Huge

35181 inlägg · 40029 besäkare

Historik

· 63 ·
Brynäs IF > Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Zappaholic: Pinsamt..
En liten dutt från Björninen…
Haha…

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
OlliJanne: "ja nyckeln imorgon blir nog att stå emot första 10 min"

Ähh, det funkar att låta Frölunda leka av sig i början också.
Gör så här bara.
Lycka till i morron, håller på er!!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Precis.
Vad är oväsentligheter som att kunna läsa, skriva och räkna på ett korrekt sätt, mot väsentligheter som hur Brynäs omklädningsrum borde se ut... ;-))

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: "vad glad jag är att vara Timråit o hänga i den här boken än att måste vara Brynäsare o läsa allt skit dom vräker ur sig mot varandra i den gb:n."

Precis.
Till skillnad mot alla artigheter, positiva och nyanserade omdömen som ni själva alltid "vräker" ur er mot varandra härinne?
Faan, tänk om man vore timråit ändå.... :-)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Precis. Varför haka upp sig på omklädningsrummets design eller om nån råkar särskriva i ett inlägg.
För att bara ta TVÅ exempel på alla andra saker som folk ideligen hakar upp sig på härinne.
Nu ska jag lyssna på podden, kan dock inte garantera att jag inte kommer att påpeka nåt språkligt fel ifall nåt sånt skulle förekomma... :-)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Ja, den dealen tar jag alla dar i veckan:
jag blir inte skitnödig/provocerad av särskrivningar och andra slutar vara skitnödiga/provocerade när JAG påpekar språkliga fel.
Oavsett om det förstås vad som menas eller inte.
Eller vad du nu ville ha sagt…
Topp? 😉👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mickis: Om så är fallet så är jag rätt säker på att den person som är fullt medveten om sina egna grava skrivsvårigheter också förstår/inser att kritiken om ”skitnödighet” självfallet inte är riktad mot just personer med grava skrivsvårigheter.
Ska man få påpeka språkliga fel även om det riskerar att provocera/såra någon med grava skrivsvårigheter?
Ja, jag tycker faktiskt det.
I Farsangs fall och utöver särskrivningarna så uppfattar jag heller inte hen som ngn med skrivsvårigheter, efter att ha läst alla hens inlägg.
Därför ska mitt särskrivningspåpekande självfallet tas som ett råd i all välmening och inte som nåt försök att platta till eller dissa ngn som kan tänkas ha grava skrivsvårigheter.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: MÅSTE den som får ett påpekande om ex särskrivning eller nån annan alltid bli så jävla skitnödig och känna sig så oerhört provocerad, bara för att nån ibland påpekar ett språkligt otyg?
Bara för att vända på steken och få en lite mer nyanserad och rimlig nivå på debatten…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Nä, jag tror inte att nån härinne skulle må bra ifall det fanns en möjlighet för alla användare att blocka andras inlägg, bara för att man själv inte gillar det som skrivs i ett inlägg.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Ointressant för min del, men säkert intressant och bättre sent än aldrig för en del andra…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: På vilket sätt borde jag isf ha påpekat särskrivningen, för att inte riskera att provocera dig och andra som känner sig påhoppade av ett litet försök att förbättra språkhanteringen härinne?
Vår vän ville ha åsikter om det nya omklädningsrummet (dock utan att själv lägga ut nån bild på detsamma så att man åtminstone har en möjlighet att ha en åsikt om saken...)
Jag gav indirekt en egen åsikt genom att raljera lite grann om en deal, där min åsikt mao är: det är ointressant eftersom det alltid blir en fråga om tycke och smak.
Dessutom: man får väl utgå ifrån att det ändå är spelarna/tränarna som ska vistas i omklädningsrummet och inte vi härinne och att det således är spelarna/tränarna som förmodligen har bestämt hur man vill att omklädningsrummet ska se ut.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jompe: Hehe, precis...
Hela havet stormar pga att elaka Huge råkar påpeka att nån särskriver.
Det var tydligen jävligt provocerande i vissa skribenters ögon.
Att elaka Huge också känner sig provocerad av särskrivningar, det är det minsann ingen som verkar tänka på!!

*snyft, snyft, snyft* ;-))

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: "Varför inte satsa på lite mer Brynäs inspirerat omklädningsrum? Ser ju ut som ett borta lags omklädningsrum med lite Brynäs mattor."

