Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 80138 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vad tycker Ni.
pröva Roger Hansson=)!

Ryska spelare har väl aldrig varit särskilt framgångsrika i Elitserien, det är väl bara Fokin som har lyckats så vitt jag vet.
Tycker hellre att MIF bör köp någon finsk spelare med speed, en till Mika Hannula (även då om han är svensk men med finskt spelstil)

Ser att Tunnan är inloggad nu. Det var ett tag sen jag såg dig i din fina rosa hjälm :-)

Jag brukar snacka med dig ibland i mifklacken, jag är från värmland.. pratade bland annat med dig i Grums när Mif träningsspelade :-)

mifkille: Inga fler ryssar i Mif, de är och förblir humörspelare. Och vi behöver inga fler gnällkärringar i Mif.

MIF Jerka:
jag tycker mif borde satsa kanske på nån rysk spelare som inte e så dyr.

Tycker MIF skulle satsa på några toppbackar och några forwards. som laget är just nu får dom tufft.. för många juniorer som inte är redo ännu för Elitserien

Vad tycker Ni.
Känns det inte lite märkligt när och om man får över en spelare som
nästa identifieras med sin tidigare klubb.

Exempelvis: R. Franzén och AIK
M. Wernblom och Modo
N Falk och Djurgården.
P Carnbäck och Frölunda.

Det finns många liknande exempel, men ni förstår vad jag menar.

Sv: MIF-förvärv
mifkille: Ingen aning. Det enda jag har läst, det är, att MIF inte har råd att matcha Linköpings bud på Gahn.
Men på andra sidan har jag också läst att Linköping hade någon NHL
Tjeck på gång och då hade man inte råd med Gahn.
Så svaret är nej, jag vet inte mer än du.

mifkille:

Sydsvenskan har en intressant artikel på deras hemsida. LHC verkar vara en stor konkurrent gällande Gahn. Spana in mitt länktips.

Lphf: vet du nåt om gahn om ska komma till malmö?

anders: Visst såg det skakigt ut i Backlinjen i fjol. Men laget måste fungera som en enhet, det gjorde den inte, åtminstående inte första halvan av grundserien.
Men jag håller med dig om kämpar insatserna. Men även här tyckte jag att hela laget brast, med få undantag Magnertoft, Hannula& Rydmark.Dom krigade varje match.
Ibland när man satt och såg matcherna undrade man om dom hade lagt bredbandskabel åt Percy timmarna innan match.
Mer kämparetag till nästa säsong, det är trots allt bara ca 20 min effektiv speltid per match. Därför är det viktigt med en bred trupp.
Det ger Bäckis möjligheten att bänka en spelare som inte gör sitt.

Gahn?
hallå alla någon som vet nåt om gahn om han ska komm till malmö?

Sv: Fansens idol=Hasselblad
Lphf: Okej, det var väldigt dumt att nämna honom vid namn. Jag blev bara lite sur!!!

Sv: Fansens idol=Hasselblad
anders: Ska jag vara ärlig tror jag inte att Hasselblad är någons idol.
Men man kan faktiskt disskutera och även kritisera utan att nämna några namn. Åtminstående inte enskilda personer.
Men jag håller med om att han gör vissa matcher onödigt spännande.

hur blir det med Gahn nån som vet om han ska komma.

MIF-förvärv
Har Mif några fler lirare på gång, det saknades visst en center till nästa säsong. Är klubben verkligen nöjd med backbesättningen, de borde inte vara det. Visst så hade vi problem med målskyttet förra säsongen men mycket av det kan ju bero på att våra anfallare får hjälpa backarna defensivt mer än vad som behövs. Och det behövs när vi har så stabbiga backar som Peter Andersson, Roger Öhman o Peter Hasselblad. Man kan ibland tro att de väljer sina matcher där de ska kämpa. Mest irriterar jag mig på Hasselblad. För guds skull han håller inte längre för elitserien. Vad förlorar vi på att stoppa in en junior istället, han är iallafall framtiden för sig medan Fjuss har den bakom sig. Jag har ingenting emot Fjuss som person utan jag är mest irriterad på Mifs ledning med Lillis i spetsen. Det som Fjuss är bra på överväger det verkligen det han är dålig på??????????

