1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480574 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2244515 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: I princip alla drog till en serie högre upp i systemet. Svårt att anklaga dem för att inte vilja stanna.

Hellkvist skulle jag inte lita på för fem öre. Känns som en oerhört ombytlig person. Det har sipprat ut väldigt frän kritik mot honom från spelare han gått bakom ryggen på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Trivdes dom verkligen så mycket under Hellqvist, tänkte på att hans ursäkt för att han kände sig så tömd och ville till Leksand var ju för att många lämnade och han inte orkade börja om igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Det är klart att vi skulle bli starkare av en till ytterforward direkt, men min poäng är att vi ändå har råd att ha tålamod att hitta rätt. Der var inte son när vi öste in spelare i slutet av fjolåret.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Det är väl om sven blir borta länge vi skulle behöva hitta något rätt snabbt. Känns som den kedjan fungerat bra och sven/aagaard har mått bra av att ha kloke EJK mellan sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Vill att vi skapar en kultur där spelare trivs och gärna stannar något eller några år till. Det gjorde man under Hellkvist och jag tror det kan hända under Karlin/Gradin.

Jag tycker som jag skrev tidigare att spelet börjar sitta och att det lett till att spelare som Lindwall och Theo kan spela mer efter vad de är bra på. De första omgångarna var de en belastning, men de kan spela ut nu när man kan lita på att någon annan täcker upp osv.

Såhär få kontringar mot oss som vi haft de senaste matcherna har vi aldrig haft i allsvenskan. Motståndarna får väldigt få ord man rushes, för hemjobb fungerar. Visst släppet vi till chanser på individuella misstag, men det kommer man aldrig ifrån helt.

Nu kan jag tänka mig att Oscar Nordin kommer in och blommar ut också.

Dock tror jag Hinken verkligen letat en ytterforward och en back under en längre tid, men att spelet givit honom tillräckligt tålamod. Vi måste inte landa de spelarna till varje pris, utan kan vänta tills rätt spelare dyker upp när AHL/NHL börjat sätta sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Transatlanter skriver nästan exklusivt 1-årskontrakt, och det är ju ömsesidigt från båda parter då man inte alltid vet vad man får av en sån spelare.

Förstår din poäng, men i just det här fallet så är det ju inget konstigt med uttalandet. Varken Vigneault eller någon annan av kanadensarna har kontrakt efter den här säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: citatet var från intervju med Vigge.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tycker inte heller det är nåt problem utan bara att gilla läget .Har ni börjat att peppa upp för helgen 😎
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag tycker att utvecklingen är besvärande. Någon av kanadensarna sade i en intervju, något i stil med: "Alla spelare strävar efter att göra en bra säsong för att få ett bra kontrakt nästa säsong, och om det går bra för laget så ökar det chanserna". Eller Jesper Lindgrens kommentar om att "Allt kan hända i den här businessen".

Visst, jag inser att jobbet som ishockeyspelare i regel inte fungerar i mer än 15-20 år, men... Det är ju inte som att de inte kan ta ett vanligt jobb efter det.

När jag söker jobb så är det en rad saker som ska spela in, och i ärlighetens namn så är lönen den minsta delen. Och då tjänar jag inga astronomiska summor. Att få jobba på ett ställe där min insats verkligen uppskattas och där jag känner att cheferna verkligen tror på mig, är extremt mycket viktigare än att få komma till ett stort företag (även om det rent meritmässigt säkerligen hade varit smartare). Istället har jag alltid haft David mot Goliat-attityden, dvs "Nu ska jag hjälpa det lilla företaget att bli mer framgångsrikt än det stora företaget".

