Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Nu missar du hela målet Caderoth är ingen poängspelare utan en hårt arbetande ledare på isen.
Man kan jämföra honom rätt mycket med Per Svartvadet i spelstil, tung, oöm och spelar för laget.
Dock har han inte lika stor uppsida offensivt som Per men däremot är han betydligt starkare defensivt.
Caderoth bör vara given som 3e center alternativt höger ytter om Ejk centrar, skulle stjärnorna stå rätt är det nog ingen otänkbarhet att Caderoth kan hamna i 2a, men den platsen är nog vigd åt Sundström initialt.
Man kan jämföra honom rätt mycket med Per Svartvadet i spelstil, tung, oöm och spelar för laget.
Dock har han inte lika stor uppsida offensivt som Per men däremot är han betydligt starkare defensivt.
Caderoth bör vara given som 3e center alternativt höger ytter om Ejk centrar, skulle stjärnorna stå rätt är det nog ingen otänkbarhet att Caderoth kan hamna i 2a, men den platsen är nog vigd åt Sundström initialt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag kan bekräfta att Willow är smart. Väldigt smart.
Dessvärre stoppar det inte honom från att tycka fel i många situationer...
Dessvärre stoppar det inte honom från att tycka fel i många situationer...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Du är ju smart. Vad känner du över denna trupp vi har idag förutom 1C och 1FW
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: 1 mål 39 matcher i ECHL. Hade vi inte redan haft Bjerselius hade jag kunna köpa värvningen.
De som antyder att han skulle kunna centra en tredje- eller rent av en andrakedja är rediga träskallar.
Om Caderoth tar en ordinarie plats, så bör det rimligen innebär att Bjerselius hamnar på bänken.
Bortsett från att han säkerligen inte kostar alltför mycket, kan Caderoth vara Hinkens mest idiotiska värvning hittills.
De som antyder att han skulle kunna centra en tredje- eller rent av en andrakedja är rediga träskallar.
Om Caderoth tar en ordinarie plats, så bör det rimligen innebär att Bjerselius hamnar på bänken.
Bortsett från att han säkerligen inte kostar alltför mycket, kan Caderoth vara Hinkens mest idiotiska värvning hittills.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Karlberg är en klok man. Grym center under sin karriär. Hört att MoDo ska dra in backarna för att skapa offensiv och jag gillar det . Länge leve Bernie!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Jag hoppas och tror att våran 3:e lina kommer få kemi och blir lika tunga att möta som vår 3: e lina var 1: a året i SHL..
Titta på deras kvaliteer så förstår du var jag menar.
Det finns kvaliteer för båda typerna av special Teams.
3 st. Arbetshästar
3 st. Som har KG och spelar tufft.
Tekningskvalitte
Måns C - Caderroth - C Mattsson
Har inte tänkt på att Caderoths CV och läste nu att han ganska nyligen har varit över på en NHL med LA Kungs
Saxat från när han vart klar för Vimmerby!
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Jag hoppas och tror att våran 3:e lina kommer få kemi och blir lika tunga att möta som vår 3: e lina var 1: a året i SHL..
Titta på deras kvaliteer så förstår du var jag menar.
Det finns kvaliteer för båda typerna av special Teams.
3 st. Arbetshästar
3 st. Som har KG och spelar tufft.
Tekningskvalitte
Måns C - Caderroth - C Mattsson
Har inte tänkt på att Caderoths CV och läste nu att han ganska nyligen har varit över på en NHL med LA Kungs
Saxat från när han vart klar för Vimmerby!
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Länkar:
https://www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderothhttps://www.eliteprospects.com/player/345164/carl-mattssonhttps://www.eliteprospects.com/player/147286/mans-carlsson
https://www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderothhttps://www.eliteprospects.com/player/345164/carl-mattssonhttps://www.eliteprospects.com/player/147286/mans-carlsson
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Du kan väl ändå sända hockeyintelligens till Hockeysnack. Men vila gött, jag, Brett och andra sprider hockeykunskap här.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Själv tvingas jag till två månaders vistelse i en semesterort. Vi hörs.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Rätt skönt att vi ligger lågt och får in 2 nya spelare. Känner ändå bättre vibbar för säsongen som kommer. Publiken i Ö-vik vill se ett köttande lag som vinner. Skiter i hur snyggt det ser ut.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Men nu är det bara kaffe och glass med jordgubbar.
