Uno Gordon

3632 inlägg · 9101 besökare

Historik

· 19 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Poffa: Hur länge regeln funnits ställer jag mig däremot mera tveksam till. För När Jens Hellgren var tränare i Luleå så plockade han ut målvakten i Coop Arena under match mot Timrå i grundserien som Timrå vann. Det måste ha varit 03/04 eller 04/05.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Berglund: Ditt scenario är dessvärre orealistiskt min vän. Regelverket tillåter inte en sådan manöver under OT.

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: Lockropen ifrån LHC var tydligen inte tillräckligt starka med andra ord. Och det tackar vi för!

Luleå HF > Sv: Kvällens match

Portello: Ni skall skämmas tamefan. Hela bunten rakt av! Här hade ni chansen att slå in en kil i Modo Hockey och ända deras slutspelsdrömmar och skicka dem ett steg närmare Kvalserien och så tar ni den inte lki förbannat.

Bedrövligt!


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: Vi skall pissa på Södertälje alla dar i veckan och definitivt inte släppa upp något lag till 0-3 på hemmaplan. Helt oacceptabelt. Det får bara inte hända. INGET LAG SKALL BOLLA MED OSS I E:ON!!! Det är ett grundkrav.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
superfalle: Det är väl en  jäkla skillnad. FBK har redan säkrat slutspelsplatsen. Det har inte vi. Det har börjat träna ner sig inför tuffare uppgifter. Men skall precis som Challe analyserade matchen spela någon slags jävla glamourhockey för att vi vunnit över Skellefteå med 8-0. Vi viker ner oss hela tiden. Fan vad jag saknar Sanny Lindström (som spelare) och Pelle Hallin och Kent Manderville. Fanns inte en chans i helvetet att man skulle acceptera pyspunka från en match till en annan.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Bragd-Birger: Kan bara konstatera att jag är djävulskt besviken på Timrå i dagsläget. Och allt annat än respass i kvarten vore en dunderskräll. Men förhoppningsvis får vi inte med oss Modo till slutspelet och då är ju säsongen räddad. Bättre än Modo och man kan stega ut i vinterkylan med blottad hals. Laget har varit feldimensionerat under hela säsongen. Så att vi undviker kvalserien är en bedrift i sig med tanke på hur spelet sett ut stundtals och hur ruggigt ojämna vi varit. Men det är bara gilla läget. För vi kommer bli sönderåkta utav Färjestad.

Och så har de ju gott kaffe i Säffle! Blir till att stanna till där och ta en fika och dränka sorgerna när vi åker på bortaturné.

För kan man inte slå ett avsågat Södertälje så har man knappast någonting i ett slutspel att göra!

Amen.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: Nu har man duschat och styr stegen mot O´Learys! Ajöken!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T: Faaaaaaaan!!! Varför kunde inte Skellefteå avgöra före full tid? Hade vunnit 4210kr på min trippel hos Expekt. Hade Färjestad, Frölunda och Skellefteå. Det är själva fan att de skall mig varenda jävla gång! Fy fan vilket dräggäng!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T: Spelar han i Jocke Lundströms tröja?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Tycho: Inte mig emot. De där jävlarna kan också få lida alla helvetes kval. Och jag skall se till att ständigt påminna alla modolider om och när de går h-e. Då skall de få tillbaks för gammal ost. En viss person skall bli dränkt i sms med bilder och hånfulla kommentarer tills han gråtande säger förlåt!


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! 2-0 Lee Goren!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Snoop: Förbannat oxå! Nu har Musse (Håkanson) kvitterat för LHC.

Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2009-02-21
fredriko74: Jag håller absolut inte med! Jag har redan kalkylerat hem 3p och att sätta sig i en bussjävel till tokstan en lördag för att se mittzonsgegga, sarg ut och icing samt hormonstinna assyrier med baseballträn i högsta hugg som försöker mucka gräl är inget numera som tilldrar sig en lockelse hos mig. Jag laddar batterierna mentalt inför slutspelet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Någon som minns surret och förhoppningarna om Ric Jackman till Timrå? Jag förespråkade honom inte vilket jag är innerligt tacksam för idag. Tur att ledningen delade min uppfattning i den frågan.


Timrå IK > Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17

Laken: HÅLL DIG BORTA FÖR SATAN!!!! Stäng av teven - NUUUUU!!!!

Vik hädan din sabla olyckskorp, vik hädan!


Timrå IK > Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Uno Gordon: Ge honom en heltidstjänst på kansliet skall det givetvis stå.

Timrå IK > Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Bigthelin: Anders Huss är alldeles för rund och mossig för att vara lagledare. Genom en heltidstjänst på kansliet istället.

Timrå IK > Sv: Timrå IK går på vatten
Ambroo: Modo-HV71 0-3 nu...

