Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

Trimmade ismaskiner

Sv: Trimmade ismaskiner
Portello: LHF spelar bättre 5 mot 5 än i PP. Say no more.

Så det är mysbralledag för Nelson imorgon. Inte bra.

Albert Hall: Nattinatti, och sov så gott. Jag lovar ingen att jobba. Den enda som kan ställa de kraven på mig är ju jag själv, och det gör jag för att allt som måste iväg skall komma iväg i tid så jag slipper bli åtalad för tjänstefel. Det är fan inte mänskligt att jobba med den pressen med våran arbetsbelastning. Nästan så det är sjukt.

Lulekickan: Mmmmm det är väl det, tyvärr.
Få se nu vad Tavve och Micke skriver i morgon i matchprogramet.
Skulle tippa att det står något liknande mad att dom ska vara focuserade på uppgiften, ge 100 % och krympa ytorna för motståndarna.

Lulekickan: Äsch, de har blivit ganska van att jag kommer och tigger lite nu och då. Värre är det då när mina tvångsanslutna cykelmodemare skall ha mat. Men får de bara se ett litet lätt träningspass med de, för de lokalt hockeyintresserade (inte jag med andra ord), stora hjältarna i KB65 så lugnar de ner sig och kan dela på ett halvt Hubba Bubba.

Portello: Du glömde "Vi viker inte ner oss" och "Det är bara att gnugga på" och "Det ska vara jobbigt att möta LHF".

Näää nu ska jag logga ut från Hs för den här gången.
Sov gott Paddan och Kickan. Även du också Albert, fast jag gissar att du redan ligger i sängen.

Paddan: Inte behöver du väl mata lokalbefolkningen heller? Min arbetsgivare betalar då inte min mat annat än i undantagsfall, fast i och för sig får jag ju betalt för mitt arbete till skillnad från din lokalbefolkning : ) Tar du med dem till en LHF-match så skaruse att de blir så till sig av lycka att de avstår Hubba-Bubbat också.

Portello: Sov gott och lycka till imo...senare idag.

Portello: Nattinatti. Tydligen är det bara jag som är nattuggla på riktigt : (

Lulekickan: Vem har sagt att jag ska sova? Hade bara tänkt pyssla med lite annat, men om du blir lessen så nog kan jag surra på här ett tag till.....

Portello: Ja, jag blir nog lite ledsen om alla ska pyssla med annat. Själv borde jag pyssla med annat, som t ex att sova, men känner inte för det just nu. Roligare då att sitta vaken och fantisera om att vi kommer att spöa skiten ur HV imo... idag : )

Lulekickan: Det är tur att det fortfarande finns de som fantiserar om sådana saker ;)

Lulekickan: Jag funderar på vad man ska hitta på för något för att Luleå ska vinna igen. Man kanske skulle tillverka en lyckoamulett eller nå sånt.

Portello: En sak är ju redan klar, och den behövs det ingen lyckoamulett för att klara av. Den sextonde november kommer ni att vinna över MODO. Kan ju inte gå på något annat sätt när man själv kommer att bevittna matchen.

Portello: Jag får ta på mig Kauppilamatchtröjan imorgon tror jag, när jag har den på mig eller den i övrigt är närvarande förlorar inte LHF.

Lulekickan: Då kan man ju ställa den här enkla frågan: Varför har du inte den jämt på dig?
Och en annan fråga också: Vad ska man köpa till en 5 årig kille?

Portello: Ibland har jag inte hunnit hem och hämta den innan matcherna, därför har den inte alltid varit på plats.

Hockeyklubba och skridskor tycker jag, om han inte redan har det.

Portello: Finns bara en sak: En röd och fin MODO-matchtröja ;)

Lulekickan: Har faktiskt ingen aning om han har det.
Hmmmm varför är det jämt så svårt att köpa presenter??

Paddan : En Modo tröjja ? Så lågt skulle jag aldrig sjunka ;)

Portello: Jäklar, ännu en misslyckad värvning av smygmodoit...

Paddan: En SadoMooDooisttröja? *kräkas* Ja, åtminstone skulle det säkerligen få spelarna och Tavve att se rött i dubbel bemärkelse.

Lulekickan: Hahaha, ja okej, ska sluta att vifta med tröjan. Nöjer mig med att visa upp min svarta och fina MODO-mugg istället!
God natt med dig Kicks, och du med Portello!

Portello: Om du inte vet om han har det så köp det i alla fall. Har han det så behöver han fler om det skall bli nåt hockeyproffs av honom. Du kan ju kolla in souvenirbutiken imorgon, skridskor har de nog inte men klubbor finns det, fast jag vet inte om de har några i femåringsformat.

Jag var förresten den första som köpte något i den nya souvenirbutiken. En fin sak att lägga till i meritförteckningen, eller hur? : )

Paddan: Natti,Natti å lycka till med hockeyn

Paddan: Muggen har du ju lovat att skicka till mig så jag får göra ett grundligt jobb med den, har du glömt det? Du får tillbaka den sedan, fast i molekyler dårå.

Lulekickan: Jo man får nog kolla in om man hittar något i souvinirbutiken eller så köper man godis till honom, sånt brukar vara populärt.

Lulekickan: Jo, vet att jag i ett svagt ögonblick lovade något sånt. Men de muggar de har nu är så otroligt fula så jag behåller min mugg...

