Historik
Föregående · 120 · Nästa
Luleå HF > Sv: Morgondagens match
Match imorgon mot VF oc så här ser laget mot dom ut:
Målvakt: Daniel Henriksson Gusten Törnqvist
1:a Backpar: VB Roger Åkerström HB Andersson-Junkka
2:a Backpar: VB Tuukka Mäntylä HB Pavel Skrbek
3:e Backpar VB Jan Sandström HB Jonas Johansson
Extra Back HB Patrik Bäärnhjälm
1:a
VF Magnus Nilsson CF Jonas Rönnqvist HF Karl Fabricius
2:a
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Linus Fagemo
3:e
VF Per Ledin CF Thomas Berglund HF Johan Tellström
4:e:
VF Pierre Berggren CF Emil Lundberg
(www.luleahockey.se)
Väldigt roligt att Janne och Emil är tillbaka igen efter skada.
Därimot hade jag gärna sett Bäärnhielm fått fortsätta spela.Han gjorde ju 1-1 och fick mycket lovord från flera jag pratat med.
Bara hoppas att han får spela några byten alternativt att dom rullar på sju backar.
Målvakt: Daniel Henriksson Gusten Törnqvist
1:a Backpar: VB Roger Åkerström HB Andersson-Junkka
2:a Backpar: VB Tuukka Mäntylä HB Pavel Skrbek
3:e Backpar VB Jan Sandström HB Jonas Johansson
Extra Back HB Patrik Bäärnhjälm
1:a
VF Magnus Nilsson CF Jonas Rönnqvist HF Karl Fabricius
2:a
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Linus Fagemo
3:e
VF Per Ledin CF Thomas Berglund HF Johan Tellström
4:e:
VF Pierre Berggren CF Emil Lundberg
(www.luleahockey.se)
Väldigt roligt att Janne och Emil är tillbaka igen efter skada.
Därimot hade jag gärna sett Bäärnhielm fått fortsätta spela.Han gjorde ju 1-1 och fick mycket lovord från flera jag pratat med.
Bara hoppas att han får spela några byten alternativt att dom rullar på sju backar.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
matsby: Då gäller det att Vancouver är villiga att ge honom ett fribrev.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
matsby: Vad jag vet så spelade han inte en enda match för Vancouver.
Och varför skrattar du åt att han blivit nerskickad? Gillar du inte Obsut?
Och varför skrattar du åt att han blivit nerskickad? Gillar du inte Obsut?
Svenska Hockeyligan > Sv: Domare Danielsson?
Hälge: Jo, jag vet det. men nu är det ju så att nivån höjs då ett lag redan har en man i utvisningsbåset.
En annan sak som också är vanlig är om ett lag har drabbats av flera raka utvisningar så behövs det inte mycket för att domaren ska "hitta" en utvisning hos laget som har spelat mycket pp.
En annan sak som också är vanlig är om ett lag har drabbats av flera raka utvisningar så behövs det inte mycket för att domaren ska "hitta" en utvisning hos laget som har spelat mycket pp.
Svenska Hockeyligan > Sv: Domare Danielsson?
Hälge: Jag vet inte, men kanske domarna är rädda att avgöra matchen? Något annat kan jag inte komma på.
Skidsport > Sv: Anja är bara bäst
slashpuppie: Vad ska man säga om Anja? Hon är helt otrolig. 5:a efter första åket, 75 hundradelar från ettan. Efter andra åket är hon där hon hör hemma dvs högst upp på pallen.
Bara lyfta på hatten!
Bara lyfta på hatten!
MoDo Hockey > Sv: God Fortsättning...
Poffa: För mig är det också ett rött kryss, så tydligen har du lyckats med något som jag och Frisco misslyckats med.
Luleå HF > Sv: Sjunk inte till deras nivå
Kickan: Är väl till och med andra gången han åkte på en axelskada.
Kan inte skadeeländet ta slut snart?
Kan inte skadeeländet ta slut snart?
Luleå HF > Sv: Sjunk inte till deras nivå
Kickan: Japp, skadelistan är verkligen lång. Hur är det igentligen med Emil.Visst var det en axelskada på honom?
Luleå HF > Sv: Sjunk inte till deras nivå
Kickan: Hur börjar skadeläget vara? Får vi tillbaka någon spelare till VF som det ser ut nu?
MoDo Hockey > Sv: Grus i maskineriet
Frisco: Hahahaa.Det såg jag inte, tack för upplysningen.
Paddan:Tack för länken.