Timrå IK > Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
MB: SATAN VAD SKÖÖÖNT!!!!!

Timrå IK > Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
Uno Gordon: Nu blir det tungt. Boxplay nu för Timrå. Vad fan sysslar med Boggen med?

Timrå IK > Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
Uno Gordon: Helt jävla bedrövligt PP.

Timrå IK > Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
Kattgubben: Nu har vi chansen. Spel 5 mot 4 nu för Timrå.

Timrå IK > Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
Laken: Om Mats Strandberg är mossig så är det bara förnamnet på Bosse Ohlsson. Fan vad han gaggar och blandar ihop lagens spelare och yrar intensivare än nysnö som faller till marken.

Timrå IK > Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
Yellowcard: Klarar inte ett lag av att vara utan två nyckelbackar i enstaka matcher har man inget i ett slutspel att göra. De som är på isen i afton måste ju stämpla in. Det är ju Backe som räddar oss nu. Skrämmande!

Timrå IK > Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
Raggaren Putte: Fan ta om inte Timrå lyfter upp spelet i tredje. Helt jävla bedrövlig mittenakt spelmässigt. Man står på hälarna och spelar alibi-hockey.

Timrå IK > Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
Raggaren Putte: And who the fuck is Wandel, Bosse Ohlsson? LÄR DIG NAMNEN!

Timrå IK > Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
Kattgubben: Helvete vad underbart! Eric Moe är i sitt livs form just nu!

Timrå IK > Sv: Supportermatchen
Blizzard: Men ta av dig skygglapparna för i h-e! Det är ju du ditt mörka element som har stora problem som dömer ut folkminoriteter åt höger och vänster. Men ta din dödsmetal och stoppa upp den någonstans....

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2009-02-12
Ambroo: Ja jag tänker inte protestera högljutt om det är så att man INTE får ta ut målvakten. För helt ärligt har jag ingen större koll på den regeln. Men som sagt var, de har varit tillåtet förr.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2009-02-12
30: Visst fan får man väl ta ut målvakten i OT? Eller har det regeln ändrats inför denna säsong? Minns en match i COOP i Luleå för nåt år sedan då Luleå tog ut målvakten och Timrå gjorde mål i öppen kasse.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2009-02-12
Tycho: Men vad fan tog det åt David Petrasek? Lider karln av ADHD eller vad i helvete är det frågan om? Dunkade klubban 6-7 ggr med upprepad kraft i sargen i höjd med spelarbåset! Jävla CP.

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Knylan: Jag säger som Jonathan Hedström sa om Challe Berglund fast i en modifierad version kring Sanny Lindström. Jag har inget emot han som hockeyspelare men jag klarar inte av hans attityd personligen. Kommer han tillbaka får jag gilla läget. Men det kommer inte bli några slängkyssar åt hans håll.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Harryhaffa: Ja antingen var han in till Skatteverket för att reglera restskatten men mest troligt för att förbereda papprena inför återställandet till Finland.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Snoop: Widing kan fara åt helvete.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Harryhaffa: Jag tror snarare att det var ett led i förberedelserna inför hans flytt efter säsongen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Yellowcard: Kimmo Lotvonen siktades vid Skatteverket i eftermiddags. Undra vad det skall betyda?

Timrå IK > Sv: Medlemsmöte 9/2
RocknRolf2: Nu har du fel igen. Timrå vann med 9-1 mot Arboga hemma. Det var Grums vi bortavann med 10-2 emot i Billerudhallen.

Timrå IK > Sv: Medlemsmöte 9/2
Andersson: Jag förstår ditt syfte och vad du menade. Men nu var det ju "bara" ett medlemsmöte.

Timrå IK > Sv: Medlemsmöte 9/2
Heleniz: Bra jobbat Helena! Bra jobbat! Du överträffar därmed sömntutan Sjöstedt med råge!

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
McCarton: Det är väl mycket möjligt. Men jag tycker det säger mer om dig som människa som måste gräva fram postade inlägg ett ½år bakåt i tiden. Jag har kanske fått annan information presenterad för mig som gjort att jag ändrat uppfattning. Du måste ha ett förbannat tråkigt liv som sitter och gräver i sådan här skit. Vem fan bryr sig tror du?

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Uno Gordon: Glömde naturligtvis Sebbe Erixon.

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
willysson: Karalahti vore ett lyft för Timrå. Placera honom på Örnen så kan Pärssinen ha uppsikt över karln. Blir Jere väl omhändertagen av klubben och får känna harmoni runt omkring med gruppen i stort, på isen och vid sidan om så tror jag han är god för en 25-30p.

Då kanske oddsen ökar att vi även får behålla Lehtonen. Fy fan vilket artilleri vi har då på offensiva blå. Skräckfinnarna Karalahti och Lehtonen gör livet surt för landets samtliga ES-målvakter och de få gånger de blir retur så stänker Pärssinen dit dem. Och så har vi ju Pär Styf som har en hyfsad bössa. Icke att förakta!

