Sven Savage: Det hoppas jag verkligen. Jag vet att det kan låta som jag "smörar". Och till viss del gör jag väl det (erkänner skamset) men faktum är att det kommer från hjärtat. Rakt inifrån hjärtat.
Kärleken är evig - när vi är tillsammans, ingenting är STÖRRE än VI!!!
Ni har mött mig och majoriteten av mina kollegor (bortsett våra dumma rötägg) med respekt och att inte lovorda en sådan policy och ett sådant initiativ såsom ni har vore dumdristigt.
En öppen famn och en fanatism och patriotism till sitt lag (Luleå HF) utan att för den sortens skull bli styva i korken (okej det finns säkert undantag hos er också precis som det gör hos oss, tyvärr). Att känna sig välkommen in i gemenskapen är nåt jag inte upplevt tidigare. Det är helt enormt skööönt att bara kunna vara sig själv och stå för att man är TIKare trots att man är omringad av lulingar utan att behöva åka ambulans och uppsöka akuten.
Jag håller av er!
Finns det några schysta hak med öl och drinkar till överkomliga priser i Lule?
Lulekickan: Ja, det är sant. Speciellt 1995-1996-1997 vann vi, allt annat är lögn och förbannad satsetik, Dessutom vann vi 1993 också. Och 2001 naturligtvis. Ja, alla andra år också, naturligtvis, precis som du säger.
Tänk, att det finns folk som är så okunniga i hockey, att det inbillar sig något annat! De borde åtminstone inse att annat ej är möjligt. Eftersom vi är bäst!
Sven Savage: Efter lite botaniserande bland inläggen fastnar jag för :
"Jag räknar tillbaka en tioårsperiod och finner att i stort sett varje säsongs lulehockey skulle ha krossat detta timrå."
Jag tror innerst inne, även om somliga hävdar motsatsen att Luleå HF och dess supportar haft uppfattningen att Timrå varit en uppstickare som rutinerade Luleå nog skulle få bukt med. Problemet är bara att årets Timrå inte är fjolårets. Underskattning av motståndet eller överskattning av egna resurser, välj själv! Timrå IK, årets upplaga, tror jag inte LHF skulle "krossa" vilken årgång man än ställt på benen.
Som gammal Timråsupporter kan jag också konstatera att TIK bryter mot gamla mönster , dvs att komma tillbaka , att hämta upp underlägen, att vara bäst när det gäller. Hur kommer det sig ?
Tja, hårt arbete, lagmoral,tur, tillfälligheter, (för pengar har INTE regnat över Timrå IK), eller vad det nu är, så har man lyckats . Min teori är att det handlar om hockeykultur och revanschlust . Tack vare hockeykulturen kan Timrå , Leksand och andra små orter överleva på hockeykartan år efter år. Revanschlusten efter förra säsongen: Timrå var bättre än vad resultatet visade i så måtto att potentialen fanns där, men resultaten uteblev. Plus att när Kapanen kom, så kom tryggheten i laget. Bakom allt detta står TIK:s sportchef, Kent Norberg, mannen som lyckats hitta guldkornen bland det som fanns kvar efter storklubbarnas härjningar.
Som icke-Lulesupporter måste jag säga att jag beundrar Luleås organisation och uthållighet. All heder åt föreningen, lite förnyelse bland ledare och spelare, så bär det nog uppåt igen !
ernie eagle: Kul att läsa - vi är säkert överens om allt, förutom den lilla detaljen att mitt lag nu har sommarsemester, medan ditt är ett av fyra som får slåss om guldet.Frågan om lulehak får jag nog passa vidare, till Kickan eller andra som har aktuell koll. Kickan har t o m full koll på hak i Timråområdet, skullejatro.
Själv bor jag numera i sydbotten, vilket, för oss lulingar, är alla delar av världen, utanför norrbotten. I mitt fall är det dessutom fjollträsk, så jag har dubbelt så långt som du har till lule. Och just nu är tänkt uppresa inhiberad, eftersom det av oklar anledning påstås att det inte blir någon match i COOPacabana, fast det är nog fel...
ernie eagle: Bishops är bästa ölstället om man bara skall gå ut och ta en öl. Det har väl öppnat ett Bishops i Sundsvall också nyligen elle? I så fall vet du nog vad jag pratar om - deras sortiment är oslagbart. Ett stort plus också för att de har ett bra sortiment av tjeckisk öl.
Det värmer att du känner så om oss LHF-supportrar - det är precis så vi känner i fråga om majoriteten av TIK-supportrarna. På något sätt är ni mer lika oss än alla andra supportrar.
Sven Savage: Tänk så snopna alla låtsasguldingar ska bli när de får höra att de bara är på låtsas, att de inte finns. Bara ett lag kan vara nummer ett, och den platsen är våran. Warulfven finns inte, Styvben finns inte, Pölsan finns inte.
Är det inte underbart, för att inte säga överljuvligt?
Lulekickan: Ja jag är ledsen. Jag kan vänta utanför jag som hunden. Det är ju 25 på Bishops...*snyft*
Lyckliga dej!
