1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533280 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07

"Weinhandl has two points (1-1=2) in his first two games with the Aeros. "

"Houston, which killed off three penalties in the first period, nearly scored shorthanded with 5:15 left. Mattias Weinhandl broke in alone, but MacIntyre made a pad save.

But less than a minute later, Weinhandl set up Lundbohm’s third goal. Weinhandl, in the right circle, fed Lundbohm in the mid slot, and Lundbohm ripped a shot by MacIntyre. "

Paddan: Finland vann med 2-1. Turneringen vanns av Ryssland, som via 4-1 på Tjeckien tidigare idag fick ihop 5 poäng. Finland slutade på andra plats med 6 poäng, och Sverige, som hade behövt vinna mot Finland för att ta hem segern i turneringen, slutade trea på 5 poäng.

shinzawai: Tja, sändningen slutade precis, hur matchen slutade har jag ingen aning om då jag endast lyckades se "pausunderhållningen" med Harald i väntan på tredje periodens början. Eller om det var brist på motivation att se ett svenskt landslag i någon turnering i främmande land som inte är OS eller VM

Paddan: Coolt, mera referat!

shinzawai: Jomenvisst, Harald sitter med i studion idag under matchen mot Finland, så hans kommentarer bör väl ha varit direktsända.

Dream Team: Hade jag vetat hade jag inte frågat? Jag sitter på jobbet utan TV.

shinzawai: Direktsänd TV?

Paddan: Källa?

Wayne Gresky: Intressant att höra Harald säga att nyckeln till Enströms framgång hittills denna säsong är vänskapen med Oscar Steen. Något som tydligen sporrat Enström att träna hårdare än vanligt.

Alfred Awful: Fyndigt! :)

Wayne Gresky: Lösning för att skriva "med" och ändå få samma resultat: pungen.

Annars så brukar en hel del av MIFfona hamna ute i Skanör/Falsterbo, och nuförtiden kanske i någon fräsch bostadsrätt i Bunkeflo, med utsikt över världen. Me quite fancy! 

Jag hade haft svårare att skriva på för något lag från den ifrånsprungna staden ute på halvön i Östersjön, men de har ju inga pengar heller. 

shinzawai: Inte med utan på: Pengar!

Tarvainen till Malmö, kontraktet sträcker sig även över nästa säsong? Vad tänker folk med när de ritar på för Malmö?

Wayne Gresky: Mål i spel 5 mot 3 på sitt första skott. Undrar om de följande 7 skotten han hade var dåliga?

Wayne Gresky: Nu är LeClair free agent. Intresset tidigare från andra klubbar har ju om möjligt varit mindre än för Weinhandl. När får vi se första elitserieryktet?

Paddan: John LeClair är tydligen helt körd i Nordamerika nu. Slutar han eller provar han lyckan på andra sidan pölen hos sin gamle polare Timmy? Kanske får vi se 2/3 av Legion of Doom i Luleå?

Hawerchuk: Vi får se när transferdeadline närmar sig. I nuläget är det lika bra att han stannar där borta. Vi behöver ändå ingen förstärkning just nu. En hemkomst i slutet av januari blir perfekt!

Hawerchuk: ...och nattens match mot Manitoba Moose fick han se från läktaren. Vi får väl se om han får spela i kommande match mot San Antonio.

Mer om Weinhandl. Vi får nog inte se honom innan årets slut verkar det som.

Poffa:

Nej, åklagare är det som blir mekaniker (åtminstone i korsorden), men ni trixade väl som vanligt bara med orden...

Lumber Jack: Det är väl bara under en kortare period under sommaren som lag kan köpa ut spelare? Jag är ganska säker på att Minnesota inte kan köpa ut Weinis i dagsläget.

Lumber Jack: Vissa matcher så är det ju otroligt mycket bussar på bussparkeringen utanför Arenan. Tror att rekordet hittills måste varit i senaste matchen mot Timrå när det var 33 bussar på parkeringen, om jag minns rätt.

hellge: Det finns nån slags ångermanländsk förening i republiken, jag antar att de är dom. När debatten om hallen rasade som mest vill jag minnas att Hedin bl.a. nämde dem som ett gäng som gärna åkte till Ö-vik på match, men att de inte fanns sittplatser att uppbringa för alla bussresor som ville bevista Sveriges viktigaste lags hemmamatcher.

