Historik
Föregående · 62 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Håller med om det dåliga tålamodet senast. Bevisades väl tydligast genom Rödinfemmans uppträdande vid deras kvittering innan paus.
Sen håller jag inte alls med när du tror att det handlar om omotiverade spelare som inte vill göra jobbet. Varför gjorde man isf jobbet och var väldigt motiverade i de matcher där vi både vunnit och tagit poäng efter förlängning?
När frustrerade och överambitiösa spelare vill göra allting själv och spelet inte synkar, då kan det lätt se ut som att man är omotiverade och inte vill göra jobbet.
Svårare tror jag inte att det är.
Sen är jag inte så säker på att hemmaplan är nån större fördel i såna här lägen, även om vinsten mot Örebro hemma kan tyda på motsatsen.
Pressen både utifrån och inifrån att prestera framåt just på hemmaplan kan istället bli en black om foten istf en fördel.
Sammanfattningsvis känns det som att våra problem inte borde vara så svåra att få bukt med. Det har trots allt i mångt och mycket handlat om det du är inne på: individuella aktioner och misstag bakåt samtidigt som vi inte förvaltat det vi skapat framåt, och inte så mkt om strukturella och systemmässiga fel i grundspelet.
Sen håller jag inte alls med när du tror att det handlar om omotiverade spelare som inte vill göra jobbet. Varför gjorde man isf jobbet och var väldigt motiverade i de matcher där vi både vunnit och tagit poäng efter förlängning?
När frustrerade och överambitiösa spelare vill göra allting själv och spelet inte synkar, då kan det lätt se ut som att man är omotiverade och inte vill göra jobbet.
Svårare tror jag inte att det är.
Sen är jag inte så säker på att hemmaplan är nån större fördel i såna här lägen, även om vinsten mot Örebro hemma kan tyda på motsatsen.
Pressen både utifrån och inifrån att prestera framåt just på hemmaplan kan istället bli en black om foten istf en fördel.
Sammanfattningsvis känns det som att våra problem inte borde vara så svåra att få bukt med. Det har trots allt i mångt och mycket handlat om det du är inne på: individuella aktioner och misstag bakåt samtidigt som vi inte förvaltat det vi skapat framåt, och inte så mkt om strukturella och systemmässiga fel i grundspelet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: "menar att i en organisation, oavsett det gäller ett företag eller en idrottsförening, så måste människor få komma till tals.."
Och vilka belägg har du isf hemifrån din soffa som säger att människor inom föreningen inte får komma till tals?
".en klubb med endast ja-sägare stagnerar och det ser vi i Brynäs nu.."
Vilka "vi" är det du avser?
Du själv och alla andra som sitter hemma i soffan och har insyn i allt och vet hur allt borde skötas?
Och vilka belägg har du isf hemifrån din soffa som säger att människor inom föreningen inte får komma till tals?
".en klubb med endast ja-sägare stagnerar och det ser vi i Brynäs nu.."
Vilka "vi" är det du avser?
Du själv och alla andra som sitter hemma i soffan och har insyn i allt och vet hur allt borde skötas?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enligt vad man hört så är AndersB bara ett väldigt otränat nättroll, vilket INTE förvånar nån i vare sig laget eller härinne.
Går nog INTE att ändra på heller, oavsett tillförd träningsmängd…
Går nog INTE att ändra på heller, oavsett tillförd träningsmängd…
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Med tanke på att du bara är en i mängden av alla ”tomma tunnor” så lägger jag inte så mkt vikt vid vad du tror är orsaken till varför Brynäs isf blir degraderade.
Nåt säger mig dock så pass mkt att vare sig dina, mina eller andras goda ”soffråd” härinne har nån som helst inverkan på vår tabellplacering…
Nåt säger mig dock så pass mkt att vare sig dina, mina eller andras goda ”soffråd” härinne har nån som helst inverkan på vår tabellplacering…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: ”Varför åkte BIF buss från Malmö??”
Sannolikt därför att laget vanligtvis väl brukar åka just buss till bortamatcherna men där man ibland tar flyget till vissa andra, beroende på avstånd och ex hur spelschemat ser ut.