Fansens idol=Hasselblad
Jag har märkt att Hasselblad är en spelare som man knappt får kritiserna här på Mifs gästbok. Han verkar vara en favorit, något jag inte kan förstå. Jag kan gissa att det har något att göra med att är en av få i dagens lag som var med och vann guldet -94. Men som elitspelare så är han fullständigt SLUT!!!!!!!!!!!

Jag kan helt enkelt inte fatta hur han kan få vara med och hur klubben inför föregående säsong kunde skriva tvåårskontrakt med honom. Fullständigt obegripligt för mig men det är väl likabra att hålla käften för Mr Fjuss är ju helig bland vissa fans!!!!

Sv: Bromsa sig ur nedgång
Lumber Jack: Hoppas du har rätti det. Någon plantskola à la MoDo lär dock Mif aldrig bli, tyvärr.
Grattis till silvret, förresten.

Bäckman jobbar bäst med unga juniorer som han kan skrämma skiten ur, det talar för en bättre säsong för Malmö än den mycket ojämna ni hade i år.

MRX: Jo, men tydligen tillåter budgeten nu endast en "dyr" spelare till. Frågan är då om det inte vore bättre att köpa två "halvdyra" spelare, en center och en back.
SM guld kommande säsong är en utopi i vilket fall som helst. guldet är vikt för FBK.

Tycker det är bra att MIF satsar på sina egna ungdomar och jag har hela tiden sagt att det är bättre att ha några egna ungdomar i laget och komma 6-8 än att ha dyra avdankade stjärnor och komma 5-6 och ändå åka ut i kvarten.

Men i dags läget tror jag nog att man måste värva två till tre bra spelare en back,en center och gärna en bra målskytt tex. Hävelid,Gahn,leska för annars är jag rädd för att nästa säsong kan sluta i kvalserien.
Om man fösöker att värva dessa spelare fast att det kankse är svårt så tror jag att det blir en härlig mix av juniorer,gammalt och nytt som kan kanske vara med om att slås om SM GULD.

Bromsa sig ur nedgång
I och för sig uppfriskande att Percy insett att "namn" inte är att likställa med framgång (se länktips). Men, med tanke på den gångna säsongens urusla försvarsspel, lever Mif farligt nästa säsong om man inte värvar minst en kvalitetsback. Som det ser ut nu blir det nock kvalserien, tyvärr. Att skola in juniorer borde man börjat med när laget var mer komplett än nu, men, kanske kan "Bäckis" än en gång åstadkomma underverk.
Kulan i luften!

Sv: Nilsson till HC ÖREBRO??!!
Piraterna:

vet... har han vart ett tag nu... men han kan ju bli för dyr! räcker om vi får pekka lidmark!

Sv: Bye bye, AIK!!!
Jocce och Poffa:

THE TIMRA MAN är numera avstängd i denna gästbok och det var han som var samma som hållit på och "lekt"...

vi har haft detta problem i MIFs gästbok förut och det ledde till att han spårades upp och skolan tog tag tag i det hela..

Nilsson till HC ÖREBRO??!!
Enligt dagens örebrokuriren är MIF:s reservkeeper Ola Nilsson aktuell för HC.

THE TIMRA MAN:
Kan detta ha varit ditt sista inlägg i hockeysnack?

Detta beteende har jag sett förut, då i en annan gästbok och av en annan person. Eller kan det kanske vara samma person med olika nicknames. I vilket fall som helst så:

SKÄRP DIG!

Sv: Lite småtankar...
CosmicBoy:
Det stämmer och det gick en del till andra klubbar.
Men jag tror inte att MIF har någon möjlighet att plocka hem dem.
Utan de spelarna lämnade för att de inte hade någonstans att spela.
Det eventuella samarbetet med Halmstad, skall enligt som jag förstod det, innebära att MIF, kan plocka hem dem,mellan säsongerna.