Jag får snällt vänta medans "stygga" flickor och dom "STORA" pojkarna har lite roligt och svänger sina lurviga två. Om nu inte känner vakten förstås och kan "smöra" in mej på ett bananskal?
I sådana fall är du värd en helvetes massa bira eller drinkar om Du så vill - dyrt blir det men det kostar att ligga på topp och sådana som dig kan man ALLTID bjuda med ett leende på läpparna fast plånboken blir ihålig och man skulle kunna slita sitt hår!
Ljuv musik har uppstått!
Så ett "Thank you for the music" är väl på sin plats!
Lulekickan: Inte? Det låter ju positivt. Men annars så får jag väl "muta" dig med nåt för halsen och nåt för magen, dvs kramar, öl/vin/sprit alt, alkoholfritt och mat.
Sen snackar vi Lule Hockey och TIK och en massa annat onödigt vetande...*flinar*
Lulekickan: Jobbet hägrar snart. Men jag sitter en stund till och jag återkommer imorrn med fler "djuplodade" analyser och ännu mera ros åt Lule och DIG!
ernie eagle: Jodå, jag förstår. Den typen av retningar pallar man och kan skratta själv åt dem också.
Den här diskussionen om tjeckisk öl har fått mig att inse att det är dags att lämna snacket och, tillsammans med en försvarlig mängd Staropramen inta en rätlinjig vinkel mot den strikt vertikala, för att glömma det som...jag redan glömt.
Men du, ernie, du måste låta Kickan vara i fred nu för att fira gravmässa och lysa frid över säsongen 2002/03. Inte ta förbrödningen längre när vi ska sörja...
Lulekickan: Då är vi två som håller på varandras lag i andrahand. Jag skulle också hållt på Luleå om ni slagit ut oss. Man är väll Norrlänsk patriot ( c : Dessutom brukar jag springa hos SSAB ganska offta, så jag känner ganska mycket folk där.
Sven Savage: Jo jag ska jobba nu (tidningsbud) så snart kastar jag in handduken. Förlåt att jag är så positiv. Kan inte låta bli att vara GLAD. Men ta det inte som en förolämpning. Jag vill bara att solen ska gå upp hos er imorrn oxå. Och vet du vad - ni har ju förlorat mot Sveriges charmigaste lag om man räknar bort LHF.
Sven Savage, Lulekickan m fl: Natti natti, pumsa sött, mina tankar finns hos er även fast jag näst efter avancemanget har min lyckligaste natt framför mig. Drick inte för mycket nu bara. Baksmällor kan vara grymma att handskas med även om dom som regel går över så småningom. Det vore ju dumt bara för att vi var ofina nog att klå er i fyra raka (förlåt att vi tog död på spänningen).
Lulekickan: Ännu en liten stämningshöjare... Min tränare i fotboll kör liknande historier om vi är nere...
Det var två tvillingar, Lars-Erik och Yngve. Yngve var ägaren till en gammal eländig båt. Nu råkade det sig så att Lars-Eriks fru dog samma dag som Yngves båt sjönk.
Några dagar senare så mötte Yngve den gamla snälla granntanten, som misstog sig och trodde att hon träffade brodern, och sa: - Jag är hemskt ledsen att höra om din förlust, det måste kännas förfärligt.
Yngve som givetvis trodde att hon pratade om hans båt svarade: - Njjja, faktum är att jag är ganska glad att slippa henne. Hon var genomrutten från första början. Underdelen var alldeles sönderriven och hon luktade som en gammal död fisk. Hon läckte hela tiden, hade en stor spricka baktill och ett präktigt stort hål fram också. Varje gång jag använde henne blev hålet större och hon började läcka ännu mer. Jag antar att det som sist gjorde slut på henne var när jag hyrde ut henne till fyra killar som ville ut och ha lite kul. Jag varnade dem att hon var i dåligt skick men de ville ha henne ändå. Dessutom försökte de idioterna att komma i henne på samma gång så hon sprack upp till mitten. Men vad gör det, det är väl bara att börja koll annonserna för att se om man kan hitta en ny.
Tycho: Den där historien fick mig faktiskt att skratta trots att det egentligen känns eländigt just nu. Tack!
Fast å andra sidan är ju ni TIK-supportrar skyldiga att trösta oss nu när det gick som det gick, och ingen kan ju säga att ni inte gör erat bästa. Ni är underbara.
Tycho: Kanske borde man sova snart, klockan har ju passerat 04.00. Förmodligen kommer jag att ha hemska mardrömmar om Warulfvar, Pölsor, Styvbeningar och nu Tikar.
Lulekickan: Du kan ju inte gå och lägga dig förrän jag har postat godnattbilden. (Vilken himla tur att Kickan inte nämnde MooDoo på tal om mardrömmar) Kan väl önska dig en god natt redan nu så är det avklarat.