Lumber Jack:

Nå, kände du till något om det här? Jag fick för mig att du visste något:

”Men för ett antal år sedan kom alltid ett busslass om 50-60 personer med supportrar som ofta var på lyset och alltid höll igång som attan. De kom någon gång per år. Speciellt kom jag ihåg en snubbe som alltid bar sovjetisk militärkeps och pilotglasögon modell Ray-ban. Jag har fått för mig att det var någon slags arrangerad resa och något säger mig att de var från Östersund. Kan de ha kallat sig för Gillet eller något liknande”

hellge: Åh, lilla jag rodnar...

Lumber Jack:

Antal inlägg: 4384 st, du borde nog kvala in bland de kapitalstinna. jag ska bjuda på valfri rökig sort om det blir fest.

Poffa: En bill-agare är en som klår höga räkningar och ser till att kostnaden sjunker.

hellge: Förvisso är jag mycket skeptisk till det mesta som har med sociologi att göra, men just Bourdieus kapitalteorier finner jag intressanta.

shinzawai:

Är det du som liknar Melodi club-sångaren?

img.nesteklikk.no/2003-25/12952.jpg

Det vore ju bra om ni hade namnskyltar på era hjälmar som de har på björnligan.

Lumber Jack: Billagare? Är det sådan som kallar sig för mekaniker?

shinzawai: Läggs det inte på cappen om man köper ut spelare?

Lumber Jack: De ä sant dä.

Icing-Ove: Dock kan Minnesota välja att köpa ut honom från kontraktet om ett lockande erbjudande dyker upp för Weinis. Det blir billagare. Grabben kan ju inte harva på hur länge som helst utan att han riskerar att helt slänga bort sin talang och sin karriär.

Icing-Ove: Tja, idealiskt för alla är väl om han väljer att komma hem precis innan transferdeadline i elitserien.

MODOJohan:
Ja, vilket gör att han kanske harvar kvar i AHL istället för bejublad comeback i Sverige.

Icing-Ove: Weinis har ju envägskontrakt. Tjänar väl lika mycket i NHL som i AHL?

shinzawai:
Håller med. Nu tjänar han ju mer stålar i NHL , inget snack om det, men 4-5 min speltid per match för Weinis år efter år är ju löjligt.

shinzawai: Heter det inte ECHL-Liv? Stefan ECHL-Liv närmare bestämt!

Icing-Ove: Spännande, du! Jag fattar inte varför Weinhandl är så nega till ES igen, är ju ett bra skyltfönster för återupptagit NHL-liv.

Minnesota Wild: Winger Mattias Weinhandl has cleared re-entry waivers. - TSN

Ingen plockade upp Vinhandlarn nu heller, så börja drick mycket öl i arenabarerna så Modo har råd att ge grabben lite fickpengar och en plats i tredjekedjan....

Poffa: Wernblom eller Balastik? Jag har inte hängt med i diskussionen.

MODOJohan: Ja. Men som jag sa, han skulle nog kunna ersätta Horava i tredjekedjan.

Poffa: Tycker du att Balastik är SÅ dålig? ;)

MODOJohan: Nej, den ene skulle platsa i MODO:s tredjekedja. Den andra skulle inte det.

Poffa: Lika skeptisk till Balastik som Wernblom? :-)

shinzawai: Bättre än Hannula? Kanske. Men vi ska väl ha just det i åtanke att Balastik är tänkt som en ersättare till Hannula och döma deras trupp utefter det.

Poffa: Jag tror helt klart att Balastik blir en scorer att räkna med. Den som lever får se.

shinzawai: Visst, Hrdina är en av ES bästa. Men kommer verkligen Balastik att vara så jättebra? Jag är skeptisk, tills han visat något av värde.

Hawerchuk: Okej. ;) Nu får vi hoppas på enögat då.

shinzawai: Vi ska spela om det först. Lugna sig nu.

« · 802223 · »