I soffan och strecktitta på nya serien Dutton Ranch.
Kvinnor med stake i den i serien.
I soffan och strecktitta på nya serien Dutton Ranch.
Kvinnor med stake i den i serien.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Jag satt och gjorde exakt lika i Torsdags och ladda inför Japanmatchen.
. På ballen med Rom och Cola.
youtu.be/m7kBI0rBjgM?is=pwiNoZc3CxjCzEXx
Jag satt och gjorde exakt lika i Torsdags och ladda inför Japanmatchen.
. På ballen med Rom och Cola.
youtu.be/m7kBI0rBjgM?is=pwiNoZc3CxjCzEXx
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Den här länken fungerar inte riktigt, jag som såg framför mig att få ta del av att som tikare bli "hyllad" på riktigt här i fiendeland ;)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Man tänker Timander, som inte gick spikrakt. Utlånad till Husum minns jag, men blev stabil. Gillar att MoDo satsar på backar med fysik, sen har vi spelare som Hallin. Bra mix.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Finns 2 till i J 20 som kanske kan få prova att få komma in och få lite speltid och smälla på stjärnorna i motståndarlagen.
www.eliteprospects.com/player/718740/mans-wiberg
www.eliteprospects.com/player/897558/gordon-palmgren
Finns 2 till i J 20 som kanske kan få prova att få komma in och få lite speltid och smälla på stjärnorna i motståndarlagen.
www.eliteprospects.com/player/718740/mans-wiberg
www.eliteprospects.com/player/897558/gordon-palmgren
Sv: Silly Season
Vikingmodo : Menar du att vi inte har någon Bernhardt eller ingen poänggörare? För poänggörare har vi sen kommer nog ingen göra 50 poäng, men det är väldigt ovanligt att backar gör det också.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Fohlin som gick till Västerås var väl dessutom bänkad där och fick knappt spela alls. Undrar om man inte glorifierar sådana som han, Wahlberg, Berg och Ingmans insatser. Berg har utvecklats, men rest. Nja...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
2 av dom är våra 2 defensiva monsterbackar till Juniorer..
Knights
Hägglöf
Som skal spela om en plats i år!
2 av dom är våra 2 defensiva monsterbackar till Juniorer..
Knights
Hägglöf
Som skal spela om en plats i år!
+ 1
Sv: Silly Season
Willow: Ja till viss del liknar truppen mer den vi gick upp med men tycker backsidan är svagare. Vi har ingen poänggörare och saknar ett par fler defensiva grovjobbare som Folin och Ingman.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Elton är en kul spelare att ha i vårt annars trubbiga lag idag. Hoppas det kommer in ett par tunga poängspelare nu i slutet. Blir intressant att följa Falkenhäll också som öste på bra då han fick chansen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Påminner om att runda 2-7 börjar 17. Där finns chans för Malcom Gästrin, Knights och Hägglöf att gå.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Har ju inte undgått någon i år att han fuskat defensivt och är en individualistisk spelare. Han hade gått topp 10 om han hade en bättre allaround-förmåga. Krävs ingen Einstein för att förstå det.
Förhoppningsvis får vi ha kvar honom denna säsongen. Det är en boost bara att han fått erfarenhet från en seniorsäsong.
Förhoppningsvis får vi ha kvar honom denna säsongen. Det är en boost bara att han fått erfarenhet från en seniorsäsong.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Det verkar ha framkommit kritik för att han inte är lika påslagen varje match och ibland försvinner ur matchen eller fuskar lite i sitt ansvar. Det jag läste var att det var en anledning till att han inte gick ännu tidigare. Han har definitivt talangen för att bli riktigt djävla bra.
+ 1

Så om du hade fått välja mellan en Svartvadet i sin prime och Arvid Caderoth som rollspelare, så hade du alltså valt ...Caderoth.
Jag nöjer mig med att konstatera att vi ser på saken annorlunda.