Paddan:Tack för länken.
MoDo Hockey > Sv: Grus i maskineriet
Frisco: Du som har koll på ett och annat.Adressen till PG hemsida önskas.
Timrå IK > Sv: Solklart mål
Helg Ernest: Man får inte visa tveksamma situationer på jumbotronen/mediakuben.
MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco: Ibland har man kort minne vet du.
Vem var det som klankade ner på Modo? Inte var det jag ivarjefall.Tror jag.
Vem var det som klankade ner på Modo? Inte var det jag ivarjefall.Tror jag.
MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco: Jag undrar om ni Modofans vill bli påminda om de fyra andra möterna mellan Luleå och Modo iår.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Bilder från Luleå-MIF finns på Svt.se
Kul att Bäärnhielm fick måla.Var riktigt snyggt dessutom.
Kul att Bäärnhielm fick måla.Var riktigt snyggt dessutom.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Vad jag vet så jobbade jag även mot HV.Då gick det ju inte så bra trots min onärvaro.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Näää, det såg jag inte eftersom jag befann mig i Piteå på jobbet......
Albert: Måste ha missat det.Ska genast läsa ditt inägg igen.
Albert: Måste ha missat det.Ska genast läsa ditt inägg igen.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Klart som tusan att man är stolt över dom. Vi har ju trots allt mer än en handfull spelare borta (som vanligt)
Nu är det bara hoppas att någon av de skadade är tillbaka inför VF-matchen den 6:e januari.
Och två dagar efter det spelas onekligen en väldigt viktig match i COOP Arena.Den är en måste-vinna-match.
Nu är det bara hoppas att någon av de skadade är tillbaka inför VF-matchen den 6:e januari.
Och två dagar efter det spelas onekligen en väldigt viktig match i COOP Arena.Den är en måste-vinna-match.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan:Lärking får kritik efter kvällens match. Saxat från aftonbladet:
- Jag måste erkänna att det var länge sedan jag såg så ojämn nivå på bedömningarna. Tveksamma utvisningar för Malmö är en del av förklaringen till att vi kunde vinna i kväll, sade han efter matchen.
Sagt av Jens Hellgren.
Jag är inte mycket för att skylla ifrån mig, men det är synd att vi inte fick chansen att avgöra matchen på egen hand. Det var inte Luleå, utan domaren som avgjorde, sade Stefan "Lillis" Lundh.
- Jag måste erkänna att det var länge sedan jag såg så ojämn nivå på bedömningarna. Tveksamma utvisningar för Malmö är en del av förklaringen till att vi kunde vinna i kväll, sade han efter matchen.
Sagt av Jens Hellgren.
Jag är inte mycket för att skylla ifrån mig, men det är synd att vi inte fick chansen att avgöra matchen på egen hand. Det var inte Luleå, utan domaren som avgjorde, sade Stefan "Lillis" Lundh.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Vad jag menar är att kanske självförtroendet börjar bli bättre hos Fagemo.Vid dåligt sådant tvekar man då man får skottläga och passar eller slarvar bort läget.Vid bra självförtroende så pangar man bara på.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Och äntligen agerar Fagemo som en riktig målskytt. Tänkte inget när han fick passet, bara pangade på.Precis som han ska göra.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Hälge: Tickekitack.Får beklaga att ni inte kunde vinna.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kurt Steiner: Så överljuvligt underbart med tre poäng och en nolla för Hento.Nu är det bara vänta till någon skriver ner en matchrapport.
MoDo Hockey > Sv: "- Vi är fan inget topplag"
jenza: Är väl två ggr som det hänt nu.HV sparkade sin andretränare förra säsongen också ni iår.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Kickan: Kvällens domare: Christer Lärking.
Vad säger man ? Bra eller dålig?
Vad säger man ? Bra eller dålig?
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Kickan: BIK:s nästa match är den 11/1.
Tror inte Boden har något emot att han får lite matchträning. Det är väl därimot osäkert hur BIK-supportrarna ställer sig till det.Har inte läst på deras forum på väldigt,väldigt länge.
Tror inte Boden har något emot att han får lite matchträning. Det är väl därimot osäkert hur BIK-supportrarna ställer sig till det.Har inte läst på deras forum på väldigt,väldigt länge.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Frisco:
Här är vår lilla skadelista:
Stefan Nilsson knäskada, Jan Sandström Hjärnskakning, Petter Nilsson Ryggskada, Emil Lundberg Axelskada samt Jonas Nordqvist Axelskada.