Har du nåt annat och bättre förslag på transportsätt, så tror jag Alcen är idel öra…
Sannolikt därför att laget vanligtvis väl brukar åka just buss till bortamatcherna men där man ibland tar flyget till vissa andra, beroende på avstånd och ex hur spelschemat ser ut.
Har du nåt annat och bättre förslag på transportsätt, så tror jag Alcen är idel öra…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Sansade och vettiga svar som alla redan kommit fram till.
Utom den lilla nätklick av överengagerade fans som härjar på nätet och som lyckligtvis bara är en bråkdel av den samlade supporterskaran i landet.
Dom hörs alltid mest och vet alltid bäst.
Osökt framstår ett ordspråk som adekvat i sammanhanget:
”Tomma tunnor skramlar mest”
Utom den lilla nätklick av överengagerade fans som härjar på nätet och som lyckligtvis bara är en bråkdel av den samlade supporterskaran i landet.
Dom hörs alltid mest och vet alltid bäst.
Osökt framstår ett ordspråk som adekvat i sammanhanget:
”Tomma tunnor skramlar mest”
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Ja, det där gäller ju i allra högsta grad på sajter som den här.
En massa självpåtagna soffledare som tror sig veta bättre än Manner och Alcen.
Och det är dessutom jävligt svårt att få ner dessa soffbedömare från sina höga piedestaler.
Nåt bra förslag på effektiva åtgärder för att få dom att ramla ner till verkligheten?
En massa självpåtagna soffledare som tror sig veta bättre än Manner och Alcen.
Och det är dessutom jävligt svårt att få ner dessa soffbedömare från sina höga piedestaler.
Nåt bra förslag på effektiva åtgärder för att få dom att ramla ner till verkligheten?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: "fem sex stycken kanske, och ett antal huvudsmällar i andra sammanhang på skidor och vid bilkrockar...enda fördelen är väl stjärnbaneret man får se..."
Ojdå, stackare där...
Är det munkas du krockat med på skidorna eller i bilen?
Jag menar, utifrån era inlägg så verkar dom där smällarna knappast ha gjort er klokare direkt, snarare tvärtom....
Ojdå, stackare där...
Är det munkas du krockat med på skidorna eller i bilen?
Jag menar, utifrån era inlägg så verkar dom där smällarna knappast ha gjort er klokare direkt, snarare tvärtom....
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: "Jag drar absolut inga slutsatser om att det betyder att det är "jätteproblem i laget" men lite märkligt tycker jag känns."
Jo, men det behöver ju inte vara speciellt märkligt att ha en frivillig träning om det nu är så som jag samtidigt spekulerar i att det mkt väl kan vara: att Manner vill ta ett snack med vissa spelare för att inskärpa allvaret kring ett problem som efterhand kan växa till nåt riktigt problematiskt om man inte stämmer i bäcken sas?
Jo, men det behöver ju inte vara speciellt märkligt att ha en frivillig träning om det nu är så som jag samtidigt spekulerar i att det mkt väl kan vara: att Manner vill ta ett snack med vissa spelare för att inskärpa allvaret kring ett problem som efterhand kan växa till nåt riktigt problematiskt om man inte stämmer i bäcken sas?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Absolut, visst är det så.
Frågan är väl isf HUR mkt tillgänglig han borde vara och inom rimlighetens gränser?
Ska han uttala sig efter varje match och varje gång media eller fans ifrågasätter honom själv och/eller laget, tränaren osv?
Hur pass mkt brukar sportchefer i allmänhet uttala sig i såna här lägen?
Alla är väl olika i sina personliga uttryckssätt, en del är som musslor och andra glappar lite mer.
Det enda jag personligen hade önskat är väl att han uttalar sig om hur det går med den sista(?) forwarden han vill ha in.
Eller om det öht blir nån, då det ekonomiska läget måste ha förvärrats avsevärt pga kända omständigheter?
Frågan är väl isf HUR mkt tillgänglig han borde vara och inom rimlighetens gränser?
Ska han uttala sig efter varje match och varje gång media eller fans ifrågasätter honom själv och/eller laget, tränaren osv?
Hur pass mkt brukar sportchefer i allmänhet uttala sig i såna här lägen?
Alla är väl olika i sina personliga uttryckssätt, en del är som musslor och andra glappar lite mer.
