1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480250 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna - Modo 2020-10-20

« · 2091004 · » Till forumet


Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gavelo:
Vad gör Perra Johnsson nu för tiden?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gavelo: Och omgång 15 är vi avhängda i botten
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gavelo: Hoppas dom avblåser denna säsong
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Coolt på ett värdelöst sätt att vi är avhängda från toppstriden redan i omgång 6.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K: Fast detta är som att leta efter mönster i en bajskorv. Alla måste väl kunna se att detta inte är ett fall av "vi måste åka mer skridskor och jobba med detaljerna".

Kicka Ville eller chansa på att säsongen ställs in. Det är de enda alternativen.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Wauzsig: Strömgren, tror jag han heter , nr 26(Bysses gamla nummer) skapade lika många målchanser själv i ett byte som MoDo gör på en hel match. 1,5 allså.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
JonteD: Har avgaspackningen gått för dig, det luktar illa.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Ja Glader, hur tänker du?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
JonteD: Visst är det du Jonathan Dahlén?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Djuunaz: Visst har offensiven varit dåligt men idag producerar vi säkert minst 8 riktigt bra lägen det har vi inte gjort i de andra Matcherna. Öppna lägen i slottet bla.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: såklart BH kände att han var tvungen att börja om från början (med en 2-3årsplan för att ev. gå upp) och att energin för det inte var tillräcklig just då. För mig är han ingen förrädare, bara (otippat mycket) en människa. Sen var inte utskjutningsprocessen snygg, men vaffan, lite dåligt rykte har han ju sen innan.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
KRM: Hur kan allt bli så jäkla fel som i denna förening som ???
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gavelo: Men, när Sylwander vinner pucken ska han såklart valla den i sargen till backen. Istället spelar han svårt rakt igenom killen som givetvis bryter.
Vi spelar för långsamt och för svårt. Använd ytorna för vi har nog snabbaste laget när vi åker skridskor.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
wolper: strömgrens två rusher typ det roligaste på hela matchen. Resten skit vilket trött gäng man kollar på. Finns fan inget där
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gäsp: De där gick väl inte så bra elr hur?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Djuunaz: Ohlsson är nog den enda fw som ens kan få ett betyg i min bok.
Maken till dålig offensiv.
Kan en annan tränare fixa detta? Vi har ju noll framåt.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gusse: Nä vi ska förlora nio till först.
Fick inte Waltin lämna SSK efter sex matcher?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Monno: Ja alltså offensiven har varit så otrolig dålig, man skapar ju ingenting. 0 mål senaste 2 matcherna. Innan KHK vinsten hade man 0,1 och 2 mål. Vilka ska göra målen?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Monno: Nollade tre av sex matcher och då fick vi ett riktigt skitmål i en av matcherna. Och då har vi spelat fem matcher mot lag som vi borde ha bakom oss i tabellen. Snart möter vi bara dom bättre lagen..Nått måste göras... Inte snart..NU
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nu har jag gett upp finnen, skicka hem han!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Arbetet som hela sexan gör på 3-0 är oacceptabelt
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Och Berglund får göra mål
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Monno: När Strömgren och Lindvall spelar ihop finns helt plötsligt fw att passa.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K: ja det är fint när man kan haka en spelare och få med sig en utvisning. Känns lite som modos intentioner beror lite på att almtuna slappna av lite. Vi kan ju ändå inte göra mål. Nollade igen då?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett:

Nu pratar du med facit i hand och hur det ser ut nu i spelet. Lite orättvist att berömma spelare utan självförtroende.

Vi ska ju spela likt förra året men justera i defensiven. Tycker alla egentligen passar in t.ex Hedberg, Ohlsson och svenningsson med sin fart. Att man vill ta in rutinerade försvare för att stabilisera upp defensiven. Enda jag tvekar lite på är Olhaver då vi redan har tunga starka spelare i sylwander och hägga. En annan är aagaard som inte riktigt visa sig mogen att leda en andrakedja, saknar kreativitet och skulle nog få ut mer som ytter än center.