Föreslår en deal: Brynäs satsar på ett mer inspirerat omklädningsrum och du själv satsar lite mer på att försöka få bort särskrivningar i dina inlägg?
Deal?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Jo, men det där agerandet borde han ha lärt sig att undvika redan som pojklagsspelare.
Annars är det ju Brynäs för hela slanten på isen, lite för klent motstånd och då blir det också lite nonchalant och överambitiöst från vår sida.
För övrigt så verkar Expressen ha fått ordning på sändningen iaf...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Stackars Lindblom, säljer sig på pojklagsvis och släpper billigt in målskytten i slottet...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Så bara för att Brynäs ännu inte har gjort klart med alla spelare man önskar värva, så menar du att det är ett faktum att den önskade kvoten heller inte kommer att uppfyllas?
Du babblar ju fortfarande om nånting som Brynäs aldrig har utlovat, det är bara i din egen fantasi som man har påstått att alla de spelare man vill värva också kommer att värvas...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Fortfarande: vad säger att pessimisten skulle ha mer känsla för verkligheten än vad optimisten har?
Så länge de båda kategorierna har samma kunskaper, insyn och erfarenhet gällande det som diskuteras, så är blir det ju bara en subjektiv bedömning som avgör vem av optimisten eller pessimisten som har mest verklighetsuppfattning.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: "Den här veckan KAN det komma något" betyder explicit just att det kan eller inte kan komma något.
Det betyder inte att Manner har utlovat att det är klart och att en ny spelare kommer att skriva på, oavsett under vilken vecka det gällde eller gäller,
Låter mer som att det är en gubbgriniga och oinsatat läktarcoacher med dålig läsförståelse som är i farten här... ;-)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Räven: Det är det gamla vanliga härinne. Otåliga och enögda supportrar som alltid tror att det måste vara Brynäs fel när man inte lyckas värva nåt man är ute efter.
Att den tilltänkta värvningen har en egen vilja och själv bestämmer var hen vill spela, verkar inte vara ett tänkbart scenario i den otåliga supportervärlden... :-))

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Eller så går vi med säkerhet in i säsongen med några som har en överdriven negativism, vilket medför att man därmed inte ser verkligheten klart!!!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Nä, än så länge känner jag ingen som helst frustration över att man fortfarande inte har gjort klart med den spelare/spelartyp man vill ha.

"”Den här veckan kan det komma något”, ”En spelare är nära Brynäs, kan nog bli klar nästa vecka”

Det där är väl såvitt jag vet bara uttalanden som gjorts av otåliga supportrar/påstått insatta personer med påstådd inside info, som över/feltolkat det som Alcen och Manner verkligen har sagt: att man fortfarande letar men ännu inte har hittat nåt, alt att man de facto har hittat nåt men där spelaren ifråga har tackat nej och skrivit på för ett annat lag eller valt att avvakta ännu bättre bud.
Så mao: det är över/miss/vantolkande supportrar som är frustrerade över uttalanden som man själva har över/miss/vantolkat.
Så kan det gå när inte haspen är på... ;-)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Vi kommer iaf med säkerhet att kliva in i serien med ett otåligt gäng av både över- och underåriga gnällkärringar härinne.
Som redan innan camperna är avklarade, sitter och grinar över att den sista (?) värvningen ännu inte är klar....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Och vad har det med saken att göra?
Oavsett om Brynäs under tidigare säsonger har lyckats eller misslyckats när det gäller att försöka värva spelare efter camperna, så säger det inte ett skit om hur man ev kommer att lyckas den här säsongen.
Eller menar du på allvar att Alcen nu borde sluta försöka signa nån efter camperna, bara för att tidigare sportchefer, av olika anledningar, INTE har lyckats signa nån?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Soc: Jo, kl 04.55 stannade all trafik och man hade 5 minuter på sig att köra över sitt fordon till höger sida.
Från kl 05.00 rådde sen högertrafik i Sverige.
Allt föregicks av en massiv informationskampanj i både radio och TV. En populär slagdänga var ”Håll dig till höger, Svensson”