Då ser det lovande ut! Styf, Moe, Karalahti, Lehtonen, Skogs....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Yellowcard: Har ingenting emot Arja Saijonmaa, Mika Pyörälä, Mika Sankala, Kimmo Kapanen, finska julgrisar med sylt emellan, Nokia, Salora, den utsökta korven och Linda Lampenius =)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
jens_88: Alltså nu blir jag sur på riktigt! Jag har betalat 100kr för HS+ men kan fortfarande bara se de två senaste kommentarerna i historiken bland mina bubblor. Varför då? Har ju t.o.m. ett köpkvitto på mejlen som bevis!

Timrå IK > Sv: Saker som ni stör er på i svensk ishockey
Per HApps: Att göra en återuppståndelse v Strimmlorna vore lika dumt och cyniskt som att ställa Queen på en scen igen. Låt myten om dessa behårade karlar leva vidare i all oändlighet. Sedan kan det ju aldrig bli en fullvärdig comeback heller eftersom Mighty Wallgren är i himlen.

Utan Göran Wallgren och Freddie Mercury är dessa storheter ingenting.

That´s it!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: Fan det blir lite slarviga grammatiska fel i mina inlägg ser jag. Irriterande. Men poängen framgår ju i allafall.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
El Maco: Väl talat. Jag köper ditt resonemang. Du vinner på poäng. Jag har ingenting att kontra med. Jag får acceptera att Wikegård är slut som artist. Men i mina ögon kommer han alltid att glimma. Vare sig han står stämplad som "loser" i pannan eller lider av ADHD som någon uttryckte det hela.

Kanske var det därför som Wikegård hoppade av tränarkarusellen och föll med flaggan i topp innan verkligheten hann ifatt honom. Det är fullt möjligt att det som funkade förr inte fungerar idag. Då produkten hela tiden utvecklas. Men han fick sina minuter i rampljuset och lever säkerligen gott i sin miljonvilla utanför Sigtuna med sin familj. Och det var väl med den vetskapen han en gång började. Kanske inte att bli TV-kändis som expertkommentator utan blondie-wannabe utan som NHL-proffs eller möjligen en duglig Elitseriestjärna om inte knäna pajat 3ggr på 2år.

Nu blev det kringelkrokar fram till kändisskapet i slutändan men han lyckades ju bevisligen. Om än i en annan form.

Tack och bock!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olle: Nu måste jag få rätta dig på en punkt. Har inte sett inslaget själv i "Hockeykväll" men det tänkte göra det nu. Men det får inte Johan Harju som Wikegård sågade i höstas utan det var Linus Omark. Men jag håller med dig att en del av det som Wikegård levererar i rutan är skräpmat. Och han älskar igen Norrland men har blivit tillsagd att hålla låg profil kring Norrlandslagen av SVT för att reta upp de norrländska tittarna och skapa ett utbrett "hat" för att göra bra TV. Därför blir det mycket pinkande på FBK och tala sig varmt om hjärtat kring Brynäs och Djuuurgården.

Det kan reta upp mig till viss mån. Och jag delar definitivt inte hans uppfattningar kring allt. Det kan bli lite tjatigt i längden. Men eftersom jag även tagit del utav Wikegård när TV-kamerorna släckts och intervjuat honom samt lunchat med honom på Nordichallen så har jag även en annan bild utav fenomnet Wikegård.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
El Maco: Det finns alltid två sidor utav den ädla medaljen. Och det är väl klart som fan att det är väldigt få spelare som berömmer Wikegård. Hur många berömmer Leif Boork tror du? Kan de ha att göra med att de ställde krav och vågade fatta oömma beslut till gagn för LAGET. Allt det Wikegård har gjort är definitivt inte bra. Han har sina sidor den mannen också. Men generellt sett så är det som så att folk som kör sitt eget race och inte trampar omkring i redan upptrampade spår anses som obekväma och udda. Det är inte acceptabelt enligt den stora massan utav befolkningen att fläka ut sig, vara gapkäftad eller ställa krav. Man skall vackert ställa sig sist i kön, rätta sig in i ledet och vänta på sin tur med mössan vackert i sin hand. Det är allmänt vedertaget.

Så nej jag kan inte exemplefiera någon spelare som basunerat ut att Wikegård är en bra tränare. Min poäng i det hela är bara att man bör beakta Wikegårds bakgrund när man resonerar kring hans status. Jag stör mig på att man skall köra "Min pappa är starkare än din" eller "jag har en större penis än dig" när man skall exemplifiera hur många titlar man som tränare har åstadkommit i sin karriär. Det finns faktiskt andra kriterier också som kan uppväga hur pass bra personen ifråga är för sitt uppdrag.

· 19 ·