Efter att varit rättså neutral i matchserien i mella Modo & VF så måste jag säga att hur publiken uppträdde i går när Jonas Johnsson gjorde sin mycket fula grej på Hedin.det kanske var 100st som såg vad som´hände men 11900 buade och skämde ut säg när Johnsson åkte ut,sådana saker som han gjorde borde automatiskt bli avstängning rästen av säsongen, och att ha mage och kunna bua ut Modo och Domaren vid detta tillfälle säger väl allt om era Goa Gubbar på läktarn,nä fy fan för sådan enögd publik hoppas att Modo går vidare för ni i publiken är inte värd att ha något lag i slutspelet..
saly: Det där händer i Ö-vik också. Ett exempel jag såg med egna ögon och mådde rikitgt illa av;
1999-10-02. MoDo kör över Malmö med bröderna sargdans i högform. Vid ställningen 6-0 och 17.02 in i tredje perioden gör Andreas Phil en extremt ful och helt onödig (som alla är) knätackling på Magnus Nilsson (då i Mif). Magnus, som ni säkert vet, aldrig viker sig kunde inte ta sig av banan för egen maskin och hade otroligt ont. Vad Ö-viks publiken gjorde? En gigantisk storm av buande först över att Phil överhuvudtaget åkte ut och sen när Magnus blev hjälpt av banan. Sådant som man aldrig riktigt glömmer faktiskt.
Zoogin: Visst Timrå var det totalt bättre laget, men 4-0 i mathcer känns grymt missvisande. Vinner ett lag med 4-0 så tänker man ju "det måste ha varit utklassning" men det var det ju defentvit inte. Men Luleå hade inte marginalerna på sin sida tyvärr. Fast ändå all heder till spelarna som absolut inte vek ner sig igår å kämpande till sista sekund
Portello: För mig gör det fortfarande helvetes ont. Dessutom är tanken på att behöva vänta tills i slutet på juli innan man får se dem på isen igen nästan outhärdlig, fast jag har redan planerat semestern till en sen sådan så jag ska kunna se de första ispassen samt åka och kolla lite försäsongsmatcher. Jag tar ut 4 veckor under sommaren och 2 veckor direkt i anslutning till att jag skall flytta hem till Luleå på heltid igen.
Lulekickan: Äckligt mycket dynga? Inte nog med att du är en tjurig norrbottning, du är långsint en också. Jag tänker inte hålla något försvarstal utan hänvisar bara till de personangrepp som DU och flera andra på Luleås forum riktat till mig såväl öppet genom inlägg i gästböckerna som dolt genom snabbmeddelanden och brev.
Johan J: Jag har iaf inte skrivit ett enda snabbmess till dig, och inte heller har jag skrivit något otrevligt till dig i något brev så dra inte in mig i det. Varför uppfatta liknelsen med Jörgen Jönsson som ett personangrepp? Vi kanske tycker att han är snygg.
Och ja, du har postat äckligt mycket dynga under lång tid. Till slut ledsnar man, fast om du visar att du verkligen har tänkt bete dig sansat ska jag ta under övervägande att godta din ursäkt, men då får du visa det också.
Paddan: Jag vet inte, men var det där en spydig kommentar? Isåfall tror jag det är första gången jag läst en sådan av dig! Nog, tusan är det slutspel alltid! För en del alltså. :)
Dysso: Tycker det är mest synd om den stackars Sten som jämt ska kastas i dessa glashus. Tycker det låter som regelrätta fall av mobbning och misshandel.
Albert Hall: Vet faktiskt inte, mina fingrar började automatiskt att författa ett inlägg och jag var inte riktigt med på vad som hände. Har svårt att tänka mig att lilla jag skulle kunna skriva en spydig kommentar. :) Äsch, Albert inte behöver du sitta och deppa, börja plita ner Redogörelserna istället så får du något annat att tänka på för ett tag!
Paddan: Jag har slutat deppa. Det var inte så svårt eftersom jag gav upp redan i onsdags. Igår var jag faktiskt mest stolt över att vi sålde oss så dyrt som vi gjorde.
Den där Redogörelsen börjar gå mig på nerverna. Nu får jag brev med vädjan om att redogöra av och för folk som jag mig veteterligen aldrig haft nån som helst kontakt med. Ett par av dom kör med riktigt fula knep, som att dom ska få den i privatversion mot att jag får ett löfte om att dom inte ska vidareberätta den.
Kanske skulle det vara lika bra att berätta skiten? Nu är det ju off season och jag kan nog ta ett par månaders avstängning. Fast jag är lite orolig att det blir på livstid... :)
Lulekickan: Slut på spel, säger du, men vad ska man då roa sig med på söndag? Äsch, man får väl sätta sig och svettas framför storbildsprojektorn visandes VF-MoDo i brist på något bättre.
Albert Hall: Äh, till och med moderatorerna tjatar ju om Redogörelsen så det börjar bli dags nu. Sååå, hur funktionsdugliga är de ditopererade grejerna?
Paddan: Man får väl pyssla med något socialt istället, det kan vara rätt kul det också. Annars följer jag nog tikarnas vidare i öde trots att det egentligen är färdigslutspelat.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?