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Stämmer bra det, dagen ”H” 1967.
Minns att det var en solig söndagmorgon när jag satte mig på cykeln (en grå Monark med fotväxel) i Bomhus och testade nymodigheten att köra på höger sida…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Ok, då är jag med.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Aha, Ok….
Då missförstod jag dig fullständigt.
Pudlar på den….🐩😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Vad yrar du nu om?
Att ha förståelse för att Brynäs ännu inte satt sitt spel betyder väl inte att man samtidigt påstår/tror att alla andra lag redan nu är på den nivå dom kommer att hålla hela säsongen.
Sammanfattningsvis säger det bara att Brynäs sannolikt kommer att bli bättre och bättre allteftersom spelet sätter sig.
Inte att alla andra lag därmed kommer att ha den slagstyrka man visar upp nu på försäsongen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Om det nu är nån större killgissning att spelare överlag brukar bli bättre och bättre efterhand och från första isträning och framåt, så går du väl tycka att jag killgissar om Palve….

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Nä, Alcen är nog inte rädd för att agera ifall det skulle inträffa, men det känns väl alltför tidigt på säsongen att börja ifrågasätta både Palve och Timashov utifrån hur dom sett ut så här långt i en handfull träningsmatcher.
Palve är ju en väldigt kreativ och irrationell spelartyp som vi absolut behöver offensivt, att såna spelartyper ibland kan vara lite "bohemiska" i uppträdandet är nog sånt man får acceptera och det tror jag även att Manner har lite extra tålamod med.
Speciellt när det handlar om försäsong där den typen av spelare kanske kommer bort en aning iom att grundspelet ännu inte har satt sig.
Sen vet man ju aldrig hur Palve kommer att reagera nu när vi ex fått in Johan Larsson och som kanske "petar ner" Palve nåt pinnhåll i den informella spelarhierarkin sas.
Mao: när medspelarna har kommit in i det hela så kommer Palve att kunna utnyttja sin spelintelligens på ett mkt bättre sätt än det vi ser just nu.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Precis. Märkligt.
Att 2 lag som möts på försäsongen kanske ligger lite olika i fas och pga många naturliga anledningar därför och än så länge spelar med olika fart/tempo.
Oerhört märkligt vid den här tiden på säsongen….

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja, kaptensbindeln förpliktigar.
Bra kemi i den kedjan, Scott ser ju ut som en våryster kalv på grönbete idag.
När våra 5 nya spelare, varav 4 backar, är inspelade så kommer det här att se ännu bättre ut.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung Rödin, 3-1 i PP!!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Haha...
Nu har dom danska domarna ledsnat och gör allt för att hjälpa sina halvdanska vänner på andra sidan Öresund...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Klåparna: Många nazister i Tyskland under 30-talet såg inget fel i det Hitler påstod heller....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Nu har du kommit lite från det ursprungliga ämnet här: hur mkt vikt lägger ansvariga vid förslag och åsikter gällande det som rör LAGET (taktiken, coachning, träning, värvningsförslag osv)
Tror inte att det som förespråkas härinne gällande den delen, är nåt som Alcen/Manner inte redan är medvetna om.
Att man däremot lyssnar på och tar till sig förslag som rör övrigt runt ex arrangema.g osv är nog en självklarhet och nåt som säkert alla härinne redan har fattat.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Och var har jag påstått att ingen inom organisationen läser härinne?
Tvärtom, det tror jag absolut att man gör.
Frågan gällde hur mkt dom bryr sig/tar till sig/agerar på när det gäller påståenden, förslag på taktik, värvningar osv osv.
Vilken sorts hjälp/info menar du att Sundlöv skulle ha fått från HS om de spelare du nämner och som han inte redan borde ha fått från andra källor (agenter, scouter, övriga kontakter osv)?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Mkt möjligt att spelare och ledare både håller med/ger oss rätt och även skrattar åt diverse rykten som förekommer härinne, men nu tolkade jag det mer som vad dom isf anser om det som skrivs i övrigt härinne vad gäller taktik, skador, värvningar, osv osv.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Herre P: Tämligen säker på att man isf skrattar åt det mesta och det som man anser vara seriösa och någotsånär insatta/sakliga/kunniga åsikter härinne, det rycker man mest på axlarna åt eftersom det är sånt man själva redan har provat eller har för avsikt att prova.
Det är min personliga gissning....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Bedömningen av vårt medicinska team blir bara intressant först när man gått igenom samtliga fall där man ex värvat en spelare med en ev skadehistorik.
Vilken typ av skada har det gällt? Är skadan relativt vanlig och inte utgör nån större risk vad gäller frågan om man ska värva eller inte?
Hur många skador har handlat om oförutsedda händelser som det inte går att förhindra, hur mkt research och undersökningar man än har gjort på förhand gällande den aktuella och tilltänkta värvningen?