Lphf: Jepp! Ser riktigt bra ut om det fungerar som vi vill!!

Men redan ifjol var det ju några utlånade till div1 klubbar... men det är nog bättre att det blir i närheten "där nere". Har för mig att nån av klubbarna ifjol va Kiruna och det känns lite konstigt tycker jag

Äntligen!!!

Jag har tjatat på denna sida i två- tre år, om att man skall skapa ett samarbete med en bra allsvensk klubb.I samarbete skulle man kunna utveckla icke Elitserie färdiga spelare som blivit för gamla för J-20 spel Är man inte färdig utvecklad som 20 åring, skall inte loppet vara kört.
Tror att vi kommer att få fram egna produkter i mycket större utsträckning med ett sådan samarbete. Kan det sedan hjälpa Halmstad, är det bara en bonus.

BRAVO "LILLIS"

Lphf: Jepp det har du rätt i, jag tror inte på en ren juniorkedja, dom måste ha lite större, starkare mer rutinerade spelare kring sig för att utvecklas och överhuvudtaget "klara sig".. iaf i början.

Pressen kan nog bli stor 18 åringarna om det börjar lika knackigt som denna säsongen, men då gäller det ju för tränarna och de rutinerade spelarna att "ta åt sig".. om du förstår vad jag menar, pressen ska ju inte ligga på juniorerna iaf. Men jag förstår helt klart vad du menar.

CosmicBoy: Håller i sak med dig .
Men tycker att man i såfall sätter en orimlig stor press på debuttanterna. Det är en enorm skillnad på J-20 spel och Elitserie spel
Ta Nielsen som exempel, han gjorde inte bort sig, men han höll inte riktigt i heller. Han prestera vad man kan förvänta sig av honom.
Men en hel fjärde kedja med Juniorer, kommer inte att hålla.
Visst 8a är väl okey, ett mellan år. Men jag tror att det kan bli värre än så.
Låt våra framtidshopp skolas in över en säsong eller två. Ge dom en rimlig chans att lyckas.
Vi låg sist i 10 omgångar, vilket rendera i ganska massiv kritik, hur tror du en 18 åring klara den pressen?

Instämmer helt med CosmicBoy. Vad jag har förstått av det som Lillis tidigare sagt och av det man kan läsa ur sydsvenskan kan vi förvänta oss ytterligare ett nyförvärv. Främst är det nog en center som saknas. Någon måste fylla luckan efter Majic. Jag har inte 100% koll på vilka forwardpositioner Valdix, Vas och Nielsen spelar på men är de inte ruggiga på att teka ska man nog plocka in den där ryssen från Odense (eller Leska, men det är väl många klubbar som drar i honom).

MEN, jag välkomnar verkligen att vi satsar på juniorerna!! Hellre 8:a i serien med egna juniorer än 5 med bara inköpta spelare och jättedyr spelartrupp!

Är benägen att hålla med lite...

SSK och LHC satsar ju som tusan. Och även andra klubbar. Som det känns nu får man va glad om vi tar oss till slutspel nästa år.

Det som skulle kunna ändra på det är t.ex en back som Hävelid och en eller två riktigt bra forwards (kanske den där Leska?). Då kan man kolla uppåt. Men för nu så är det lite dystert.

Speciellt att man inte hör speciellt många transferrykten är tråkigt, det är ju det som är kul med silly season :-)

