)

Dysso:
Själv så har jag ASDFJKLÖ-bromsar på tangentbordet. Gäller ju att hinna med att tänka medan man skriver också.

Nej, nu är det nog dags att dra sig tillbaka och börja planera för Niopoängsveckan, the third instalment.

Godnatt med er!

Paddan: Finns det motmedel mot sånt?
Kåvepenin in i tangent-knapparna kanske?

Paddan:

Själv spelar jag mer med QWERTY bromsar, men det är väl en smaksak. 9 poängsvecka.. Hm, efter vad jag kan se av matchprogrammet så får jag nog önska er lyckatill där. Veckan därefter ska ni dock inleda med en förlust enligt min planering... :)

Paddan: G'natt med dig. När Kickan inte är här kanske du kan variera g'nattbilden med en TIKare...?

Chief:

Tror inte han vågar det. Kickan har honom under hård kontroll. Paddan tycker nog det räcker med tillverkning av souvenirer nu. :)

Dysso: Får väl ta fram lagfotot och säga godnatt till mina pojkar själv då... Tänkte mest att det kunde vara kul även för er andra att få somna med ett lyckligt leende på läpparna...=)

Dysso: Gonatt SveSav, wherever You R!
O Ni alla andra me!!
Nu kommer ännu en Nollförlust-vecka för MoDo!

Chief:

Jag somnar nog lyckligt leende om jag bara undviker att titta på paddans bilder. Hm, och tar några losec för att förtränga matchresultaten från din bevistelseort.. *brr*

Zigge: G'natt du med. Hm, är det det som kallas Nollvisionen måntro...?

Zigge: Gonatt på sig själv, Zigge Stardust. Känns skönt att somna som MooDooist nu, förstår jag, men förr eller senare skall komma den tid då ni alfredhemskt nog får gälda att ni spelade bort oss häromåret. Då kommer vi att bli Jätte-Stygga!

Dysso: Jag är nyligen hemlommen från krogen, och HS lever fortfarande *kors i taket*

Det finns hopp om framtiden. Våra förstaårsseniorer som är utlokaliserade till andra klubbar är väldigt... eh, offensiva. i Vart fall har jag fått en bunt telefonnummer för det fall att jag skulle vilja träffa någon av dem.

Lulekickan:

Jag är imponerad. Men det kanske beror på att du är relativt nykter? Du stavar alldeles för bra för att ha nåt den där riktiga dimman. HS har nog bara problem med kombinationen tillsammans med dig och stora mängder alkohol.

Låter ju trevligt att dom är det. Ungdomssidan är väl det som alla hela tiden pratar om kris för...

Dysso: Jag är faktiskt relativt nykter. Kände som ingen större lust att vakna med en praktbaksmälla och någon jag inte vet namnet på imorgon.

Lulekickan:

Enkel lösning, ta med någon du känner hem. :)

Det där med baksmällan har jag dock inga patentlösningar på, den som vet får gärna dela med sig till mig också... Att inte gå och lägga sig funkar bara till en viss del, det är ingen höjdare att däcka framför tangentbordet heller.

Dysso: Jag funderade på det en stund men lät bli, det kändes som att det inte skulle handla om bara i natt i så fall, och jag vill nog fundera lite till innan jag slutligen bestämmer mig.

Fan vad jag blev öppenhjärtig helt plötsligt. Var är det utlovade alkolåset på min dator?

Lulekickan:

Såna är tråkiga. Du vet att det här bara är mellan dig och mig ändå. ;)

Tja, längre relationer är kanske lite trist att besluta om över en rejäl fylla. Bättre att bestämma sig först, sen ta fyllan och genomföra det hela... =)

Dysso:
Jomenvisst, i Kickans sweatshops lever man under en ständig press. Blev en jädra massa extraarbete sedan Kauppila beslutade sig för att sluta leka pelikan och istället bege sig till Helsingfors.
...och särskilt mycket pengar tjänar man inte heller, jela snålKickan...

Chief: Är det så du ber riktigt snällt så kan jag nog fixa någon sån där bild på dina älsklingsTIKar.