"Har vi varit feltränade? Dålig fysträning? Otur? Eller felbyggt lag som har slitit på spelarna?"

Säkert en kombination av alla dessa faktorer.
Angående Dima så minns jag inte scenariot.
Har för mig att Dima klargjorde från start att han var eller hade varit skadad och att ansvariga ändå bedömde det som att detta inte utgjorde nån anledning till att stoppa eller ens fundera på att värva honom.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Lite raljerande kring en soffläkare är nog inte mer gruppmobbning än när soffläkaren ifråga själv sitter och mobbar/dömer ut lagets läkare, tränare och scouter när det gäller hur dom bedömt Kinnvall...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Behövs inga egna läkare öht, som vi och alla andra lag har idag.
Vi har ju spolaisen.
En välmeriterad, erkänd och respekterad expert bland de medicinska teamen i SHL.
Hemifrån soffan och framför teven kan han enbart utifrån att ha sett Kinnvall mot Leksand, ge en korrekt och säker analys av dennes både fysiska och mentala status.
I sanning imponerande….

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Enligt ellis så låter såna där signaler inte alltför lovande.
Mao: vi får hoppas att det du hört inte stämmer…😂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Ja, spolaisen är iaf i ett mkt skriande behov av en lektion i ishockey, det är ett som är säkert....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Talar bara för mig själv, ingen annan.
Rivaliteten fanns förstås under 60- och 70-talet då det bara var Brynäs och Leksand på banan och man var ung och mer känslomässigt engagerad.
Sen dess är ni bara ett lag i mängden av alla andra ”rivaler” i SHL.
Idag blir jag lika glad efter en vinst mot Oskarshamn som mot Leksand.
Den yngre generationens känsla av rivalitet känns mer som påklistrad, nåt man försöker bibehålla efter att själv aldrig fått förmånen att uppleva den ”äkta” och mer befogade rivaliteten som på allvar fanns under 60- och 70-talet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Det Johan säger borde ju faktiskt vara självklarheter att fatta om man kan det minsta om hockey och lagspel i allmänhet.
Nästan lite pinsamt för hela gästboken att läsa så många sågningar och långtgående slutsatser utifrån en handfull försäsongsmatcher.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: "Betyder inte ett skit när serien startar även om det inte såklart är bra att torska mot sina rivaler 2 gånger på 2 dagar"

Eller så är det bättre att förlora såna här matcher än att vinna dom vid den här tidpunkten. Förluster kan ju faktiskt vara mer fostrande och lärorika, då ser man iaf vad man måste förbättra och träna hårdare på.
Att det sen råkade vara just Leksand som vi förlorade mot lägger jag ingen större vikt vid. Det där rivalsnacket la man av med i slutet av tonåren... ;-)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: ”skridskoåkningen och fysiken är inte tillräckligt bra” enligt Manner.

Betyder det verkligen att han anser att alla spelare helt plötsligt inte kan åka skridskor och dessutom vara för tunna och klena i det fysiska spelet och dåligt tränade? Knappast.
Han menar förstås(?) att vi just nu åker för lite skridskor och inte är tillräckligt fysiska framförallt i spelet man mot man.
Det är iaf min tolkning av vad han menar.
Iaf om man försöker tolka hans ord utifrån vad man själv anser låter troligt….

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Utan ett par billiga/oturliga/slarviga/onödiga/till stor del begripliga egna misstag som gav Leksand ett par mål så hade vi vunnit matchen, och alla otåliga/överengagerade fans härinne hade varit nöjda med spelet.
Det är så den typen av supportrar fungerar, det är sen gammalt och nåt man får leva med på såna här sajter.... ;-)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: "Driven från första tee uppskattas skarpt!"

Tackar!
Ja, den var iaf klart bättre slagen än ellis halvtoppade socket ner i vattenhindret framför damtee... ;-))

· 63 ·
Om Huge
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Lidingö