1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532234 inlägg · 4126 ämnen

Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
modomille:

Ja det där är något jag tror skulle kunna funka.

Sedan kan man hålla öppet kring andrakedjan, antingen blir det Velas enhet eller EJK:s enhet. Hetast för dagen får ökad speltid.

Men egentligen är det skitsamma vad man gör just nu, det viktiga är att få tillbaka självförtroendet hos våra spelare. Utan självförtroende är alla spelare rätt värdelösa.

Hoppas vi kan göra en äckligt disciplinerad insatts mot SSK, drömmen vore typ en stabil 3-1 seger. Där vi sätter våra lägen och spelar tätt i mittzon och defensiven. En krigarseger kan ge självförtroendet vi behöver för att bygga vidare från.

Rytter: Läs det jag skrev, balansen. Med Ap så blir Theo ytter, med Vela center, som du refererar till tidigare.

Nej jag måste inte ta hänsyn till j18 eller j20, jag/vi diskuterade hur vi skulle formera laget för bästa resultat idag och då lägger jag ingen vikt vid juniorlagen öht.

Modo har inte centerbrist, vi har Jacobsson, Vela, Niederbach, Ap, Ejk , utöver det så har både Woods och Aagaard spelat center så när du säger centerbrist så förstår jag inte alls vad du menar.

Så du tycker det är rimligt att en kedja ska leva på gamla meriter, har jag förstått dig rätt då?
3:e kedjan har varit bra under hösten men är det inte längre och eftersom vi diskuterade vad man kan göra för att väcka laget så skulle inte jag fortsätta spela en kedja som inte fungerat på länge.

Jag håller med att Ap sett sämre ut sedan skadan men senaste 5-6 matcherna tycker jag han börjar se stark ut igen och faktum är att han är lagets 4:e bästa forward i poängprotokollet, näst bästa center så nog finns det offensiv kvalite där, framförallt har han en hel del assist vilket jag gillar när centrar har, det brukar tyda på att dom är delaktiga och sätter upp målskyttarna samtidigt som man har ett defensivt tänk.

Rytter: Försök dig inte på att diskutera med gavelo. Låt han ha sina facit på allt som händer efter varje match. Låt oss komma ihåg att vi blev tippade som 3a inför denna säsong.
Hade det varit direkt uppflyttning till SHL om man slutat 1a i serien, så hade vi redan varit klara. Men motivationen kommer att försvinna när man leder en serie med 19 poäng när inte belöningen är tillräckligt stor. Målet är ju ändå att gå upp. Såklart att med spelare i superform som woods o dicken, när dom skadas försämras laget rejält. Sen med hierarkin osv. Jag kommer vara besviken som fan om vi inte är toppade till kvarten. Tror fortf på denna grupp

{6870}:
Kanske inte men tror det kommer vara det bästa vi har

Problemet med OP som jag ser det är att han spelar som han vore en stjärna och inte en grovjobbare. Han har glömt vad som tog honom till Modo. Men han är inte ensam om att ha glömt grovjobbet. Jag vet inte vad som behövs för att motivera grabbarna till hårt jobb igen.

« · 2470280