Det enda jag personligen hade önskat är väl att han uttalar sig om hur det går med den sista(?) forwarden han vill ha in.
Eller om det öht blir nån, då det ekonomiska läget måste ha förvärrats avsevärt pga kända omständigheter?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Visst är det så.
Kan mkt väl vara så att ex Rödin, med sitt enorma klubbhjärta och hans emellanåt överambitiösa uppträdande (på gott och ont ska sägas...), är EN av de spelare som Manner nu får jobba lite extra med.
Kanske därför som man har en frivillig träning utan bl.a kaptenen, vad vet jag...
Kan mkt väl vara så att ex Rödin, med sitt enorma klubbhjärta och hans emellanåt överambitiösa uppträdande (på gott och ont ska sägas...), är EN av de spelare som Manner nu får jobba lite extra med.
Kanske därför som man har en frivillig träning utan bl.a kaptenen, vad vet jag...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: " Hade varit bättre att signalera att man står enade bakom Manner."
Håller förstås med, ifall det hade varit nattsvart och spelet havererat i samtliga matcher.
Men efter 6 matcher där det fullt naturligt och i en mkt jämn liga går upp och ner i prestation?
Och bara för att otåliga, oinsatta och i många fall okunnig supportrar kräver ingående svar på exakt allting och när deras förmodat överdrivna förväntningar kommer på skam?
Nä, det blir bara löjligt och överdrivet skitnödigt att ansvariga ska behöva uttala sig i det här läget, bara för att otåliga supportrars förväntningar för tillfället inte har infriats.
Håller förstås med, ifall det hade varit nattsvart och spelet havererat i samtliga matcher.
Men efter 6 matcher där det fullt naturligt och i en mkt jämn liga går upp och ner i prestation?
Och bara för att otåliga, oinsatta och i många fall okunnig supportrar kräver ingående svar på exakt allting och när deras förmodat överdrivna förväntningar kommer på skam?
Nä, det blir bara löjligt och överdrivet skitnödigt att ansvariga ska behöva uttala sig i det här läget, bara för att otåliga supportrars förväntningar för tillfället inte har infriats.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Eftersom det såvitt jag vet är relativt vanligt att lag i allmänhet och emellanåt brukar ha frivilliga träningar, så låter det snarare väldigt "udda" när du undrar över den saken... ;-)
Känns väl mer som att när "mediaexperter" och otåliga fans nu har jagat upp sig själva över lite knackigt spel, kräver förklaringar från ansvariga och inte får några, ja då måste ju en frivillig träning förstås bero på att det är jätteproblem i laget.
När det i själva verket kanske bara handlar om lite av en halv vilodag sas, istf att grotta ner sig i all kritik utifrån och överanalysera påstådda jätteproblem som inte existerar...
Känns väl mer som att när "mediaexperter" och otåliga fans nu har jagat upp sig själva över lite knackigt spel, kräver förklaringar från ansvariga och inte får några, ja då måste ju en frivillig träning förstås bero på att det är jätteproblem i laget.
När det i själva verket kanske bara handlar om lite av en halv vilodag sas, istf att grotta ner sig i all kritik utifrån och överanalysera påstådda jätteproblem som inte existerar...
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Lagandan behöver ju inte var dålig eller på upphällningen bara för att man talat om saken inför en match men ändå råkar förlora densamma.
Överambition i vissa spelmoment där spelarna vill för mkt kan snarare vara ett tecken på att lagandan är FÖR stor, viljan tar över och spolierar de taktiska ritningar man kommit överens om.
Överambition i vissa spelmoment där spelarna vill för mkt kan snarare vara ett tecken på att lagandan är FÖR stor, viljan tar över och spolierar de taktiska ritningar man kommit överens om.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Herregud….
6 matcher spelade med blandat resultat.
Några överengagerade, otåliga, gnälliga, oinsatta och okunniga supportrar börjar sprida rykten om saker man högst sannolikt inte har en jävla aning om.
Sen kräver man att Alcen ska uttala sig och när/om han inte gör det, då har man förstås nåt att dölja.
Ska man skratta eller gråta?
Bra ifall Alcen inte låter sig styras av en otålig kravmobb så fort spelet knackar en aning.
6 matcher spelade med blandat resultat.