Visst existerar dessa spelare (som Jonathan Dahlén t.ex.), men de är extremt få nuförtiden. Och det har definitivt förstört en del av det roliga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: ..men med den låten så MÅSTE Mac MASTER vara med i line-up:en. Mer hockey än så har jag svårt att tänka mig..
Älskart!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jessy:
Tycker inte det är några större problem, hockeyn har funkat så länge rätt så man får hitta andra vägar att bygga ett vinnande lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: Är ju bara att acceptera var vi är i näringskedjan 😊
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Det tror jag också, men det beror nog mycket på hur klubben sköter om laget och om det finns en bra plan och idé för laget och spelarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Om vi mot förmodan blir kvar nästa år också, så kan vi garanterat behålla en hel del. Vi har en trovärdig satsning att bygga vidare på med Hinken/Karlin.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Woods, Tikkanen, Vignault, Olsson, Nässén och Karlsson får vi räkna med att Oskarshamn försöker plocka!

Jacobsson, Hasa, Nordin och Lindewall är nog snart klar för Rögle
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Oskarshamn eller Rögle. 2 klubbar som låter HA-klubbar göra scoutingen åt dom..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Okej! :-)

Jag gissar på att Vignault spelar i Oskarshamn, Och vi värvar väl en till med måltorka som tydligen skall vara lovande John Dahlström typ?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Nästa säsong spelar vi i shl, då har vi Vignault som tredjecenter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:
jag tänkte närmast till nästa säsong, Kolla med honom tidigt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mora ligger näst sist nu. Skulle inte de komma topp 3 enligt alla experter?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Tror inte Kristianstad släpper till en seriekonkurent under säsong, iallafall inte så här tidigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tycker Modo ska hugga på den här killen som center i 3:e linan.

Han är en bra poänggörare även i allsvenskan, Duktig passare och bra skott!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tim Söderlund gillar jag!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Ja du , kanske bollplank på nåt sätt ?
Förmedlare i båset ?
🧐 vakande öga på detaljer som dom andra inte ser ?
Eller som du säger .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: apropå ingenting…någon som kan tipsa om var man kan köpa en Modo-Jersey till en 4-åring som ska användas ovanpå skulderskydd, armbågsskydd etc? Tacksam för länk!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly:
Även om han inte är toppklass i allsvenskan så ser det intresssant ut statistiskt sett. Tim Söderlund har heller inte fått någon speltid
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: KIK lede över AIK med 3-1 efter 2 Perioder.
KIK kan ta sin 3:e raka seger
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Ja, jag tänkte på den också. Samt Master of Puppets för MacMaster. Tänk er stämningen:

"MASTER! MASTER!"

Tyvärr får han väl inte vara med på line-up:en särskilt ofta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:
Tror vi får vara glad om han är spelduglig runt jul
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2:

Vad ha Molinder för uppgift i båset?
För mig känns det som nån form av socialt stöd.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Pratar med en kompis som håller på Timrå, han ville tydligen inte byta Dahlroth mot Carlson.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly:
Varför inte den här Justin Brazeau, Som Riley Woods har spelat med tidigare.
Har nyligen åkt tillbaka ner till ECHL igen. Rightare tillika!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox:
Själv så ser jag det som en bra anledning för Gradin att hitta en till vass forward,
Att vi får en ännu starkare konkurrenssituation i laget.
Jag hoppas på att han agerar snabbt på det!

Jag tror att vi kommer få en väldigt hungrig Svenningson sedan!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox: Troligtvis, såg ut som att det gick riktigt illa

Hinner vi inte låna in någon och sebbe blir redo igen hoppas jag på denna uppställning

MacMaster-EJK-Aagard
Sebbe-Sylle-OP

Första och fjärde som vanligt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Hoppas du har rätt men det såg mer allvarligt ut än så. Vi lär behöva låna in nån spelare nästa vecka.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Undra hur det har gått för Svenningson, hoppas på en sträckning eller något.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Ja så kan det vara .
Att få ett fullt lag igen , det blir som en toppning av laget ,.Vi måste ha ett fullt lag med de bästa för vi är mycket sårbara annars .
Vi hoppas igen .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2:

Jag tror ni tar nästa match mot Örebro, är väl nästintill tvungen.
Ni får tillbaka några gubbar oxå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zup:

När vi ändå är inne på musik, så hoppas jag man fortsätter med ” Knock on Wood” innan spelarentre.
En bra pulshöjare
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Boston - San Jose ikväll 19.00. Ullmark vs Hjonis. :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Bortamatch i Västervik känns iofs som den svåraste matchen i veckan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:

2 dagar till match
Längtar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2: Jag tror tyvärr en stor del av problemet stavas hybris!
Modo var ett etablerat lag med 30 år i högsta ligan, man spottade ut NHL stjärnor som ingen annan och hade en hängiven och fruktad hemmapublik, livet var gott, tills vi tog Sm guldet, sen började förfallet, Modo betedde sig som många unga talanger som överskattade sin egen förmåga, avsaknad av ödmjukhet följande åren när ALLA andra lag ville slå regerande mästarna, upp som en sol och med som en pannkaka.
När vi klev ner i As så var det samma överskattning som regerade, alla runt föreningen sa att Modo nog får räkna med ett par år i As innan man går upp, men egentligen trodde nog ingen på det, vi skulle upp på en gång och ställde ett ganska mediokert lag på isen utan någon riktig gameplan, Modo slutade 12 (har jag för mig)

Timrå känns lite likadan, efter enormt fina säsongen i As så gick nu Nubben ut och meddelade att Timrå var redo och man hade satt ihop ett lag för minst Play in, en sådan enorm överskattning av egna laget att till och med Modos tidigare överskattningar hamnat i lä.

Att man kan hamna i As kan hända det flesta lag, det behöver inte vara världens undergång, As är en bra liga, men det som skiljer klubbarna är hur man hanterar den situationen, hur ödmjuk man är och om man har en strategi som inte överskattar det egna materielet.

Modo har (som det känns) äntligen insett sin egen del i problemet och denna säsong blir nog vändningen för oss som tillslut skall leda oss upp i Shl. Men vi får se.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hur länge har vi kört med att alla spelare har samma låt under line up? Tidigare så valde spelarna själva introlåt men nu verkar samma låt rulla hela tiden men att man sänker ljudet när speaker pratar.

Känns som en liten grej som skulle kunna göra upplevelsen lite roligare, detsamma med introt. Tillbaka med stubben?

Eller väntar man på att nya kuben är på plats till 9 november, innan man lägger energi på detta?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Varför har er och vår klubb blivit amatörmässiga i allt ,
Ledning , spelare , tränare .
Är vi där vi skall vara ?
Det finns liksom ingen hållfast linje = heter den pengar ?
Ni har varit en storklubb och är där ni är och vi en liten klubb som aldrig blir en storklubb .
Vi kommer aldrig att etablera oss i ShL för gott för vi är ingen sånn klubb , vi gör det bra nått år och sen blir det sådär igen .
Och ni ..där blir man förvånad ni har allt ..men sen då ??
Vi beter oss amatörmässigt.. båda klubbarna !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Hoppas att din känsla har rätt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: MoDo går upp. Karol Krizans medium gav mig sanningen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dexter : Skulle vara kul att spöa hv direkt i kvarten, men det kommer inte hända när vi slutar tvåa efter dom i serien :D
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gurkan: Med tanke på hur mycket problem Timrå hade med Västervik ifjol, så känns det inte orimligt, nej. Karlin verkar ha en enastående förmåga att få spelarna att dra i samma riktning och acceptera hans direktiv.

Jag är försiktigt optimistisk. Det är lite som 2007... Jag var förtvivlad många gånger, inte minst i kvartsfinalsserien mot Timrå... men någonstans fanns det alltid en känsla som sade "Det fixar sig" som jag inte hade känt vare sig före eller efter. Men det känns lite så igen. Som att vi kommer fixa detta på något jäkla vänster. Om inte i år, så nästa år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gurkan: Det bästa skulle vara om HV kliver på en mina redan i kvartsfinalen, som ju faktiskt bara spelas i bäst av fem. Större chans till skräll ju kortare matchserien är känns det som.
Kommentera

« · 2244515 · »