Paddan: Kung Kauppila gjorde HIFK:s enda mål i matchen mot JYP idag. Bara 3 p kvar till 500 spänn.

Betalt? Vilka krav du har. Jag tycker du ska vara nöjd med de pengar du sparar på att tillverka Kauppilasouvenirer istället för att surfa.

2-2 mellan Dövik och Tiimet efter 2 perioder. Hoppas Tiimet lyckas ta en 3-poängare för en gångs skull.

...och 3-0 till PHC mot gröningarna just nu, varav Fabbe stått för 1+1.

SAIK-Rögle står just nu 2-0 så även i den matchen ser det ut att kunna bli rätt segrare.

Antar att varken lizzard eller Portello sitter vid onlinen eftersom det ser ut att kunna bli så braiga resultat : )

4-0 till PHC nu, och ytterligare en assist av Fabbe.

...och 5-0 nu. Jisses vad gröningarna blir utskåpade.

Lulekickan:
och här sitter du o tjötar med dig själv...o du mår bra..,0)

gud: Någorlunda, det känns som att livet börjar återvända till min kropp så smått i alla fall.

Seger för såväl SAIK som PHC och Löven. En riktigt bra dag.

Lulekickan: Det var väl inte fel att Sundsvall vann över Nyköping heller?

Lulekickan:
Jomenvisst, men de där enorma summorna som du lockade mig med för att ta det här jobbet, tror det var 50 öre i kvartalet, lär jag väl heller inte se röken av.
Men, men, så länge chefen är nöjd så ska väl jag också vara nöjd.

Zoogin: Jag bryr mig inte ett dugg om Sundsvall så det kvittar.

Lulekickan: Nä, i och för sig gör inte jag det heller, men det är ju ändå ett norrlandslag så det är ju bra att de slår Nyköping.

Paddan: Jag minns inte att vi kom överens om någon lön överhuvudtaget, så helt klart kan du ju glömma det.

Lulekickan:
Men, hygglo, jag tog ju trots allt hand om en vilsen Snygg-Brabenec under julhelgen och såg till att han fick lite ordentlig träning så någon liten uppskattning tycker jag att jag borde kunna få i varje fall.

Paddan: Tog hand om? Jag fick uppfattningen att det handlade om tortyr.

Lulekickan:
Äsch, så farligt tror jag inte det var. Han har ju kommit mer till sin rätt nu efter all den cykling han "utsattes" för under julhelgen.

Förresten, upptäckte att de där tofflorna som jag trodde var från dig till Vilgot, en av mina modemcyklister visade sig i själva verket vara från Snygg-Brabenec.

Paddan: Damnit vad HS är segt, och sååå många inloggade är det ju inte just nu.

Lulekickan:

Värre än vid match.. Vad händer? Försenad reaktion på ditt spritande framför HS kanske...

Dysso: Det är nog modemcyklisterna i Bjästa som trampat så att HS håller på att ge upp. Nyss explodade min exploder också så jag var tvungen att logga in på nytt.

Lulekickan: Har hållit på i en kvart för att kunna skriva ett inlägg innan jag avbröt, jädra segt ikväll.

Paddan: Ändå är det bara lite drygt hundra inloggade och gäster på HS totalt. Det brukar funka med mer än det dubbla utan några större problem.

Lulekickan: Vet du när Luleå senast hade 2 spelare i Tre Kronor?

Lulekickan:

Klister... Men dom kanske vill minska postandet, nu tar det en/ett par timmar att få igenom nått. Dom kanske har slut på plats efter allt skitsnack här? ;)

Zoogin: Jag vet inte om jag vet, men Skuggan och Öhlund -97 kanske?

Zoogin: Annars kan du ju alltid kolla med West. Han brukar ha koll.

Dysso: Det tar en kvart bara att uppdatera skärmbilden. Morr!

Äh, lite skitsnack finns det alltid plats för, fast ibland önskar jag att det inte hade funnits plats : )

Dysso: Nej, nu börjar det bli dags att sova så jag orkar upp i tid imorgon. Nattinatti med er.

« · 207463 · »