Några överengagerade, otåliga, gnälliga, oinsatta och okunniga supportrar börjar sprida rykten om saker man högst sannolikt inte har en jävla aning om.
Sen kräver man att Alcen ska uttala sig och när/om han inte gör det, då har man förstås nåt att dölja.
Ska man skratta eller gråta?
Bra ifall Alcen inte låter sig styras av en otålig kravmobb så fort spelet knackar en aning.
+ 22
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Två huvudlösa lägen där man kliver fram med flera spelare på puckföraren,sätter backarna i skiten och i stort sett bjuder på både tvåan och trean. Billigt och surt när vi för övrigt gör en bra period framåt.
Städa bort det där juniorförsvarsspelet och det ser bra ut...
Städa bort det där juniorförsvarsspelet och det ser bra ut...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattiask: Säger ingenting om hur det verkligen förhåller sig då det bara är din egen subjektiva bedömning.
Jag kan lika gärna, utifrån bilderna, hävda att det inte är nån filmning öht och det är DU som försöker hitta nåt enbart pga Shinnimins dåliga rykteshistorik.
Jag kan lika gärna, utifrån bilderna, hävda att det inte är nån filmning öht och det är DU som försöker hitta nåt enbart pga Shinnimins dåliga rykteshistorik.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Tycker inte att bilderna entydigt visar på nåt filmningsförsök, hur mkt stämplad Shinnimin än har blivit pga sin historik.
Själv uppfattar jag det som att Rödin är där i första läget och stör Shinnimin tillräckligt mkt för att balansen rubbas utan att denne helt tappar kontakten med isen.
Den störningen är inte tillräckligt kraftig för att fälla honom men tillräcklig för att få ner farten en aning och när han sen försöker återfinna densamma och klubban inte längre påverkar honom, så tappar han balansen mer pga av ivern att återfå densamma, sas.
Känns som att många hemmasupportrar mer dömer honom utifrån "guilt by association" än att försöka se på den enskilda situationen utan brynäsbrillorna på näsan.
Med det sagt är det ändå bara Shinnimin själv som vet ifall han försökt filma eller förstärka, vi andra kan bara försöka titta på situationen i efterhand och se ifall "fallet" ser naturligt ut eller inte.
Själv uppfattar jag det mest som att han tappar balansen, nåt som spelare för många gånger under en match.
Domarna har väl dessutom erkänt att man missuppfattade situationen som ett försök att filma, när man sett bilderna i efterhand.
Själv uppfattar jag det som att Rödin är där i första läget och stör Shinnimin tillräckligt mkt för att balansen rubbas utan att denne helt tappar kontakten med isen.
Den störningen är inte tillräckligt kraftig för att fälla honom men tillräcklig för att få ner farten en aning och när han sen försöker återfinna densamma och klubban inte längre påverkar honom, så tappar han balansen mer pga av ivern att återfå densamma, sas.
Känns som att många hemmasupportrar mer dömer honom utifrån "guilt by association" än att försöka se på den enskilda situationen utan brynäsbrillorna på näsan.
Med det sagt är det ändå bara Shinnimin själv som vet ifall han försökt filma eller förstärka, vi andra kan bara försöka titta på situationen i efterhand och se ifall "fallet" ser naturligt ut eller inte.
Själv uppfattar jag det mest som att han tappar balansen, nåt som spelare för många gånger under en match.
Domarna har väl dessutom erkänt att man missuppfattade situationen som ett försök att filma, när man sett bilderna i efterhand.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Rödin gör en tvär vänstervändning samtidigt som motståndaren sätter upp sin klubba mellan Rödins armar nånstans ovanför dennes handskar. När motståndaren inte släpper sin klubba och/eller använder den som en hävstång för att försöka få Rödin ur balans, ja då är det väl inte så konstigt ifall Rödin tappar balansen när han befinner sig mitt i en tvär vänstersväng och det inte behövs mkt i form av en medsols hävstångsvridning för att få spelaren ifråga ur balans och fälld.
Att vissa gnäller över filmning i den här sekvensen låter mer som att man försöker plocka nån sort neutralitetspoäng genom att visa på att vi brynäsare minsann också kan se och kritisera när våra egna spelare filmar och inte bara när Shinnimin påstås göra det.
