1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481772 inlägg · 4079 ämnen

Aik - Modo 2021-02-17

« · 2151460 · » Till forumet


Sv: Aik - Modo 2021-02-17
MikkeLaagåård: Hann inte se om han tog något ifrån Glass disken
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: Ja jag är på riktigt, jag tittar inte bara på statistiken, jag ser till helheten och där är han fruktansvärt bra.
Som sagt, slår inte bort passningar, vinner puckarna och är enormt kreativ med pucken, är väl bara Rockwood som är mer kreativ men han är inte lika komplett som spelare.

Att man missar en rensning är knappast unikt i Modo, så jag anser att Theodore är våran mest kompletta spelare och som inte gjort en dålig match sen han kom.
Helt klart ett av dom större framtidsnamnen i svensk hockey.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: -2 va? Lika bra +/- som Rockwood, tror jag.

Inte för att minus 2 är bra, men rätt ska vara rätt
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Smurfen: Vad valde han då? En 88'an (finns dom kvar?) kanske? Det närmaste Karla han kunde komma.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter: Jag håller med dig.
Modo bör jobba hårt på Tex till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Men är du på riktigt? Killen var -3 och var en hårsmån från att orsaka ytterligare ett mål i baken när han misslyckades med en rensning.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
MikkeLaagåård: När jag såg han på ICA Kvantum för några veckor sen så stod han å kollade ner i Glass disken !!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: Jag röker inte, men killen är enorm, gör inte ett fel på 60 minuter, oerhört placeringssäker, vinner närkamper mot seniorer trots att han är 18 år, slår aldrig bort en passning och är hur säker som helst med pucken.

Absolut inte konstigt att han blivit listad som en av Modos 3 stjärnor efter varje match sen han kom.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Tarasov: Hahaha, stark poäng!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Nucky: tror dock han är tung att möta, smällde i sargen varje gång han forecheckade
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: Låt han ;) börjar nästan misstänka att Gavelo är grabbens farsa eller något hehe
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Niederbach bästa forward!? Vad har du rökt?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo:

Starkt att hämta igen 1-3 och 2-4, tyder på att det finns vilja och moral i laget, bra att få med sig en poäng iaf, inte helt värdelöst på bortaplan mot AIK som är riktigt formstarka.

BP idag bra och PP är ju ok, spelmässigt inte så bra men man ska inte klaga när vi är 100%.

Tycker ändå att stundtals ser det bättre ut i egenzon och spelet runt linjerna, men vi faller tillbaka i gamla synder då och då och det är då motståndarna får tryck och mål. Men Sundkvist har fått till några bra förändringar, tycker vi undviker att tappa folk i vår forecheck lika ofta som tidigare, vi är inte lika naiva. Försvarsspelet så ser man tendenser till bättring men som jag sa så faller vi tillbaka i gamla synder när vi får tryck och blir trötta, men det är inte så konstigt har vi tränat en hel säsong på att spela på ett visst sätt är det det som kommer frma från ryggmärgen när man blir trött och får tryck mot sig.

Ytterell gör en bra match, rejäl i försvarsspelet och trygg med puck, han kommer vi få nytta av detta år samt kommande.

Tex är en bättre målvakt än Peters, ser ut som han är bättre skolad och han kommer ut mer aggressivt mot skytten än Peters, Peters liknar lite mer Lundin/Hanses som spelar passivt på linjen men Tex är mer lik Bartosak som gillar att gå ut mot skytt. Han gör en bra match trots 4 insläppta. Vill gärna se honom fortsätta som förstamålvakt. Dessutom är han en stor målvakt så när han kommer ut finns det inte mycket nät att sikta in sig på.

Bäst idag är att vi drar ifrån KIK med 1p och bara släpper 1p till Väsby.

Hoppas Corrado är tillbaka snart så vi kan dra ner tiden på Styf rejält, han gör det bra sett till åldern, men det bästa för honom är att få stå på tillväxt ett tag till.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Robin Ztorken L: Jag skulle säga att Tex är bäst på planen, Ytterell är bästa back och Niderbach är bästa forward.
Visserligen är det jämt bland forwards, Persson var riktigt bra, Karla bra och Rockwood riktigt bra, även Aagard gör mycket bra saker, Olsson och Tjernström jobbar hårdare än alla Modos övrig forwards sammanlagt.

Även om 1 poäng är det viktigaste så är utan tvekan kvällens bästa händelse att med 30 spelminuter kvar av matchen så slänger sig Sveningsson och täcker skott, det är första gången jag ser en modospelare göra en uppoffring för laget på en hel säsong och de värmer fan mer än poängen i sig.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Monno: Håller med. Nuförtiden gäller det bara att inte tappa pucken i väntan på straffar. Tycker man borde införa en negativ offside-regel i 3-3.