Så nog tycker jag att det fanns en bra tanke med värvningarna inför säsong. Att man nu inte lyckats implementera speliden i spelarna och få ihop allt är en annan sak, men tanken måste ju varit att köra på en spelidé och där tycker jag många nyförvärv passar in.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Monno: När vi är i offensiv zon verkar det enda spel vi besitter vara att spela back back och skott.
Nästan unikt att en fw är spelbar.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K: Jag är en av få som hade modo längre ner i tipset, tror jag hade de som 6a. nu börjar man bli orolig att de ens ska lyckas bli 10a.. långt kvar säger många av er men det är väl många nollpoängare nu.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: Verkar helt saknas kommunikation. Man går två på samma puck i en spelvändning t.ex...

Säga vad man vill om Åhströms utvisning. Men så galet onödigt att sätta sig i den situationen ens.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K: mindre forecheck från Almtuna då de bevakar sin ledning är nog en del av sanningen
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Heyerdal: Jag undrar hur domslutet blivit om Åhström ramlat efter han sög tag i klubban.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: ojojoj va dålig de är modo anno 2020:2
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Heyerdal: Men, klubban hade aldrig kunnat fastna där om han inte i första läget hakat Åhström över armarna...
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K: Ja, det är lättare att komma igenom mittzon när motståndarna backar hem och spelar på resultatet.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Björka spelar dock i 1:a kedjan i Bik
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Björka vill jag inte ha tillbaka. Den typen har vi en uppsjö av redan.(även fast han han har näsa för målet)
Karla och JJ skulle lösa många knutar i det här laget, samt någon spelskicklig back likt Hedberg.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Det har trots allt varit en period som man kan se embryon av ett spel i. Många fler anfall där vi kommer med fart. Nej, det är inte tillräckligt bra, men mindre dåligt.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson:

Det går verkligen emot nu, vi skapar men får inte in pucken.

Positivt att vi spelat upp oss iaf.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Kan vi göra ett mål i PP nu?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Vilket av nyförvärven tycker du passar in vår spelidé? Menar inte på pappret utan hur det har sett ut hittills.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: nästa match skulle jag mönstra 10 spelare från J20-laget och spetsa med de A-lagspelare som spelat minst dåligt
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Där måste Gagnon göra mål
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Hur går det för juniorerna?

Wallinder är väl redan given i truppen men är någon av dem övriga redo att ta en plats?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett:

Fast så enkelt är det inte. Karla så ju själv att han fick ett riktigt bra bud av modo, bästa kontraktet han blivit erbjuden i ha. Men han ville testa nått nytt, så tror inte han var realistisk att behålla.

Björka gör sina mål och poäng och vi hade kunnat haft honom kvar, men förstår att man ville bryta då han inte riktigt passar in i vårt tänkta spel samt är för dyr för en tredje eller fjärdekedja.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gavelo: Fin räddning! men vafan gör Mikkelson efter??
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
PP nu
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Det stör mig att de fick slå på Srrömgrens klubba utan utvisning när vi gjort samma sak. Man är galet inkonsekvent.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: Karla erbjöds väl dock rätt saftig lön? Svårt å veta hur sant det är men han påstod ju att Modo erbjöd mer pengar än nån annan. Att flytten var för att testa nytt. Inte p.g.a pengar.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nucky: Några år försent bara. 98,99 och -00 vann SM men tyvärr inte många spelare kvar från dessa lag. Spelar i både SHL, allsvenskan i andra klubbar då Modo bestämde att satsa på egna produkter som växt upp i Ö-vik. Är inte många som visar något förutom Wallinder nu
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Nu har Modo legat på bra för första gången i matchen, ska man gissa att snart kommer 3-0?!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gavelo:

Bra initiativ av Strömgren där
Låst ämne

« · 2091004 · »