Att vissa gnäller över filmning i den här sekvensen låter mer som att man försöker plocka nån sort neutralitetspoäng genom att visa på att vi brynäsare minsann också kan se och kritisera när våra egna spelare filmar och inte bara när Shinnimin påstås göra det.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: En olycksminut där Lindbäck ser lite släpphänt ut och dom har vänt på steken efter att inte ha haft nånting innan dess. Scott träffar ribban/stolpen(?) innan deras kvittering, små marginaler. Bra PP och där deras keeper förstås gör ett par idioträddningar som lurar oss på en kvittering.
Surt, vem har sagt att hockey är rättvist....
Surt, vem har sagt att hockey är rättvist....
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Så du tror på allvar att Manner aldrig har haft den här ändringen i åtanke utan helt plötsligt och av en slump läst härinne och nu ändrat i formationerna enbart pga att otåliga supportrar har gapat och skrikit om det?
Med detta sagt så respekterar jag ändå dina i mitt tycke goda hockeykunskaper, men som sagt: att Manner ändrat i formationerna tillskrivs nog mer hans egna kunskaper och erfarenheter än att han skulle ha vägletts och låtit sig styras av höjda röster från otåliga och krävande supportrar…
Med detta sagt så respekterar jag ändå dina i mitt tycke goda hockeykunskaper, men som sagt: att Manner ändrat i formationerna tillskrivs nog mer hans egna kunskaper och erfarenheter än att han skulle ha vägletts och låtit sig styras av höjda röster från otåliga och krävande supportrar…
+ 23
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9382}: Patetiska gnällkärringar som inte kan nåt om hockey heller.
Fatal kombination, men dom tror förstås att dom vet bättre och kan mer än Manner.
Haha…
Fatal kombination, men dom tror förstås att dom vet bättre och kan mer än Manner.
Haha…
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Varför verkar Brynäs inte vara intresserade av att samarbeta på nåt sätt med Kohn?
Vore kul att få veta. Eller inte….🤔
Vore kul att få veta. Eller inte….🤔
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Undrar vilka domare vi får imorgon?
Hoppas på dom här två... :-))
Hoppas på dom här två... :-))
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
MorganaLefaey: Ny regel: tillåtet att spela bytet ut med oknäppt hjälmband.
Enligt studion.
Annars hårt dömd 5:a, max en tvåa…
Enligt studion.
Annars hårt dömd 5:a, max en tvåa…
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Precis. Och exakt ALLA härinne skulle hålla tummarna för att Missing People inte hittar honom.... :-))
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, mkt mjölksyra där på Dima.
Förståeligt.
Däremot gränsfall på hakning/slashing från Riikula..
Förståeligt.
Däremot gränsfall på hakning/slashing från Riikula..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Helt rätt.
Om han nu blev ”crossad” i ansiktet, vilket reaktionen från filmaren indikerar, varför bara en tvåa på Hedberg?
Borde väl isf vara matchstraff, eller?
Surt att dom dessutom målar när VV gör en bra räddning på förstaläget.
Ser oförskämt bra ut i övrigt, OIK är ett bra och giftigt lag…
Om han nu blev ”crossad” i ansiktet, vilket reaktionen från filmaren indikerar, varför bara en tvåa på Hedberg?
Borde väl isf vara matchstraff, eller?
Surt att dom dessutom målar när VV gör en bra räddning på förstaläget.
Ser oförskämt bra ut i övrigt, OIK är ett bra och giftigt lag…
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: 2 min för diving om man ska fortsätta med dom bedömningarna…
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: "Ja, som lekman kan man tycka att det måste vara svårt att få matchträning genom att sitta på bänken..?
Ja, det är väl just därför som du bara är en gissande lekman hemma i soffan och Manner är den som besitter kunskaperna och den insyn som krävs för att bedöma hur man på bästa sätt ska få Kinnvall spelklar....
Ja, det är väl just därför som du bara är en gissande lekman hemma i soffan och Manner är den som besitter kunskaperna och den insyn som krävs för att bedöma hur man på bästa sätt ska få Kinnvall spelklar....
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Sicket svammel…
Vare sig Rögleinsatsen eller nästa insats säger nånting om resten av säsongen, underlaget är alldeles för tunt.