+ att Johan Fransson är på JVM.
Här är vår lilla skadelista:
Stefan Nilsson knäskada, Jan Sandström Hjärnskakning, Petter Nilsson Ryggskada, Emil Lundberg Axelskada samt Jonas Nordqvist Axelskada.
+ att Johan Fransson är på JVM.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Och så här ser kvällens lag ut enligt Kuriren:
Målvakter: Daniel Henriksson (Gusten Thörnqvist).
Förstafemman: Roger Åkerström, Jonas Andersson-Junkka – Magnus Nilsson, Jonas Rönnqvist, Karl Fabricius.
Andrafemman: Tuukka Mäntylä, Patrik Bäärnhielm – Kamil Brabenec, Hans Huczkowski, Linus Fagemo.
Tredjefemman: Pavel Skrbek, Jonas Johansson – Thomas Berglund, Per Ledin, Johan Tellström.
Extraspelare: Per Savilahti-Nagander – Pierre Berggren, Viktor Lindgren, Jonas Hägerbäck.
Skulle vara väldigt kul om Viktor skulle få göra några inhopp.
Målvakter: Daniel Henriksson (Gusten Thörnqvist).
Förstafemman: Roger Åkerström, Jonas Andersson-Junkka – Magnus Nilsson, Jonas Rönnqvist, Karl Fabricius.
Andrafemman: Tuukka Mäntylä, Patrik Bäärnhielm – Kamil Brabenec, Hans Huczkowski, Linus Fagemo.
Tredjefemman: Pavel Skrbek, Jonas Johansson – Thomas Berglund, Per Ledin, Johan Tellström.
Extraspelare: Per Savilahti-Nagander – Pierre Berggren, Viktor Lindgren, Jonas Hägerbäck.
Skulle vara väldigt kul om Viktor skulle få göra några inhopp.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Ikväll är det bara en sak som räknas och det är seger. Allt annat är något som inte får hända. Men det lär bli långt ifrån en enkel match, MIF har blandannat besegrat VF och Modo på bortaplan.
Men jag tror och hoppas ändå att vi ca 21,15 har tre poäng i hamn. Tips: 3-2
Målskyttar:Mäntylä,Rönnqvist samt Bulan.
Men jag tror och hoppas ändå att vi ca 21,15 har tre poäng i hamn. Tips: 3-2
Målskyttar:Mäntylä,Rönnqvist samt Bulan.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Du såg ju hur det gick sist då vi mötte Hv.Jag var inte på plats och inte fasen vann vi ändå. Det där snacket om att vi bara förlorar när jag är på plats är bs.
När det gäller Modo-SSK så vore väl ett kryss att föredra.Med SSK som vinnare av extrapinnen.
När det gäller Modo-SSK så vore väl ett kryss att föredra.Med SSK som vinnare av extrapinnen.
NHL > Sv: NHL i natt..
Hawerchuk: Vem bryr sig om det är fyra Modoiter på isen? Det är ju Öhlund man vill se ;P
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Japp, imorgon vinner vi.Det måste vi!
Och jag vill bara grina, måste jobba imorgon.
Skadeeländet verkar ändå ljusna lite till imorgon.Bulan,Hägerbäck samt Tellström är tillbaka.Fast det är ju osett hur många som åkert på flunsan till imorgon.
Och jag vill bara grina, måste jobba imorgon.
Skadeeländet verkar ändå ljusna lite till imorgon.Bulan,Hägerbäck samt Tellström är tillbaka.Fast det är ju osett hur många som åkert på flunsan till imorgon.
Malmö Redhawks > Sv: 0-2
Nubben: Visst är skador en del av spelet, men att ha nästan halva laget borta är inte normalt.
Timrå IK > Sv: Invigningen av Sydkraft Arena
Frisco: Finns väl vissa som helst skulle se att Sverige slutar just norr om Gävle :)
NHL > Sv: NHL i natt..
Väldigt trevlig match på C+ inatt.
Colorado-Vancouver. Själv hoppas jag på vinst för "svensklaget" Vancouver, men jag tror att matchen går till OT.
Colorado-Vancouver. Själv hoppas jag på vinst för "svensklaget" Vancouver, men jag tror att matchen går till OT.
Timrå IK > Sv: Invigningen av Sydkraft Arena
Kickan: Hahaha,vilket sätt. Timrå har nog tänkt att göra lite nyförvärv.
Föregående · 120 · Nästa
En period är spelad.