Om man oattackerad väljer att gå ur anfalls-zon borde domaren blåsa av o flytta ner tekningen så att ovilja att anfalla bestraffas lite
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Robin Ztorken L: Känns mycket viktig, nu måste KIK vinna fyra av sina återstående 10 matcher, och vi ska förlora alla våra 10. Väsby måste vinna 4 av sina återstående 9 matcher. Säkert inte omöjligt för något av dom lagen, men att Modo inte tar mer poäng på 10 matcher kvar att spela ser jag som en omöjlighet, trots att man är rätt pessimistisk i alla lägen numera vad gäller hjärtelaget. Men det lär man väl kanske få käka upp...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Nucky: Det började gå neråt efter att jag såg honom handla på ica-centrum (true story) för några veckor sedan. Jag slängde ett getöga i korgen, drickkvarg och fiberbröd var det dominerande innehållet. Han borde följa Belov's taktik, fyll kylen med kött och ginger-ale. En norrländsk man degenerar av drickkvarg, kan inte tänka mig annat.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Nucky: tyckte hela förlängningen var seg från båda lagen, var nog jobbig match med mycket närkamper
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: Med facit i hand kunde alla utom straffläggarna gjort det minst lika bra. Fast Harju har ju satt straff förut, liksom de andra 2
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Tarasov: Nu hoppas vi att Karlin gör sitt på fredag och sopar mattan med KIK!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Tex var underbart bra och kan rädda oss i slutändan från kvalspel.
Denna poängkan visa sig viktig
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
J F K:
Nej mkt bättre framförallt får vi ihop 30 själva, ingen lysande match men vi kniper en poäng, och avståndet till KIK är 10.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: Tycker Harju gått ner sig nåt jävulskt senaste tiden.
Går såå långsamt.. tveksam till förlängning där.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Axle San: Ni har långt dit men ingenting är väl omöjligt..
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Ja bara å tacka å ta emot för den pinnen.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
J F K: Idag var det 45 emot dock
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: AIK helt överlägsna i 60 minuter, att vi snor en poäng är en stöld, men en skön sådan!

Synd att Modo Hockey inte har någon som helst medstuds numera, allt studsar precis fel.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: Vi får va ... Surt med förlust. Tur Sundquist sa rätt ord där. Att va nöjd tollereras ej hoppas jag. Bra återupphämtning iallafall!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
hk: Sjukt dåliga straffar. Förstår inte valet av Harju. Varför inte låta Persson lägga?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Monno: Peters är en stor anledning att vi vunnit så många straffläggningar.

Starkbaum var bäst. Han tog nog inte en straff han.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
hk: Harju som tredje känns tveksam
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Monno: Vilka dåliga straffar, högre fart!!!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Monno: SM guld!!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Monno: Rocky borde lägga straffen i långsidan i ren protest...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Man kan ta med sig PP från den här matchen.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
hk: Hittepåspel det här.
Neiderbach gör det bra dock.

Kommer ihåg när dom införde 3mot3. Då hade vi Lillnyllet i laget. Men han åkte innan han fick spela någon övertid. Minns att man verkligen hade sett fram emot att få se honom spela 3mot3 på SHL nivå.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Nooky: 3-1 och 4-2, men det känns nog väldigt bra för laget.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
starkt ändå att ta upp från 4-1 till 4-4, måste ge dom liten boost på självförtroendet.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Monno: Usch vad jag saknar 4v4..
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
MikkeLaagåård: Ytterell avlossade bössan så som man minns den. Jäkla trycka.
Ger hemska flashback tyvärr...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Robin Ztorken L: Nej, på slutet har det inte alls varit lika illa skottmässigt
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
dempa: 45 skott emot, fatta hur illa det är, även om vi snor en pinne.
Vi har ju , mer eller mindre alltid det i alla matcher 🥶🥶🥶
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Tyvärr är det sä hela tiden. sådana som Svenningsson, Ohlsson, Sylwander och Karla är hemska på den punkten. När AIKaren sköt sönder klubban sopren mitt i slotet var det Karla som markerade den egna målstolpen.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
dempa: skönt med 1 pinne iaf, många klubbor Modo viftade i ansiktet klarade oss fr utv
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Confusius:
Bra krigat!!!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Aik är fantastiska på att vända spelet. Men fattar inte hur Modospelarna bara kan slänga iväg ett slumpskott mot målet när aik kontrar omgående
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
MikkeLaagåård: vi får poäng!! Wow!! Låg under med 2 mål x 2, det är inte illa!! Snälla ta extra pinnen nu!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
dempa: Jag får Tamby-light vibbar av Persson, man ser vilken förmåga han har att läsa spelet offensivt. Lagt fina flipp-mackor och har en toksnabb release. Han har det tuffare runt sargspelet dock. Ytterell ser ut som en defensivt klok Lindgren. En komplett SHL-back.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Sven Tuta: måste vinna tekningen!!!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Gavelo: Dax för den obligatoriska snart
Kommentera

« · 2151460 · »