Och vad fan har förra årets inledning med årets dito att göra, när det gäller att bedöma hur den HÄR säsongen kommer att utvecklas?
Nada.
Oavsett om vi gör en kanonmatch eller fiasko mot Oskarshamn så säger det inte ett skit om hur säsongen kommer att se ut.
Hur mkt trendbrott eller inte som det isf än skulle vara i jämförelse med förra säsongens inledande 2 matcher.
Sen blir det ju rent komiskt när du först talar om en ”liten hint” och i samma andetag menar att den hinten skulle visa att det faktiskt KAN bli annorlunda den här säsongen.
Ja, men om underlaget på 2 matcher nu är för tunt för att kunna hinta om nånting öht, då kan ju hinten lika gärna peka på att det faktiskt INTE kommer att bli nåt annorlunda än förra säsongen.
Att det sen kan bli ett trendbrott i jämförelse med tidigare säsonger är väl självklart, lika självklart som att det i jämförelse INTE behöver bli nåt trendbrott.
Mao: ett fullständigt meningslöst och ointressant resonemang.
Vare sig Rögleinsatsen eller nästa insats säger nånting om resten av säsongen, underlaget är alldeles för tunt.
Och vad fan har förra årets inledning med årets dito att göra, när det gäller att bedöma hur den HÄR säsongen kommer att utvecklas?
Nada.
Oavsett om vi gör en kanonmatch eller fiasko mot Oskarshamn så säger det inte ett skit om hur säsongen kommer att se ut.
Hur mkt trendbrott eller inte som det isf än skulle vara i jämförelse med förra säsongens inledande 2 matcher.
Sen blir det ju rent komiskt när du först talar om en ”liten hint” och i samma andetag menar att den hinten skulle visa att det faktiskt KAN bli annorlunda den här säsongen.
Ja, men om underlaget på 2 matcher nu är för tunt för att kunna hinta om nånting öht, då kan ju hinten lika gärna peka på att det faktiskt INTE kommer att bli nåt annorlunda än förra säsongen.
Att det sen kan bli ett trendbrott i jämförelse med tidigare säsonger är väl självklart, lika självklart som att det i jämförelse INTE behöver bli nåt trendbrott.
Mao: ett fullständigt meningslöst och ointressant resonemang.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: "Att vi lyckades göra en bra insats på bortaplan mot ett topplag och kamma hem en hedersam förlust säger egentligen ingenting om vart den här säsongen kan ta vägen."
"Nästa match blir en tidig värdemätare och kan nog ge en liten hint om årets upplaga på ett annat sätt än förra matchen."
Så efter första matchen av 52 så går det inte att säga nåt om hur säsongen kommer att gestalta sig.
Däremot efter ANDRA matchen av 52, ja då borde man minsann kunna få en värdemätare på hur det kommer att se under resten av säsongen.
Haha...
Hur fan försökte du tänka nu?
"Nästa match blir en tidig värdemätare och kan nog ge en liten hint om årets upplaga på ett annat sätt än förra matchen."
Så efter första matchen av 52 så går det inte att säga nåt om hur säsongen kommer att gestalta sig.
Däremot efter ANDRA matchen av 52, ja då borde man minsann kunna få en värdemätare på hur det kommer att se under resten av säsongen.
Haha...
Hur fan försökte du tänka nu?
+ 11
Brynäs IF > Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Silfverkroken: BOOM-BOOM
Sklenicka!!!! 👊👊👊👊👍👍👍
Sklenicka!!!! 👊👊👊👊👍👍👍
+ 3
Föregående · 62 · Nästa
Det intressanta är väl som sagt ifall ett utifrån sett och till synes omotiverat uppträdande på isen, är ett säkert bevis på att spelaren ifråga verkligen ÄR omotiverad?
Ett till synes omotiverat uppträdande kan som sagt lika gärna tyda på mkt bra motivation, vilket jag försökte förklara i mitt förra inlägg.
Sen finns det förstås inga garantier och det kan mkt väl handla om omotiverade spelare, men för mig känns det osannolikt att spelare på den här nivån och i ett sånt här inledande läge av säsongen helt plötsligt skulle bli omotiverade för sin uppgift så fort det tar emot det minsta.