Paddan: Samma här. Har typ åkt skridskor 3-4 ggr.
Eller åkt kan man nog inte kalla det.......

Portello: Det finns ganska många nya artiklar i år så du hittar säkert något. Tänk på att du dessutom hjälper till att ge honom en bra och harmonisk uppväxt om du köper LHF-prylar åt honom.

Portello: Vafalls, kan ni inte ens åka skridskor? Jag var åtminstone isprinsessa som liten så jag vet vad det innebär att stå på ett par skridskor. Tror till och med jag gör snyggare piruetter än Hlinka : )

Lulekickan: Blir visst bil idag för mig och Lövva.

Att åka skridskor överlåter jag till andra jag nöjjer mig med att se på när fullvuxna män jagar en svart gummibit.

Lulekickan:

Isprinsessa? Tufft...
Själv spelade jag håkki som liten, i ett av Sveriges bästa lag.. Eller hur det nu var, någon som hört talas om HC Dalen? :)

Portello:

Tycker du ska satsa på en stor påse godis, och något med en fjärrkontroll... Går alltid hem :)

Portello:

Kanske ska förtydliga, fjärrkontrollen ska alltså styra något som rör sig.

Dysso: Ska kolla om jag hittar nå intressant till honom i Coop Arena annars får man väl springa in på Jobbet när man kommer hem från hockeyn.

Tomas Andersson är domare iafton

Här läser man igenom en hel tråd för att finna den stora gåtan på detta mysterium hur man ska gå tillväga för att trimma en ismaskin. Inte ett ord om just detta i 100 skrivna inlägg. Svagt.

Besvikelsen är enorm eftersom min stora passion här i hockeylivet är just ismaskiner.

Forza Zamboni & Rolba.

mike66:

Ismaskiner har väl diskuterats rätt flittigt i LHF GB'n, dock inte i denna tråden. Vi gör allt för att förvilla med våra rubriker, hur kul vore det om folk inte fick leta sig igenom ett par hundra inlägg om dagen i onödan? :)

mike66:
härinne snackar vi bara hockey...
inget snack om någon gammal
ismaskin...:0)

denna tråd är precis som Dysso skrev en luring..

Dysso:

Det enda som kan få en på bra humör igen är en rejäl krossning av MoDo idag.

Vad är det för MoDoratorer här på Luläs gb egentligen?

Dysso: Jag tror faktiskt att jag har hört talas om HC Dalen, fast kanske inte i SM-guldsammanhang dårå : )

Isprinsessa var jag bara tills jag var tillräckligt gammal - 7 år - för att förstå att det var mamma och inte jag själv som ville att jag skulle vara isprinsessa. Då började jag med friidrott och bågskytte istället. Bågskyttet var nog mest min morfars idé eftersom han var bågskyttetränare, fast jag lyckades faktiskt vinna DM för knattar.

Får vi inget lycka till av dig Dysso? Snålt ; )

mike66:

Vi har inga MoDoratorer alls, bara en padda... ;)

gud ligger väl bakom alla missriktade försök att få oss att sluta prata om (o)väsentligheter och gå in på hockey istället. =)

Krossa Modo .. Tja, om det gör dig glad så .. Lycka till!

Paddan:

Får väl önska dig lite lycka till också, det kanske tar ut det andra lyckatillandet? =)

Lulekickan:

Tss.. missade du när HC Dalen tog SM-guld? Dåligt! ;)

Lyckatillandet får nog vänta, fast jag brukar väl sällan skriva det. Antar att det är underförstått att jag vill LHF ska vinna om de inte lirar mot HV (eller HC Dalen dårå ;)).

Dysso: Du får heller inget lycka till, det vore nästan stötande i det här läget. Som att sparka på någon som redan ligger, typ. Fast idag chockar vi alla och krossar vi HV.

Kanske dags att börja åtminstone fundera på att gå till Delfi... Coop Arena snart. Skitsnacket innan match är ju nästan som en del av matchen och då kan man ju inte missa det.

Lulekickan:

Skulle ni krossa HV så blir jag riktigt förbannad på HV. En förlust är väl inte någon omöjlighet, om än inte troligt. Däremot om dom skulle bli krossade av LHF så har dom gjort en riktig plattmatch.

Hur kommer det sig föresten att matchen börjar 16 istället för 15?

Dysso: Det är a-jun match kl 13, därav den lite senare matchstarten.

Lulekickan:

Aha.. Såg att HV vann sin J20 match på bortais idag mot VIK. Lule ligger visst under i sin... Beror antagligen på att de saknar dig på läktaren? ;)

Vad lurad jag blev då .. Mitt tips var baserat på att Liv skulle stå, jaja.. Så kan det gå. =)

Lulekickan:

Hm, 15 pinnar.. Du har alltså börjat tippa mot LHF? Och 2 - 3 .. Siktar du in dig på vinsten av tippartävlingen? :)

Dysso: Attans så surt att ni knep poängen av oss. Det var helt våran match och efter en radda halvdana insatser spelade LHF återigen RIKTIGT bra. Det enda som brister, och det brister rejält, är skärpan i avsluten. Det här var en match som vi borde ha vunnit med en 5-6 mål om bara vissa spelare kunnat förvalta chanserna bättre. Nåja, trots att ni oförtjänt tog tre poäng, som borde ha varit noll, är jag nöjd. LHF har hittat spelet igen.

« · 141119 · »