Läste i morse lite om Percys tankegångar inför nästa säsong.
Min spontana kommentar är. intressant men farligt.
Vi har inför nästa säsong förlorat en hel del spelare. Spelare som i och för sig, kanske kostade mer än vad de var värda, men dock rutinerade spelare. På back sidan blir det ingen försämring, Liimatainen och exempelvis Björk ,duger mer än väl som ersättere till Due-Boje och Musakka. Det är på forward sidan det ser farligt ut.
Sandström, Lindqvist, Magic & Burakowsky, lämnar.
Ersättare: En skadebenägen Suursoo och tre Juniorer. Lek med tanken att våra Juniorer inte blir Elitserie mässiga deras första säsong (Ganska troligt) Då har vi bara tio forwards. Det innebär att man skulle mer eller mindre bara kan spela med tre femmor. Kommer dom naturligtvis inte orka. Avsaknaden av konkurrans är inte heller önskvärd. Det kan fungera med en ren Junior kedja, men det är en för stor risk att ta och inte heller speciellt skyst mot Juniorerna, som får en orimlig press på sig.
Jag hoppas nog att detta är en Percy rökridå. Det värsta är att sju ut av tolv Elitserie lag verkar satsa ganska friskt. Jag vill inte kolla på kvalhockey nästa säaong, vill Ni ?

Sv: Nå hur blir mifs nya arena??
Arenan ska stå klar senaste 2008 om jag inte minns helt fel. Före 2006 kan det i alla fall inte bli av och det beror mest på när citytunneln är färdig.

Lite småtankar...
Har vi sett det sista av AIK i elitserien nu?
Imponerande publiksiffran 571 åskådare i Globen idag..
Förlust med 7-3 hemma mot Boden.
Visst, kvalserien är redan avgjord...men ändå..
571 åskådare....Hur många av dom som höll på Boden vågar jag inte ens gissa på.
Nåja...hockeyn är redan död i Stockholm så det är väl ingen som riktigt sörjer.
Förhoppningsvis kan vi få upp lite fler publikdragande lag i eliten i framtiden.
Eller möjligtvis lag som fått nytändningar som Leksand.
Leksands publik har ju inte varit speciellt imponerande på hemmaplan tidigare...kanske har det blivit ändring på det nu?
Hursomhelst...lag som Halmstad och Växjö skulle vara intressant i eliten om några år.
Inte minst sett från Malmösynvinkel :o)

Tiger of Sweden:

Skärp till språket nu och höj nivån på dina inlägg eller så blir det en permanent blockering av dig i MIFs gästbok!

Nå hur blir mifs nya arena??
Tjabba

vet nån när mifs arena e klar eller bestämt om de ska bygga nån

Arenan skulle få plats me 15.000 pers...

christoffero:

Jag går väl in på vilken sida jag vill!Eller gör jag inte?!De finns inte en ända jävel som trivs på Mif:sida!Hahaha!!

Tiger of Sweden:
Det märks ej på dina inlägg i alla fall, skulle kunna tro du var uppväxt i en mörk grotta!

Slut på denna diskussionen! Tycker inte du behöver gå in här om du ändå inte trivs på Mif:s sida!
/C

CoolaKoffe:

De e inga som älskar Mif!!De e därför dom skriver om AIK!Hahaha!!

Varför ska man skriva om aik när man e miffare!!! kom igen nu sluta lipa om aik å älska erat kära lag!!!!

christoffero:

Jag skrev de med flit!Vi här uppe i sthlm har utbildning och kan stava jämfört med er nere i skåne!Hahahaha!

carina: Kanske är så? Vad vet jag mer än att man inte ska hugga på såna inlägg då det oftast bara blir onödig.....hmmm, ja pajkastning var ett bra ord.

Frisco:

Jag tycker nog att Tiger of Sweden får lov att ta litet pajkastning om sin stavning när han själv dömer ut skåningar i allmänhet för att inte kunna stava. Tråden som sådan ska ju inte tas på för stort allvar...

christoffero:
Hur var det nu? Är det inte så att god internetsed och chatsed innebär att man INTE klagar på stavfel? Bror Duktigmentalitet bör inte förekomma på sådana element. Skönt tycker jag.

carina: ja det har du rätt i *ler* flera fel.... förstår att han bara vill retas, men ändå, man behöver ju inte vara otrevlig som han faktiskt är! Men men :-)

christoffero:

Som han hade SÄTT.....
Sett?

« · 80138 · »